Конспект уроку. Українська мова, 4 клас. «Засоби зв’язку речень у тексті» (Диференційовані завдання)

Про матеріал
Мета: навчальна: ознайомити учнів з засобами зв’язку речень у тексті, вчити учнів використовувати лексичні засоби для зв’язку речень у тексті; розвивальна: розвивати мовленнєві вміння, зокрема, розуміння тексту, мислення, логічне мислення, увагу, пам'ять. виховна: виховувати повагу до рідного слова та рідної мови; виховання спостережливості за природою, любові до природи рідного краю і бережного відношення до неї. Тип уроку: вивчення нових знань. Обладнання: підручник, мультимедійна презентація. Підручник: Українська мова та читання, 4 клас, М. Д. Захарійчук (2021 рік), 1 частина.
Перегляд файлу

Конспект уроку

Клас: 4

Тема: «Засоби зв’язку речень у тексті»

Мета:

навчальна: ознайомити учнів з засобами зв’язку речень у тексті, вчити учнів використовувати лексичні засоби для зв’язку речень у тексті;

розвивальна: розвивати мовленнєві вміння, зокрема, розуміння тексту, мислення, логічне мислення, увагу, пам'ять.

виховна: виховувати повагу до рідного слова та рідної мови; виховання спостережливості за природою, любові до природи рідного краю і бережного відношення до неї.

Тип уроку: вивчення нових знань.

Обладнання: підручник, мультимедійна презентація.

Підручник: Українська мова та читання, 4 клас, М. Д. Захарійчук (2021 рік), 1 частина.

Презентація: https://www.canva.com/design/DAFfznYToeU/zfdznyCrfJPVmFpU_BObKQ/edit?utm_content=DAFfznYToeU&utm_campaign=designshare&utm_medium=link2&utm_source=sharebutton

Хід уроку:

  1. Організаційний момент

Слайд 2

  1. Мотивація навчальної діяльності
  1. Психологічне налаштування «Наш настрій»
  • Перед вами розкладені кольорові пелюстки. Пропоную узяти в руки той колір, який сьогодні більше вам до вподоби.

Слайд 3

  • Тлумачення:
  • червоний – піднесеність;
  • помаранчевий – радість;
  • зелений – спокій;
  • синій – сум;
  • фіолетовий – тривожність;
  • чорний – незадоволення;
  • білий – складно визначитись.

 

  • Ви підсвідомо вибрали ті кольори, що відповідають вашому настрою. Сподіваюсь, що наш урок не зіпсує його тим, у кого він хороший, і значно покращить тим, хто вибрав темні кольори.

 

  1. Актуалізація опорних знань
  • Діти, пригадайте, що таке синонім?
  • Синонімами називають іменники, що мають однакові або близькі значення, але різні за звучанням і написанням.

Слайд 4

  • Наша мова дуже багата на синоніми. У виданні «Короткий словник синонімів української мови» подано 4279 синонімічних рядів.
  • Давайте пограємо у гру «Хто більше?», нам треба якомога більше дібрати синонімів до слова «друг».
  • Але спочатку давайте розтлумачимо це поняття.
  •  Друг – це людина, зв'язана з ким-небудь дружбою, довір'ям, відданістю.

Слайд 5

Синоніми:


  • Товариш
  • Приятель
  • Хороший знайомий
  • Компаньйон
  • Співрозмовник
  • Соратник
  • Близька людина
  • Супутник
  • Прибічник
  • Колега
  • Однокласник
  • Однодумець
  • Побратим
  • Дружище

 

Слайд 6

  • Молодці діти! Ви дібрали багато синонімів, і пояснили чому саме так.
  • Друзів треба мати і поважати, адже друзі можуть бути великою підтримкою в тяжкі години. Вони можуть надати підтримку в складних життєвих ситуаціях або просто бути там для вас, коли вам це потрібно. Друзі можуть бути прекрасними співрозмовниками і компаньйонами для розваг. Вони можуть вести до цікавих місць, запропонувати нові ідеї для проведення часу, або просто стати чудовими співрозмовниками.
  1. Вивчення нового матеріалу
  1. Вправляння
  1. Вправа 362
  • Прочитайте вірш.

 

 

Слайд 7

  • Що ви тут помітили? (відсутній логічний  зв’язок і рима)
  • Прочитайте «розсипані» рядки з вірша в правильній послідовності.

Слайд 8

 

 

  1. Вправа 362
  • Доповніть схему речення словами. Укажіть, за допомогою чого пов’язуються слова в реченні.

Слайд 9

Слайд 10

  1. Рухлива вправа(Слайди 11-16)

 

  1. Вправа 363
  • Прочитайте текст. Спишіть текст, замінюючи слова, які повторюються, словами з довідки.

Виконання:

     Сьогодні Славка запросили на день народження. Сусідській дівчині Марині виповнилося десять років. Іменинниця запросила друзів та однокласників. Він купив букет квітів і вивчив напам’ять вітальний вірш. Хлопчик також узяв книжку «Енциклопедія для дівчаток», щоб подарувати дівчинці.

     Вона радо зустріла товариша.

 

Можемо дійти висновку:

  • Речення в тексті пов’язуються за змістом. Щоб уникнути повторення тих же слів, потрібно використовувати синоніми, споріднені слова та сполучники. Для зв’язку речень у тексті також вживають такі слова: тоді, спочатку, потім, цей, ця, це, ці, він, вона, воно, вони.

Фізкультхвилинка

  1. Застосування нових знань
  1. Вправа 364.
  • Прочитайте текст. Виділіть і прочитайте перше, друге та третє речення(Слайд 18)

 

  1. Вправа 364.
  • Спишіть перше, друге та третє речення, поставивши дієслова в майбутньому часі.

Виконання:

Уранці Еліза прокинеться. Сонце буде вже високо. До сонця простягнуть свої віти великі дерева.

  1. Закріплення вивченого матеріалу

1. Диференційовані завдання за рівнем складності.

Виконання:

Піклувалася про бабусю

Тетянка любить свою бабусю. Онучка завжди їй допомагає. Вона миє посуд, витирає на полицях шафи порох. Інколи Тетяна йде за хлібом до крамниці. Та найбільше любить бабуся, коли мала їй читає. Покладе руку на руку і слухає. Потім вони разом п’ють чай із варенням.

 

Виконання:

У мене є старенькі бабуся та дідусь. Вони живуть неподалік від нашого будинку. Щодня, після школи я йду в магазин для бабусі. Бо вона дуже любить пекти свіжий хліб, тому я купую для неї дріжджі. Потім я забігаю до дідуся в теплиці і допомагаю поливати всі овочі. Він вирощує такі овочі, які не знайдеш в місті. Така допомога невелика, але дуже важлива. Вона приносить радість моїм рідним. Не можна забувати про рідних людей, які звикли з нами бути поруч, їх треба любити та берегти.

Виконання:

Найближчими і найріднішими людьми для мене є моя сім’я. У нас в родині є мама, тато, я, і молодша сестричка. Її звати Ліда. Піклування за рідними - це одна з головних наших обов'язків. Адже саме наша сім'я є головним та найдорожчим для нас. Ми стараємось завжди підтримувати один одного та бути поруч у важких моментах. Бо, як кажуть, "Родина - це все".

У нашій сім'ї завжди панує затишок та розуміння, тому що ми стараємося розуміти один одного та допомагати всім. Ми завжди піклуємось одне про одного, але особливо за нашими батьками. Вони дуже багато працюють, щоб забезпечити всіх нас, і ми повинні бути вдячними за це. Ми дбаємо про здоров'я нашої родини. Для цього разом відвідуємо лікарів, займаємося спортом, йдемо на прогулянки. Взагалі, стараємося бути здоровими та веселими разом. Крім того, що ми піклуємося про фізичне здоров'я, ми також дуже дбаємо про психологічний комфорт одного. Важливо також відзначити, що в нашій сім'ї панує взаємна повага, і ми ніколи не засуджуємо жодного за помилки чи невдачі. Завдяки цьому ми завжди можемо підтримати один одного та рухатися далі.

Наша сім'я - це наша опора та підтримка, і ми завжди будемо піклуватися один про одного.

 

  1. Підсумок. Рефлексія
  • Що нового ви дізнались на уроці?
  • Які ідеї або поняття, що ви пізнали, сподобалися вам найбільше, і чому?
  • Чи були у вас які труднощі під час уроку? Як ви їх подолали?
  • Як ви можете програмувати вивчене на уроці у подальшому навчанні та житті?
  • А пригадйте які кольори ви обрали перед уроком.
  • А тепер оберіть кольори які вам найбільш ближчі після уроку, чи змінились вони?

  • червоний – піднесеність;
  • помаранчевий – радість;
  • зелений – спокій;
  • синій – сум;
  • фіолетовий – тривожність;
  • чорний – незадоволення;
  • білий – складно визначитись.

 

 

docx
Додано
13 квітня 2023
Переглядів
1408
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку