Урок "Гігієна оселі. Повітря, його значення для здоров’я. Мікроклімат приміщення. Практична робота Складання рекомендацій «Підтримання чистоти в оселі»

Про матеріал

Метою уроку є формування ключових, здоров'язбережувальної, соціальної та предметних компетентностей школярів з опорою на життєвий досвід дітей.

Перегляд файлу

 

Клас : 4

Урок: основи здоров’я

Тема уроку . Гігієна оселі. Повітря, його значення для здоров’я. Мікроклімат приміщення. Практична робота Складання рекомендацій «Підтримання чистоти в оселі»

Мета уроку:

-формувати ключові компетентності: уміння вчитися (самоорганізовуватись до навчальної діяльності);  здоров’язбережувальну компетентність (усвідомлення  здоров’я  як вищої життєвої цінності, взаємозв’язок організму людини з природним і соціальним середовищем);

-соціальну компетентність:  (проявляти ініціативу, продуктивно співпрацювати з різними партнерами в групах). 

-предметні компетентності:  познайомити з поняттями «гігієна оселі», «мікроклімат оселі; розширювати уявлення учнів про фактори, що забруднюють атмосферне повітря і повітря приміщення, пояснити необхідність регулярного провітрювання приміщень; формувати звичку підтримувати мікроклімат свого житла, розвивати зв’язне мовлення учнів, навички співпраці в малих та великих групах; виховувати відповідальне ставлення до здоров’я , враховуючи оточуюче середовище.

Обладнання: підручник, зошит, таблиці та картки з теми, мультимедійна презентація, відео матеріали, аркуші паперу формату А-4 із завданнями для роботи в групах.
                                                                  Хід уроку
І. Самоорганізація до навчальної діяльності

Я рада Вас вітати й почати цей урок,

До знань з основ здоров’я

Ми зробимо ще крок.

Ми будемо навчатись

і плідно працювати,

Не просто говорити,

а вчитись міркувати.

ІІ. Актуалізація опорних знань

Бліц – опитування . Інтерактивна вправа «Закінчи    речення…»

1Що означає слово «гігієна»?

2 У людини всього … постійні зуби

3 У тих , хто вживає багато солодкого, зуби чорніють, бо в роті розмножуються мікроби, що спричиняють ….

4 Чистити зуби  потрібно … рази на день

5 Щоб зуби були міцні треба…

6 Щоб зберегти зір потрібно …

7 Дотримуватися особистої гігієни означає….

8 Лікар, що лікує зуби називається …

9 Лікар, що лікує вуха, горло і ніс називається…

10 Лікар, який лікує очі називається…

11 Щоб бути здоровим потрібно слідкувати за чистотою…

Інтерактивна вправа  «Прогнозування»

 -Як в думаєте , про що сьогодні будемо говорити на уроці?

 - Чого ви очікуєте від уроку?

 

 

ІІІ Оголошення теми і мети уроку. Мотивація навчальної діяльності.

На попередніх уроках ми багато говорили про особисту гігієну, про її величезне значення для здоров’я. Але не тільки гігієна тіла є запорукою нашого здоров’я. На нього також впливає й те, у яких умовах ми живемо, чи дотримуємося санітарно-гігієнічних вимог до нашого житла. Адже, ні для кого не секрет, що чистота і порядок в оселі — запорука здоров’я тих, хто там проживає.

Гігієна оселі. Повітря, його значення для здоров’я. Мікроклімат приміщення.
Підтримання чистоти в оселі.

Тому ця тема дуже важлива для вивчення і має практичне застосування в нашому житті.

I V Вивчення  нового матеріалу.

1 Бесіда з елементами розповіді

А) Доберіть синоніми до слова «Оселя», але спочатку згадайте з уроків української мови, що означає термін «синонім»

Б) Інтерактивна вправа  «Асоціативний кущ» - гігієна.

В) Повідомлення вчителя

Гігієна житла — це забезпечення комфортних для людини умов, порядку і чистоти в житловому приміщенні. В приміщенні, де ми живемо, завжди повинно бути чисто, тепло і світло. Красиво упорядковане, затишне житло — це запорука настрою і здоров’я. До нього приємно повертатися з роботи, навчання, проводити у ньому час, приймати гостей .

Бруд і нечисте повітря в квартирі часто стають  причиною різних захворювань. Домашній пил-один із найпоширеніших алергенів. Близько 80% жителів України хворіють на астму і алергію. Пил дуже небезпечний, він сприяє  появі кліщів, захворюванню нирок, легенів, шкіри та очей. Наші невидимі вороги — мікроби — дуже полюбляють захламлені квартири, у яких рідко прибирають. Учені підрахували, що в житловому приміщенні повітря 15-20 тисяч мікробів.

Г) Доберіть «синоніми до слова «мікроби»

Ґ) Перегляд відео “Мисливці за здоров’ям”

Д) Вірш «Мікроби»


Звідки взялися хвороби?

Їх створюють злі мікроби.
Це – маленькі злодіяки,
Хулігани, розбишаки,

Що живуть усюди,

 Де є повно бруду:

 У болоті і грязюці,

  У смітті та у пилюці.

  Вони люблять там бувати,

Де забувають прибирати.

 

 


 

2 Повідомлення групи «Дослідників»

Мікроби оточують нас всюди, особливо багато їх у повітрі. Згадайте, з уроків природознавства, що ми знаємо про повітря?

Дослідники

1.Повітря необхідне всьому живому на Землі. Без їжі, води людина може існувати певний час, а без повітря — лічені хвилини. Землю оточує газова оболонка, що називається атмосфера.

2.Повітря – це суміш газів, найбільше азоту, кисень , вуглекслий газ та багато іншого. Коли людина робить вдих – її органи насичуються киснем, а видихаємо ми вже вуглекислий газ. З повітря ми отримуємо необхідний для життя кисень, за одну добу людина споживає близько 11 тисяч літрів повітря!

3 Вчені виміряли, що за добу ми вдихаємо разом із повітрям у середньому близько двох столових ложок пилу! Домашній пил набагато небезпечніший за вуличний.

4 Щоб повітря було завжди чистим, приміщення необхідно добре провітрювати, відчиняючи кватирку не менше ніж 2 рази на день: уранці і перед сном.
5 Якщо повітря занадто сухе, то стає важко дихати, пересихає шкіра і знижується імунітет.

6 Але коли повітря занадто вологе, наприклад у ванній кімнаті, то може з*явитись пліснява, що також шкідливо для здоров*я.

Отже, ми можемо зробити висновок, що щоб підтримати чисте повітря, приміщення необхідно систематично-кілька разів на день- провітрювати!  Бо у результаті дихання, випаровування та інших процесів життєдіяльності людини повітря забруднюється, стає задушливим.

3 Хвилинка міркування

- Чому у не провітрюваному приміщенні в кінці дня у людей може почати боліти голова?


Тому провітрювання і регулярне прибирання - запорука чистоти і здоров'я. Від перебування у приміщенні з брудним важким повітрям розвивається  головний біль, відчуття втомленості, запаморочення.

Недарма народна мудрість каже:
«Чисто не там, де прибирають, а там де не смітять!»
Тому привчи себе складати свої  речі, підручники, зошити, іграшки в одному місці, тримати їх в чистоті.

 

 

 

 

4 Фізхвилинка «Пантоміма»

Ось я зранку прокидаюсь

і смачненько потягаюсь,

Щиро друзям посміхаюсь.

Глянув швидко у вікно,

А чомусь брудне воно.

Я ганчірочку візьму,

Швидко – швидко все протру.

Потім віничок  візьму і

Охайно замету.

Пилосос ввімкну  і в кімнатах приберу.

Всюди вже чистенько ,

Продовжуєм працювати швиденько.

5 Робота з підручником  п.с.43-44

Читання і бесіда за запитаннями підручника.

6 Використання нових знань на практиці

Робота в друкованому зошиті з.с.17-18

А) з.с. 17  - коллективно

Б) 2 учні у дошки

 - вибрати речі, необхідні для прибирання

 - встановити послідовність виконання прибирання

В) з.с. 18*

V Узагальнення і систематизація знань

1 Хвилинка – релаксації . Слухання казки «Про будинок, який любив чистоту
і порядок»

2 Практична робота в парах «Складання пам’ятки з прибирання приміщення»

А) Повторення правил роботи в групі

Б) Складання пам’ятки група № 1, 2

В) Пошук речей для прибирання  в «Таємничому квадраті»

Г) Захист робіт

Ґ) Доповнення вчителя *

-Освітлення
найкраще для людини – природне! Тому влітку якомога довше тримай вікна відкритими, бо скло не пропускає ультра - фіолетових променів, корисних для здоров’я!

- Найбільш комфортною для житлових приміщень вважають температуру повітря :
у теплу пору року 20—25 °С, у холодну пору 20—22 °С.

- Кімнатні рослини  покращують гігієну житла
- виділяють кисень і поглинають вуглекислий газ;                                                                   - очищують повітря від мікробів і пилу;
- здатні поліпшити наше самопочуття,
- підвищують функціональний стан організму,
-   зволожують надмірно сухе повітря приміщень.

3) Хвилинка – цікавинка

А) Походження першого пилососу

Перший у світі пилосос зробив англієць ГербертСесіл Бут в 1901 і назвав своє дітище «Пихкаючий Білл». 
Ідея створення такого хитрого агрегату прийшла до Сесіль раптово. Не раз він спостерігав, як проводять прибирання у вагонах поїздів. Від спрямованої сильного струменя повітря весь пил, і сміття розліталися в різні боки. 

Б) Звірі – чистюлі.

Виявляється, не тільки люди дбають про чистоту в оселі. Серед звірят є теж чимало чистунів. Ось, наприклад, борсук. Борсуки утримують свої нори в ідеальній чистоті. Вони часто просушують свою постіль із трави і листя. Перш ніж зайти до нори, борсуки обтріпуються і витирають лапи. Навесні і восени проводять вологе прибирання житла і навколишньої території. Так улаштувала цього звіра природа.

V II Підсумок уроку. Рефлексія

А) Вправа  “Хвости” -   продовжити речення

- ЩОБ У КВАРТИРІ БУЛО ЧИСТО, ТРЕБА…

- ЩОБ ПОВІТРЯ БУЛО СВІЖИМ, НЕОБХІДНО…

- Я ПРИБИРАЮ СВОЮ КІМНАТУ, ТОМУ ЩО…

Б) Відгадати літературний твір

Г) Рефлексія

  • Я дізнався …
  • Мені сподобалося…

В) Пам’ятка *

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Правила догляду за оселею

1)Дотримуйся гігієни приміщення

(Гігіє́на — комплекс заходів, які забезпечують збереження здоров’я, санітарія, чистота)

2) Вчасно треба провітрювати кімнату . Час провітрювання залежить від погодних умов і пори року.

3) Дотримуватися найкомфортнішої температури у приміщені від 20 до 24 градусів. В холодну пору вмикають опалення, а в спекотну-кондиціонери. Щоб не було плісняви, грибка та павутиння у кімнаті.

4) Якщо вдома є домашні тварини – щоденно прибирати шерсть, пух. Слідкувати за чистотою їх лоточків.

5) Робити вологе прибирання усіх приміщень

6) Витирати пил на меблях та на підвиіконні.

7) Зволожувати повітря

8) Замітати підлогу вологим віником, пилисосити килими та доріжки.

9)  Щоденно виносити сміття.

10) Не залишати в мийці брудний посуд.

11) Витирати взуття, перед приміщенням. Не ходити у вуличному взутті по кімнатах.

12) Прийшовши додому зі школи, перевзуйся і переодягнися; почисть одяг і взуття;  поклади речі на свої місця.

13) Слідкувати за порядком в шафі для іграшок та одягу.

14) Поливати квіти, протирай  їх листочки.

15) Не бігай по оселі, щоб не здіймати пил.

16) Переодягатися з вуличного одягу у домашній. Речі складати охайно в шафу.

17) Мити вікна, прасувати занавіски.

18) Раз на 2 тижні міняти постільну білизну.

19) Не забуваємо про засоби захисту - рукавички при роботі з миючими речовинами.

 

 

      Дослідники

1.Повітря необхідне всьому живому на Землі. Без їжі, води людина може існувати певний час, а без повітря — лічені хвилини. Землю оточує газова оболонка, що називається атмосфера.

2.Повітря – це суміш газів, найбільше азоту, кисень , вуглекслий газ та багато іншого. Коли людина робить вдих – її органи насичуються киснем, а видихаємо ми вже вуглекислий газ. З повітря ми отримуємо необхідний для життя кисень, за одну добу людина споживає близько 11 тисяч літрів повітря!

3 Вчені виміряли, що за добу ми вдихаємо разом із повітрям у середньому близько двох столових ложок пилу! Домашній пил набагато небезпечніший за вуличний.

4 Щоб повітря було завжди чистим, приміщення необхідно добре провітрювати, відчиняючи кватирку не менше ніж 2 рази на день: уранці і перед сном.
5 Якщо повітря занадто сухе, то стає важко дихати, пересихає шкіра і знижується імунітет.

6 Але коли повітря занадто вологе, наприклад у ванній кімнаті, то може з*явитись пліснява, що також шкідливо для здоров*я.

Звідки взялися хвороби?

Їх створюють злі мікроби.
Це – маленькі злодіяки,
Хулігани, розбишаки,

Що живуть усюди,

 Де є повно бруду:

 У болоті і грязюці,

  У смітті та у пилюці.

  Вони люблять там бувати,

Де забувають прибирати.

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 4
Оцінки та відгуки
  1. Андреєва Катерина Володимирівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Глоба Антоніна Йосипівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Красна Оксана Ярославівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Борисенко Любов
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 1 відгук
doc
Додано
25 липня 2018
Переглядів
15752
Оцінка розробки
5.0 (4 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку