Урок математики у 3 класі

Про матеріал
Мультимедійний урок - подорож з математики у 3 класі з використанням інноваційних технологій.
Перегляд файлу

Тема. Усне множення двоцифрових і круглих багатоцифрових чисел на розрядні числа. Розв’язування задач.

Мета: формувати в учнів уміння виконувати усне множення двоцифрових та багатоцифрових круглих чисел на розрядні числа; ознайомити з історією виникнення назв «кольорових» морів планети; удосконалювати вміння розв’язувати складені задачі , розв’язання яких вимагає знаходження дробу від числа; закріплювати знання таблиці множення і ділення; розвивати вміння працювати творчо і швидко, пам'ять, увагу, творчу уяву, мовлення; виховувати допитливість, пізнавальний інтерес до математики і довкілля. 

Обладнання: мультимедійна дошка; слайди до уро­ку; мультфільм «Пригоди барона Мюнхаузена» (Чудо­вий острів); малюнки і фотоматеріали «різнокольоро­вих» морів; чарівна скринька із «золотими» монетами та зірками ; схеми до задач і малюнки; індивідуальні картки; аплікації з геометричних фігур; карти морів; мікрофон; мор­ські зірки.

Тип уроку: урок вивчення нових знань.

Форма уроку:  мультимедійний урок - подорож з використанням інноваційних технологій.

                                        Хід уроку

 І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

    Створення емоційного настрою уроку

Учитель

                     Гості наші, любі діти!

                    Дозвольте запросити вас

                    В цікаву подорож морями,

                    Де капітан, ну просто клас!

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

Слайд 1. Інтерактивна гра «Криголами».

-         До кожної букви слова «подорож» доберіть слова, які б починалися з цієї букви і висловіть побажання собі та друзям до уроку.

-         п – привітні, приємні

-         о – організовані

-         д – добрі, дружні, доброзичливі

-         о – охайні

-         р – розумні, рухливі , радісні

-         о – обережні

-         ж -  жваві

IIІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

 1. Вступне слово вчителя

— Любі діти!  Закрийте очі, покладіть голівки на парти. Уявіть що на дворі тепле літечко і ви на морі.

 Слайд 2. Яскраво виблискують хвилі під сонячним промінням. Низько над водою літають чайки. Підніміть свої голівки. Урок наш незвичайний, фанта­стичний. Ми вирушаємо в цікаве і далеке плаван­ня математичними морями.

Слайд 3.  А капітаном нашого корабля буде  барон Мюнхаузен.

    Ця подорож, далека, цікава, але небезпечна, тому візьмемо із собою тільки сміливих, винахід­ливих, дружних та кмітливих. Якщо ви такі, то вирушаймо!

Слайд 4. Під час подорожі ми  навчимося усно множити  двоцифрові і багатоцифрові числа; розв’язувати задачі, дізнаємося багато цікавого про «кольорові» моря. 

  Оцінювати вашу роботу будемо морськими зіроч­ками. Чим більше зірочок назбираєте, тим вищий бал отримаєте і , можливо, відшукаєте клад на дні морському.

ІV. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

1. Усна лічба. Інтерактивна гра «Інформаційна пилка».

— Перш ніж вирушити в подорож, ви маєте підготувати корабель до великого плавання.

Слайд 5.

-         Які ви знаєте кольорові моря планети? А чому вони мають такі назви? Цю інформацію ви готували самостійно з довідкових джерел. Ми її почуємо під час усної лічби. У кожного на парті є картки з різним рівнем складності. Обчислюєте приклад і зачитуєте інформацію про моря.

-         Увага! Екіпаж до виходу в море готовий? Починаємо нашу подорож.

Слайд 6.   (Показ уривка із мультфільму.)

Слайд 7.  Жовте море знаходиться в  Тихому океані, між Китаєм і Кореєю.

Слайд 8. Воно у деяких місцях здається жовтим від кольору води, але не всюди, а тільки там, де в нього впадає річка Хуанхе.

Ця річка наносить у море багато мулу, через що вода у цих місцях каламутно-жовта.

Слайд 9. Червоне море — частина Індійського океану, між Африкою й Аравійським півостровом.

Слайд 10. Це одне із найпрекрасніших морів світу.  Воно буває таким тоді, коли на його поверхню спливають бурувато-червоні водорості.  А ще кажуть, що назву Червоного моря придума­ли єгиптяни через пустелю «Дешер», що означає червоний колір.

Слайд11. Чорне море знаходиться між Європою та Західною Азією.

Слайд 12. Чорним море названо тому, що воно дуже глибоке і вода набирає темного кольору. А ще його названо чорним  за його характер.  Воно було більш суворим порів­няно з тими південними морями, що були відомі мореплавцям.

Слайд 13. Біле море — внутрішнє море Північного Льо­довитого океану.

Слайд 14. Воно названо так тому, що замерзає на 6 – 7 місяців з листопада по травень і вкрите льодом і снігом.  Колір води біліший, адже живе в ньому ве­лика кількість мікроскопічних живих організмів, які розсіюють, але не розкладають сонячне світло.

Слайд 15.    

3. Хвилинка каліграфії.

~ Попереду на нас чекає багато пригод, які ми зафіксуємо у бортових журналах-зошитах.

— Запишіть дату плавання.

                       Щоб цифри правильно писати.

                       Хвилинку каліграфії треба почати!

                       Цифри пишіть рівнесенько,

                       Щоб було гарнесенько.

    Червоне море має довжину 2250 км, ширину З сотні 5 десятків 5 одиниць км. В ньому налічують 1 сотню 5 десятків різ­номанітних видів коралів, 4 сотні різних риб. У Червоному морі є 2 сотні 7 десятків різно­видів  водоростей.

Найбільша глибина  Чорного моря 2210 км. Тут є понад 600 видів рослин та 2000 видів тварин.  У Жовтому морі є З сотні різновидів риб. Біле море покрите 194 видами водоростей.

 Слайд 16. Відповіді: 2250, 355,150, 400, 270, 2210, 600, 2000,300,194.

— Молодці! А тепер продовжуємо нашу подорож.

Слайд 17. Показ уривка з мультфільму «Пригоди барона Мюнхаузена» (шторм).

5. Математичний диктант

— Щоб вижити і перемогти шторм, нам необхідно попрацювати над математичним диктантом. Готові до роботи? Тоді починаємо бо­ротися зі штормом.

Слайд 18. •З яких геометричних фігур утворена ця аплікація?

Знайдіть добуток чисел у колах (8*10).

Знайдіть частку чисел у квадратах (280 : 7).

Знайдіть суму чисел в овалах (130 + 340).

На скільки менше число в одному прямокутнику, ніж в іншому?   (560 – 120)

У скільки разів менше число в одному трикутнику, ніж в іншому?   (420 : 7)

- Діти, візьміть олівці, поміняйтеся зошитами і перевірте результати математичного диктанту.

Слайд 19. Взаємоперевірка: 80, 40, 470, 440, 60.

 V. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1.Пояснення нового матеріалу

— Діти! Що це? На палубі вода! Шукайте про­боїни! А для цього потрібно ознайомитися із усним множенням двоцифрових і круглих багатоцифрових чисел на розрядні числа.

Слайд 20.   Пояснює вчитель на слайді.

23*40 = 23 * (4 * 10) = (23 *4 )* 10 = 92 * 10 = 920

4200 * 20 =(42 * 100) * (2 * 10) = (42 *2) * (100 * 10) =84 * 1000 = 84000

Пояснюють сильніші учні на слайді.

33 * 20 =                   1200 * 30 =

2. Первинне закріплення. Робота з підручником. №703, 706.

                 Самостійна робота (диференційовано).

№706 – виконують учні з високим рівнем знань.

№703 – виконують учні з  достатнім і середнім рівнем знань за варіантами.

— Молодці, ви чудово працювали, а зараз від­починьмо!

                            Фізкультхвилинка «Усмішка»

Ця хвилинка дуже дорога

І весела , і грайлива, як сніжинка.

Наша праця цього вимага

То ж звучи для всіх дітей, фізкультхвилинко!

Щира пісенька у нас

Про веселий, дружний клас.

І звучить вона так радісно і дзвінко.

Щоб бадьорість була в нас,

Посміхаймося в цей час .

Посміхнись і ти до нас, фізкультхвилинко.

VІ. РОЗВИТОК МАТЕМАТИЧНИХ ЗНАНЬ

1. Робота над задачею №705.

— Наша морська подорож триває. Ми змогли подолати труднощі й залатати пробоїни. Але хто це? Пірати?

Слайд 21. ( Показ уривка з мультфільму «Пригоди барона Мюнхаузена»)

— Дуже неприємна зустріч з піратами. Як нам їх перехитрити? А для цього розв’яжемо задачу № 705.(диференційовано:високий рівень – самостійно; достатній і середній – з допомогою вчителя).

 Слайд 22.                                          Задача №705

1) 180 : 6 = 30 (км) – І дня

2) 30 : 5 * 4 = 24 (км) – ІІ дня

3) 30 + 24 = 54 (км)

Відповідь : 54 км пройшов турист за два дні.

- Діти, пірати знову не дотримали свого слова! Тепер вони змінили напрямок руху на­шого корабля. Тобто ми йдемо іншим курсом і можемо розбитися. Виправимо ситуацію. Розв’яжемо ще одну задачу і складемо подібну до неї.

2. Робота над задачею №707 (колективно).

а) Робота за змістом.

- Про кого розповідається у задачі?  - Що збирала господарка?

- Скільки ящиків помідорів зібрала господарка до обіду?

- А скільки після обіду?

- Чи можна дізнатися скільки ящиків господарка зібрала за два дні?

- А скільки всього кілограмів вона зібрала помідорів?

- Як дізнатися скільки кілограмів помідорів вміщує один ящик?

Слайд 23.                          Задача №707

  1.     4 + 2 = 6 (ящ.)
  2.     60 : 6 = 10 (кг)

Відповідь: 10 кг помідорів вміщує один ящик.

б) Творча робота над задачею.

- Складемо подібну задачу до даної, змінивши зміст  і числові дані.

VІІ. ПІДСУМОК  УРОКУ. РЕФЛЕКСІЯ

— Ось і закінчується фантастична морська подорож з бароном Мюнхаузеном. Ваші знання з математики, взаємодопомога та творча активність допомогли вам під час подорожі.

— Скільки зірочок кожен із вас дістав із дна морського? (Оцінювання)

— З яким настроєм ви повернулися з подо­рожі?

— На березі на нас чекає журналіст. Він хоче взяти у вас інтерв'ю.

                                        Гра «Інтерв'ю»

— Якими морями ви подорожували сьогодні на уроці?

— Із ким ви подорожували?

— Про які нові прийоми множення ви дізналися сьогодні?

— Як знайти 1/6 від числа300?

— Як дізнатися скільки буде 4/5 від числа 30?

— Чи сподобалася вам подорож?  

— Якою вона була для вас?

Слайд 24.  Домашнє завдання.  

Високий рівень – на індивідуальних картках

Достатній і середній рівень -  приклади № 708, задача № 709.

Слайд 25. Показ уривка з мультфільму.

- А осі чарівна скринька, яку ми дістали з дна моря. А в ній клад для всіх учасників подорожі : золоті монети для вас і морські зірки для гостей з побажанням людського щастя і на довгу згадку про наш урок.

 

 

 

docx
Додано
15 жовтня 2023
Переглядів
229
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку