Конспект уроку української літератури у 6 класі на тему : " Улюблений герой, риси його характеру. Найцікавіші сторінки твору "Тореадори з Васюківки".

Про матеріал
Метою уроку є удосконалення вміння виразно читати, коментувати, інсценізувати художній твір; виховувати прагнення творити добро, поважати друзів; сприяти усвідомленню неповторної миті дитинства.
Перегляд файлу

          

                               

         КОНСПЕКТ  УРОКУ   УКРАЇНСЬКОЇ  ЛІТЕРАТУРИ У 6 КЛАСІ

 

 

 

Тема.   Улюблений герой, риси його характеру. Найцікавіші сторінки твору

              «Тореадори з Васюківки».

Мета.   Продовжити роботу над твором В. Нестайка «Тореадори з Васюківки» ; удосконалювати вміння виразно читати, коментувати, інсценізувати художній твір; виховувати прагнення творити добро, поважати друзів; сприяти усвідомленню неповторної миті дитинства.

Обладнання.   Портрет В. Нестайка; виставка його творів; матеріали для завдання «Чарівний мішечок»; аудіозапис арії Хозе з опери Бізе «Кармен»; ілюстрації учнів до «Тореадорів з Васюківки»; матеріали для заповнення таблиці; реквізити для інсценізації.

Тип  уроку.   Урок вивчення нового матеріалу.

                                           Основний зміст роботи

І.   Актуалізація опорних знань.

     Чарівний мішечок

У мішечку знаходиться якась річ, яка пов’язана з твором, що вивчається. Після підказок учням потрібно здогадатися, що це за річ ( наприклад, капелюшок – залишився Яві і Павлуші від дачниці ; 5 копійок – ціна проїзду на метро у Васюківці для вчительки математики та ін. ).

Вікторина за змістом твору ( проводять учні, які отримали випереджувальне завдання)

  • Назвати головних героїв твору ( Ява Рень і Павлуша Завгородній).
  • Хто зруйнував збудоване хлопцями метро ? ( льоха Манюня ).
  • Скільки станцій метро мало бути збудовано ? ( дві : станція «Клуня» і станція «Крива груша»).
  • З якою метою Ява видумує усякі штуки  закаблуки ? ( заради слави).
  • Як помстилася друзям Контрибуція ? ( загнала їх у калабаню ).
  • За що хлопці не любили Стьопку Карафольку ? ( був зразковим учнем, батьки ставили його своїм дітям за приклад ).
  • Де хлопці будували «єгипетську піраміду» ? ( на баштані ).
  • Як Ява врятував Павлушу від діда Салимона ? ( кидав у діда кавуни).
  • Чим приваблював хлопців театр ? ( захотілося слави : вінків лаврових, у Се – Ше – А на гастролі, аплодисментів ).

                                                                                                                                                                               

 

ІІ.   Оголошення теми і мети уроку.

                                           Бережіть кожну щасливу мить неповторного

                                           дитинства !

                                                                                            Всеволод Нестайко

Сьогодні на уроці працюють групи артистів, художників, читців, запрошено власника книгарні, книговидавця.

Тож хто ваш улюблений герой, які риси його характеру ? Які сторінки твору «Тореадори з Васюківки» стали найулюбленішими ?

ІІІ.   Робота  над  темою.

Запрошуємо наших артистів і надаємо їм слово

( звучить арія Хозе з опери Бізе «Кармен» )

Артисти :

  • Нам дуже сподобався епізод, коли …
  • Головні герої Ява і Павлуша проявили себе як …
  • Ми відзначаємо такі риси цих хлопчиків…

( інсценізація уривка з повісті ( за вибором учнів)).

Надаємо слово художникам

Коментують підготовлені ілюстрації до повісті.

 Коментар може бути таким : твори В. Нестайка дуже легко ілюструвати, адже вони такі життєрадісні, їх герої – яскраві, неординарні особистості. Події відбуваються то біля річки, то на вигоні, то в… калабані, куди хлопців загнала корова Контрибуція. Тому і наші фарби  - яскраві : зелені, сині, червоні. Це кольори життя, пригод, фантазій. А саме так живуть літературні герої Всеволода Нестайка і заставляють нас не хникати, не нудитися, а жити цікаво ! Впевнені, що ми допомагаємо читачам поринути у художній твір.

Послухаємо найцікавіші сторінки твору. Надаємо слово читцям.

Учні читають епізоди, які найбільше їм сподобалися .

Завдання. Визначити риси характеру, притаманні Яві і Павлуші ( учням роздано аркуші із зазначеними рисами, вони їх називають, а всі заповнюють таблицю ). Вірність у дружбі, взаємовиручка, легковажність, почуття гумору, веселі, взаємодопомога, нечесність, кмітливість, невіра в свої сили, не цінування людської праці, добрі.

 

 

 

 

 

Риси характеру Яви і Павлуші

                   Притаманні

                        Відсутні

вірність у дружбі

нечесність

взаємовиручка

невіра у свої сили

взаємодопомога

не цінування людської праці

кмітливість

легковажність

веселі

 

добрі

 

почуття гумору

 

 

Висновок : тож, на вашу думку, Ява і Павлуша – бешкетники чи фантазери ?

А що нам скаже власник книгарні ?

( учень представляє виконання випереджувального завдання )

Відповідь може бути такою : сьогодні я ще раз переконався, що діти читають. І таким книгам, як у Всеволода Нестайка, жити в добу Інтернету ! Тому в моїй книгарні їм особливе і почесне місце. Їх купують мами і тата, дідусі і бабусі, тому що переконані : найкращий подарунок – книга, особливо Всеволода Нестайка. Якби тільки видавництва дитячої літератури не підвели!

А в нас сьогодні і власник книгарні присутній. Послухаємо його.

( представлення виконання випереджувального завдання)

Відповідь може бути такою : звичайно, переконалися вже давно, що твори Всеволода Нестайка – бестселери. У 2012 році письменник отримав нагороду  - золотий письменник України. Відзнака вручається українським письменникам, які видали твори українською або в перекладі українською мовою у форматі паперової книжки сукупним накладом понад 100 тисяч примірників за період від початку 2000 року. Нагороду заснували благодійники та громадські діячі Тетяна Логуш та Юрій Логуш 2012 року. Всеволод Нестайко отримав відзнаку під час першої церемонії нагородження. Отже, твори Всеволода Нестайка постійно будуть на полицях книгарень !

І℣.   Підсумок уроку.

Незакінчене речення

Після цього уроку я зрозумів …

Я перегорнув останню сторінку книги з почуттям…

Я хотів би ( не хотів би ) мати таких друзів, як Ява і Павлуша, тому що …

Прочитавши «Тореадорів з Васюківки», я навчився …

Унікальність цієї книги у тому, що …

На жаль, у нашому селищі немає книгарні, але як тільки я …

 

 

 

Ⅴ.   Домашнє  завдання.

Написати листа героям повісті «Тореадори з Васюківки» ; підготувати матеріали для вікторини за творчістю В. Нестайка ( на вибір ).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
26 лютого 2023
Переглядів
727
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку