Урок української мови: Іменник
Тема уроку: Іменник. Значення, питання, розпізнавання у тексті.
Мета уроку:
1. Організаційний момент
2. Вступне слово вчителя
Вчитель:
"Сьогодні ми дізнаємося про одну дуже цікаву частину мови, яка допомагає нам називати все, що нас оточує. Подумайте, як ми називаємо людей, тварин, предмети, явища природи? Наприклад, я зараз скажу кілька слів: кіт, школа, квітка, дружба, мама. Як ви думаєте, що це за слова? Так, це слова, які дають назви! Вони відповідають на запитання хто? або що?. Називаються вони іменники. Давайте сьогодні познайомимося з ними ближче!"
3. Теоретична частина
Приклади:
4. Практична частина
Завдання 1: Гра "Хто? Що?"
Вчитель:
"Я називатиму слова, а ви плескаєте в долоні, якщо це хто? і тупаєте ногами, якщо це що?."
Слова:
Завдання 2: Гра "Сортування іменників"
Вчитель:
"У мене є картки зі словами. Ваше завдання — витягнути картку, назвати слово і сказати, на яке питання воно відповідає (хто? чи що?). Потім покладіть картку в один із двох кошиків: хто? або що?."
Слова на картках:
книга, вчитель, кіт, дружба, річка, м'яч, пташка, радість, сонце, корова, мама.
Завдання 3: Знайди іменники в тексті
Текст:
"У парку ростуть високі дерева. На гілках сидять пташки. Діти граються на майданчику, а поруч гуляє песик."
Інструкція для дітей:
Очікувані відповіді:
Завдання 4: Ланцюжок іменників
Вчитель:
"Давайте станемо в коло. Перший учень називає іменник, що відповідає на питання хто? (вчитель). Наступний називає слово, яке відповідає на питання що? (книга), і так далі по черзі. Продовжуємо, поки не закінчаться слова!"
5. Фізкультхвилинка
Вчитель:
"Давайте трошки відпочинемо!
Уявіть, що ви лісові звірята:
Слова: білочка, вода, ведмедик, дерево, пташка, сонце.
6. Підсумок уроку
Вчитель:
"Отже, що таке іменник? Які питання він ставить? Як ми розрізняємо одушевлені й неодушевлені іменники? Сьогодні ви добре попрацювали! Звертайте увагу, скільки іменників оточує нас у житті!"