Інструктивна картка для учня з покроковим виконанням практичного завдання.
Інструктивн картк
Практ н робот 3. Робот тривимірним примітивам
Завдання: змоделювати журнальний столик за допомогою тривимірних примітивів.
Хід роботи
1. Запустіть програму Blender.
2. Додайте на сцену куб (або скористайтесь наявним) і, змінюючи його розміри, створіть стільницю.
Вказівка: в області Властивості
(права панель) / куб / трансформація / масштаб / встановити Х: 3.000, У: 1.500, Z: 0.100 (нові розміри кубу).
Перегляньте стільницю з усіх боків, затиснувши коліщатко миші та порухавши стільницю. Натисніть на клавіатурі:
цифру 1, щоб побачити вигляд стільниці спереду;
цифру 3 - вигляд ліворуч; цифру 7 - вигляд зверху; цифру 9 - вигляд знизу.
3. Підніміть стільницю вище
Вказівка: вкладка засоби (ліва панель) / Трансформація / інструмент Пересув (Переміщення) / потягнути за синю стрілку вверх (або швидка клавіша G). Точне розташування:
4. Створіть ніжку стільниці. Додайте куб і створіть з нього першу опору. Щоб точно розташувати її відносно стільниці, користуйтеся виглядами спереду (цифра 1), збоку (цифра 3) і зверху (цифру 7), масштабуванням сцени (коліщатко миші) та режимом прозорості (клавіша Z).
Вказівка:
вкладка Створити (Додати) / куб / масштаб Х: 0.100, У: 1.100, Z: 1.000 (розміри ніжки) / пересунути ніжку вліво (або встановити точне розташування Х: -2.100, У: 0.000, Z: 1.000
5. Створіть другу ніжку (опору) стільниці.
Вказівка: вкладка Засоби / Редагувати / Дублювання (або швидка клавіша SHIFT+D) / перетягти новий об’єкт в потрібне місце (або встановити точне розташування Х:
2.100, У: 0.000, Z: 1.000
6. Створіть перемичку між опорами (ніжками). Вказівка: вкладка Створити (Додати) / куб / масштаб
Х: 2.100, У: 0.100, Z: 0.300 / перемістіть перемичку між опори.
7. Додайте на поверхню стола червоний циліндр і ще декілька предметів різної форми (тривимірні примітиви різних видів).
Вказівка: вкладка Створити (Додати) / Циліндр / змінити розміри циліндра пропорційно (затиснути клавішу S та обрати розмір / додати Тор / змінити розміри циліндра пропорційно (затиснути клавішу S та обрати розмір / додати Конус аналогічно.
8. Надайте кольори частинам столика та предметам (див. рисунок).
Вказівка:
виділити стільницю / в області Властивості обрати Матеріал /
обрати колір; виділити ніжку та натиснути “+ додати новий матеріал” / обрати колір;
виділити іншу ніжку та обрати той
самий колір, натиснувши на “переглянути матеріал для пов’язання”;
виділити перемичку та натиснути “+ додати новий матеріал” / обрати колір; розфарбувати фігури аналогічно, попередньо виділивши фігуру.
9. Додайте площину (підлогу), доберіть її розташування, розміри та колір.
Вказівка: вкладка Створити (Додати) / Площина (Шлях) / виділити площину та затиснувши клавішу S, збільшити її. Розташувати площину під столом, обрати Матеріал
10.Збережіть файл із назвою Практична робота 3_Прізвище.
Завершіть роботу за комп’ютером.