Клас: 8 Дата: Предмет: Інформатика
Тема уроку: Умовні оператори
Мета уроку: сформувати уявлення про синтаксис і семантику скороченої і повної форм операторів розгалуження; сформувати вміння обирати дії залежно від виконання умови, складати, виконувати, змінювати алгоритми з розгалуженнями; розвивати логічне мислення та креативність; виховувати інформаційну культуру, дбайливе ставлення до комп’ютерної техніки.
ОЧІКУВАНІ РЕЗУЛЬТАТИ:
Знати: алгоритм роботи в середовищі програмування
Вміти: користуватися послугами середовища програмування
Обладнання: підручник, презентація, картки для практичної роботи
Тип уроку: комбінований
МІЖПРЕДМЕТНІ ЗВ’ЯЗКИ: англійська мова, математика
ХІД УРОКУ
І. Організаційна частина.
ІІ. Актуалізація опорних знань учнів
1. Складання фрагменту програмного коду
Складіть фрагмент проекту за наведеною блок-схемою алгоритму:
ІІІ. Повідомлення теми, мети і завдань уроку. Мотивація учіння школярів.
ІV. Сприймання і усвідомлення учнями нового матеріалу.
Розгалуження — це алгоритмічна структура, в якій залежно від виконання чи невиконання деякої умови здійснюється або та, або інша послідовність дій.
Оператор іf...Then призначено для виконання деякої послідовності дій у тому випадку, якщо істинною є зазначена умова. Цей умовний оператор відповідає алгоритмічній конструкції «неповне розгалуження».
Синтаксис оператора:
If <умова> Then <оператор>;
Оператор іf перевіряє істинність зазначеної умови. Як умова використовується логічний вираз (або логічна змінна як окремий випадок логічного виразу). Умова істинна, якщо логічний вираз набуває значення True, і хибна в протилежному випадку.
Якщо умова істинна (True), програма виконає дію, зазначену в частині <оператор>. Якщо ж умова хибна (False), то керування передається оператору, що міститься після оператора іf.
V. Осмислення, узагальнення, систематизація знань.
1. Практична робота на ПК.
Користувач вводить два числа. Якщо перше число більше за друге, то програма рахує їх суму, якщо друге число більше за перше – їх добуток.
Користувач вводить довжини трьох відрізків. Комп’ютер повинен відповісти на питання, чи правда, що перший відрізок не такої довжини, щоб утворити з двома іншими відрізками трикутник (Для цього довжина 1-го відрізка повинна бути менша суми довжин двох інших відрізків).
Завдання 1
Завдання 2
VІ. Підсумки уроку.
1. Бесіда
2. Домашнє завдання
Підручник § 6.4