Інструктивн картк
Практ н робот 4.
Моделюванн витискання
Завдання: Перетворити циліндр на модель горщика для кімнатних рослин за допомогою витискання вершин.
Хід роботи
1. Запустіть програму Blender. Відкрийте файл Практична робота 3.
2. Виберіть циліндр (ПКМ) і налаштуйте перегляд так, щоб він був у центрі екрана (клавіша з крапкою на додатковій цифровій клавіатурі) на вигляді спереду (NUM1). Для точнішого керування процесом вимкніть перспективу (NUM5).
3. Перейдіть у режим редагування (клавіша Tab).
4. Виберіть вершини верхньої основи циліндра:
4.1. Оберіть режим роботи з вершинами.
4.2. 4.3.
5. Збільште виділений фрагмент
(клавіша S, перетягування, клацнути ЛКМ), щоб отримати форму зрізаного конуса (верхня основа має бути розширеною).
6. Витисніть вибрані вершини вгору
(клавіша E, перетягування вверх, клацнути ЛКМ) і збільште фрагмент.
7. Повторіть операцію декілька разів, щоб отримати форму, подібну до наведеної на рисунку (натисніть знову S і розширте, а потім E і вверх).
8. Зробіть фігуру порожнистою:
8.1. Для точнішого контролю товщини стінок перемикайте режим прозорості (клавіша Z).
8.2. Виконайте витискання вниз поетапно:
8.2.1. Натиснувши клавішу E, потягнути вниз (до нижнього кінця верхньої частинки).
8.2.2. Натиснувши клавішу E, потягнути ще вниз, а далі клавіша S і стиснути по фігурі.
8.2.3. Натиснувши клавішу E, потягнути ще вниз (залишити дно!), а далі клавіша S і стиснути по фігурі.
8.2.4. Перейти в Об’єктний режим.
9. Збережіть файл із назвою Практична робота 4_Прізвище. Заверште роботу за комп’ютером.
10. Зробіть висновок: як виконується і які можливості дає операція витискання.