Мшинобудування світу

Про матеріал
Конспект уроку для 9 класу на тему "Машинобудування світу. Взаємозв'язок між рівнем економічного розвитку регіону, країни й рівнем розвитку машинобудування."
Перегляд файлу

Географія

9 клас

ТЕМА. МАШИНОБУДУВАННЯ СВІТУ.

МЕТА : розвивати ключові компетентності і наскрізні вміння особистості, застосування теоретичних знань на практиці, формувати здібності до самоосвіти і командної роботи, успішну інтеграцію в соціум і професійну самореалізацію.

Очікувані результати: здобувачі освіти ознайомляться із досягненнями світового машинобудування, зможуть називати і показувати на карті найбільших виробників легкових автомобілів, літаків, морських суден, електроніки; характеризувати сучасні тенденції розвитку і розміщення виробництва машин і устаткування; вдосконалюватимуть вміння працювати в команді, розвиватимуть самостійність, уважність.
ОБЛАДНАННЯ: підручники, мультимедійна презентація,  карти атласу, роздатковий матеріал.

ТИП УРОКУ: комбінований

                                                                   

ХІД УРОКУ (ланцюжок навчальних ситуацій)

 

І ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

 

ІІ АКТУАЛІЗАЦІЯ СУБ’ЄКТНОГО ДОСВІДУ

Заповнити таблицю.

 

Структура

машино

будування

Назва підприємства

Місце розташування

Що виробляє

Загальне

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тракторний завод

 

 

Новокраматорський машинобудівний завод

 

«Турбоатом»

 

Електроважмонтаж

 

Сумське машинобудівне науково-виробниче об’єднання

 

 Дніпровський машинобудівний завод

 

Харків

 

 

Новокраматорськ Донецька область

 

 

 

 

Сільськогосподарська техніка

 

Виробництво машин і устатковання для металургії

 

Турбіни для АЕС

 

Генератори для всіх електростанцій

 

Обладнання для газової, нафтової та хімічної промисловості

 

Системи ППО

 

 

 

 

 

Транспортне

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Запорізький автомобілебудівний завод

 

«Богдан»

 

 

 

 

Львівський автомобільний завод

 

«Львівлектротранс»

 

Дніпродзержинський автомобільний завод

 

 

«АвтоКрАЗ»

 

 

 

 

«Антонов»

Харківське авіаційне підприємство

 

«Мотор Січ»

 

Південний машинобудівний завод ім. Макарова

 

 

 

 

 

Херсонський суднобудівний завод

 

Чорноморський суднобудівний завод

Суднобудівний завод «Океан»

Суднобудівний завод ім. 611 комунара

 

Крюківський вагонобудівний завод

 

 

 

Дніпровагонмаш

 

 

Азовмаш

 

Електровозобудування

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Повний цикл виробництва легкових автомобілів

 

Легкові і вантажні автомобілі, автобуси, тролейбуси, броньовані автомобілі

 

Автобуси, тролейбуси

 

 

Трамвай, тролейбус

 

 

Автобуси

 

 

Бортові вантажівки, самоскиди, тягачі високої прохідності (експорт)

 

Літаки

Літаки (експорт)

 

 

Двигуни для літаків та гелікоптерів

 

Ракето-космічна техніка (космічні апарати «Січ», призначені для спостереження за поверхнею Землі)

 

 

Виготовлення суден різного типу

 

 

 

 

 

 

 

Вантажні і пасажирські вагони, швидкісні міжрегіональні поїзди

 

Промислові електровози для гірничо-добувної і вугільної промисловості

 

 

 

 

Точне

Запоріж трансформатор

 

 

Харківський електромеханічний завод

 

 

 

 

 

 

«Іскра»

 

 

 

 

Укрелектроапарат

 

Тернопільський  радіозавод «Оріон»

 

«Квазар»

«Сатурн»

«Хартрон»

«Дніпро»

 

«Селмі»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Трансформатори загального призначення

 

Обладнання для енергетичної, металургійної, добувної, хімічної, машинобудівної промисловості  (вимикачі,  контактори)

 

Лампи розжарювальні, рефлекторні, прожектори

 

Трансформатори

 

Засоби радіозв’язку

 

 

Розробляють івпроваджують у виробництво системи управління та мікросхеми

Електронні мікроскопи, електронно-променеві зварювальні енергокомплекси

 

 

 

 

 

 

 

ІІІ МОТИВАЦІЯ ДІЯЛЬНОСТІ НА УРОЦІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ ТА МЕТИ УРОКУ.

                  Живемо ми у вік прогресу,

                  Наука розвивається із кожним днем,

                  А техніка і технології сучасні,

                  Змінили виробництво і психологію людей.  ( С. Шепотіна)

Машинобудування – це галузь продукція якої постійно оновлюється і без якої ми не уявляємо свого життя і виробництва. Продовжуючи тему машинобудування, пропоную сьогодні ознайомитись з досягненнями країн світу у цій сфері. Наш урок пройде у формі квесту, під час якого вам доведеться виконати ряд завдань пов’язаних з темою. 

ІV. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОБ’ЄКТНОГО ДОСВІДУ

1 Подивіться на свої телефони, згадайте комп’ютерну, побутову  техніку, автомобілі, що є у вас вдома, які країни їх виробили?

2 На яких автомобілях, хотіли б їздити ви? Хто виробляє ці авто ?

 

ІІІ Робота над навчальним матеріалом

  1. Особливості розміщення машинобудування у світі.

Презентація

 

  1. Робота в групах

Перша група. Підготувати інформацію про загальне машинобудування.

На карті позначити країни, що є виробниками загального машинобудування

 

Друга група. Підготувати інформацію про транспортне машинобудування.

На карті позначити країни, що є виробниками транспортного машинобудування

 

Третя група. Підготувати інформацію про точне машинобудування.

На карті позначити країни, що є виробниками точного машинобудування

 

Картинки по запросу "контурна карта світу"

  1. Обмін інформацією між групами
  2.  Демонструються емблеми  автомобільних концернів, необхідно назвати їх і вказати країну.

 

Картинки по запросу "емблеми автомобільних фірм""Картинки по запросу "емблеми автомобільних фірм""

 

Картинки по запросу "емблеми автомобільних фірм""

 

Картинки по запросу "емблеми автомобільних фірм""

 

Картинки по запросу "емблеми автомобільних фірм""

 

Картинки по запросу "емблеми автомобільних фірм""

 

Картинки по запросу "емблеми автомобільних фірм""

 

Картинки по запросу "емблеми автомобільних фірм""

 

Значок-эмблема Chery

 

 

 

 

Відповідь. 1 БМВ Німеччина  2 Тойота Японія  3 Мерседес Німеччина, 4 Мазда Японія, 5 Вольво Швеція, 6 Форд США, 7 Пежо Франція, 8 Чері Китай, 9  Lifan Китай  10 Додж США

 

 

 

 

 

  1. Визначте правильне і неправильне сполучення регіонів світового господарства та їх спеціалізацію:
  1.      Регіон Північної Америки  випускає широкий асортимент виробів та спеціалізується на науко- та капіталомісткому машинобудуванні. Регіон дає майже 16 % продукції світового автомобілебудування, близько 60 % цивільного літакобудування й значну частку точного машинобудування. Регіон є експортером продукції високої складності.
  2.       Країни Європейського Союзу відомі широким асортиментом науко- та капіталомісткого машинобудування дуже високої якості. В регіоні складається 20 % усіх автомобілів світу, літаків, а також значна частина побутової техніки. Осередок регіону становить машинобудування Німеччини, Франції та Великої Британії. Звідси експортуються побутова техніка, автомобілі, а імпортуються верстати та морські судна.
  3.       Східна та Південно-Східна Азія – це регіон, де головними осередками є машинобудування Китаю та Японії. До них долучаються нові індустріальні країни, передусім Південна Корея та Сінгапур. У регіоні виробляється понад 46 % автомобілів світу, понад 2/3 морських суден, левова частка електроніки та робототехніки. Уся ця продукція має експортне значення, особливо побутова середньої складності. Імпортуються новітні технології та якісне обладнання.
  4.       В країнах Латинської Америки формується новий регіон машинобудування на базі складання автомобілів (понад 7 % світу), літаків, морських суден, електроніки на основі імпортних технологій переважно для насичення внутрішнього ринку. Основу регіону становить машинобудування Мексики, Бразилії та Аргентини.

 

  1. Математична хвилинка.

У середині ХХ ст. у світі складалось майже 4 млн. автомобілів щорічно, у 2015 році – понад 90 млн. У скільки разів збільшився випуск автомобілів за цей період?

 

VІ. РЕФЛЕКСІЯ. ОЦІНЮВАННЯ.

 

Рефлексія «SMS другові»

 

 

VІІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ (Інструктаж виконання домашнього завдання)

Опрацювати параграф 31. Виконати письмово завдання 1 (сторінкка171). Повторити параграф 29-30

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Бондарець Наталія Іванівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
До підручника
Географія 9 клас (Стадник О.Г., Довгань Г.Д.)
Додано
17 лютого
Переглядів
192
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку