Конспект уроку Укр.мова

Про матеріал
Мета: навчити дітей розділяти двоцифрові числа на доданки, один із яких ділиться на 4 без остачі, та з остачею. Розвивати їхнє мислення на розв’язувані задачах.
Перегляд файлу

Українська мова

Тема: Спільнокореневі слова. Корінь слова.

Мета: навчити дітей розрізняти де корінь слова, та знаходити спільнокореневі слова, розвити розуміння що таке корінь, та виховати розуміння спільнокореневі слова.

Хід уроку

  1. Організаційний момент

-         Діти ви готові до уроку?

-         Гляньте у вікно, яка там краса.

-         Що ви бачите на вулиці?

-         Так жовті листя, останні промінчики теплого сонечка, та просто красиву осінь.

-         Давайте запишемо число та класна робота. Та слово «Краса»

  1. Перевірка д/з

-         Яке у вас було Д/з?

-         Вправа 76.

-         Давайте її перевіримо. Хто зробив?

-         Молодці ви гарно попрацювали дома.

  1. Повідомлення теми.

-         Давайте з вами прочитаємо вірш в вправі 77

-         Скажіть будь ласка яка спільна частина виділених словах?

-         Так у виділених словах спільна частинка це слово «Сніг». Це є корінь цих всіх слів.

-         Давайте ми прочитаємо правило на рожевому фоні. (Софія) прочитай будь ласка.

-         Дякую. Давайте розберемося що до чого. Корінь це частина слова, яка відповідає слову. Тобто в прикладі ви бачите слово «Лис», а також «Лисичка», і у них один корінь, тобто кожне слово має свій корінь.

-         Зараз давайте запишемо вправа 77, і випишемо виділені слова, та позначимо у них корінь. 

-         Давайте з вами переглянемо картинки та назви в вправі 78.

-         Ми бачимо що корінь у всіх цих словах однаковий.

-         Давайте прочитаємо пояснення в синьому квадратику. (Саша) прочитай нам.

-         А ще переглянемо одне правило в червоному квадратику. (Саша 2) прочитай його.

-         Тобто якщо слова мають один корінь, але різні значення, то це різнокореневі слова.

-         Давайте з вами зробимо вправу 78.

-         Вам  потрібно до кожного слова дібрати спільнокореневі слова та записати їх. Які будуть спільнокореневі слова до слова Лісовик? Так Лісовий і Лісник. Який корінь? Вірно Ліс. Позначайте.

-         А до слова Квітник, що доберемо? Так, Квітка, та Квітне. Який у них корінь? Молодці, корінь Квіт.

-         І які слова ми доберемо до слова Медівник? Молодці Медонос, та медовий. Який у них корінь? Молодці Мед.

-         Давайте зробимо вправу 80. Що тут нам потрібно зробити?

-         Прочитає нам (Настя).

-         Нам потрібно написати який словесний рядок спільнокореневий, а різнокореневий.

-         Перший рядок у нас чому відповідає? Так, це спільнокореневі слова.

-         Другий? Різнокореневі, чому? Так тому що перше слово це дім, а друге це годинник.

-         І останній рядок. Спільнокореневі слова. Молодці.

  1. Рефлексія

-         Чи сподобався вам урок?

-         Що нового ви дізналися?

-         Так що таке корінь?

-         А як відрізняються спільнокореневі слова і різнокореневі?

-         Молодці, ви розумнички.

  1. Д/З

-         Домашнє завдання, як завжди буде у групі.

-         До побачення.

docx
Пов’язані теми
Математика, 3 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
13 жовтня 2023
Переглядів
114
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку