План-конспект уроку
з фізичної культури
для учнів 4 класу
Тема уроку: Урок-подорож з елементами гімнастики.
Завдання уроку:
1.Навчити учнів елементам степ-аеробіки.
2.Повторити положення тіла у просторі: сіди.
3.Розвивати гнучкість, координацію рухів у фізичних вправах, почуття ритму під час виконання степ-кроків.
4.Виховувати організованість, дисциплінованість, взаєморозуміння, свідоме ставлення до занять фізичною культурою та власного здоров’я.
Місце проведення уроку: спортивний зал.
Інвентар: килимки, гімнастичні лави, секундомір, ноутбук з колонкою, картки з техніки безпеки, плакат із потягом-здоров’я, картки з птахами та тваринами.
№ |
Зміст уроку |
Дозу-вання |
Методичні вказівки |
І |
Підготовча частина: |
15 хв. |
|
|
– Діти, давайте візьмемось за руки та разом утворимо лінію єдності, взаєморозуміння та взаємодопомоги. А зараз нахиліться вперед, опустіть руки й струсіть з себе поганий настрій, страх, розчарування, невпевненість. Випряміться, візьміться за руки, поверніться один до одного і посміхніться, передайте один одному позитивну енергію та гарний настрій. |
30 с |
Мобілізувати увагу учнів, надати гарних емоцій. |
1. |
Шикування в одну шеренгу, складання рапорту, привітання, постановка завдань уроку. Сьогодні у нас незвичайний урок. Ми будемо подорожувати на потязі здоров’я. |
1 хв. |
Звернути увагу на спортивну форму учнів. Запитати про самопочуття. Налаштувати учнів на розв’язання завдань уроку. |
2. |
Але, щоб сісти на цей потяг, нам треба згадати правила техніки безпеки на уроках фізичної культури.
|
1хв. |
Робота з картками. |
3. |
Вимірювання ЧСС за 6 с. |
30с |
У нормі 60-70 ударів. |
4. |
Стройові вправи. |
30с |
Виконувати чітко. |
|
Сідаємо всі дружно в потяг і вирушаємо у подорож. Перша наша зупинка «Весела зарядка». Але перш ніж ставати на першій зупинці, ми будемо їхати на потязі і зустрічати по дорозі звірів та птахів. Разом з ними будемо виконувати їх рухи. |
3хв. |
Дистанція між учнями 1м. Демонструємо дітям картки з тваринами та птахами. Вони відгадують і виконують їх рухи. |
5. |
Ходьба та її різновиди: а) на носках;
|
|
Руки вгору підняли, на носочки стали, як лисичка тихо-тихо уперед покрокували (малюнок лисички). |
б) на п’ятках;
|
|
Встаємо на п’ятки – Тепер ми пінгвинятки. Тримаємо спинки рівненько, Голову пряменько (малюнок пінгвіна). |
|
в)на зовнішній частині стопи;
|
|
Тепер йдемо, як ведмідь. Збоку-вбік, збоку-вбік (малюнок ведмедя). |
|
|
г)на внутрішній частині стопи;
|
|
Милі хлопчики й дівчата йдем тепер як каченята (малюнок качечки). |
д)ходьба випадами;
|
|
Поважно ми, як чапля йдем і ногу високо та широко несе(малюнок чаплі). |
|
е)ходьба в присіді;
|
|
Поважно всі ми, як гусак крокуємо дружно усі в ряд (малюнок гусака). |
|
є)ходьба кроком . |
|
|
|
6. |
Біг в повільному темпі. |
До 1хв |
Друзі, часу ми не гаймо дружно бігти починаймо. |
7. |
Біг та його різновиди: |
3хв |
Дистанція між учнями 1м |
|
1)біг із високим підніманням стегна;
|
|
Високо підняв коліна олені біжать тут сміло. (малюнок оленя).На носках. |
|
2)біг із закиданням гомілки назад;
|
|
Тепер робим як курчатка-торкаємося стегон п’ятками (малюнок курчатка). Активна робота рук. |
|
3) біг приставними кроками;
|
|
Стрибками боком лемур стрибає і усіх нас звеселяє (малюнок лемура). Правим та лівим боком, руки в сторони. |
|
4)ходьба кроком. |
|
|
8. |
Перешикування з колони по одному в колону по чотирі. |
До 30с |
Розімкнутися. |
9.
|
Хлопчики та дівчатка! Колони підрівняйте. Й розминку – веселинку, Зі мною починайте. ЗРВ під музику: |
3хв. 30с
|
Виконувати під музику.
|
|
1)В.П.: Руки на поясі.1.Нахил голови вперед;2.Нахил голови назад;3.Нахили голови вправо;4.Нахили голови вліво. |
|
Максимальні нахили головою. |
|
2)В.П.: Ноги нарізно, руки на поясі.1-4.Кругові оберти головою вправо;5-8.Кругові оберти головою вліво. |
|
Максимальні нахили головою. |
|
3)В.П.: Ноги нарізно, руки на поясі.1.Полуприсід,скручування вправо, рука вперед;2.В.П.;3-4.Те саме із скручуванням вліво. |
|
Тягнемося в сторону. |
|
4)В.П.: Ноги нарізно, руки на поясі.1.Полуприсід,скручування вправо, рука вгору;2.В.П.;3-4.Те саме із скручуванням вліво. |
|
Тягнемося вгору.
|
|
5)В.П.: Ноги нарізно, руки на поясі.1.Полуприсід,скручування вправо ,дві руки вгору;2.В.П.;3-4.Те саме із скручуванням вліво. |
|
Тягнемося вгору.
|
|
6) В.П.: Ноги нарізно, руки на поясі. 1.Нахил вправо;2.В.П;3-4.Те саме в ліву сторону. |
|
Спина рівна. Максимальний нахил тулуба.
|
|
7)В.П.:Ноги нарізно, руки зігнуті в ліктях перед собою.1.Нахил вперед, руки в сторону;2.В.П.;3.Нахил назад руки вперед;4.В.п. |
|
Ноги в колінах не згинати.
|
|
8)В.П.: Широка стійка ноги нарізно, руки вгорі. 1-3.Нахили вперед;4.В.П. |
|
Виконуємо амплітудно. |
|
9)В.П.: Ноги нарізно, руки на поясі.1-3.Кругові оберти тулубом вправо;4.В.П;5-8.Те саме з обертами вліво. |
|
Виконуємо амплітудно |
|
10)В.П. Ноги нарізно, руки зігнуті в ліктях перед собою.1.Руки в сторони, закидання правої ноги назад;2.В.П.;3-4 Те саме лівою ногою. |
|
Тримаємо осанку.
|
|
11)В.П.: Руки на поясі.1.Мах зігнутою правою ногою, хлопок під ногою;2.В.П.;3-4.Те саме лівою ногою. |
|
Мах ногою робимо вище.
|
|
12)В.П.: Руки на поясі.1.Випад правою ногою вправо, руки в сторони;2.В.П.;3-4.Те саме з випадом вліво. |
|
Спина пряма.
|
|
13)В.П.: Руки на поясі.1.Випад правою ногою вправо, руки в сторони;2.Руки вперед;3.Руки в сторони;4.В.П. |
|
Спина пряма, не нахилятися вперед |
|
14)Руки на поясі.1.Стрибком ноги нарізно, хлопок над головою;2.В.П. |
|
Стрибаємо під рахунок. |
|
15)Ходьба на місці. |
|
Дивимся прямо. |
10. |
Вимірювання ЧСС за 6с. |
30с |
Руки вгору вдих, руки вниз видих. У нормі 110-120 ударів. |
ІІ |
Основна частина: |
25 хв. |
|
|
Всі знову сідаємо в потяг і вирушаємо далі. Перешикування з колони по чотирі в дві шеренги. Наша наступна зупинка « Степ-аеробіка». |
30с |
Виконувати команду вчителя |
1. |
Техніка безпеки на степі (гімнастична лава). Степ-аеробіка виникла в1989р. завдяки американці Джон Міллер. Вона травмувала коліно і врач-ортопед запропонував їй виконувати кроки на ящик з-під молока. Виконуючи ці кроки вона відновила функції коліна. С тих пір степ-аеробіка стала популярною. |
1хв. |
Вчитель наголошує основні правила. |
2. |
Кроки степ-аеробіки: 1)бейсік-степ;
|
5хв. |
Імітація ходьби по сходах. |
2)крок-коліно;
|
|
Коліно підтягуємо до живота. |
|
3)ві-степ;
|
|
Рухи ногами нагадують літеруV. |
|
4)крок-кік;
|
|
Лівою виконуємо мах від коліна. |
|
5)бейсік-овер. |
|
Виконуємо бейсік-степ і спускаємося на другий бік лави. |
|
3.
|
Комплекс із 5 вивчених кроків під музику. |
4хв.
|
Виконуємо ритмічно під рахунок. |
|
І наш потяг знову вирушає у подорож. Перешикування на килимки. |
30с |
|
4. |
І ось ми зупинилися на зупинці «Пригоди кошеня». Пригоди з елементами гімнастики. Жило було маленьке пухнасте кошеня, якому дуже подобалося спати клубочком(1). І ось одного разу йому приснився сон, немов він їде на велику гору, а гора була такою великою, що йому дуже повільно доводилося крутити педалі(2). І ось гора закінчилась, і він покотився швидко-швидко(3), та так швидко, що прокинувся. Прокинувся, повернув свою голівку(4), поточив свої кігтики(5) і захотілося йому їсти. І почав він просити у господаря їжу(6). Господар налив йому повну миску молока, і кошеня від щастя витягло лапки(7) та п’є молочко. Поїв та й пішов гуляти. Зустрів він велику злу собаку, яка на нього загавкала(8). Але кошеня не злякалося собаки, а тільки зашипіло на неї, вигнувши спинку(9). Собака злякалася та й побігла далі. А кошеня побачило удавчика, який поспішав у справах, витягнувши шию і дивлячись у різні боки, то вправо, то вліво(10). Удавчик нікого не побачив та й поповз собі . А на галявинку вискочило веселе жабеня(11). Поряд з ним ходили діти і збирали у кошик гриби(12). Жабенятко пострибало на місточок(13). Кошеня побігло за ним. Жабеня стрибнуло у воду, а кошеня за ним. Воно згадало, що не любить плавати і швиденько попливло до берега, щоб не намокнути(14). Допливши до берега кошеня стало на лапки та почало сушитися(15). Підсохнувши, сіло на сонечко розминати свої лапки(16). Лапки у нього заморилися, і він дав їм відпочити(17). А потім виставив свій животик на сонечко(18). І раптом побачило кошеня красивого метелика(19). Налетів чорний птах і метелик заховався(20). Чорний птах полетів і метелик знову полетів. Кошеня сіло рівненько, посміхнулося метелику, посміхнулося сонечку, сусіду справа, сусіду зліва і від задоволення нявкнуло(21). |
9хв. |
1-групіровка на правому боці; 2-лежачи на спині велосипед(крутимо повільно); 3-те саме,(крутимо швидко); 4-сід на п’ятках, повороти голови направо та наліво; 5-із сіду на п’ятках складаємося вперед; 6-вправа «кішечка»; 7-держати упор лежачи; 8-упор на руках та ногах,тулуб зігнутий; 9-прогинаємо та вигинаємо спину із шипінням; 10-лежачи на животі, підняти вгору голову та верхню частину тулуба, повороти направо та наліво; 11-лежачи на животі дістаємо носочками ніг голову з упором на руки; 12-те саме, але руками захватуємо ноги, прогинаємося; 13- «міст» із положення лежачи; 14-лежачи на животі, відриваємо руки та ноги від підлоги та пливем; 15-упор на чотирьох, права рука вперед, ліва нога назад і навпаки; 16-пружинчасті нахили у положенні сіду з різними положеннями ніг; 17-перехід із сіду в сід зігнувши ноги та в сід кутом; 18- перехід із сіду в упор ззаду; 19-вправа «метелик»; 20-те саме (19), з нахилом тулуба вперед; 21-сід на п’ятках, спина рівна. |
5. |
Рухлива гра «Займи вільне місце». |
4хв. 30с |
Граємо за правилами. |
ІІІ |
Заключна частина: |
5хв. |
|
|
1. |
Комплекс вправ для профілактики порушень постави:
В.П.: Лежачі на спині, руки вздовж тулуба.1.Вдих, живіт втягнути;2.Видих, сід із прямими ногами, живіт випнути( «Ш-ш-ш!»);3.Вдих,живіт втягнути;4.Видих,В.П. |
3хв. 30с |
Слідкуавти за правильним диханням.
|
2. «Дельфін». В.П.: Те саме, руки вгору.1-2.Перекат на лівий бік, прогнутися;3-4.В.П.;5-8.Те саме в другий бік. |
|
Тягнемося руками та ногами в протилежні сторони.
|
|
3. «Хвиля». В.П.: Те саме, руки за голову.1.Зігнути ноги в колінах;2.Випрямити ноги під кутом 45;3.Зігнути ноги в колінах;4.В.П. |
|
Утримувати ноги під кутом 45.
|
|
4. «Жабеня». В.П.: Лежачи на животі, руки в упорі біля плечей.1.Підняти тулуб, прогнутися;2-3.Утримувати положення;4.В.П. |
|
Опиратися на руки, прогнутися в спині.
|
|
5. «Човник». В.П.: Те саме, руки вгору.1.Підняти голову, верхню частину тулуба, руки та ноги;2.В.П. |
|
Утримувати спиною верхню частину тулуба, руки та ноги.
|
|
|
6. «Морська зірка». В.П.: Те саме.1.Підняти голову, верхню частину тулуба, руки та ноги;2.Руки та ноги розвести в сторони;3.Руки та ноги разом;4.В.П. |
|
Утримувати спиною верхню частину тулуба, розведені в сторони руки та ноги.
|
|
7. «Хвилі шиплять». В.П.: Сід на п’ятках, руки вниз.1-2.Руки вгору, вдих; 3-4.Руки вниз, видих через рот зі звуком «Ш-ш-ш!». |
|
Слідкувати за правильним диханням. |
2. |
Вимірювання ЧСС за 6 сек. |
30с |
У нормі 90-100 ударів,учням з підвищеною ЧСС виконати дихальні вправи. |
3. |
Підведення підсумків уроку |
До 1хв. |
Згадати що вивчали на уроці, що сподобалося. |
4. |
Організований вихід із спортивного залу. |
10с |
В колону по одному. |