Урок-подорож із математики за темою "Рівняння" (5 клас)

Про матеріал
Розробка уроку, яка удосконалює знання для знаходження невідомих компонентів у рівнянні (доданок, зменшуване, від’ємник).
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Урок-подорож в 5 кл. за темою

«Рівняння»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вчитель математики ХСШ №11

Бондарович Г.П.

 

 

Тема уроку «Рівняння»

Знати:

 - що називається рівнянням;

 - що означає розв’язати рівняння;

 - що називається коренем рівняння.

Вміти:

 Знаходити невідомі компоненти в рівнянні (доданок, зменшуване, від’ємник).

План уроку

Вчитель:  Діти! Протягом останніх двох уроків ми з вами розв’язували        рівняння, і сьогодні, ми перевіримо як ви навчились їх розв’язувати,               вирушивши в подорож до казкової країни.

 Отже, в деякому царстві жив-був Іван-Царевич і було в нього три сестри: Марія, Ольга та Анна. Віддав Іван-Царевич своїх сестер заміж за царів мідного, срібного та золотого царств. Цілий рік жив без сестер, стало йому нудно. Вирішив він навідатися до сестер і вирушив в путь. Дорогою зустрів Олену Прекрасну. Вони закохались один в одного. Але злий Чахлик  Невмерущий викрав Олену, і поїхав Іван-Царевич виручати свою кохану. Але ,оскільки Чахлик любив розв’язувати рівняння, розгадувати задачі, давайте, діти озброїмо Івана такими знаннями, аби він переміг Чахлика.

 Для цього потрібно знати:

1.А що таке рівняння?

2.А що означає розв’язати рівняння?

3.А що називається коренем рівняння?

В домашньому завданні серед чисел 1, 0, 5, 11, 9 знайдіть корені рівняння


  а) х + 19 = 30;

 б) 27 - х = 27 + х;

в) 30 + х = 32 – х;

г) 10 + х + 2 = 15 + х - 3


  Чому ці числа є коренями рівняння (відповідь дітей).

 Але тут ви здогадалися знайти корінь, але краще, якщо дії опираються на знання. Діти! Ми знаємо з вами дії додавання і віднімання. Як називаються компоненти при додавання і відніманні? А раптом якийсь компонент невідомий? Тоді як знайти невідомий доданок, зменшуване, від’ємник?

 Подивимось як ви розв’язали домашнє завдання ?  

 

 


а) 127 + у = 357 – 85;

     127 + у = 272;

      у = 272 – 127;

      у = 145;

 Відповідь: 145

 

в) 144 – у – 54 = 3

    (144-54) – у = 37

     90 – у = 37

     у = 90 – 37

      у = 53

      Відповідь: 53 


Отже, багато дізнавшись про рівняння, Іван-Царевич вирушив в путь. Їхав він довго і нарешті виїхав до річки, а там великий камінь перегородив дорогу на міст, на тому камені сидить лісовичок і питає, і якщо відповісти правильно, то камінь сам повернеться і відкриє дорогу. А ось і питання: допоможемо Івану-Царевичу з ними впоратися(математичний диктант)

  1. Яке число є коренем рівняння х – 6 = 15;
  2. Розв’яжіть рівняння 32 – р = 17;
  3. При якому значенні у рівність правильна 17 + у = 21;
  4. Запишіть рівняння, ліва частина якого є різницею чисел х і 6, а права –   10. Яке число є коренем рівняння?
  5. Число 5- корінь рівняння х + 2 = а. Знайдіть значення а. 5-корінь рівняння.
  6. Замість * + 5 = 2х + 1 поставте таке число, аби коренем рівняння було 4.
  7. Складіть рівняння: з якого числа відняти 15, аби вийшло число 7.
  8. Який корінь рівняння

5- х * х = 1

(перевірка: за відкидними дошками розв’язує дитина)

 

 Переїхав Іван-Царевич міст, виїхав на дорогу, поки дорога не привела його до хатинки Баби-Яги. Вона давно ворогувала з Чахликом и погодилась допомогти Івану-Царевичу, але тільки в тому випадку, якщо він розв’яже 3 задачі.

 1 задача: Я задумала число. Якщо до цього числа додати 24 і до отриманої суми додати 19, то отримаємо 53. Яке число я задумала?

(х + 24) + 19 = 53

х + 24 = 53 – 19

х + 24 = 34

х = 34 – 24

х = 10

Відповідь: 10

 

 2 задача: Гуляла я лісом і назбирала цілий кошик мухоморів. 23 грибочки я віддала Лісовику, 12 грибочків Мавці. Залишилося в мене 17 грибочків. Скільки грибочків я назбирала?

(х - 23) – 12 = 17;

х – 23 = 17 + 12;

х – 23 = 29;

х = 29 + 23;

х = 52

Відповідь: 52

 3 задача: У баку  моєї ступи була жива вода. Перед польотом я до ступи долила ще 30 літрів живої води. Під час польоту було використано 43 л живої води, після чого в ступі залишилося 24 л живої води. Скільки літрів живої води було в ступі?                               

                                                      ( х + 30) -43 = 24;

х + 30 = 43 + 24

х + 30 = 67

х = 67 – 30

х = 37

Відповідь: 37

 Прощаючись з Іваном-Царевичем, Баба-Яга розповіла йому про силу коренів рівняння. Якщо треба якийсь замок відкрити, промов вголос корені рівняння. Миттєво виконається. Чахлик підслухав цю розмову, підстеріг Івана, схопив і кинув в підземелля. Зачинив на 5 замків-рівнянь. Відкриємо ж тайну коренів разом з вами , діти.

Самостійна робота

  1. Знайти невідомий доданок

150 + х = 450 + 100

  1. 300; 2) 400; 3) 600; 4) 700
  1. Знайти невідоме зменшуване

х – 340 = 540 – 40

  1. 100; 2) 200; 3) 840; 4) 880
  1. Знайти невідомий від’ємник

280 – х = 150 + 10

1) 440; 2) 430; 3) 30; 4) 120

     4. Знайти суму коренів рівняння

25 + (х - 10) = 85    і     55 – (х + 10) = 15

1) 100; 2) 200; 3) 130; 4) 80

      5. На скільки одиниць корінь рівняння 30 – (90 - х) = 10 більше кореня рівняння  45- (х – 5) = 25

1) на 25; 2) на 45; 3) на 35; 4) на 65

Іван-Царевич виголосив «магічні слова», назвав корені рівнянь. Двері підземелля відчинились. І став Іван перед воротами палацу Чахлика, на яких написано

Знайди невідоме число

 

 

 

 

 

 

                                       Відповідь:

                                      

 

Брама відкрилась. Звільнив Іван Олену Прекрасну і в той же день зіграли свадьбу. Після цього Іван – Царевич  разом  з Оленою  провідали його сестер,приїхали додому і стали жити довго і щасливо.

 

Підсумок уроку.

Домашнє завдання : скласти задачу ,яка розв’язується за допомогою рівняння.


doc
Додано
24 березня 2020
Переглядів
538
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку