Українська мова
Тема: Спільнокореневі слова. Корінь слова.
Мета: навчити дітей розрізняти де корінь слова, та знаходити спільнокореневі слова, розвити розуміння що таке корінь, та виховати розуміння спільнокореневі слова.
Хід уроку
- Діти ви готові до уроку?
- Гляньте у вікно, яка там краса.
- Що ви бачите на вулиці?
- Так жовті листя, останні промінчики теплого сонечка, та просто красиву осінь.
- Давайте запишемо число та класна робота. Та слово «Краса»
- Яке у вас було Д/з?
- Вправа 76.
- Давайте її перевіримо. Хто зробив?
- Молодці ви гарно попрацювали дома.
- Давайте з вами прочитаємо вірш в вправі 77
- Скажіть будь ласка яка спільна частина виділених словах?
- Так у виділених словах спільна частинка це слово «Сніг». Це є корінь цих всіх слів.
- Давайте ми прочитаємо правило на рожевому фоні. (Софія) прочитай будь ласка.
- Дякую. Давайте розберемося що до чого. Корінь це частина слова, яка відповідає слову. Тобто в прикладі ви бачите слово «Лис», а також «Лисичка», і у них один корінь, тобто кожне слово має свій корінь.
- Зараз давайте запишемо вправа 77, і випишемо виділені слова, та позначимо у них корінь.
- Давайте з вами переглянемо картинки та назви в вправі 78.
- Ми бачимо що корінь у всіх цих словах однаковий.
- Давайте прочитаємо пояснення в синьому квадратику. (Саша) прочитай нам.
- А ще переглянемо одне правило в червоному квадратику. (Саша 2) прочитай його.
- Тобто якщо слова мають один корінь, але різні значення, то це різнокореневі слова.
- Давайте з вами зробимо вправу 78.
- Вам потрібно до кожного слова дібрати спільнокореневі слова та записати їх. Які будуть спільнокореневі слова до слова Лісовик? Так Лісовий і Лісник. Який корінь? Вірно Ліс. Позначайте.
- А до слова Квітник, що доберемо? Так, Квітка, та Квітне. Який у них корінь? Молодці, корінь Квіт.
- І які слова ми доберемо до слова Медівник? Молодці Медонос, та медовий. Який у них корінь? Молодці Мед.
- Давайте зробимо вправу 80. Що тут нам потрібно зробити?
- Прочитає нам (Настя).
- Нам потрібно написати який словесний рядок спільнокореневий, а різнокореневий.
- Перший рядок у нас чому відповідає? Так, це спільнокореневі слова.
- Другий? Різнокореневі, чому? Так тому що перше слово це дім, а друге це годинник.
- І останній рядок. Спільнокореневі слова. Молодці.
- Чи сподобався вам урок?
- Що нового ви дізналися?
- Так що таке корінь?
- А як відрізняються спільнокореневі слова і різнокореневі?
- Молодці, ви розумнички.
- Домашнє завдання, як завжди буде у групі.
- До побачення.