Конспект уроку української мови за підручником К. І. Пономарьової (к «Українська мова та читання» для 3 класу у 2-х частинах.
Тема: Прикрашаю своє мовлення прикметниками
Мета: формування предметних компетентностей: формувати в учнів уміння визначати в тексті прикметники, ставити потрібні питання, опрацьовувати теоретичний матеріал підручника, робити висновки, узагальнення; збагачувати лексичний запас школярів; розвивати творчу уяву, критичне мислення, мовлення; виховувати повагу до рідної мови, до традицій своєї країни;
формування ключових компетентностей:
уміння вчитися: поглибити знання про прикметники, вчити прикрашати своє мовлення прикметниками, виконувати завдання за зразком удосконалювати вміння дотримувати правильної постави під час письма, самоорганізовуватися до навчальної діяльності, виконувати завдання за зразком, співпрацювати в парі, виконувати розумові операції й практичні дії;
комунікативної: розвивати мовленнєві вміння (говорити чітко, повільно, виразно, дотримувати пауз), а також критичне мислення, увагу, спостережливість, пам'ять, усне і писемне мовлення
соціальної: розвивати здатність продуктивно співпрацювати з однокласниками в групі спілкуватися рідною мовою;
інформаційної: удосконалювати вміння добувати й опрацьовувати інформацію з підручника.
Конкретні очікувані результати:
- визначає слова, які називають ознаки предметів,
- вміє ставити потрібні питання,
- опрацьовує теоретичний матеріал підручника,
Комунікативні:
- користується на доступному рівні всіма видами мовленнєвої діяльності (говорити чітко, повільно, виразно, дотримувати пауз);
- висловлює свою думку .
Комплекс наскрізних умінь:
- уточнює, що було складно на уроці;
- оцінює власну роботу на уроці.
Обладнання: мультимедійний комплект, «Чарівна скринька», пензлик, фарби; LEGO (6 цеглинок),
Тип уроку: комбінований
Хід уроку
І. Організація класу до уроку.
Емоційне налаштування.
Моя рідна Батьківщина
Має назву Україна.
В мене й нація своя –
Українка в батьків я.
Є у мене й рідна мова,
Де вкраїнське кожне слово.
Вправа «Ланцюжок». Учні передають один одному іграшку у вигляді серця й дають відповідь на питання.
СЕНКАН мoва
ІІ. Актуалізація опорних знань.
Бліц-опитування. Продовж речення.
Психолого-емоційне налаштування
Перегляд відео-фрагменту(море)
Хвилинка каліграфії.
Море Ів ан Іван Ай ваз зов ськ ий Айвазовський
Офтальмологічна хвилинка.
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.
Він для фарби — незамінний,
Бо художник він відмінний.
Розфарбує все, як треба,
І малюнок є вже в тебе. (Пензлик)
Пензлик, аркуш та вода…
Де ж малюнок? От біда!
Що іще забув я взяти,
Щоб пейзаж намалювати? (Фарби)
ІV. Повідомлення теми, завдань уроку.
Відвідаємо художній музей. Познайомимося з художником Іваном Айвазовським та його картинами.
V. Вивчення нового матеріалу.
Вправа 1 , с. 101
Відповіді учнів.
У картинній галереї.
Знайомтесь – художник Іван Костянтинович Айвазовський (1817-1900).
За 65 років своєї творчості він створив понад 6 000 картин, які зараз прикрашають усі музеї світу й приватні зібрання.
Перегляд картин «Буря на морі», «Штиль», «Дев'ятий вал», «Захід сонця», «Місячна доріжка», «Морський берег», «Ніч на Чорному морі»)
Вправа 2, с. 101
VІ. Усвідомлення вивченого матеріалу.
Вправа 3, с. 101. Прочитай текст.
Іван Айвазовський — відомий художник, який написав багато полотен на морську тематику. Він жив і працював у Криму. У місті Феодосія розташований великий музей його картин.
Експрес тест.
Щоденні 5. Робота з словом.
Художника, що малює марини (морську тематику) називають мариністом. Отже, Іван Костянтинович Айвазовський художник – мариніст.
Запис у зошит. Художник – мариніст.
Визначити наголос у слові мариніст.
Скласти речення з цим словом.
Робота в парах. Вправа 4-5, с. 102
Прочитайте розповідь Ґаджика про картину І. Айвазовського. Чи зрозуміло, яку саме картину він описав?
Море …, …, … . На морі …, … корабель. Його оточують …, …, … хвилі. Картина викликає … настрій.
Скориставшись словами з довідки встановіть відповідність.
Вправа 5-6, с. 102
Доповніть розповідь Ґаджика словами з довідки і запиши.
Прочитайте утворений текст.
Чи зрозуміло тепер, яку з картин, зображених у завданні 2, описав Ґаджик?
Вправа 7.
Якою частиною мови є вставлені в розповідь Ґаджика слова?
Зробіть висновок про роль прикметників у мовленні.
Прикметники допомагають детальніше і точніше уявити предмет.
Фізкультхвилинка.
VІІ. Систематизація та узагальнення навчального матеріалу.
Розвиток зв'язного мовлення.
Робота в парах. Вправа 8-9, с. 102
Розгляньте малюнки. Як ви думаєте, хто з хлопчиків розбив м'ячем вікно, а хто — забив гол. Придумайте хлопчикам імена. Вибери з довідки прикметники, які характеризуйте кожного з футболістів.
Довідка: радісний, задоволений, похнюплений, сумний, щасливий, пригнічений.
Вправа 9, с. 102
Після закінчення гри у хлопців були різні настрої. Сашко повертався додому радісний, задоволений, щасливий. А Петро був похнюплений, сумний, пригнічений, тому що його команда програла у футбол.
Самостійна робота. Вправа 10.
Сашко …, …, … .
Петро …, …, … .
VІІ. Підсумок уроку.
З яким художником ми познайомились, що цікавого ви дізнались про нього?
Яку роль мають прикметники у мовленні?
Що може статись, якщо прикметники зникнуть з нашої мови?
Склади речення з кількома прикметниками.
Навіщо потрібні знання, здобуті сьогодні на уроці?
VІІІ. Рефлексія. Інтерактивна технологія «Емоційна самооцінка»
Зелена - у мене все вийшло
Жовта - було важко
Червона - нічого не зрозумів
ІХ. Домашнє завдання.
Підручник с.102, впр. 11. Спиши текст, добираючи пропущені прикметники.