Тема: Узагальнення і систематизація знань з теми «Електричний струм та його характеристики»
Мета: узагальнити знання з теми „ Електричний струм та його характеристики ”, повторити основні поняття (сила струму, напруга, опір), повторити застосування Закону Ома при розв'язуванні задач, повторити одиниці вимірювання, формули, підготувати учнів до контрольної робити; виховувати уважність, акуратність; сприяти розвитку фізичного, абстрактного мислення.
Роздатковий матеріал: тест експрес-контроль «Електричний опір. Закон Ома»; збірник задач І.Ю. Ненашев „Фізика. 9 клас ”; підручник В.Д.Сиротюк „ Фізика. 9 клас ”.
Тип уроку: систематизація та узагальнення вивченого матеріалу.
Тема: Узагальнення і систематизація знань з теми «Електричний струм та його характеристики»
Мета: узагальнити знання з теми „ Електричний струм та його характеристики ”, повторити основні поняття (сила струму, напруга, опір), повторити застосування Закону Ома при розв’язуванні задач, повторити одиниці вимірювання, формули, підготувати учнів до контрольної робити; виховувати уважність, акуратність; сприяти розвитку фізичного, абстрактного мислення.
Роздатковий матеріал: тест експрес-контроль «Електричний опір. Закон Ома»; збірник задач І.Ю. Ненашев „Фізика. 9 клас ”; підручник В.Д.Сиротюк „ Фізика. 9 клас ”.
Тип уроку: систематизація та узагальнення вивченого матеріалу.
Хід уроку.
І. Організаційний момент. (2 хв.) – привітання, перевірка присутніх.
ІІ. Постановка цілей та задач уроку .( 1хв.) – дивись МЕТА.
ІІІ. Мотивація.(2 хв.)
Ми вивчили частину великої теми „Електричний струм ”. Познайомились з характеристиками електричного струму. Набули практичних навичок при виконанні лабораторних робіт. Для перевірки засвоєних вами знань ми проводимо контрольну роботу. Щоб краще підготуватись до контрольної роботи проведемо урок узагальнення знань та навичок.
ІV. Систематизація і узагальнення знань. (35 хв.)
3.Робота в парах. (розв’язування задач)
Пропоную вам попрацювати в парах. Перед вами картки з завданнями – умовами завдань. Прочитайте їх, обговоріть у парі можливий її розв’язок та виконайте його. Визначте, хто представлятиме результат вашої роботи.
4.Робота в групах.
Переведіть у одиниці системи СІ
- Перш ніж скласти електричне коло, потрібно повторити правила техніки безпеки
Скласти електричне коло, яке складається з джерела струму, лампочки, амперметра, реостата, вимикача .
8. Біля дошки 2 учня записують позначення фізичної величини та відповідну їй одиницю вимірювання.
Назва фізичної величини |
Позначення |
Одиниця вимірювання |
Сила струму |
|
|
Напруга |
|
|
Опір |
|
|
Заряд |
|
|
Час |
|
|
Робота |
|
|
Площа |
|
|
Довжина |
|
|
Питомий опір |
|
|
V. Домашнє завдання. (1 хв.)
За підручником повторити §7-18
VI. Підсумки уроку. (2 хв.) Виставлення та коментування оцінок.
VII. Рефлексія. (2 хв.) (Додаток № 3).
Призвіще, ім’я |
___________ |
_________ |
|
|
|
|
|
Листок контролю знань |
|
|
|
|
|
Усна відповідь |
Робота в парах |
Робота в групах |
Робота по варіантам
|
Індивідуальна робота |
Додатковий бал |
|
|
|
|
|
|
|
|
Додаток № 1
Додаток № 2
ЕЛЕКТРИЧНИЙ ОПІР. ЗАКОН ОМА
Користуючись рисунком із зображенням графіка залежності сили струму в провіднику від напруги на його кінцях, виконайте завдання 1 -3.
I,А
10
8
6
4
2
0 0,8 1,6 2,4 3,2 U,В
А 3,2 В Б 0,8 В В 2,4 В Г 1,6 В
А 0,8 Ом Б 0,4 Ом В 0,27 Ом Г 3,2 Ом
А Електричне поле в провідник Б Швидкість руху електричних зарядів у провіднику
В Властивість провідника протидіяти проходженню електричного струму
Г Швидкість виконання роботи електричним полем
ЕЛЕКТРИЧНИЙ ОПІР. ЗАКОН ОМА
Користуючись рисунком із зображенням графіка залежності сили струму в провіднику від напруги на його кінцях, виконайте завдання 1 -3.
I,А
1
0,8
0,6
0,4
0,2
0 10 20 30 40 U,В
А 30 В Б 25 В В 45 В Г 40 В
А 125 Ом Б 250 Ом В 12,5 Ом Г 25 Ом
А Закону Паскаля Б Закону Ома В Закону Кулона Г Закону Архімеда
А Від сили струму в провіднику
Б Від напруги на кінцях провідника
В Від розмірів провідника й роду речовини
Г Від швидкості руху зарядів у провіднику
Додаток № 3
За допомогою червоних та зелених папірців аналізую якість повторення, узагальнення матеріалу.
Питання:
Додаток № 4
Варіант № 1
Варіант № 2
Додаток № 5
Використана література
1