THE PLAN OF THE LESSON
№ 11 О. КАРПЮК __5__ form
Aim: Уроки в школі. Ступені порівняння прикметників. (ст.30-31)
Objectives: Ввести нові ЛО теми.
Ознайомити учнів із новим граматичним матеріалом: ступені порівняння прикметників.
Практикувати учнів у вживанні ЛО попереднього уроку: навчальні предмети.
Розвивати комунікативні вміння учнів.
Перевірити рівень засвоєння учнями навчального матеріалу (What time is it?)
Вчити ввічливості, дисциплінованості, поваги до культури.
Teaching aids and teaching materials: Підручник, робочий зошит, картки для індивідуальної роботи та для роботи в парах, роздруківки «Ступені порівняння прикметників».
The procedure of the lesson:
1.Aim
- T: Good morning, dear pupils. Take your seats. I’m glad to see you. How are you today? Is anybody absent? Thank you. Well, let’s start our lesson. We have a lot of work to do. We are going to revise the grammatical material about Degrees of Comparison of Adjectives. Our topic today is «School subjects at school». We'll revise the vocabulary on the topic – school subjects, personal and possessive pronouns, numerals and learn some new words. We’ll check how good are you in speaking “What time is it?”
2.Warm-up
Прослуховування і виконання завдань аудіо запису «Weather».
3.Check on hometask
WB.Ex. 3, p.15; усно перевірити як учні знають навчальні предмети; вибіркова перевірка ведення словників.
1.Speaking
Think about school and your favourite subject. Say which day is your favourite. Explain why.
What are interesting / boring / difficult subjects for you?
2. Grammar lab
Adjectives. Degrees of comparison of adjectives. (на роздруковках)
(Вчитель усно практикує учнів у вживанні ступенів порівняння прикметників.)
Ex. 1, p.30 – Complete the sentences as in the example.
(Вчитель письмово практикує учнів у вживанні ступенів порівняння прикметників.)
Ex. 2, p.30 – Fill in with correct forms of the adjectives from the box.
3.Reading
1)Pre-reading activities.
Conversation with the class about school, school subjects.
2)while-reading activities.
Ex. 3, p.30 – Read the list of the most popular and least popular subjects at one of English schools.
3)Post-listening activities.
Ex.3, p. 31 – Make up 6 sentences like in the example.
Ex.4, p. 31 – Work in groups. Ask your group the given questions.
III.Заключна частина уроку
1.Homework
WB.Ex. 4-5, p.15-16.
2.Summarizing
Бесіда в режимі T-Р1-Р2-Р3.
Т: What did we do at the lesson today?
What time is it now?
What text have you read?
What is your favourite subject?
What task did you like the most?
All of you were active today, so your marks are…
Thank you for the lesson!
Good-bye!
Degrees of comparison(ступені порівняння)
Note 1. Note 2.
Note 3. Note 4.