Конспект уроку в 5 класі "Геометричні фігури на площині"

Про матеріал
Повторити та систематизувати навчальний матеріал з теми Геометричні фігури на площині» за курс почткової школи; закріпити практичні навички, набуті в початкових класах; розпізнавати і класифікувати геометричні фігури за істотними ознаками; називати істотні ознаки прямокутника (квадрата); будувати прямокутник (квадрат), коло, круг за заданим значенням радіуса, діаметра; знаходити периметр многокутника та площу прямокутника (квадрата) в навчальних і практичних ситуаціях.
Перегляд файлу

 

ПІБ  Строкань Ірина Федорівна

модельна навчальна  програма (автори): Модельна навчальна програма «Математика. 5-6 класи» для закладів загальної середньої освіти ( авт. Істер О. С.)

Підручник О. Істер «Математика 5 клас» Навчальний посібник для 5 класу,  Частина 1

 

 

                                                                                                      Технологічна карта уроку

 

 

Предмет:  Математика  Урок № 10  Клас: 5

Тема уроку:   Геометричні фігури на площині

П.І.Б учителя:Строкань І.Ф. учитель математики КЗ «Новоданилівська гімназія» Якимівської селищної ради Якимівського району Запорізької області Цілі уроку:

Навчальні – повторити та систематизувати навчальний матеріал  з теми Геометричні фігури на площині» за курс почткової школи; закріпити практичні навички, набуті в початкових класах;розпізнавати  і класифікувати геометричні фігури за істотними ознаками; називати істотні ознаки прямокутника (квадрата); будувати прямокутник (квадрат),коло, круг за заданим значенням радіуса, діаметра; знаходити периметр многокутника та площу прямокутника (квадрата) в навчальних і практичних ситуаціях.

Розвивальні - розвивати вміння визначати та пояснювати поняття математичною мовою; розвивати просторове уявлення; розвивати вміння розпізнавати проблему, застосування логічних способів мислення під час розв’язування пізнавальних і практичних задач, пов’язаних з реальними об’єктами;

Виховні – виховувати впевненість у власних силах, необхідність розкрити потенціал та вміння планувати та аналізувати свої дії, усвідомлення власних освітніх потреб та цінності нових знань і вмінь, зацікавленість у пізнання світу

Обладнання уроку: креслярські інструменти; лічільні палички, набір геометричних фігур, презентація, мультимедійне обладнання (комп’ютер, проектор).

Тип уроку:  Узагальнення та систематизація знань

 

Компетенції учнів на уроці:

 

 

 

Основні поняття

Основні знання

Основні вміння

Точка, відрізок, промінь, пряма, кут, ламана, трикутник, квадрат, прямокутник, многокутник, коло, круг

Знати види кутів,  формули периметра і площі прямокутника, квадрата, радіус і діаметр

кола

вміння організовувати та планувати свою навчальну діяльність, зацікавленість у пізнанні світу; грамотно висловлюватися рідною мовою, пояснювати геометричні побудови; пояснювати тексти математичних задач; оперувати буквеною  інфрмацією, розв’язувати задачі практичного змісту; візуалізація даних, побудова геометричних фігур; працювати за комп’ютером .

 

Хід уроку

Етапи уроку

 

Час/ хвилини

 

Зміст

 

Методи і прийоми

 

Ф

О

Н

Д*

 

Діяльність вчителя

 

Діяльність учнів

1

Самовизначен ня до діяльності

1

Епіграф до уроку, перевірка наявності необхідного навчального приладдя «Серед всіх наук, які відкривають шлях до пізнання законів природи, найбільшої є математика».(С. Ковалевська)

 

Словеснодемонстраційний метод

Ф

Представлення вчителя

Спостерігають, записують в зошитах дату

2

Постановка цілей і завдань, загальна мотивація

3

Постановка проблемного питання через задачу в якій  учні виділяють знайомі їм геометричні фігури «Знайди і порахуй заховані фігури»

 

image 

Індуктивний метод або словесна форма набуває бінарного характеру словеснопроблемного методу. Метод стимулювання й мотивації навчальнопізнавальної діяльності

Ф

Вчитель разом з учнями розв’язує поставлену проблему. Для формування і закріплення інтересу до матеріалу, стимулювання розумової діяльності учнів, представлено візуально задачу на слайді зі схемою. Вчитель коригує формулювання завдань уроку Оголошення теми уроку

Учні приєднуються до мозкового штурму. Через ключові слова в

задачі учні формулюють тему уроку та планують шляхи досягнення цілей уроку.

3

 imageВідтворення та коригування опорних знань.  

5

Актуалізації опорних знань.

Робота з підручником (с. 16)

1)      № 1 (усно)

2)      № 2

Метод організації та здійснення навчальнопізнавальної діяльності словеснодемонстраційний

 

 

 

Ф

 

І

Залучає учнів до актуалізації знань

Активізація розумової активності учнів через залучення їх до роботи з підручником

4

Узагальнення та

13

1)Узагальнення й систематизація знань про пряму, промінь, відрізок  за

Метод організації та здійснення

Ф

 

Учитель послідовно заповнює пропуски

Учні заповнюють пропуски в завданні

 

 

систематизація понять.

 

пунктами таблиці на слайді (Додаток 1). Після повтореня проводиться інтерактивна вправа «Бліц-турнір»

(Додаток 2)

2)Узагальнення й систематизація знань про многокутники. Практична робота з математичними матеріалами «геометричні фігури» (Додаток 3) Після пактичної роботи заповнити таблицю на слайді   і відповісти на питання (Додаток 4) 3) Узагальнення й систематизація знань про коло, круг. «Назвіть предмети, у яких немає кутів. (Монети, кільце, тарілка). Які фігури можна накрелити за допомогою ціркуля?»Повторення елементів кола наслайді 

image 

навчальнопізнавальної діяльності словеснодемонстраційний

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Практичне застосування знань та вмінь

 

 

 

 

 

 

І

 

Ф

 

 

 

 

 

 

 

 

І

для самоперевірки учнями виконаного завдання. Залучає учнів до актуалізації знань про пряму, промінь, відрізок, многокутники  

так, щоб вислови стали вірними.

 

Колективне розв’я зання проблемних ситуацій

 

Учні виконують

практичну роботу

 

Учні заповнюють

пропуски в завданні

 

 

 

 

 

 

Усна робота

 

 

Учні креслять коло в зошиті

5

Фізхвилинка

1

 

 

Ф

 

Учні виконують руханку

6

Засвоєння провідних ідей і теорій на основі широкої систематизації.

15

1) Повторення формул обчислення периметра і площі прямокутника, квадрата на слайдах

. image

image 

 

Метод організації та здійснення навчальнопізнавальної діяльності словеснодемонстраційний

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ф

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Залучає учнів до повторення знань про периметр і площу прямокутника

(квадрата)

 

Учні записують в

зошиті формули

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

image 

 

ФОНД - форма організації навчальної діяльності (Ф - фронтальна, І - індивідуальна, П - парна, Г - групова).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 1

image

1)                  Прикласти                 лінійку до

аркуша;

2)                  по верхньому краю лінійкипровести лінію, ця лінія — пряма

1)  Поставити точку;

2)  прикласти до точки лінійку;

 

3)  праворуч          або         ліворуч від            точки провести лінію, ця лінія — промінь

1)  Поставити дві різні точки;

2)  прикласти до цих точок лінійку;

3)  з'єднати ці точки лінією по лінійці, це відрізок

 

 

 

Додаток 2   Інтерактивна вправа «Бліц-турнір»

 

1.  Порівняйте пряму лінію та промінь. Що в них спільне? Чим вони відрізняються?

2.  Порівняйте пряму лінію та відрізок. Що в них спільне? Чим вони відрізняються?

3.  Порівняйте промінь та відрізок. Що в них спільн?, Чим вони відрізняються?

4.  Скільки прямих ліній можна провести через одну точку? Скільки прямих ліній можна провести через дві різні точки?

 

 

Додаток 3   Практична робота з математичними матеріалами «геометричні фігури».

Викладіть на парті хоч би один червоний круг. Скільки кругів ви можете покласти? Наведіть свої варіанти.

 

Покладіть на парту з набору геометричних фігур усі сині трикутники. Скільки фігур ви виклали? Що ви знаєте про трикутник? Візьміть у руки один трикутник. Покажіть його сторони. Що собою являють сторони трикутника? [Це відрізки.] Скільки в трикутника сторін? Покажіть кути трикутника. Дві сторони трикутника утворюють кут. Скільки кутів в трикутника? Покажіть вершини трикутника. Що собою являють вершини трикутника? [Вершина — це точка.] Скільки в трикутника вершин? Покажіть кожний трикутник. На які дві підмножини можна розбити множину трикутників? Покажіть великі трикутники, відсуньте їх. Покажіть малі трикутники.

 

Покладіть на парту не великі зелені чотирикутники. Які чотирикутники ви поклали? [Маленькі.] Покажіть їх. Покладіть на парту не маленькі сині чотирикутники. Які чотирикутники ви поклали? Які можливі варіанти? [Можна було покласти великі сині чотирикутники, або зелені чотирикутники (великі чи малі), або червоні чотирикутники (великі або малі).] Візьміть будь-який чотирикутник. Покажіть його сторони. Скільки сторін у чотирикутника? Покажіть кути чотирикутника. Скільки кутів у чотирикутника? Покажіть вершини чотирикутника. Скільки вершин в чотирикутника?

 

 

 

Додаток Многокутники

 

image

-  Порівняйте назви многокутників за числом їх кутів, вершин і сторін. Що цікавого ви помітили?

-  Як би ви назвали многокутник, який має вісім кутів, вісім вершин і вісім сторін?

-  Складіть многокутник із семи лічильних паличок. Як ви його назвали? - Складіть дев'ятикутник із лічильних паличок. Скільки треба взяти паличок?

 

 

 

Додаток 5  Робота з комп’ютером

 

Тестові завдання

1.      Периметр квадрата із стороною 15 см дорівнює:

а) 45см;      б) 30см;     в) 50см;    г) 60см.

 

2.      Трикутник, у якого один із кутів прямий, називають:

а) тупокутним;   б) прямокутним;    в) рівнокутним;     г) гострокутним.

 

3.      Одиницею вимірювання кутів є:

а) градус;    б) центнер;    в) метр;    г) гектар.

 

4.      Сума сторін многокутника – це:

а) периметр;    б) об’єм;    в) площа;    г) поверхня.

 

5.      Периметр квадрата обчислюється за формулою:

а) Р = 3а;    б) Р = а;     в) Р = 4а;    г) Р = 2а.

 

6.      Прилад для вимірювання кутів:

а) транспортир;    б) циркуль;    в) логарифм;    г) лінійка.

 

7.      Кут, вершиною якого є точка О:

а) ОАВ;     б) ВАО;    в) АОВ;    г) ОАД.

 

8.      Градусна міра прямого кута дорівнює:

а) 100º;    б) 180º;    в) 90º;    г) 360º. 

 

9.      Трикутник, у якого всі сторони рівні, називають:

а) рівнобічним;    б) рівностороннім;    в) рівнобедреним;    г) різностороннім.

 

10.  Периметр прямокутника дорівнює 20 см, а одна з його сторін – 6 см. Знайдіть довжину другої сторони прямокутника: а) 8 см;      б) 14 см;    в) 6 см;     г) 4 см.

 

11.  Який кут утворює хвилинна і годинна стрілки о 15 годині?

а) 120º;     б) 45º;    в) 90º;    г) 180º.

 

12.  Кут, градусна міра якого 120º називається :

а) розгорнутим;      б) прямим;     в) тупим;    г) гострим.

 

13.  Обчисліть периметр прямокутника з сторонами 12 см  і 5 см:

а) 44см;  б) 40 см;    в) 34 см;     г) 51 см.

 

14.  Кут, сторони якого утворюють пряму, називається:

а) тупим;     б) прямим;     в) гострим;    г) розгорнутим.

 

pdf
Додав(-ла)
Строкань Ірина
Додано
15 листопада 2023
Переглядів
1091
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку