Конспект уроку у 5 класі "Округлення десяткових дробів"

Про матеріал
Урок-подорож до країни "Десяткові дроби". Мета: навчальна: удосконалити вміння виконувати округлення десяткових дробів та натуральних чисел; сформувати вміння розвязувати задачі, що передбачають округлення чисел; розвивальна: розвивати мислення, увагу; формувати вміння логічного мислення; виховна: показати застосування знань з математики для розвязування практичних задач.
Перегляд файлу

Урок математики у 5 класі

Тема: Округлення десяткових дробів.

Мета:

Навчальна: удосконалити вміння виконувати округлення десяткових дробів та натуральних чисел; сформувати вміння розв’язувати задачі, що передбачають округлення чисел;

Розвивальна: розвивати мислення, увагу; формувати вміння логічного мислення;

Виховна: показати застосування знань з математики для розв’язування практичних задач.

Тип уроку: Урок закріплення знань, формування умінь і навичок.

Хід уроку

І. Організаційний момент.

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів.

Діти, я вам сьогодні пропоную подорож в країну «Десяткових дробів».

На дошці записані десяткові дроби. Необхідно їх прочитати з умовою: якщо учень вірно читає дріб, то решта учнів плескає в долоні, якщо ні – тиша.

36,11; 84,95; 0,005; 25,17; 163,548; 68,04; 34,0012; 204,567; 306,306; 12,13; 126,002; 0,00465; 98,056; 121,0009; 0,03767.

А що ми знаємо про десяткові дроби?

(На дошці записані дві колонки: ВМІЄМО, НАВЧИЛИСЬ)

Діти записують можливі відповіді у колонку Вміємо:

  •                  Вміємо читати десяткові дроби.
  •                  Вміємо записувати десяткові дроби.
  •                  Записувати звичайні дроби у яких знаменник 10, 100 і т.д. у вигляді десяткового дробу.
  •                  Порівнювати десяткові дроби.
  •                  Округлювати десяткові дроби.

В країні «Десяткових дробів» виникла суперечка. Дроби не можуть встановити порядок, вияснити, хто із них менший, а хто більший. Давайте прийдемо на допомогу. Встановити порядок можна за допомогою знаків <, >, =.

(Повторюємо правила порівняння десяткових дробів)

Завдання. Порівняти десяткові дроби: (На дошці висять картки із завданнями, по черзі учні виходять і порівнюють за допомогою маркерів)

16,44 і 2,644                        2,334 і 2,38

8,56 і 8,3                              0,1101 і 0,1011

0,012 і 0,102                        67,700 і 67,7

56,9 і 5,69                            45,099 і 45,99

ІІІ. Закріплення знань, формування умінь і навичок.

До країни «Десяткових дробів» завітав Незнайко і приніс виконану самостійну роботу.

Необхідно перевірити самостійну роботу і її оцінити. (Робота в парах) Діти перевіряють роботу на друкованих листках і виставляють оцінки, потім виходять до дошки і виправляють маркером помилки.

Самостійна робота від Незнайки

  1.              Округлити до одиниць:                  3. Округлити до десятих:

45,89≈45                                                             78,53≈78,5

6,085≈6,1                                                            0,3478≈0,4

67,544≈68                                                           12,985≈13

  1.              Округлити до сотих:                      4. Округлити до тисячних:

0,562≈0,56                                                          5,9845≈5,985

457,111≈457,1                                                    0,67843≈0,678

99,768≈99,76

Учні перевіряють роботу і її оцінюють.

Чому Незнайко отримав таку низьку оцінку? Яка проблема?

 

Незнайко пропонує розв’язати дві вправи.

Вправа 1211 (ст..208)

Найвища гірська вершина у світі – Джомолунгма. Її висота 8848 м. Округли це число до:

  1.              десятків;         2) сотень;          3) тисяч.

Вправа 1217 (ст..209)

Морська миля дорівнює 1,85318 км. Округли це число до:

  1. десятих;
  2. сотих;
  3. тисячних;
  4. десятитисячних.

(По черзі виходять до дошки і записують правильні відповіді)

 

Діти, в країні «Десяткових дробів» виникла проблема: загубилася цифра. Необхідна допомога. Хто сміливий? Хто допоможе?

(на дошці записано завдання)

Завдання. «Загубилася цифра»

Які цифри можна підставити замість *, щоб округлення було виконано вірно?

  1.              8,3*≈8,3
  2.              48,*5≈49
  3.              2,65*3≈2,65
  4.              14,1*99≈14,2
  5.              15,24*1≈156,24

Жителі чудової країни «Десяткових дробів» вивчають також і географію і хочуть вам запропонувати задачу. Але спочатку вияснимо, чи готові ви до даного завдання. Назвіть відомі вам океани. Площа якого океану найбільша? (учні відповідають на поставлені питання).

Завдання в парах. Заповнити таблицю.

Назва океану

Площа, млн..кв.км

Округлити до одиниць

Тихий океан

179,7

 

Атлантичний океан

93,4

 

Індійський океан

74,9

 

Північний Льодовитий океан

13,0

 

Світовий океан

361,0

 

 

Учні зачитують отримані результати і роблять висновок, що найбільшу площу має Тихий океан.

Давайте виконаємо ще одну вправу з підручника.

Вправа 1224 (ст..210)

Вирази в кілометрах висоти: Джомолунгма – 8848 м, пік Перемоги – 7439 м, Арарат – 5165 м, Говерла – 2061 м. Округли ці числа до:

  1.              Десятих;
  2.              Сотих.

У практичних розрахунках іноді доводиться відступати від основного правила округлення. Наприклад, розрахунки показали, що для перевезення певного вантажу потрібно приблизно 5,3 машини. Для встановлення кількос­ті машин тут не можна застосувати правило округлення десяткових дробів. Округлювати це число потрібно з надлишком, бо інакше буде перевезено не весь вантаж. Або якщо на покриття даху витрачають 44,4 листів шиферу, то їх потрібно мати не 44, а 45.

В кінці нашої подорожі король країни «Десяткових дробів» пропонує виконати тест. Будьте уважними, тому що вам необхідно виконати завдання на повторення.

 

 

Тест

  1. Вказати, яка із нерівностей вірна:

А) 78,8<78.80

Б)456,01>4560,1

В)33,001<33,011

Г)78,056=78,560

  1. Між якими сусідніми натуральними числами розміщений дріб 7,89?

А)6 і 7

Б) 7 і 8

В) 8 і 9

Г) 5 і 6

  1. Серед дробів вказати найбільший дріб:

А) 56,706       Б) 56,76         В) 506,76        Г)560,76

  1. Округлити десятковий дріб 76,4687 до сотих

А) 76,46       Б) 76,47         В) 76,469         Г) 76,5

  1. В якому випадку виконано вірно округлення десяткового дробу 56,06421 до тисячних:

А) 56,064         Б) 56,0643         В) 56,0642         Г) 56,06

Учні самостійно виконують тест, колективно перевіряють відповіді.

За 5 правильних відповідей написати в робочий зошит «Молодець», за 4 – «Добре», за 3 – «Старайся», хто отримав менше  3 – х правильних відповідей написати «Повторити правила».

ІV. Підсумок уроку.

На цьому наша подорож закінчилася. Король країни вітає тих учнів, які добре працювали. Але пам’ятайте, вам ще багато цікавого потрібно дізнатися про десяткові дроби.

Зараз я пропоную заповнити картки НАВЧИЛИСЬ і прикріпити їх на дошку.

V. Домашнє завдання

Завдання. Підготувати історичні факти про десяткові дроби, цікаві старовинні задачі, які пов’язані із десятковими дробами.

Завдання у підручнику: № 1212, № 1225.

 

 

 

docx
Додано
23 березня 2020
Переглядів
894
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку