11 серпня о 18:00Вебінар: Зберегти креативність: корисні вправи для вчителів та учнів

Презентація до уроку музики №13 в 5 класі " Дитяча народна пісня" .

Про матеріал

Презентація до уроку музики №13 в 5 класі " Дитяча народна пісня" .

Основні поняття для засвоєння: українські народні дитячі пісні та їхні різновиди, особливості виконання та тематика.

Твори, що вивчаються на уроці:

  • Микола Леонтович. «Пісня про зайчика», «Женчичок-бренчичок», «Налетіли журавлі» у виконанні дитячого хору.
  • «Пісенька джури». музика О. Жилінського,Слова О. Кононенка,— розучування.
  • Повторення українськиї дитячих пісень , які вивчалися в початковій школі: Ходить гарбуз по городу; Я маленький пастушок; Ой, хто, хто Миколая любить; Подоляночка; Диби - диби; Грицю, Грицю, до роботи; Господарство;Їхав козак за Дунай; Ой ходить сон коло вікон, а дрімота коло плота.

    Очікуванні результати: учні зможуть називати види та особливості дитячих народних пісень; наводити приклади значення музики в житті дітей; виразно виконувати народні пісні з елеметами театралізації; інтерпретувати зміст прослуханих творів; створювати найпростіші мелодії до віршів ; застосовує музичні знання та вміння у власному житті. висловлювати оцінні судження щодо образного змісту прослуханих та виконаних музичних творів, виявляти емоційно-ціннісне ставлення до творів музичного мистецтва, усвідомлює українську культурну ідентичність, виявляє шану до мистецького надбання українського народу й гордість за нього.

    Зміст слайдів
    Номер слайду 1

    Дитяча народна пісня. Урок №13 в 5 кл. Основні поняття для засвоєння: українські народні дитячі пісні та їхні різновиди, особливості виконання та тематика. Твори, що вивчаються на уроці:• М. Леонтович. «Пісня про зайчика», «Женчичок-бренчичок»,«Налетіли журавлі» у виконанні дитячого хору.• «Пісенька джури». Сл. О. Кононенка, муз. О. Жилінського— розучування. Презентацію розробила Савченко Т. Т. За підручник ом Кондратової Л. Г.« Музичне мистецтво 5 кл» за новою програмою + Бібліотека вчителя « Уроки музичного мистецтва 5 кл. до підручника Л. Г. Кондратової»

    Номер слайду 2

    Актуалізація опорних знань Особливостінародних українських інструментів, основні різновиди, особливос­ті звучання, творчість композиторів М. Скорика, Є. Адамцевича,Л. Колодуба, поняття «оркестр народних інструментів».

    Номер слайду 3

    Номер слайду 4

    Номер слайду 5

    Музичний СЛОВНИЧОКУкраїнські народні дитячі пісні — це пісні, створені для дітей дорослими та самими дітьми( дитячий пісенний фольклор). Розрізняють дитячі пісні: колискові, пісні-ігри, календарні, жартівливі, танцювальні, лічилки, дражнилки, пісні про казкових героїв, рідних, тварин, рослин та інші.

    Номер слайду 6

    Микола Леонтович«Пісня про зайчика»«Женчичок-бренчичок», «Налетіли журавлі» Аналіз музичних творів— Які вокальні твори звучали? Хто їх виконував?— Які засоби виразності вам вдалося розпізнати в українських народних піснях? Розкажіть про них.— Чим відрізняються і що об’єднує ці народні пісні? Порівняйте.— Які народні дитячі пісні ви знаєте? Розкажіть про них. Чи подібні вони до тих, які щойно прозвучали?

    Номер слайду 7

    Зайчику, зайчику, мій братчику. Зайчик (хоровод)Зайчику, зайчику, мій братчику,Не ходи, не ходи по городчику: З’їси капустку, зробиш доріжку,Вийде хазяїн, переб’є ніжку. Зайчику, зайчику, мій братчику,Не скачи, не скачи по городчику: Дивись, хазяїн вийшов із хати,Зайчику сірий, треба тікати. Зайчику, зайчику, мій братчику,Чом ти не скачеш по городчику?Зайчик не скаче, бідненький плаче,Сірий кульгає — ніжки немає. Зайчику, зайчику, мій братчику,Не будеш лазити по городчику. Будеш кульгати, ніжки не мати. Ніжки не мати з віку до віку,Зайчику, братчику, будеш каліка!Друкується за збірником М. Леонтович, Українські народні пісні, Київ, видавництво «Мистецтво», 1952, сторінка 77 — 79. ДжерелоІгри та пісні. Весняно-літня поезія трудового року. Видавництво Академії наук Української РСР Київ 1963 Упорядкування, передмова і примітки О. І. Дея. Нотний матеріал упорядкував А. І. Гуменюк. Відповідальний редактор М. Т. Рильський

    Номер слайду 8

    Женчичок-бренчичок. Хоровод. Женчичок-бренчичок вилітає,Високо ніженьку підіймає. Приспів: Якби то набито, — ніженьку пробито. В зеленім лугу бери собі другу!Ой до схід сонечка женчик схопивсь,Росою чистою женчик умивсь. Зелене житечко в полі він жав,Зранку до вечора не спочивав. Ой по ланочку він весь день ходив,Грудою гострою ніжку пробив. Хоч стерня колеться, ніжка болить,Спати не хочеться, гулять кортить. Любий мій женчику, візьми мене,Ніжка загоїться, біль той пройде. Женчику-бренчику, забудь за ніженьку,Візьми дівчину, вибирай дружину. Якби то набито, — ніженьку пробито. В зеленім лугу бери собі другу!ЖЕНЧИЧОК-БРЕНЧИЧОК. Текст і мелодія друкується за збірником М. Леонтович, Музичні твори, зб. І, Книгоспілка, б. р.; те ж, зб. III, 6. р., І, сторінка 16 — 17. ДжерелоІгри та пісні. Весняно-літня поезія трудового року. Видавництво Академії наук Української РСР Київ 1963 Упорядкування, передмова і примітки О. І. Дея. Нотний матеріал упорядкував А. І. Гуменюк. Відповідальний редактор М. Т. Рильський

    Номер слайду 9

    НАЛЕТІЛИ ЖУРАВЛІНалетіли журавлі, (Двічі)Сіли, впали на ріллі. (Двічі)Де журавка ходила, (Двічі)Там пшениця вродила. (Двічі)Де журавель походив, (Двічі)То там кукіль уродив. (Двічі)Краще жінка первая, (Двічі)Аніж тая другая. (Двічі)Бо з первою дітей мав, (Двічі)А з другою — розігнав. (Двічі)Ходить батько по лану, (Двічі)Кличе дітей додому: (Двічі)— Ідіть, дітки, додому, (Двічі)Не буде вам розгону! (Двічі)— Живи, тату, живи сам, (Двічі)Як молоду жінку взяв. (Двічі)А ми будем служити, (Двічі)Чужим батькам годити. (Двічі)А ми будем зароблять, (Двічі)Та матінку поминать! (Двічі)

    Номер слайду 10

    Микола Леонтович«Пісня про зайчика»«Женчичок-бренчичок», «Налетіли журавлі» Аналіз музичних творів— Які вокальні твори звучали? Хто їх виконував?— Які засоби виразності вам вдалося розпізнати в українських народних піснях? Розкажіть про них.— Чим відрізняються і що об’єднує ці народні пісні? Порівняйте.— Які народні дитячі пісні ви знаєте? Розкажіть про них. Чи подібні вони до тих, які щойно прозвучали?

    Номер слайду 11

    Виконання творчого завдання. Демонстрація ілюстрацій до дитячих пісень із мультфільмів, народних пісень. Завдання: роздивіться ілюстрації, на яких зображено героїв дитячих пісень, та доберіть відповідну назву жанру дитячої пісні до кожної з них.

    Номер слайду 12

    Поспівка. Вправи для розвитку музичного слуху та голосу. Розучування пісні. «Пісенька джури». Сл. О. Кононенка, муз. О. Жилінського.

    Номер слайду 13

    Виконання творчого завдання. «Створюємо власну пісню». Ходив полем пальчик —Голо-голо. Другого став кликати:— Йди-но в коло. Третього припрошував. Танцювати. А четвертий? Той зірвався. Поскакати. П’ятий? Хлопець-молодець —Гопакує,Сам навприсядки іде. Ще й рахує:— Раз, два, три, чотири, п’ять,Будем разом танцювать!

    Номер слайду 14

    Узагальнення вивченого матеріалу. Рефлексія.• Які дитячі українські народні пісні були колись? Розкажіть про них.• Які колискові пісні ви пам’ятаєте? Назвіть колискові пісні, які вивчали раніше.• Серед українських дитячих пісень були твори, написані як дорослими, так і дітьми. Розкажіть про них.• Чи можна вважати «Пісеньку джури» дитячою піснею?Обґрунтуйте свою думку. Домашнє завдання. Послухайте пісні, які лунають із телеекранів та радіо. Чи є серед них народні дитячі пісні? Якщо маєте бажання, складіть власну лічилку або дражнилку, придумайте до неї)просту мелодію.

    pptx
    Додано
    2 грудня 2018
    Переглядів
    1832
    Оцінка розробки
    Відгуки відсутні
    Безкоштовний сертифікат
    про публікацію авторської розробки
    Щоб отримати, додайте розробку

    Додати розробку