КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ УРОКІВ
ІНФОРМАТИКА (у курсі « Я досліджую світ»)
для 4-А класу
(35 год, 1 год на тиждень)
Згідно з навчальною програмою інформатика для загальноосвітніх навчальних закладів
3-4 класів, яка затверджена рішенням МОН №1273 від 08.10. 2019 р.
№ з/п |
Тема. Зміст навчального матеріалу |
Очікувані результати |
Дата |
|
план |
факт |
|||
Цифрове навчання |
||||
1 |
Безпека життєдіяльності при роботі з комп’ютером. Повторення вивченого за минулий рік. |
4 ІФО 5-4.1-3 дотримується погоджених правил поведінки онлайн вдома та у школі; 4 ІФО 5-4.2-6 використовує відомі йому / їй технології і пристрої для оптимального спілкування з іншими людьми |
|
|
2 |
Інструктаж з БЖД. Інформаційні ресурси Інтернету. Рівні доступу до навчальних матеріалів. |
4 ІФО 4-3.2-6 налаштовує відповідне програмне середовище для зручної роботи; |
|
|
3 |
Інструктаж з БЖД. Електронні карти. Режими перегляду карт. Віртуальні подорожі. |
4 ІФО 4-3.2-5 розпізнає, де зберігається програма та її дані (на пристрої чи онлайн); 4 ІФО 5-4.1-5 узгоджує з дорослими завантаження файлів та програм; |
|
|
4 |
Інструктаж з БЖД. Сучасні пристрої та служби для співпраці. Співпраця в мережі. |
4 ІФО 3-2.5-2 визначає відмінності ролей у групі ; 4 ІФО 3-2.5-3 розподіляє ролі в групі з переліку ролей, які надає вчитель; 4 ІФО 3-2.5-6 надає конструктивний зворотний зв’язок, пояснює, чому важливо працювати разом; |
|
|
5 |
Інструктаж з БЖД. Мережевий етикет. Різниця між реальним та віртуальним спілкуванням |
4 ІФО 4-3.3-7 доброзичливо та конструктивно коментує навчальні ресурси у захищеному середовищі; 4 ІФО 5-4.2-1 визначає позитивну і негативну соціальну та етичну поведінку щодо використання технологій; 4 ІФО 5-4.3-5 поважає приватність інформації інших; |
|
|
6 |
Інструктаж з БЖД. Електронна пошта. Захист облікового запису. Культура листування. |
4 ІФО 4-3.3-2 використовує онлайнові ресурси (електронну пошту, форуми, середовища спільної роботи) для спільної діяльності та обміну думками; 4 ІФО 5-4.1-7 порівнює сильні і слабкі паролі ; |
|
|
Інформаційний світ |
||||
7 |
Інструктаж з БЖД. Пошук інформації у різних джерелах. |
4 ІФО 1-1.4-4 знаходить інформацію про нові ідеї і поняття, у разі сумніву шукає підтвердження з різних джерел; 4 ІФО 1-1.4-5 визначає джерела, потрібні для підтвердження чи спростування інформації; 4 ІФО 1-1.4-9 розпізнає факти та судження у життєвих ситуаціях |
|
|
8 |
Інструктаж з БЖД. Надійні та не надійні джерела інформації. |
4 ІФО 1-1.4-2 порівнює тексти з хибною та правдивою інформацію; 4 ІФО 1-1.4-3 зважає на те, що в Інтернеті розміщують повідомлення люди з різними намірами, зокрема і з комерційною метою |
|
|
9 |
Інструктаж з БЖД. Адреса веб-ресурсу. |
4 ІФО 1-1.4-8 розпізнає надійні і ненадійні джерела інформації за URL-адресою (розпізнає основні доменні імена); 4 ІФО 4-3.3-5 структурує і впорядковує обрані веб-ресурси; 4 ІФО 5-4.3-6 уникає небезпечних та некорисних сайтів |
|
|
10 |
Інструктаж з БЖД. Чому важливо бути чесним. |
4 ІФО 5-4.2-5 пояснює наслідки поширення інформації в мережі; 4 ІФО 5-4.3-3 прогнозує наслідки плагіату в повсякденному житті та онлайн |
|
|
Алгоритми і програми |
||||
11 |
Інструктаж з БЖД. Умови. |
4 ІФО 2-2.1-3 розпізнає алгоритмічну і неалгоритмічну послідовність дій і наслідки порушення логіки подій |
|
|
12 |
Інструктаж з БЖД. Події та їх наслідки. |
4 ІФО 1-1.3-5 висловлює припущення щодо події, яка змінила значення властивості об’єкта, прогнозує зміни значень властивостей залежно від настання події |
|
|
13 |
Інструктаж з БЖД. Алгоритми з розгалуженням.
|
4 ІФО 2-2.2-2 формулює очікуваний результат виконання створеної програми для різних початкових даних / сценаріїв роботи програми |
|
|
14 |
Інструктаж з БЖД. Логічні висловлювання з конструкціями «не», «і», «або» |
4 ІФО 2-2.1-5 формулює логічні висловлювання з конструкціями «не», «і», «або» 4 ІФО 2-2.1-6 розпізнає послідовність повторюваних дій та замінює їх алгоритмічною конструкцією циклу; 4 ІФО 2-2.1-6 розпізнає послідовність повторюваних дій та замінює їх алгоритмічною конструкцією циклу; 4 ІФО 2-2.1-7 розрізняє цикли із повторенням заданої кількості разів та до виконання умови; 4 ІФО 2-2.3-3 визначає логічні помилки у розбитті алгоритму на блоки чи при компонуванні алгоритму з блоків |
|
|
15 |
Інструктаж з БЖД. Створення та виконання алгоритмів з розгалуженням для виконавців у середовищі програмування. |
|
|
|
16 |
Інструктаж з БЖД. Цикли: повторення задану кількість разів. Повторення до виконання умови. |
|
|
|
17 |
Інструктаж з БЖД. Алгоритми з циклами. |
|
|
|
18 |
Інструктаж з БЖД. Створення та виконання алгоритмів з циклами для виконавців у середовищі програмування. |
|
|
|
19 |
Інструктаж з БЖД. Розв’язок задач у середовищі програмування для дітей. |
|
|
|
Цифрові пристрої |
||||
20 |
Інструктаж з БЖД. Складові комп’ютера. |
4 ІФО 1-1.2-4 - добирає пристрої та інструменти для отримання даних необхідного типу; 4 ІФО 1-1.3-7 - експериментує з доступними моделями, фіксує зміни, що відбуваються, прогнозує результат експерименту; 4 ІФО 4-3.1-7 - порівнює подібні функції у різних цифрових пристроях |
|
|
21 |
Інструктаж з БЖД. Пристрої введення та виведення інформації. |
4 ІФО 4-3.1-8 - оцінює переваги і обмеження цифрових пристроїв для збирання, зберігання і відображення даних за наданими критеріями; 4 ІФО 4-3.1-3 - описує взаємодію пристроїв комп’ютерної системи, їх можливості та обмеження |
|
|
22 |
Інструктаж з БЖД. Історія виникнення пристроїв для роботи з інформацією. |
4 ІФО 4-3.2-2 - усуває прості несправності (перезавантажити пристрій, перевірити живлення, перевірити наявність мережі, закрити і знову відкрити програму); 4 ІФО 5-4.1-1 - дотримується стратегій уникнення проблем, що випливають з необачного використання комп’ютерних пристроїв та мереж |
|
|
Дані та їх представлення |
||||
23 |
Інструктаж з БЖД. Передавання інформації. |
4 ІФО 1-1.2-8 - обирає спосіб представлення даних для різних життєвих ситуацій; 4 ІФО 4-3.3-1 - добирає спосіб передачі інформації |
|
|
24 |
Інструктаж з БЖД. Зберігання інформації. |
4 ІФО 1-1.1-4 - відстежує здійснення інформаційного процесу та виявляє порушення (наприклад, момент виникнення шуму) |
|
|
25 |
Інструктаж з БЖД. Перетворення інформації. Кодування інформації. |
4 ІФО 1-1.2-7 - наводить приклади того, що одні і ті ж дані можна представляти більш ніж одним способом чи кодуванням; 4 ІФО 1-1.2-9 - виконує кодування / розкодування повідомлень за запропонованим правилом |
|
|
26 |
Інструктаж з БЖД. Вдосконалення текстів через виділення кольором, шрифтами фрагментів тексту, окремих слів. |
4 ІФО 3-2.5-5 - отримує та порівнює відгуки на створений інформаційний продукт для вдосконалення проекту
|
|
|
27 |
Інструктаж з БЖД. Списки. Послідовні списки у текстах |
4 ІФО 1-1.2-16 - пропонує різні способи впорядкування об’єктів (за різними властивостями) |
|
|
28 |
Інструктаж з БЖД. Таблиці. Доповнення готових таблиць |
4 ІФО 1-1.3-4 - знаходить помилки у групуванні об’єктів та пояснює їх |
|
|
29 |
Інструктаж з БЖД. Схеми, діаграми. |
4 ІФО 1-1.2-14 - вирізняє способи графічного представлення кількісних і якісних характеристик (організаційні діаграми – діаграми і графіки); 4 ІФО 1.2-13 - представляє якісні дані графічно |
|
|
30 |
Інструктаж з БЖД. Змінювання та доповнення текстів з таблицями, зображеннями, схемами. |
4 ІФО 2-2.4-6 - обирає спосіб та представляє результати індивідуальної або групової роботи; 4 ІФО 5-4.2-2 - добирає оптимальні форми подання інформації під час спілкування з людьми з особливими потребами та іншої культури безпосередньо і в мережі |
|
|
31 |
Інструктаж з БЖД. Індивідуальні та групові проекти. |
|
|
|
32 |
Інструктаж з БЖД. Завершення роботи над спільним проєктом. Презентування результатів. |
|
|
|
33 |
Інструктаж з БЖД. Повторення і систематизація навчального матеріалу за ІІ семестр. |
|
|
|
34 |
Інструктаж з БЖД. Повторення і систематизація матеріалу за рік. |
|
|
|
35 |
Резерв часу |
|
|
|