Конспект уроку в 2 класі "Лісові казки. Джозеф Редьярд Кіплінг «Слоненя»."

Про матеріал
У матеріалі подається конспект уроку за темою "Лісові казки. Д.Р.Кіплінг "Слоненя"". Використовуються такі види роботи: - "Крісло автора"; - робота в групах; - робота в парах; - тести; - ігри "Чемпіонат питань", "Інтерв'ю кумиру".
Перегляд файлу

Вчитель Ващук Ольга Маріанівна

Урок читання у 2 класі.

Тема. Лісові казки. Джозеф Редьярд Кіплінг  «Слоненя».

Мета.Дати короткі відомості про життя і творчість англійського письменника Р. Кіплінга.  Опрацювати зміст казки «Слоненя». Продовжити формувати навички свідомого читання, особистісного спілкування у невеликих групах; розвивати вміння оцінювати вчинки перонажів, узагальнювати, доводити, заохочувати співробітництво дітей ;виховувати бережливе ставлення до природи , спостережливість, допитливість.

Обладнання. Портрет Р.Кіплінга, малюнки слона, жирафи,страуса, крокодила, павіана, гіпопотама; ілюстрації з краєвидами природи Африки.

 

Хід уроку

І. Організаційний момент.

1. Емоційне налаштування класу.

-Діти, давайте подаруємо гарний настрій собі, один одному, усім і скажемо:

-Я – найкращий.

-Ти – найкращий.

-Ми – найкращі.

ІІ.Повідомлення теми і мети уроку

1.Вступне слово вчителя.

-Діти, чи задумувались ви над тим, яке  було  б наше життя без книг? (Нецікавим, сумним, одноманітним, сірим…)

-Книги дозволяють нам поринути у різні світи, дізнатись багато цікавого, вчать розуміти різні явища, події. У творах автори висвітлюють як хороші риси характеру своїх героїв, так і висміюють погані.

-А чи любите ви читати казки? Чому вони вам подобаються?(Казки цікаві ,захопливі, незвичайні…)

2. Перегляд уривків з мультфільмів «Кішка, яка гуляє сама по собі»,  «Рікі-Тікі-Таві».

-Діти, а хто з вас знає, хто є автором цих казок?

-Сьогодні ми з вами коротко познайомимось з творчістю Д.Р.Кіплінга та опрацюємо йо

го казку «Слоненя».

ІІІ.Сприймання  і усвідомлення нового матеріалу.

1.Крісло автора.

(Учень повідомляє цікаві факти життя Р,Кіплінга)

БІОГРАФІЧНА ДОВІДКА

       Англійський письменник Джозеф Редьярд Кіплінг писав для дітей досить багато, головним чином казки. Діти всього світу з захопленням читають його оповідання про Мауглі, про допитливе Слоненя, про Кішку, яка гуляла, як собі знала.
       Народився Р.Кіплінг 30 грудня 1865 року в Індії, в Бомбеї. Раннє дитинство пригадувалось потім письменником як пора безхмарного щастя, якій він зобов'вязаний усім добрим і світлим у собі.
       В шестирічному віці Радді разом з молодшою сестрою відправили в Англію здобувати освіту. Перебування Кіплінга в одному з пансіонів було для нього нестерпною моральною і фізичною мукою.
       Через кілька років Радді віддали в нову школу, навчальний заклад військового типу, де він почував себе зовсім по-іншому. Тут він почав писати вірші і відсилати їх у журнали, де їх поки що не друкували. Керівник закладу підтримав літературне обдарування хлопчика і зробив усе можливе, щоб Радді Кіплінг не звернув з цього шляху.
       Батьки ж достойно оцінили талант сина. В 1881 році, коли йому виповнилося шістнадцять років, вони видали за власний рахунок невеликим тиражем збірку "Шкільні вірші". В сімнадцятирічному віці Редьярд Кіплінг закінчив школу і повернувся в Індію, де почав працювати в провінційній газеті. Індія - країна давньої культури, чудових легенд, екзотичної природи - захопила уяву юнака. І не дивно, що його перші твори: оповідання, казки,вірші - були присвячені саме їй. Так з'явилась "Книга Джунглів", куди ввійшли і оповідання про Мауглі, які оголосили світові про народження нового дитячого письменника.
       Потім Кіплінг поїхав з Індії. Він багато мандрував, відвідав майже всі частини світу і кругом "пхав свій допитливий", як у слоненяти, ніс: вслухався в місцеві легенди, вдивлявся в навколишній світ. Через деякий час з'явились його "Казки просто так", дія яких відбувається то в Америці, то в Африці, то в Англії, то в Австралії.
      Змучений мандрами, Кіплінг в 1904 році вирішив оселитись в Англії. В 1906 році вийшла збірка казок "Пак с холмов Пука", через чотири роки - продовження "Нагороди і феї". В 1097 році письменникові присуджено Нобелівську премію в галузі літератури.
       На початку 1936 року Р.Кіплінга не стало. Та залишилися його чудові твори, які оспівують і звеличують мужність, відвагу, волю, дружбу, розкривають перед читачем чарівний світ незайманої природи. Вони принесли Р.Кіплінгові славу одного із найкращих у світовій літературі письменників-анімалістів

 

2.Робота над змістом казки «Слоненя».

а)Бесіда.

-Діти, ви всі вдома прочитали казку «Слоненя». Скажіть, де відбуваються події? На якому континенті? (В Африці).

(Вчитель демонструє на мапі Африку, ілюстрації з краєвидами природи цієї країни.

-Пригадайте, яких тварин згадує автор у казці? (Діти називають тварин, а вчитель показує малюнки

з їхнім зображенням.)

-Ви всі читали казку вдома, а чи уважно ? Зараз перевіримо.

б)Тести.

Р. Кіплінг   «Слоненя»

1.Що в давноминулі часи мав  слон?

А.  Довгенького та пухкенького  чорного  носа.

Б.  Коротенького   хобота.

В.  Довгі  вуха.

2. Де жило  слоненя?

А.  В Америці.

Б.  В Антарктиці.

В.  В  Африці.

3.Хто був  тіткою  слоненяти?

А.  Страусиха, гіпопотамиха.

Б.  Черепаха, папуга.

В.  Жирафа, мавпа.

4.Яке питання  найбільше зацікавило  слоненя?

А.  Чому трава зелена?

Б.  Що їсть крокодил на обід?

В.  Куди відлітають птахи?

5.Як реагували родичі на запитання слоненяти?

А.  Радо відповідали.

Б.  Ігнорували слоненя.

В.  Били слоненя.

6. Що розкидало  слоненя  по  дорозі?

А.  Лушпинки дині.

Б.  Фантики від  цукерок.

В.  Камінці.

7.Кого  першого  зустріло  слоненя  у  своїй  подорожі?

А.  Перісту-Пітон- Гадюку-Скель.

Б.  Страусиху.

В.  Крокодила.

8. За що  вхопив крокодил  слоненя?

А.  За вухо.

Б.  За  лапу.

В.  За  ніс.

9.Хто   став   допомагати  слоненяті  звільнитися  від  крокодила? 

А.  Дядько  жираф.

Б.  Періста-Пітон-Гадюка-Скель.

В.  Мама  слоненяти.

10.Що  сталося  із  носом  слоненяти?

А.  Ніс  вкоротився.

Б.  Ніс  почервонів.

В.  Ніс  видовжився.

11.Чому  родичі  слоненяти  побігли  до  ріки  Лімпопо?

А.  Щоб витягнути ніс. 

Б.  Щоб  помститися  крокодилу.

В.  Щоб  помитися

ІV.Фізкультхвилинка. Руханка  « Африка».

в).Робота в групах.

(Поділ  дітей на групи. В групі по5-6 учнів. Діти витягують картки із зображенням тварин. )

1-ша група Слоненята                   

2-га група Жирафи                         

3-тя група Гіпопотами                   

-Хто є головним героєм казки? (Слоненя). На вашу думку, яким було Слоненя? На дошці на картках записані різні риси характеру, вам потрібно вибрати ті, які  властиві Слоненяті.

(Допитливий, злий, цікавий,недосвідчений, добрий, брехливий, заздрісний, довірливий,

ввічливий, невихований,чемний.)

(Кожна група представляє свої відповіді.)

-Діти, ви добре попрацювали ,дякую усім за роботу.

V.Закріплення і систематизація знань.

1.Завдання. Робота в парах.

-Діти, на ваших партах лежать картки на яких записані речення. Вам потрібно в парах пронумерувати ці  речення , розташувати їх у правильній послідовності, стосовно того, як розгортались події у казці.

 

а)Воно питалося про все, що тільки бачило, чуло,відчувало, і всі тітки й дядьки били його(2)

б)Птиця Колоколо відповіла йому :

-Іди до  мулкої сіро-зеленої річки Лімпопо…там ти довідаєшся.(4)

в)Слоненя три дні сиділо над рікою й усе ждало чи не вкоротиться ніс.(8)

г ) І ось з’явилося на світ Слоненя.(1)

д) Але це була не колода , а справжній Крокодил.(6)

е)Одного чудового ранку, в рівнодення…Слоненя спитало: «Що їсть Крокодил на обід?»(3)

є)Потім Слоненя набило по  черзі всіх своїх родичів…(10)

ж)Перш за все воно побачило Перісту-Пітон-Гадюку-Скель…(5)

з)Ніс у Слоненяти все ріс та ріс. (7)

и)  Пішло Слоненя через усю Африку, помахуючи та посвистуючи своїм хоботом.(9)

і) З того часу… всі слони …мають довгі хоботи.(11)

2. Бесіда.

-Які три користі придбало Слоненя після того,як його носик став хоботом?

( 1-ша користь.Зуміло забити муху, яка хотіла його вкусити.

2-га користь. Зуміло зірвати жмут трави та з’їсти.

3-тя користь. Зуміло зробити собі чудову холодну купіль)

 

3. Гра «Чемпіонат  питань».

-Діти , зараз ви зі словом «чому» придумаєте якомога більше запитань. Той, хто вигадає найбільше питань буде чемпіоном і отримає медаль.

Питання.

1.Чому Слоненя було таким допитливим?

2.Чому родичі постійно били  Слоненя ?

3.Чому Слоненя пішло до річки Лімпопо?

4.Чому Слоненя ніколи не бачило Крокодила?

5.Чому Крокодил вхопив Слоненя за ніс?

6.Чому розгнівалось Слоненя?

7.Чому ніс слоненяти став довшим?

8.Чому Слоненя підійшло до Крокодила?

9.Чому Слоненя своїм хоботом вбило муху?

10.Чому всі родичі Слоненя побігли з дому до ріки Лімпопо?

11.Чому родичі Слоненя перестали бити його?

Завдання 4.

(Робота в групах.)

-Діти, кожна група повинна сформулювати

-2 повторюючі,

-3 уточнюючі,

-2 відкритих питання.

Час виконання 7-8хв.

1.Група «Слоненята»

Повторюючі:

1.До якої річки пішло слоненя?

2.Що найбільше цікавило Слоненя?

Уточнюючі:

1.Що таке рівнодення?

2.Чи зміг би крокодил напасти на слона?

3.Що ж їсть крокодил на обід?

Відкриті:

1.Чи можуть зникнути слони з нашої Землі?

2.Чи могли б слони стати свійськими тваринами?

 

2.Група «Жирафи»

Повторюючі:

1.Чи сподобався новий ніс Слоненяті?

2.За що родичі постійно били Слоненя?

Уточнюючі:

1.Чи боїться слон крокодила?

2.Де знаходиться річка Лімпопо?

3.Чи може крокодил плакати?

Відкриті:

1.Чи є користь від цікавості?

2.Хто потрібніший на Землі хижаки чи травоїдні?

3.Група  «Гіпопотами»

Повторюючі:

1.Хто допоміг Слоненяті звільнитися від Крокодила?

2.Що їло Слоненя по дорозі?

Уточнюючі:

1.Сто пудів – це скільки кілограм?

2.Чому у жирафа шкура в плямах? 

3.Що означає втратити фасон?

Відкриті:

1.Які тварини дуже схожі на слонів? Чи є вони їх предками?

2.Які зміни мають статися в природі, щоб слони жили в нашій місцевості?

( На питання виділені чорним шрифтом  вчитель дав відповіді)

Завдання 5.

-Діти, на дошці висить плакат  . Він розділений на дві частини.

                                           Вчинки     яких    героїв  вам

не подобаються                                                                       подобаються

Ваше завдання:   підійти , записати героя, який вам  сподобався (чи не сподобався)  і обґрунтувати свій вибір.

VІ.Підсумок уроку

1 Гра «Інтерв’ю   кумиру».

-Дітки уявіть, що перед вами стоїть  сам Редьярд Кіплінг. Про що  ви хотіли б  його запитати? Що вас найбільше цікавить?

Запитання  дітей.

1.Де ви любите відпочивати?

2.Які книги любите читати?

3.Що більше вам подобається  читати книги чи писати?

4.В яких країнах ви побували?

5.Ваша найулюбленіша страва?

6.Який твір вам найбільше подобається?

7.Який герой улюблений?

 VІІ.  Домашнє завдання.

Знайти відповіді на ті питання, на які ми не дали відповіді.

(1.Чому у жирафа шкура в плямах?

2.Які зміни мають статися в природі, щоб слони жили в нашій місцевості?

3.Чи можуть зникнути слони з нашої Землі?)

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
16 листопада 2023
Переглядів
454
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку