Урок "Повторення письмового додавання та віднімання. Знаходження значень виразів з дужками. Творча робота над задачею."

Про матеріал
. Формувати уміння знаходити значення виразів з дужками. Закріплювати навички письмового додавання та віднімання. Розвивати уміння творчої роботи над задачею. Виховувати інтерес до вивчення математики.
Перегляд файлу

Тема. Повторення письмового додавання та віднімання. Знаходження значень виразів з дужками. Творча робота над задачею.

Мета. Формувати уміння знаходити значення виразів з дужками. Закріплювати навички письмового додавання та віднімання. Розвивати уміння творчої роботи над задачею. Виховувати інтерес до вивчення математики.

Обладнання. Таблиці усних обчислень; таблиця каліграфічного написання цифр; картки з диференційованими завданнями; роздатковий матеріал для усних обчислень; індивідуальні сигнальні картки;математичний квітник;  запис фізкультхвилинки та пісні «Квіти для мами».

 

Хід уроку

 

І. Організація класу. Привітання гостям.

Любі діти, до нас у клас

Завітали гості щирі

Привітайте ж в добрий час

Гостей усмішкою й миром.

Ми вам раді, гості любі

І вітаєм щиро вас,

Та запрошуєм ласкаво

На урок у другий клас.

 

ІІ. Повідомлення теми та завдань уроку.

   На сьогоднішньому уроці на вас чекає цікава робота , яка дозволить вам повторити письмове додавання та віднімання двоцифрових чисел сформувати уміння знаходити значення виразів з дужками та творчо працювати над задачею.

ІІІ. Мотивація навчально-пізнавальної діяльності.

 

    Незабаром настане день 8 Березня. В цей день кожен з вас привітає своїх найрідніших жінок з цим чудовим святом весни .Звичайно це свято не проходить без привітань, подарунків, сюрпризів, квітів. Наш сьогоднішній урок також має відношення до цього свята, так як кожен з вас  приготує сюрприз для своєї матусі. В нашому класі сьогодні панує справжня весна. Я дуже люблю квіти, тому перетворила нашу класну кімнату на справжній квітник. Та квіти в ньому не прості, а чарівні. Кожна квіточка таїть у собі несподіванку. Квіти у моєму квітнику-завдання нашого уроку ,а у вас на партах-квіти оцінки вашої роботи на уроці. Від вашої уважності, активності, працелюбності залежить і краса вашого майбутнього сюрпризу для матусі. Тож бажаю всім успіхів.

 

ІV.Контроль, корекція та закріплення знань.

    1 КВІТКА Усні обчислення.

Гра «Сонечко, посміхнись.»

Весняне сонечко поспішало посміхнутись квіткам та густі хмаринки закрили його і воно не може яскраво світити. Хмаринки згодні відкрити шлях сонечку, якщо хтось зможе звільнити їх від чарів зими.

Для цього потрібно обчислити вирази, записані на них.

--Допоможемо сонечку посміхнутись?

 

2х9+7=25                 18:2+10=19                3х5+9=24

16:2+17=25              3х9-12=15                  2х8-4=12

 

(Обчислюємо вирази записані на хмаринках, відповіді записуємо на індивідуальних сигнальних картках)

    2КВІТКА Хвилинка каліграфії.

Цифра 5 пропонує нам розпочати  роботу в зошитах

     а)прописати цифру 5 та двоцифрове число в записі якого є дана цифра;

     5------------------------------------------------------------------------

     55-----------------------------------------------------------------------

     б)записати числа, які є результатами таблиць множення, записаних на пелюстках ваших квіток;

 

                      3            5                                           3          5

             9                            4                             9                         4

                            2                                                      3

                   7               6                                          7               6

                            8                                                      8

 

  

6, 10, 8, 12, 16, 14, 18.                9, 15, 12, 18, 24, 21, 27.

(читання записаних результатів)

Наступне завдання потребує вашої максимальної уваги та уміння швидко обчислювати вирази.

в) Математичний диктант

1.Розв’язування прикладів за хвилину

4+9=13                 27-7=20                 27+52=79

15-5=10                       60-2=58                          36+43=79

7+8=15                      68-20=48                        57-30=27

2*4=8                       35-30=5                  2*4+12=20

2.Перевірка виконаного

                         1 ст. -                  2 ст. -                     3 ст. -

 

Хто обчислив приклади першого стовпчика? (зриває листочок)

Хто обчислив і приклади другого стовпчика? (зриває квіточку)

Хто обчислив всі приклади? (зриває листочок і квіточку)

 

V. Розвиток математичних знань.

3 КВІТКА

Індивідуальна робота (робота біля дошки)

(25+15)-30=10                                        75-(45-20)=50

3*7+27=48                                              2*9+12=30

12:2+18=24                                            25+2*5=35

Виконання завдання 740 (за варіантами)

Ів.3*(2+2)=12         (11-8)*2=6              3*4+45=57

ІІв.2*(3+5)=16         (12-9)*9=27          3*8+12=36

 4 КВІТКА

 

Розв’язування прикладів з коментування.

Завдання 738

   _84       +35            _80                      +12          _75

    16               28              24           78         18

    68               63              56                 90         57

Завдання 739(додатково)

3*а, якщо а=5, а =4, а=7

Якщо а=5, то 3*а=3*5,  3*5=15

Якщо а=4,то 3*а=3*4,   3*4=12

Якщо а=7,то 3*а=3*7,   3*7=21

VII. Розв’язування задач

1.Усне розв’язування задач 741

   а)12-9=3(р.)

Відповідь:3 роки тому хлопчикові було 9 років.

   б)40-25=15(м.)

Відповідь:15 метрів хлопчикові пливти до протилежного берега.

2.Творча робота над задачею 742

18+22-стільки пального у двох каністрах;

22-18-на стільки більше пального у другій каністрі;

(18+22)-30-стільки пального залишилось у каністрах.

Поставте запитання до задачі, щоб її розв’язання відповідало третьому виразу.

(Скільки літрів пального залишилось у каністрах?)

Запишемо розв’язання задачі способом складання виразу.

(18+22)-30=10(л.)

Відповідь: залишилось 10 літрів пального.

3.Робота над задачею 743

 1)Читання і аналіз задачі.

І гр. – 10 к.

                                            поклали в 2 кошики

ІІ гр. – 8 к.

Скільки кабачків поклали в один кошик?

2)Записати розв’язання задачі.

а)окремими діями;

1)10+8=18(к.)

2)18:2=9(к.)

Відповідь: в один кошик поклали 9 кабачків.

б)способом складання виразу;

(10+8):2=9(к.)

Відповідь: в один кошик поклали 9 кабачків.

VІІІ. Домашнє завдання.

1.Розв’язати задачу745.

2.Обчислити вирази746.

ІX.Підсумок уроку.

Підсумуємо наші досягнення на уроці.

Прийшла пора створити сюрприз для матусі та зібрати свої надбання в пишний букет.

На завершення виконаємо пісню «Квіти для мами.»

 

doc
Додав(-ла)
Шаповал Олена
Пов’язані теми
Математика, 5 клас, Розробки уроків
Інкл
Додано
16 листопада 2023
Переглядів
121
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку