Спеціальна загальноосвітня школа «НАДІЯ»
УРОК З УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ
на тему :
«Речення розповідні,питальні і окличні.
Розділові знаки в кінці речень»
(Урок узагальнення)
(3 клас РВ.)
Вчитель-методист, вчитель-дефектолог вищої кваліфікаційної категорії
Коваль Олени Сергіївни.
Тема
«Речення розповідні, питальні і окличні. Розділові знаки в кінці речень».
Мета уроку
Закріпити у учня уявлення про речення, які різні за метою висловлювання.
Продовжувати формувати вміння дотримуватися інтонації речень, різних за метою висловлювання; заохочувати учня вживати у власному мовленні окличні,питальні речення;
повторити розділові знаки, які використовуються для писемного мовлення;дотримуватися культури писемного мовлення.
Практично розрізнювати речення. Розвивати слухову увагу до мовлення
Формувати вміння сприймати текст на слух. Розвивати асоціативне мислення, пам’ять; збагачувати словниковий запас учня.
Продовжувати формувати у учня уявлення про час,вчити орієнтуватися в часі,записувати дату та вид роботи в зошиті; розвивати графічні вміння.
Виховувати бажання радіти власним успіхам; Виховувати наполегливість,спостережливість,працювати за інструкцією.
ХІД УРОКУ.
1.Організація та мотивація до роботи.
А. Повторення правил, як потрібно поводитися на уроці.
Б. Бесіда на формування здатності до орієнтування в часі: місяць, число, день тижня.
В. Ознайомлення із записом: 25 жовтня. Класна робота.
Г. Прочитування запису в зошиті.
Пальчикова гімнастика.
2.Актуалізація опорних знань.
А. Читання складів, написаних рукописно:
Хо, лод, на, зи, ма.
1.Читання складів вчителем.
2.Читання складів хором ( разом з учнем).
3. Читання складів учнем.
4.Списування в зошит.
Пальчикова гімнастика.
3.Оголошення теми й мети уроку. Мотивація навчальної діяльності.
Вчитель читає речення, різні за метою висловлювання ( розповідні, спонукальні, питальні).Вчитель показує знаки й читає приклади речень. Оголошує: « Сьогодні ми будемо практично розрізняти речення : слухати, читати, а також вчитись їх складати.»
4.Вивчення навчального матеріалу.
1.Закріплення матеріалу вивченого на попередніх уроках.
А. Докладне повторення за допомогою таблиці (робота з підручником).
2.Вивчення навчального матеріалу
б. Емоційне зачитування та розгляд таблиці: Види речень за емоційним забарвленням.(списування з таблиці в зошит речень)
В. Практична робота з реченнями. Перетворення придуманих речень в окличні й питальні.
Г.
Фізкультхвилинка.
Вправа для координації слова з рухами.
На подвір;ї біля школи
Петрик кинув м’ячик Олі - (стрибають).
Один одному кидали - ( імітують, як кидали).
Танцювали і стрибали - ( імітують танці).
Аж раптово м’ячик зник - ( імітують здивування).
І ніхто знайти не зміг - ( імітують пошуки).
Вправа на увагу. (виконання виголошених вправ).
5. Закріплення навчального матеріалу.
а. Прослуховування тексту «Хвойні і листяні дерева».
б. малювання « Берізка та ялинка.»
В. Гра « Покажи розділовий знак». ( учень на слух сприймає речення, різні за метою висловлювання; демонструє розуміння, показуючи відповідний розділовий знак ( . ! ? )
6.ПІДСУМОК УРОКУ. Оцінювання роботи на уроці ( заохочення, радість за власні успіхи). Домашнє завдання.