конспект уроку тема: ТРАНСПОРТ: Головні залізничні, автомобільні, повітряні, водні шляхи сполучення та порти своєї області, трубопроводи

Про матеріал
Конспект уроку розроблений згідно програмового матеріалу за новими Державними стандартами програми затвердженою наказом МОН України від 07.06.2017 № 804. Додатково матеріал уроку можна використовувати під час вивчення курсу "Рідний край своєї області" та позакласної роботи. Під час уроку використовувалися інтерактивні форми уроку, групові, робота в парах, використовувалися прийоми «Продовжити речення», «Географічний крос»«Картографічна лабораторія»,«Проблемне питання».
Перегляд файлу

Результат пошуку зображень за запитом "ман" 

 

 

 

 

 

 

  Конспект уроку 9 клас

 

ТРАНСПОРТ:

Головні залізничні, автомобільні, повітряні, водні шляхи сполучення та порти своєї області, трубопроводи

 

http://vkurse.ua/i/2010-12/mirovoy-rekord-486-km-ch.jpg 

 

 

 

 

 

                                                      

         

Тема: Транспорт Херсонської області

Мета: формувати знання учнів про значення транспорту та його види,особливості залізничного, автомобільного, повітряного, водних шляхів сполучення та вокзалів, портів своєї області, показати їх своєрідність; розкрити переваги і недоліки різних видів транспорту; засвоїти основні поняття з теми; висловлювати судження про проблеми й перспективи розвитку видів транспорту; оцінювати роль людського фактору в роботі транспорту, розвивати вміння систематизувати досліджуваний матеріал, просторове мислення, вміння створювати образ об’єкта Сприяти вихованню економічно грамотної особистості.

Очікувані результати:

Знаннєвий компонент: називає види транспорту, розуміє особливості кожного виду транспорту і його роль у перевезенні вантажів та пасажирів, наводить приклади найбільших транспортних вузлів Херсонської області та сусідніх: Н Каховка, Каховка, Херсон, Запоріжжя;

Діяльнісний компонент: показує на карті: найбільші за вантажообігом морські порти; основні автошляхи, залізниці, морські й річкові порти, аеропорт;

Ціннісний компонент: оцінює вплив різних видів транспорту на довкілля та здоров’я населення; уміє раціонально використовувати різні види транспорту під час планування поїздок.

Основні терміни до теми: «вантажообіг», «транспортний вузол», «паса жирообіг»; «транспортна система».

Реалізуються наскрізні лінії:

Екологічна безпека та сталий розвиток Аналізує негативні наслідки впливу різних видів транспорту на природне середовище.

Здоров’я і безпека Оцінює переваги екологічно чистих видів транспорту. Роль транспорту у виборі місця проживання.

Громадянська відповідальність Дискутує щодо перспектив покращення транспортної системи своєї місцевості.

Підприємливість та фінансова грамотність Добирає оптимальний варіант (враховуючи вартість, тривалість і комфортність) здійснення подорожі зі свого населеного пункту до місця відпочинку.

Компетентності ключові: спілкування державною мовою; інформаційно-цифрова; екологічна грамотність і здорове життя.

Тип уроку: Вивчення нового матеріалу

Форма проведення: урок засвоєння нових знань.

Обладнання: карта Херсонської області, дидактичний матеріал, проектор, комп’ютер.

 

                                     Хід уроку

  1. Організаційний момент  ( 1хв)

Доброго дня, шановні учні! Рада вас бачити на уроці. Сьогодні гарна погода, і настрій у вас, бачу, теж гарний . І я сподіваюсь,що урок буде вдалим.  Для цього будьте старанними і  активними, кмітливими й відповідальними. Тож розпочинаємо !

ІІ. Актуалізація опорних знань (5 хв.)

С.2. На попередньому уроці ми вивчили сільське господарство давайте пригадаємо основні поняття

Пшениця, соняшник, гречка, овочі, - все це дає нам ….С.2. Давайте пригадаємо, що ви знаєте  про сільське господарство?

Прийом «Географічний крос»

-         Що дає сільське господарство людині?

-         Яку головну культуру вирощують в нашій області?

-         Що з неї виробляють?

-         З чого виготовляють олію в нашому районі?

-         Які  ще культури вирощують в нашій області?

2. Робота в парах Заповніть таблицю

Слайд 3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Отже, з попереднього уроку ви збагатили свої знання про сільське господарство, яке відіграє велике значення для людини, ще раз переконалися   втому, що воно забезпечує людину продуктами харчування рослинного і тваринного походження. 

ІІІ. Мотивація навчально - пізнавальної діяльності  учнів (2 хв)

Прийом «Проблемне питання»

Уявіть таку ситуацію. Ви фермер, працюєте на землі, вирощуєте пшеницю, вам потрібно добрива, пальне, насіння для посіву.

Ви хочете поїхати до Чорного моря, відвідати товариша  в Новій Каховці, побувати на Фабриці в Херсоні, поїхати в гості в м. Запоріжжя. Як це зробити?

Що допоможе вирішити ці проблеми ? Я пропоную вам переглянути відео (Транспорт).

Сл 4     Перегляд відео «Транспорт»

 

-         Діти, скажіть, що ви побачили? Як ви думаєте, про що  ми будемо говорити на сьогоднішньому уроці?  Що ж допоможе фермеру підвести добрива, поїхати на відпочинок, до друзів у Н. Каховку? Так Транспорт.

-         Які види транспорту сформувалися в нашому селищі?

ІV Оголошення теми і мети уроку (1 хв.)

С.5. Темою сьогоднішнього уроку буде як ви сказали «Транспорт». Відкрийте зошити і запишіть.

- Про що ви хотіли дізнатися на цьому уроці?

- Ви онайомитесь з особливостями транспорту, перевагами та недоліками і їх впливом на навколишнє середовище.

-Чи потрібні вам ці знання ? Для чого?

- Сподіваюся, що отримані на уроці знання допоможуть вам у виборі майбутньої професії а удосконалені вміння аналізувати, доводити, переконувати стануть у нагоді,

Сл 6.    Зверніть увагу на план уроку

  1. Види транспорту.
  2. Особливості залізничного, автомобільного, повітряного, водних видів транспорту, що є у нашій області
  3. Вплив різних видів транспорту на довкілля та здоров’я людини.

 

СЛ 7   Епіграфом уроку є вислів Арістотеля «Життя потребує руху»

Похожее изображение- Як ви його розумієте?

Думки учнів.

 

Вправа «Пригадаємо»

 

  • Які види транспорту Ви вивчали у початкових класах? СХЕМА

 Хто сьогодні користувався транспортом?

 

V. Вивчення нового матеріалу (26 хв.)

Діти поясніть термін «Транспорт» - це галузь господарства області, яка не виробляє продукцію, а зв’язує різні галузі господарства. Завдяки транспорту відбувається переміщення вантажів та пасажирів.

Словникова робота

Сьогодні на уроці ви поповните свої знання новими термінами які вам знадобляться не тільки на уроці, а і у житті.

Транспорт – сукупність засобів призначених для перевезення людей, вантажів на різні відстані;

Магістраль – маршрут руху

Пасажироперевезення – переміщення людей за допомогою різних видів транспорту

Вантажоперевезення – це процес переміщення різних видів вантажів за призначенням.

Транспортний вузолце місто або населений пункт де може збиратись декілька видів транспорту (залізничний, автомобільний, повітряний)

Транспортна системасукупність видів транспорту та транспортних шляхів у будь-якій країні, регіоні.

 

-         Діти транспорт має таку структуру:

 

Слайд.8. погляньте на слайд. Чи є відмінність у цих видах транспорту?  У чому порівняйте? Отже ці види транспорту відносять за об’єктом перевезення;

Слайд. 9 Діти а за цими видами транспорту як можна об’єднати. У яких середовищах здійснюється переміщення? (на поверхні, суходолі, воді, повітрі). Отже за середовищем переміщення.

Слайд.10 Мабуть саме з цим видом транспорту проблем не буде. Бо це є вид транспорту за призначенням або спеціальний.

Загальний слайд. 12

-         Прийом « Картографічна лабораторія»

СЛ 13, 14. Завдання. Серед різних карт є карти транспорту. Давайте розглянемо, як позначаються види транспорту за допомогою чого? ( Ліній руху, виділені міста, до яких ведуть магістралі- це і є транспортні вузли)

-         Діти, на вашу думку, які види транспорту розвинені саме в нашій області?

-         Чому?

-         Які чинники сприяли розвитку саме цих видів транспорту?

Допомагає вчитель.

СЛ 15. Рівнинний рельєф, помірно – континентальний клімат, сприяють розвитку сухопутного (автомобільного, залізничного) транспорту. Наявність річки – Дніпро, Чорного та Азовського морі є основним фактором розвитку річкового та морського транспорту

У Херсонській області діє розвинута мережа залізничних, автомобільних доріг, повітряний, річковий та морський транспорт.

Херсонщина має надзвичайно вигідне транспортно-географічне положення, яке характеризується центральним розташуванням та виходом до Чорного і Азовського морів на перехресті найкоротших шляхів зі Східної Європи й Азії і навпаки з Азії в Європу. Найбільшим транспортним шляхом у давнину, що пролягав територією сучасної Херсонської області, був шлях «з варяг у греки» що зв’язувала північні землі давньої Русі з південними руськими землями та Балтійське море з Чорним. Ця система виникла в ІХ – Х ст. і мала велике значення для розвитку внутрішньої і зовнішньої торгівлі нашої держави яка називалась тоді Київська Русь.

 

СЛ 16. Дослідження. Робота в групах Вам необхідно по одному представнику від групи підійти до столу і взяти конверт кому який подобається. Там є завдання яке треба виконати і представити свій вид транспорту. Працюємо швидко (3 хв) (мені треба зробити по декілька екземплярів тексту по 4 щоб швидше читали у парах)

І – група - Автомобільний

ІІ -  група – Залізничний

ІІІ – група - Водний

ІV  - група – Повітряний

 

Учитель: Які переваги даного транспорту ви дізнаєтесь з тексту.

 

Автомобільний: Другим видом сухопутного транспорту – є автомобільний. Він є найефективніший на відстані до 50 км. Автомобілі використовують для перевезення пасажирів та вантажів. Вантажними автомобілями перевозять продукцію всіх підприємств, але невеликими партіями, особливо багато транспортують продуктів харчової промисловості, сільського господарства, які швидко псуються. Автомобілі вигідні тим, що можуть довезти продукти до кожної крамниці, до кожного дому. Пасажироперевезення майже щорічно становлять 53 млн осіб. Основні транспортні вузли: В. Лепетиха – Каховка, Н. Каховка, Херсон і повсемісно по території області до сіл і міст.

Преваги: швидко перевозить вантажі та пасажирів з одного місця до іншого

Недоліки автомобільного транспорту:

-         Дороге паливо,

-         залежить від погоди взимку,

-         забруднює довкілля.

Отже:

ІІ група.

Залізничний: Одним з ведучих видів сухопутного транспорту є залізничний. Відносно економічний, найдешевший, найнебезпечніший, не залежить від кліматичних умов. Це вид транспорту, що перевозить вантажі та пасажирів рейковими шляхами у вагонах за допомогою локомотивної тяги.

У наш час швидкість залізничних потягів значна. Пасажирські потяги долають за добу близько тисячі кілометрів. А вантажні сотні кілометрів. Вони перевозять нафту, деревину, машини, будівельні матеріали, мінеральні добрива, будівельні матеріали, кам'яне вугілля, руди, зерно, продукти,  ліс та багато інших вантажів. За обсягом перевезень товарів залізничний транспорт посідає І місце як у Херсонській області, так і у всій Україні. Влітку пасажирськими потягами багато людей приїжджає до морів на відпочинок.

Центрами є станція Нижні Сірогози, Каховка, Нова Каховка, Берислав, Генічеськ, Мирне, Олешки, Херсон.

-Проблеми цього виду транспорту. Неякісні колії, вони ширші, ніж у Європі. Вагони потребують переоснащення і оновлення у відповідності до європейських стандартів.

-Залишається на коліях багато сміття.

 

Річковий транспорт. Є одним із найдешевших. Головна судноплавна річка річка області – Дніпро. Порти і пристані – Херсон, Н. Каховка, Каховка, Гола пристань, Берислав. По Дніпру перевозять нафтопродукти, зернові( пшеницю, ячмінь, соняшник), будівельні матеріали. На сьогодні річковий транспорт використовують це катери та теплоходи на замовлення за маршрутами: Н. Каховка - м. Херсон, м. Херсон – м. Запоріжжя.

-  Морський транспорт: Херсонщина єдина з усіх областей України, що має вихід до двох теплих морів – Чорного та Азовського. Велике значення мають порти: Херсон, Генічеськ, Скадовськ. Основні вантажі які перевозять: нафта (танкери водні транспортують), будівельні матеріали (глина, пісок, щебінь ,вугілля, руди металів, зерно, деревина У місті Скадовську відкрита поромна переправа через Чорне море. Порт відкритий для суден цілий рік, в зимовий час проведення суден здійснюється за допомогою криголамів.

Переваги: дешевий вид транспорту та вигідний тим, що коротким шляхом довозить вантажі.

Недоліками є:

-         Низька швидкість;

-         відсутність обладнання у портах для розвантаження вантажів

-          Жорсткі вимоги до упакування і кріплення вантажів;

Слайд з історії транспорту.

Отже з ваших слів

Одним з наймолодших видів сполучення є повітряний вид транспорту.

Повітряний транспорт: Має важливе значення для перевезення пасажирів, пошти, цінних та термінових вантажів. У місті Херсоні знаходиться найбільший аеропорт області. У 2017 році відновлено діяльність цього виду транспорту.

Діють щоденні регулярні авіаційні рейси до міст Київ, Стамбул (Туреччина), а також рейси до курортних міст Єгипту та Туреччини. Основним аеропортом нашої області є у м. Херсоні.

Міжнародний аеропорт «ХЕРСОНСЬКІ АВІАЛІНІЇ»

Переваги: швидко і за короткий час можна дістатися будь якого місця на Землі.

Недоліки:

-Високі вантажні тарифи;

– Високий рівень залежності від метеорологічних умов;

– Незначні обсяги перевезень

Отже найбільший аеропорт у м. Херсоні має міжнародне значення

 

Розповідь учителя: У планах на майбутнє відкриття сучасних аеропортів у м. Скадовську і Генічеську.

 

-         Як видумаєте чому саме у цих містах необхідно будувати аеропорти?  

Сл.23, 24.  Трубопровідний. Діти, я хочу вам презентувати новий для Вас вид транспорту «Трубопровідний» порівняно дешевий і швидкий. У 60 – х років було проведено нафтовий підземний трубопровід від м Кременчук до м. Херсона по ньому подається нафта на Херсонський нафтопереробне підприємство. По трубопроводах транспортують нафту, природній газ. Наприклад з родовища Стрілкове поблизу Арабатської Стрілки (Азовське море) до м. Генічеська 28 км транспортується природній газ до підприємств півдня України. Стрілкове найвіддаленіший населений пункт у Херсонській області.

СЛ. 25. ФІЗКУЛЬТ ХВИЛИНКА

Віртуально подорожуємо видами транспорту.

Сідаймо у автомобіль проїдемось, пересядемо у потяг, а тепер у літак сідайте на місця

Прийом «Проблема»

-         Забруднення навколишнього середовища одна з найскладніших проблем у світі.

 

Слайд 26. Що об’єднує ці малюнки?

У сучасних шкільних автобусах використовують двигуни, які використовують екологічно чисте паливо «євро5», та доповнюють пальне очищувачем «Блю» речовина, щоб не було отруйних викидів у навколишнє середовище.

СЛ. 27. У нашій країні почали використовувати автомобілі нового покоління значно екологічно чисті бо використовують електрику це - ЕЛЕКТОМОБІЛІ.

Діти, чи хотів би хтось з вас бути в майбутньому водієм, пілотом, капітаном, машиністом?

Чому ви хотіли бути саме    ?

СЛ. 28. Послухайте чому Ласінський Анатолій Олександрович обрав професію водія.

Перегляд відео

Учитель: Професія водія приваблює практично кожного, адже автомобіль це символ руху, що веде  нас у майбутнє. І ви теж після закінчення школи поповните ряди професіоналів. Але треба знати що робота за кермом потребує великої уваги, терпіння, знань не тільки водія а й пішоходів.

Нерідко тільки остання обставина стає причиною дорожньо-транспортних пригод. Нерідко ви чуєте і бачите з екранів телевізорів скільки дітей і дорослих  потрапляє в ДТП.

-         Як ви думаєте які є причини виникнення таких ситуацій на дорозі?

Неуважність пішоходів, порушення місць переходу проїжджої частини, недотримання (ігнорування) правил вуличного руху

Відволікання водія від дороги розмовами, може призвести до створення аварійної ситуації.

Діти, як ви вважаєте чому ці знаки потрапили до нас  на урок?

 

 Пригадайте на якому уроці ви знайомилися з цими знаками.?

 

«Основи здоров’я».

 

СЛ 29. Вправа «Розумні знаки» Вам необхідно швиденько назвати знак. Будьте уважні. Почали

 

Описание: Похожее изображениеКартинки по запросу ДОРОЖНІ ЗНАКИКартинки по запросу дорожні знаки для дітей

Картинки по запросу дорожні знаки для дітейКартинки по запросу дорожні знаки для дітей 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Отже: Запам’ятайте ці знаки і будьте розумними пішоходами. Бережіть своє життя і себе.

 

VІ.Закріплення  вивченого матеріалу (8хв.)

 

СЛ 30, 31. Клоус – тест

  1. У Херсонській області діє розвинута мережа видів транспорту:     
  2. Другим видом транспорту є …………, а ведучим ………..
  3. До наземного виду транспорту належать                ,             та …………
  4. Одним із найдешевших видів транспорту є ………
  5. Важливе значення для перевезення пасажирів, пошти, цінних та термінових вантажів за допомогою ………
  6. Транспортування та хімічних речовин здійснюється за допомогою …………транспорту.

 

СЛ 32                               Прийом «Проблемні ситуації»

Який вид транспорту доцільніше використати, щоб…………..

1. Перевезти пшеницю з Великої Лепетихи до Одеси.

2. Відвезти овочі  з Каховки до Херсону.

3. Доставити добрива з м. Херсона до Великої Лепетихи

4. Відвідати піраміди в Єгипті.

5. Побувати на Хрещатику в Києві.

6.Здійснити подорож до Туреччини.

VІІ. Підведення підсумків уроку. (2хв.)

Самооцінювання.

СЛ 33.         Прийом « Продовжи речення»

Я зрозумів,..

Я б розповів своїм друзям…..батькам

Мені сподобалось на уроці        

Чи зміг вас переконати, вислів Арістотеля, що життя вимагає руху?

Переваги і недоліки «Так» і «Ні»

Здійснює перевезення вантажу

Взимку не працює при ожеледиці

Використовує багато палива

Перевозить на великі відстані

Перевозить на далекі відстані товари, які швидко псуються

Дорогий у використанні

Не потребує спеціальних доріг

Дешевий у використані

Ніяка погода не перешкоджає в перевезені пасажирів

СЛ 34. Домашнє завдання.(2хв.)

  1. Опрацювати конспект.
  2.  Позначити на контурній карті найбільші транспортні вузли.
  3. Скласти вірш про транспорт.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

doc
Додав(-ла)
Магдич Лилия
До підручника
Географія 9 клас (Стадник О.Г., Довгань Г.Д.)
Додано
17 лютого
Переглядів
227
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку