Строкань І. Ф., вчитель математики
«Завдання, які формують відповідну ключову компетентність»
Модельна навчальна програма «Математика. 5-6 класи» для закладів загальної середньої освіти ( авт. Істер О. С.) Підручник О. Істер «Математика 5 клас» Навчальний посібник для 5 класу, Частина 1
Ключові компетентності |
Вміння, які передбачає це завдання (відповідно до компетентності) за державним стандартом |
Завдання з підручника (робочого зошита, презентацій тощо) |
Вільне володіння державною мовою |
вживати українську мову як рідну в різних життєвих ситуаціях; грамотно висловлюватися рідною мовою; чітко та аргументовано пояснювати факти
|
|
Здатність спілкуватися рідною (у разі відмінності від державної) та іноземними мовами |
використання рідної мови в різних комунікативних ситуаціях, зокрема в освітньому процесі;
розуміти прості висловлювання іноземною мовою, спілкуватися нею у відповідних ситуаціях, |
|
Математична компетентність |
конструювати найпростіші математичні моделі, здійснюючи мислений експеримент;
об’єктивно оцінювати отримані при розв’язуванні задачі результати, узагальнювати або спеціалізувати результати розв’язання задачі, досліджувати особливі прояви заданої ситуації;
аналізувати задану ситуацію, зіставляти дані та |
|
|
шукане, задачу, що розв’язується зараз із задачами, розв’язаними раніше, виявляючи приховані властивості заданої ситуації;
оперувати числовою інфрмацією, розв’язувати задачі практичного змісту. |
||
Компетентності галузі природничих наук, техніки технологій |
в і |
пізнавати себе і навколишній світ шляхом спостереження та дослідження;
будувати та досліджувати математичні моделі природничих явищ і процесів;
|
|
Інноваційність |
|
уміння визначати мету діяльності;
працювати за алгоритмом, виконувати інструкції;
вміння бачити та окреслювати проблему |
|
Екологічна компетентність |
застосовувати екологічні знання й досвід у життєвих ситуаціях;
|
|
|
уміння приймати рішення і виконувати адекватні дії, усвідомлюючи їх наслідки для довкілля |
|
Інформаційнокомунікаційна компетентність |
уміння самостійно шукати, аналізувати, добирати необхідну інформацію, трансформувати, зберігати та транслювати її ;
робота з додатковою літературою та ІКТ
|
|
Навчання впродовж життя |
передбачати, які навички будуть потрібні в професійній діяльності;
здійснювати розумові операції і практичні дії |
|
Громадянські та соціальні компетентності |
ідентифікувати себе як громадянина України
вміння організовувати та планувати свою навчальну діяльність; застосовувати математичні знання у практичних життєвих ситуаціях; математично обґрунтовувати і спілкуватися математичною мовою |
|
Культурна компетентність |
вміння розумової діяльності;
логічне мислення;
вміння працювати з креслярськими інструментами; |
|
Підприємливість та фінансова грамотність |
вміння визначати потреби людей;
приймати фінансові рішення стосовно цінності та вартості;
критичний аналіз творчих процесів;
стратегічне мислення |