Я досліджую світ (технологічна галузь) 1 клас
Урок до Дня гарбуза
Тиждень 8
Тема тижня: Техніка, яка допомагає.
Тема уроку : Виготовлення виробу із застосуванням знайомих технологічних операцій. Макетування. Безпечні прийоми праці під час використання інструментів та пристосувань. Демонстрація результатів власної діяльності.
Очікувані результати навчання: з допомогою дорослих та самостійно виконує знайомі трудові дії, технологічні операції з конструкційними матеріалами; дотримується безпечних прийомів праці під час використання інструментів та пристосувань; демонструє результати власної діяльності.
Обладнання: кольоровий папір, кольоровий картон, клей, ножиці, олівець, технологічна картка виготовлення виробу.
Хід уроку
І. Вступна частина
1.Організаційний момент
Перевірка емоційного настрою учнів.
-Покажіть свій настрій (смайликом , цеглинкою LEGO, за допомогою вказівного пальця вверх-вниз тощо).
2.Актуалізація опорних знань
-Відгадайте загадку
На городі виріс дужий,
Круглий, жовтий і байдужий
До червоних помідорів,
До капусти і квасолі.
Хто цей гордий карапуз?
Здогалалися?...
- Який сьогодні день? Прочитайте (На дошці розтяжка «День гарбуза»)
-Що ви знаєте про гарбуз?
-Чому його свято восени?
-Яка у нас тема тижня?
-Яка техніка допоможе приготувати гарбуз і як саме?
Робота в группах.
У вас на столах є картки з малюнками зі Стіни слів. Виберіть ту техніку, яка допоможе приготувати страву з гарбуза і розкажіть, як саме.( Наприклад, кухонний комбайн поріже кубиками , щоб зварити кашу; блендером збивають пюре тощо).
3.Повідомлення теми та мети уроку
У нас тематичний день – День гарбуза. На першому уроці мидосліджували його властивості, дізналися, чим він корисний, на другому - розв'язували задачі про гарбузи. А зараз будемо робити аплікацію з сезонними овочами і фруктами «Щедрий урожай».
ІІ.Основна частина
1.Вивчення нового матеріалу
Довідкове бюро
Аплікація – це вирізування фігурок з паперу і наклеювання їх на картон.
Ознайомлення з послідовністю роботи
-Розглянемо технологічну картку.
-Що нам потрібно для роботи? Перевірте, чи є у вас в наявності матеріали, потрібні для нашої практичної діяльності . (Кольоровий картон та кольоровий папір, ножиці, клей)
Демонстрування послідовності виконання аплікації з допомогою навідних запитань.
-Що будемо робити спочатку? (Візьмемо половину синього картону).
-Далі що зробимо? (Відріжемо зелену смужку кольорового паперу . Це буде трава.)
-Потім що? (Виріжемо гарбуз, грушу, кілька слив.)
-Яку геометричну фігуру нагадує гарбуз? А груша? Якої форми сливи?
-Зробимо макетування. Розмістимо на картоні нашу аплікацію. (Демонструю, як краще розмістити вирізані фігурки).
-Подивіться на малюнок, чи правильно дівчинка розмістила аплікацію на папері? (Показую невірне макетування, де гарбуз та фрукти розміщені по краях паперу, а середина порожня)
-А як правильно?(Гарбуз в ценрі аркуша, перед ним груша та сливи).
2. Формування вмінь і навичок. Практична діяльність. Створення аплікації «Щедрий урожай».
-Перед роботою повторимо правила безпечної поведінки з ножицями та клеєм.
Технологія «Акваріум»
І-ша группа, сідайте в центрі класу та обговоріть правила користування ножицями
ПРАВИЛА КОРИСТУВАННЯ НОЖИЦЯМИ
-Ножиці – це небезпечний інструмент.
-На робочому місці ножиці клади так, щоб вони не виходили за край парти.
-Не слід тримати ножиці вістрям догори.
-Не ріж на ходу. Під час різання не вставай з місця.
-Під час роботи з ножицями притримуй матеріал лівою рукою так, щоб він не потрапляв на лінію різання.
Декламуємо вивчений раніше вірш :
Ножиці правильно друг мій бере:
Лезо в долоні, а кільця вперед.
-ІІ группа, тепер ви сідайте в центрі класу. Обговоримо правила наклеювання паперу.
ПРАВИЛА КОРИСТУВАННЯ КЛЕЄМ
-Клей наносимо пензликом від середини до країв.
-У разі потрапляння клею на одяг його слід негайно змити водою.
-Для притискання елементів аплікації та витирання рук слід користуватися вологою серветкою.
-Закінчивши роботу, клей потрібно щільно закрити, пензлик і посуд помити.
3. Самостійне виконання учнями завдань під контролем вчителя.
Фізкультхвилинка (Під пісню «Ходить гарбуз по городу»)
4.Індивідуальна допомога окремим учням.
5. Презентація результатів власної діяльності. Виставка дитячих робіт. Технологія «Крісло автора» ( Що вдалося? Що хочеться змінити?)
ІІІ. Заключна частина . Рефлексія.
-У якого овоча сьогодні свято?
-Чим він корисний?
-Що нового дізналися на уроці?
-Чи цікаво було створювати аплікацію?
-Де ми можемо її використати?