ТЕМА: Урок 21. Хімічні рівняння
Мета: Поглибити та розширити знання учнів про хімічні реакції; продовжити формування поняття про хімічне рівняння як умовне зображення хімічної реакції; формувати уміння і навички складання рівнянь хімічної реакції; дати уявлення про класифікацію рівнянь реакцій за кількістю вихідних речовин і продуктів реакції. Розвивати інтерес до предмету і потребу в набуванні знань.
Тип уроку: засвоєння нових знань, поглиблення знань, формування вмінь і навичок.
Форми роботи: фронтальна робота, самостійна робота.
Обладнання: Періодична система хімічних елементів, презентації виконані у Microsoft Office Power Point.
Хід уроку
І. Організаційний момент.
ІІ. Перевірка домашнього завдання. (Презентація 1: Перевірка домашнього завдання, слайди 1-2)
Фронтальна бесіда.
CaCO3 = CaO + CO2
25г ?г 11г
Ответ: 14г.
ІІІ. Актуалізація знань. (Презентація 2: Хімічні рівняння , слайд 2)
Визначити поняття, пояснiть записи:
ІV. Пояснення нового матеріалу. (Презентація 2: Хімічні рівняння , слайди 3 – 8; Презентація 3: Реакції, слайди всі)
Презентація 2: Хімічні рівняння
(слайд 3):
Реагенти Продукти реакції
2Н2 + О2 = 2Н2О
(слайд 4):
Алгоритм:
(слайд 5):
У написаннi хімічних рівнянь не можна:
(слайд 6 ):
Алгоритм розстановки коефiцiєнтiв у хімічних рівняннях :
(слайд 7):
Наприклад:
(слайд 8):
Перевiрка за допомогою закона:
2Н2+ О2 = 2Н2О
4Н + 2О = 4Н + 2О
m1 + m2 m3
4*1 + 2*16 = 4*1 + 2*16
36 = 36
Презентація 3: Реакції (типи)
(слайд 1):
Реакції сполучення (iз двох i бiльше речовин утворюється один продукт реакції )
А + В = АВ.
Показуєтся вiдеофрагмент презентації спалювання сiрки і утворення сульфур(IV)оксиду (по щелчку).
(слайд 2):
Показуєтся вiдеофрагмент презентації спалювання железа і утворення железної окаліни (по щелчку).
(слайд 3):
Реакції розкладу ( з однієї складної речовини утворюється два i бiльше продуктiв реакції)
АВ = А + В
Показуєтся вiдеофрагмент презентації розкладу калій перманганату і утворення кисню (по щелчку).
(слайд 4):
Реакції замiщення (одна проста речовина замiщає атоми iншого елемента в складнiй речовинi) :
АВ + С = АС + В
Показуєтся вiдеофрагмент презентації взаємодiї металевого натрiю з водою та утворення розчину лугу (по щелчку).
(слайд 5):
Показуєтся вiдеофрагмент презентації взаємодiї металевого кальцiю з водою та утворення розчину лугу (по щелчку).
(слайд 6):
Реакції oбмiну (складнi речовини обмiнюються своїми складовими):
АВ + СД = АД + СВ
Показуєтся вiдеофрагмент презентації взаємодiї хлоридної кислоти та натрiй карбонату та утворення карбон(IV)оксиду, утворення осаду барій сульфату (по щелчку).
V. Закріплення нового матеріалу. (Презентація 2: Хімічні рівняння , слайди 9 – 11)
(слайд 9):
По приведенним схемам закiнчите рiвняння реакції:
(слайд 10):
Продовження завдань з слайда №9:
(слайд 11):
Закiнчення завдань з слайда №9:
VI. Формування навичок практичного використання. Шпаргалка. (Презентація 2, слайд 12)
(слайд 12):
Шпаргалка. Встановите втраченну лiву частку хімічного рівняння :
VII. Додаткові елементи (кросворд, гра, тощо). Знайди помилку. (Презентація 2, слайд 13)
(cлайд 13):
Знайдить помилку:
VІIІ. Домашнє завдання.
Пiдручник 7 клас (Попель, Крикля) параграф №14, пит.106, 108, 109, 111.
Використані джерела
1