Конспект уроку в 5 класі "Хоровод народних танців"

Про матеріал

Конспект уроку + презентація до уроку музичного мистецтва у 5 класі за темою "Хоровод народних танців" ("Українські народні танці"). За підручником Л.С.Масол.

Перегляд файлу

                             Конспект уроку з музичного мистецтва  у 5 класі

 

 

Підготувала та провела: вчитель музичного мистецтва

Новокаховської загальноосвітньої школи  I-III ступенів  ім.О.П.Довженка

Янішевська Лариса Іванівна

 

Тема: Хоровод народних танців

Мета: Навчальна: ознайомити учнів з поняттями «козачок», «гопак», «аркан», навчити виразно виконувати українські народні та композиторські пісні, повторити українські народні інструменти.

Розвивальна – розвивати музичний слух, співацькі та слухацькі навички, образно-асоціативне мислення учнів, формувати вміння виразно виконувати народні та композиторські пісні, дотримувати правил фразування і дихання під час виконання музики.

Виховна – виховувати патріотичні почутті  та зацікавленість українськими творами мистецтва, українськими народними інструментами, виховувати художній смак учнів.

Музичний матеріал: українські народні танці : козачок ,гопак, аркан, метелиця, норвезька народна пісня «Чарівний смичок»

Наочні посібники: картинки інструментів, презентація, слова пісні,підручники.

Обладнання: ІКТ, фонохрестоматія,домра, шумові музичні інструменти

Тип уроку: комбінований урок

Хід уроку

1.Організаційний момент. Музичне привітання.

 

2. Актуалізація навчальної діяльності

Для того, щоб дізнатися тему нашого уроку – ми повинні відгадати кросворд.

  • Які інструменти зображені на картках ( кобза,сопілка,скрипка,бандура,трембіта). (Додаток)
  • Молодці,а що спільне між цими інструментами?
  • Вони всі є українськими народними інструментами.
  • А яку музику грають на них?
  • Як називають народних музикантів? (троїсті музики)

 

3. Мотивація начальної діяльності

Сьогодні тема нашого уроку «Хоровод народних танців» а саме українські народні танці. Ми з ними познайомимось, а в кінці уроку найуважніші учні допоможуть усьому класу розгадати яку картину заховали від нас у презентації.

 

Мистецтво танцю сягає своїм корінням глибокої давнини. Танці виникли як прояв емоцій і почуттів людини, яка намагалася виразити їх у рухах. Спочатку вона намагалася імітувати в танці поведінку тварин і птахів, потім – жести, що відображали певні трудові процеси. Це сприяло розвитку танцювальних рухів. Танці виконувалися із супроводом.

 

Народні танці

Національним танцем українського народу є гопак – своєрідне змагання між танцюристами. Назва танцю походить від вигуку «гоп- гоп!». Щоб танцювати цей веселий і запальний танок, треба бути спритним і міцним. Адже гопак – танець, для виконання якого потрібна неабияка фізична сила.

У минулому гопак виконували переважно чоловіки. Вважалося, що елементи гопака використовувались у бою. У рухах гопака козаки повторювали рухи вершника, підскакували та крутились у повітрі, відпрацьовували володіння шаблею.

Зараз гопак танцюють переважно молоді хлопці та дівчата на сцені, під час свят, на весіллях.

Слухання. Український танець «Гопак»

Аналіз прослуханого твору

Який характер танцю? Поміркуйте: якщо не танцювати, то що б можна було робити під музику гопака?

Козачок – веселий рухливий танець, що виник у середовищі воїнів-козаків. Звідси походить і назва танцю.  Зазвичай це парний танець, де виконавці змагаються між собою в танцювальній майстерності. Швидкий рух, чіткий темп, повторення в різних варіантах тієї самої музичної фрази.

Слухання «Козачка»

Аналіз твору

  • Чи схожі між собою гопак та козачок? Чим?

Є ще один український народний танець -  аркан, його виконували чоловіки в колі перед військовими виступами. Танець повинен був перевірити воїна на міцність і витривалість, а також спритність. Музика цього танцю швидка, запальна  та енергійна ,хто не витримував постійного прискорення темпу і розривав руки піж час танцю, того проганяли з кола.

Слухання . Відеофрагмент танцю аркан

  • Чим відрізняється аркан від гопака та козачка? Вам сподобався цей танець?

Танцювальна імпровізація

 

4. Фізкультхвилинка

(Звучить гопак) Спробуйте виконати рухи цього запального танцю.

 

5. Вокально-хорова робота над піснею

Розспівка

Прослуховування та аналіз пісні.

Розучування норвезької народної пісні «Чарівний смичок» 1 куплет

Виконання вчителем, розучування слів. Виконання класом.

Ритмічне виконання на дитячих шумових інструментах

 

6.Підсумки уроку.Рефлексія.

Сьогодні ми познайомилися з народними українськими танцями. Настав час розкрити картину, що заховали від нас у презентації,а для цього треба відповісти на запитання:

Як і коли виник танець?

Які українські народні танці ви запам’ятали?

Який характер цих танців?

Хто виконує аркан?

Від якого слова пішла назва гопака?

Опишіть музику українських народних танців (весела,завзята,спритна, запальна….)

Ось і відкрили ми картину української художниці сучасниці Наталії Папірної та її картину «Український танок», яку вона намалювала у 2011 році. Що зображено на картині?

 

7. Оцінювання учнів на уроці.

 

8. Домашнє завдання (за бажанням)

Знайдіть приклади використання українських народних танців у творчості професійних композиторів.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток.D:\Сучасний урок\Додаток 1\Бандура.JPGD:\Сучасний урок\Додаток 1\Кобза.JPGD:\Сучасний урок\Додаток 1\Скрипка.JPGD:\Сучасний урок\Додаток 1\Сопілка.JPGD:\Сучасний урок\Додаток 1\Трембіта.JPG

1

 

docx
Додано
20 листопада 2018
Переглядів
1888
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку