Конспект уроку-тренінгу "Інфекційні хвороби, що набули соціального значення"

Про матеріал

Тема. Інфекційні хвороби, що набули соціального значення.

Практична робота: «Моделювання ситуації звернення за телефоном довіри»

Мета. створювати умови для формування ключових компетентностей: уміння вчитися та здоров'язбережувальної; закріпити знання учнів про загальнолюдські цінності; дати уявлення про інфекційні хвороби, що набули соціального значення (ВІЛ, туберкульоз); інформувати учнів про можливі шляхи зараження цими хворобами; вчити толерантно ставитися до ВІЛ – позитивних людей; у разі небезпеки користуватися телефонами довіри;виховувати відповідальне ставлення до власного здоров'я.

Обладнання. Правила роботи в групах, мультимедійна презентація, брошури.

Перегляд файлу

4 клас.

Тема. Інфекційні хвороби, що набули соціального значення.

 Практична робота: «Моделювання ситуації звернення за телефоном довіри»

Мета. створювати умови для формування ключових компетентностей: уміння вчитися та здоров’язбережувальної; закріпити знання учнів про загальнолюдські цінності; дати уявлення про інфекційні хвороби, що набули соціального значення (ВІЛ, туберкульоз); інформувати учнів про можливі шляхи зараження цими хворобами; вчити толерантно ставитися до ВІЛ – позитивних людей; у разі небезпеки користуватися телефонами довіри;  виховувати відповідальне ставлення до власного здоров’я.

 

Обладнання. Правила роботи в групах, мультимедійна  презентація, брошури.

 

Хід уроку - тренінгу

І. Вступ.

1 Знайомство.

Станьте в коло ті, хто навчається у 4 класі.

Діти стоять у колі. Вчитель пропонує:

  • Підніміть праву руку ті, кому подобається предмет «Основи здоров’я»;
  • Підніміть ліву руку ті, хто готовий до уроку;
  • Обніміть праве коліно ті, хто вважає, що цей предмет корисний.

 

2. Зворотний зв’язок.

Продовжити фразу: « З попереднього уроку мені найбільше запам’яталося ...»

 

3. Очікування.

- Від сьогоднішнього уроку очікую…

4. Повторення правил роботи на уроці. Ознайомлення з планом уроку.

 - А я очікую, що ви будете дотримуватись правил поведінки на уроці та гарно засвоїте новий матеріал. На сьогоднішньому уроці ми …

 

   

 

5. Актуалізація опорних знань.

- Пригадайте, які хвороби вам відомі? (Грип, вітрянка, гастрит, ангіна, туберкульоз, ВІЛ, зубний біль, апендицит...) Поміркуйте, чому названі вами хвороби я розподілила на дві групи?

 

 Давайте зав’яжемо  «Вузлик напам’ять»

  • Хвороби можуть бути інфекційними (заразними) та неінфекційними, які не передаються від хворої людини до здорової. Інфекційні хвороби спричиняють бактерії і віруси.

 

  • А чи знаєте ви, які хвороби належать до соціально небезпечних?

Хвороба, яка має характер епідемії і загрожує здоров’ю всього суспільства є соціально небезпечною.

 

6. Повідомлення теми уроку.

Сьогодні ми поговоримо про ВІЛ, туберкульоз, тобто  хвороби, які набули соціального значення.

7.  Виявлення рівня поінформованості. Пре-тест.

- А зараз проведемо тест, щоб визначити рівень вашої поінформованості з даної теми.

 

  1. Як  передається вірус грипу?

А) повітряно-крапельним шляхом; Б) через кров; В)з молоком матері.

2) Що  найчастіше вражає туберкульоз?

         А) печінку;          Б) нирки;          В) легені.

3) Чи всі люди, до яких потрапила туберкульозна паличка, хворіють на туберкульоз?

А) так;       Б) ні.

 

4) Що таке імунітет?

А) інфекційна хвороба; Б) вірус; В) захисна система, яка протистоїть різним інфекціям.

 

5) Чи можна заразитися, торкаючись хворого на СНІД?

А) так;       Б) ні.

 

6) Від якої хвороби ще й досі не винайшли ліки?

         А)грип;         Б) туберкульоз;          В) СНІД.

ІІ. Основна частина.

1. Інформаційне повідомлення. Про грип, туберкульоз, ВІЧ

 

Грип — гостра вірусна інфекція, при якій вірус уражає дихальні шляхи від носа до бронхів. Хвороба супроводжується нежиттю, запаленням носа, гортані, кашлем, високою температурою, порушенням дихання, головними і м’язовими болями. Вірус пригнічує функції імунної системи. Хвора людина може стати джерелом інфекції одразу для кількох осіб, бо під час кашлю, чхання, розмов із носоглотки хворого виділяється разом зі слизом величезна кількість мікроорганізмів. Якщо хворому не дотримувати постільного режиму, можуть виникнути ускладнення: бронхіт, пневмонія та ін.

СЛАЙДИ ПРО ТУБЕРКУЛЬОЗ        ВІДЕО ПРО ВІЛ

 

Робота з підручником (с. 77-80)

- Прочитайте текст у підручнику, об’єднайтесь у групи і поставте не менше трьох запитань по змісту прочитаного.

1група. Чому?

2група.  Де?

3 група. Що?

МОЛОДЦІ, ВАША ГРУПА ГАРНО ПОПРАЦЮВАЛА…

3. Вправа «Якщо..., то...»

  • Якщо в організм людини потрапить вірусна інфекція, то...
  • Якщо вчасно запровадити карантин, то...
  • Якщо зробити щеплення, то...
  • Якщо вживати продукти, що містять вітамін С, то...
  • Якщо дотримувати правил особистої гігієни, то...
  • Якщо людина відчуває слабкість, нежить, ломоту в тілі, температуру, кашель, то...

4. Робота у зошиті.

Прочитайте твердження. Визначте яких хвороб вони стосуються.

 

5. Робота в групах кооперативного навчання.

 

Діти об’єднуються в групи та вирішують ситуації, у які можуть потрапити ВІЛ - інфіковані діти. На промінчиках « Зірки милосердя» напишіть, як допомогти дитині у таких ситуаціях. Опора малюнки у зошиті с.37.

 

І група. Однокласники не хочуть сидіти з дитиною, яка хвора на СНІД.

ІІ група. Дитині не дозволяють обідати в шкільній лікарні.

ІІІ група. Її ображають і обвинувачують в тому, що вона хвора.

 

4. Презентація груп

 

Висновок. Немає таких причин, через які ми повинні принижувати людей, що живуть з ВІЛ. На їхню долю і без того тяжкі випробування. Не треба кривдити таких людей. Треба бути милосердними до них.

 

5. Рухавка. « Якщо хочеш бути здоровим, роби так … .»

ІІІ. Заключна частина.

1. Вправа « Вільний мікрофон».

- Як ви вважаєте, від чого залежить стан вашого здоров’я? (Від занять спортом і фізкультурою, від правильності харчування, від умов життя і праці, від екологічного оточення, від наявності шкідливих звичок, від уміння розслаблятися, від тривалості сну, від організації вільного часу, від спадкових хвороб, від дотримання режиму дня.)

- Чому СНІД – це небезпечна хвороба?

- Коли можна заразитися ВІЛ?

- Продовжіть речення: «Зараження ВІЛ не відбувається …»?

- Як людина може заразитися від хворих на туберкульоз тварин?

2. Пост – тест.

1) Як  передається вірус грипу?

А) повітряно-крапельним шляхом;  Б) через кров;  В)з молоком матері.

2) Що  найчастіше вражає туберкульоз?

         А) печінку;           Б) нирки;           В) легені.

3) Чи всі люди, до яких потрапила туберкульозна паличка, хворіють на туберкульоз?

А) так;       Б) ні.

4) Що таке імунітет?

А) інфекційна хвороба;  Б) вірус;  В) захисна система, яка протистоїть різним інфекціям.

5) Чи можна заразитися, торкаючись хворого на СНІД?

А) так;       Б) ні.

6) Від якої хвороби ще й досі не винайшли ліки?

         А)грип;          Б) туберкульоз;          В) СНІД.

ПЕРЕВІРКА

  1. а;  2)в;  3)б;  4)в;  5)б;  6)в.

 

3. Зворотний зв’язок.

Продовжити:« Я дізнався …, я зрозумів …, запам’ятав …, зробив висновки …».

 

З. Ритуал прощання.

Здоров’я – неоціненний скарб. І бездумно марнувати його не слід. Російський вчений І. П. Павлов писав: « Людина може жити до 100 років. Ми самі своєю нестриманістю, ганебним поводженням із власним організмом зводимо цей термін до набагато меншої цифри». Турбота про своє здоров’я – це престижно і навіть модно. Ви повинні запам’ятати ці мудрі слова:

- Я здоров’я збережу, сам собі допоможу.

- Щоб я не робив – ніколи не заподію собі шкоди.

- Ніхто не примусить мене робити те, що шкодить моєму здоров’ю.

Діти беруться за руки, промовляючи фразу: « Будьмо здорові!».

 

 

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Основи здоров’я

Номер слайду 2

Привітання- З попереднього уроку мені найбільше запам’яталося ...- Від сьогоднішнього уроку очікую…

Номер слайду 3

Правила поведінки: Один за всіх і всі за одного. Умій говорити та слухати. Поважай усі висловлювання. Будь ввічливим :не ображай та не ображайся.

Номер слайду 4

План:2. Виявлення рівня поінформованості. Пре-тест.1. Повідомлення теми уроку3. Інформаційне повідомлення.4. Робота в групах .5. Пост – тест.6. Ритуал прощання.

Номер слайду 5

ВІТРЯНКА      ГРИП АНГІНА             КОНЬЮКТИВІТВІЛТУБЕРКУЛЬОЗ АПЕНДИЦИТ ЗУБНИЙ БІЛЬ ГАСТРИТІнфекційніНеінфекційні

Номер слайду 6

Хвороби можуть бути інфекційними (заразними) та неінфекційними, які не передаються від хворої людини до здорової. Інфекційні хвороби спричиняють бактерії і віруси.

Номер слайду 7

Хвороба, яка має характер епідемії і загрожує здоров’ю всього суспільства є соціально небезпечною. 

Номер слайду 8

Тема: Хвороби, які набули соціального значення.

Номер слайду 9

досить поширене і небезпечне інфекційне захворювання. Збудником його є туберкульозна паличка, або паличка Коха, названа так на честь ученого, який її відкрив. Туберкульоз

Номер слайду 10

Туберкульоз уражає всі органи і тканини людини. Найчастіше трапляється туберкульоз легень.

Номер слайду 11

Хворий на туберкульозє збудником інфекції доти, поки не почне інтенсивне лікування.

Номер слайду 12

Туберкульозна паличка передається повітряно-крапельним шляхом. Вона може бути на посуді, одязі, рушниках, на предметах, якими користується хворий. розмовляєкричитьчхаєвидихаєспіваєкашляє

Номер слайду 13

Підхопити туберкульоз можна і від свійських тварин. Заразитися можна де завгодно — у транспорті, в школі, в магазині, під час спілкування, при поцілунках тощо.

Номер слайду 14

Історична довідка. В Древній Персії людей із симптомами на туберкульозізольовували від здорових В Індії, хворим на туберкульоз, забороняли одружуватись.

Номер слайду 15

Симптоми — руйнування тканини легень або інших органів Підвищеннятемпературиу вечірній час. Загальнаслабкість. Підвищена пітливість. Втратаапетиту Біль у грудях. Кашельна протязі2-3 тижнів

Номер слайду 16

Для виявлення туберкульозу застосовують флюорографічне обстеження, туберкулінові проби, наприклад Манту.

Номер слайду 17

Пацієнти, які своєчаснопочали лікування і повністю його пройшли,можуть повністю одужати.

Номер слайду 18

Кожна третя людинаносить у собі туберкульозну паличку.Із 100 людей, заражених на туберкульоз, захворюють 5 осіб. Решта спокійно живуть із нею, їхня імунна система тривалий час тримає збудника під контролем. Але якщо організм утрачає опір, то бактерії активно розмножуються і викликають захворювання.

Номер слайду 19

- малорухливий спосіб життя;- шкідливі звички (вживання алкоголю, наркотиків, куріння);- погана екологія;- неправильне харчування;- стреси;- наявність паразитів; - прийом антибіотиків;- порушення мікрофлори кишечника; - перевтома;- недосипання... Фактори, що впливають на зниження імунітету

Номер слайду 20

Вести здоровий спосіб життя;Загартовуватись;Повноцінно харчуватись;Провітрювати приміщення;Проходити обстеження у лікарні…ВАЖЛИВО:

Номер слайду 21

Вправа «Якщо..., то...»

Номер слайду 22

« Зірки милосердя»

Номер слайду 23

Висновок. Немає таких причин, через які ми повинні принижувати людей, що живуть з ВІЛ. На їхню долю випали і без того тяжкі випробування. Не треба кривдити таких людей. Треба бути милосердними до них.

Номер слайду 24

1а; 2)в; 3)б; 4)в; 5)б; 6)в.

Номер слайду 25

Я дізнався …Я зрозумів …Я запам’ятав …Я зробив висновки …

Номер слайду 26

- Ніхто не примусить мене робити те, що шкодить моєму здоров’ю.- Я здоров'я збережу, сам собі допоможу!

zip
Додано
20 липня 2018
Переглядів
6316
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку