Тема. Інфекційні хвороби, що набули соціального значення.
Практична робота: «Моделювання ситуації звернення за телефоном довіри»
Мета. створювати умови для формування ключових компетентностей: уміння вчитися та здоров'язбережувальної; закріпити знання учнів про загальнолюдські цінності; дати уявлення про інфекційні хвороби, що набули соціального значення (ВІЛ, туберкульоз); інформувати учнів про можливі шляхи зараження цими хворобами; вчити толерантно ставитися до ВІЛ – позитивних людей; у разі небезпеки користуватися телефонами довіри;виховувати відповідальне ставлення до власного здоров'я.
Обладнання. Правила роботи в групах, мультимедійна презентація, брошури.
4 клас.
Тема. Інфекційні хвороби, що набули соціального значення.
Практична робота: «Моделювання ситуації звернення за телефоном довіри»
Мета. створювати умови для формування ключових компетентностей: уміння вчитися та здоров’язбережувальної; закріпити знання учнів про загальнолюдські цінності; дати уявлення про інфекційні хвороби, що набули соціального значення (ВІЛ, туберкульоз); інформувати учнів про можливі шляхи зараження цими хворобами; вчити толерантно ставитися до ВІЛ – позитивних людей; у разі небезпеки користуватися телефонами довіри; виховувати відповідальне ставлення до власного здоров’я.
Обладнання. Правила роботи в групах, мультимедійна презентація, брошури.
Хід уроку - тренінгу
І. Вступ.
1 Знайомство.
Станьте в коло ті, хто навчається у 4 класі.
Діти стоять у колі. Вчитель пропонує:
2. Зворотний зв’язок.
Продовжити фразу: « З попереднього уроку мені найбільше запам’яталося ...»
3. Очікування.
- Від сьогоднішнього уроку очікую…
4. Повторення правил роботи на уроці. Ознайомлення з планом уроку.
- А я очікую, що ви будете дотримуватись правил поведінки на уроці та гарно засвоїте новий матеріал. На сьогоднішньому уроці ми …
5. Актуалізація опорних знань.
- Пригадайте, які хвороби вам відомі? (Грип, вітрянка, гастрит, ангіна, туберкульоз, ВІЛ, зубний біль, апендицит...) Поміркуйте, чому названі вами хвороби я розподілила на дві групи?
Давайте зав’яжемо «Вузлик напам’ять»
Хвороба, яка має характер епідемії і загрожує здоров’ю всього суспільства є соціально небезпечною.
6. Повідомлення теми уроку.
Сьогодні ми поговоримо про ВІЛ, туберкульоз, тобто хвороби, які набули соціального значення.
7. Виявлення рівня поінформованості. Пре-тест.
- А зараз проведемо тест, щоб визначити рівень вашої поінформованості з даної теми.
А) повітряно-крапельним шляхом; Б) через кров; В)з молоком матері.
2) Що найчастіше вражає туберкульоз?
А) печінку; Б) нирки; В) легені.
3) Чи всі люди, до яких потрапила туберкульозна паличка, хворіють на туберкульоз?
А) так; Б) ні.
4) Що таке імунітет?
А) інфекційна хвороба; Б) вірус; В) захисна система, яка протистоїть різним інфекціям.
5) Чи можна заразитися, торкаючись хворого на СНІД?
А) так; Б) ні.
6) Від якої хвороби ще й досі не винайшли ліки?
А)грип; Б) туберкульоз; В) СНІД.
ІІ. Основна частина.
1. Інформаційне повідомлення. Про грип, туберкульоз, ВІЧ
Грип — гостра вірусна інфекція, при якій вірус уражає дихальні шляхи від носа до бронхів. Хвороба супроводжується нежиттю, запаленням носа, гортані, кашлем, високою температурою, порушенням дихання, головними і м’язовими болями. Вірус пригнічує функції імунної системи. Хвора людина може стати джерелом інфекції одразу для кількох осіб, бо під час кашлю, чхання, розмов із носоглотки хворого виділяється разом зі слизом величезна кількість мікроорганізмів. Якщо хворому не дотримувати постільного режиму, можуть виникнути ускладнення: бронхіт, пневмонія та ін.
СЛАЙДИ ПРО ТУБЕРКУЛЬОЗ ВІДЕО ПРО ВІЛ
Робота з підручником (с. 77-80)
- Прочитайте текст у підручнику, об’єднайтесь у групи і поставте не менше трьох запитань по змісту прочитаного.
1група. Чому?
2група. Де?
3 група. Що?
МОЛОДЦІ, ВАША ГРУПА ГАРНО ПОПРАЦЮВАЛА…
3. Вправа «Якщо..., то...»
4. Робота у зошиті.
Прочитайте твердження. Визначте яких хвороб вони стосуються.
5. Робота в групах кооперативного навчання.
Діти об’єднуються в групи та вирішують ситуації, у які можуть потрапити ВІЛ - інфіковані діти. На промінчиках « Зірки милосердя» напишіть, як допомогти дитині у таких ситуаціях. Опора малюнки у зошиті с.37.
І група. Однокласники не хочуть сидіти з дитиною, яка хвора на СНІД.
ІІ група. Дитині не дозволяють обідати в шкільній лікарні.
ІІІ група. Її ображають і обвинувачують в тому, що вона хвора.
4. Презентація груп
Висновок. Немає таких причин, через які ми повинні принижувати людей, що живуть з ВІЛ. На їхню долю і без того тяжкі випробування. Не треба кривдити таких людей. Треба бути милосердними до них.
5. Рухавка. « Якщо хочеш бути здоровим, роби так … .»
ІІІ. Заключна частина.
1. Вправа « Вільний мікрофон».
- Як ви вважаєте, від чого залежить стан вашого здоров’я? (Від занять спортом і фізкультурою, від правильності харчування, від умов життя і праці, від екологічного оточення, від наявності шкідливих звичок, від уміння розслаблятися, від тривалості сну, від організації вільного часу, від спадкових хвороб, від дотримання режиму дня.)
- Чому СНІД – це небезпечна хвороба?
- Коли можна заразитися ВІЛ?
- Продовжіть речення: «Зараження ВІЛ не відбувається …»?
- Як людина може заразитися від хворих на туберкульоз тварин?
2. Пост – тест.
1) Як передається вірус грипу?
А) повітряно-крапельним шляхом; Б) через кров; В)з молоком матері.
2) Що найчастіше вражає туберкульоз?
А) печінку; Б) нирки; В) легені.
3) Чи всі люди, до яких потрапила туберкульозна паличка, хворіють на туберкульоз?
А) так; Б) ні.
4) Що таке імунітет?
А) інфекційна хвороба; Б) вірус; В) захисна система, яка протистоїть різним інфекціям.
5) Чи можна заразитися, торкаючись хворого на СНІД?
А) так; Б) ні.
6) Від якої хвороби ще й досі не винайшли ліки?
А)грип; Б) туберкульоз; В) СНІД.
ПЕРЕВІРКА
3. Зворотний зв’язок.
Продовжити:« Я дізнався …, я зрозумів …, запам’ятав …, зробив висновки …».
З. Ритуал прощання.
Здоров’я – неоціненний скарб. І бездумно марнувати його не слід. Російський вчений І. П. Павлов писав: « Людина може жити до 100 років. Ми самі своєю нестриманістю, ганебним поводженням із власним організмом зводимо цей термін до набагато меншої цифри». Турбота про своє здоров’я – це престижно і навіть модно. Ви повинні запам’ятати ці мудрі слова:
- Я здоров’я збережу, сам собі допоможу.
- Щоб я не робив – ніколи не заподію собі шкоди.
- Ніхто не примусить мене робити те, що шкодить моєму здоров’ю.
Діти беруться за руки, промовляючи фразу: « Будьмо здорові!».