Конспект уроку в.н. Нанесення кольорових лаків на скло

Про матеріал
Конспект відкритого уроку на тему "Нанесення кольорових лаків на скло". Подається в рамках вивчення техніки псевдовітраж в навчальних закладах професійної (професійно-технічної) освіти художнього спрямування
Перегляд файлу

  Майстер в/н Денькович Н.А.

Тема уроку: Нанесення кольорових лаків на скло

Навчальна мета:_Ознайомити учнів і навчити їх виконувати псевдовітраж лаками на об’ємі.

Розвиваюча мета:_Розвинути в учнів вміння вдало підбирати мотив та акуратно малювати кольоровими лаками на об’ємі, притримуючись основних принципів технології та кольорознавства.

Виховна мета: виховати в учнів вміння вдало підбирати кольорову гаму і добре змішувати кольорові лаки на об’ємній формі, не виходячи за контур – «вітражну спайку».

Наочність: технологічна карта: нанесення кольорових лаків на об’ємну форму зі скла, відео майстер-клас «Нанесення кольорових лаків на об’ємну форму» та відео-репортаж «Львівське вітражне мистецтво». Показ розпису об’ємної форми - горнятка.

Обладнання та матеріали: об’ємна форма зі скла, набір кольорових лаків для псевдовітража, кольоровий ескіз, палітра, ємкість для води, вода, пензлі різної товщини, ганчірка, серветки, розчинник (при потребі)

Тип уроку: Урок-засвоєння нових знань        

 

Форма проведення уроку : інтегрований урок,   проблемна лекція, урок з елементами бесіди.

 

 Обладнання: підручники, таблиці, схеми, роздатковий матеріал, ілюстративний матеріал,  відео майстер-клас, контрольні запитання.

 

  Методи навчання : пояснювально-ілюстративний, навчально-дослідницький.

Використана література:

  1. Бірюльов Ю. Мистецтво львівської сецесії. — Львів: Центр Европи, 2005.
  2. Животовская Е.В. Розпись по стеклу. – М.: ОЛМА Медиа Групп, 2011
  3. Спирито М. Витражное искусство и техника росписи по стеклу. – М.: Мой мир, 2006
  4. Фишер Д. Расписываем керамику. – М.: АСТ: Астрель, 2010

 

Хід уроку

І. Організаційний момент

- перевірка наявності учнів

- перевірка готовності до уроку

ІІ. Актуалізація опорних знань і вмінь учнів

Почнемо наш урок з показу відеоролику «Історія львівських вітражів»

-         Що таке вітраж і псевдовітраж?

-         Які є види псевдовітража?

-         Чим відрізняється псевдовітраж від вітража?

-         Які варіанти кольорових співвідношень при виконанні псевдовітража кольоровими лаками?

-         Які мотиви можна використовувати для псевдовітража?

-         Які основні вимоги при створенні ескізу для псевдовітража?

 

  ІІІ.  Мотивація навчальної діяльності

Тема уроку: Нанесення кольорових лаків на скло. Сьогодні ми будемо вивчати специфіку нанесення кольорових лаків на об’ємі.

Мета сьогоднішнього уроку це набуття навичок розпису лаками на об’ємі.

За урок ми повинні виконати декорування горнятка під псевдовітраж: поетапне нанесення кольорових лаків на форму.

ІV. Вивчення нового матеріалу

Перед виконанням завдання «Нанесення кольорових лаків на скло»  потрібно згадати вивчений нами матеріал минулого заняття.

Є багато видів вітражу: піскоструменевий, мозаїчний, набірний, паяний, фацетний, смальтовий, візерунчастий, контурний, розписний, шебеку, транспарентний .

Сьогодні ми розглянемо псевдовітраж кольоровими лаками на об’ємній формі. Для створення такого розпису нам потрібні фарби-лаки для псевдовітража. На попередньому занятті ми з вами вже нанесли контуром для скла контур-спайку нашого малюнку. Отже приступаємо до нанесення кольору.

Практичний показ

Прийоми, навички та професійні знахідки, які необхідні художнику, виробляються у процесі набуття практичних навиків, тому приступимо до роботи та ознайомимось з розписом лаками для скла.

Матеріали та інструменти: об’ємна форма зі скла, набір кольорових лаків для скла, кольоровий ескіз, палітра, ємкість для води, вода, пензлі різної товщини, ганчірка, серветки, розчинник (при потребі)

Поетапність виконання:

Готуємося робити вітраж — заповнювати фарбою ділянки. Розкладаємо фарби, кладемо поряд палітру білого кольору. І пензлики та розчинник (при потребі) або воду, ганчірку.

З одного-двох кольорів добиваємося потрібного відтінку в палітрі. Набираємо фарбу на пензлик і капаємо всередину замкнутого простору контура. Фарба сама розтечеться, заповнюючи обмежений простір. Можете трошки допомогти й підштовхнути пензликом до країв.

Якщо фарба здається занадто густою, не поспішайте розріджувати її розчинником. Від цього втрачається ясність і прозорість фарби.

Намагайтеся одним підготовленим кольором за один присід залити всі площини, які повинні бути такого кольору. Потім промийте пензлик в розчиннику чи воді і беріться за інший колір.

Ідіть від світлих до темних відтінків. Якщо фарба витекла за контур, постарайтеся швидко витерти сухими паличками, змінюючи їх одну за одною. Тому що розчинник роз'їсть контур миттєво, і робота зіпсується.

Не нахиляйте скло. Воно повинно лежати строго горизонтально. Низько не нагинайтесь над роботою, щоб не надихатися випарами від лаків і розчинників. Провітрюйте кімнату, в якій працюєте, постійно.

Після нанесення кольорових лаків необхідно дати виробу висохну протягом доби.

 V. Аналіз можливих помилок і шляхи їх попередження

При вітражному розписі:

-         Об’ємна форма має лежати горизонтально, щоб лак не витік за контур-спайку;

-         Нанесення лаків має бути повільне і в малій кількості, щоб добитися прозорості ;

VІ. Правила безпеки:

  1. На столі повинні бути лише інструменти та матеріали, з якими ми працюємо на даний момент
  2. Своєчасно викидати виробничі відходи, папір.
  3. Провітрювати приміщення.
  4. Ножиці, ніж передавати гострим кінцем до себе.
  5. Волосся має бути заплетеним.
  6. Розчинник і фарби не тримайте постійно відкритими.
  7. Техніка безпеки з електроприладом (феном)

 

 

VІІ. Закріплення, систематизація та узагальнення

  1. Які є види лаків?
  2. Які основні вимоги для розпису кольоровими лаками на об’ємі?
  3. Яка поетапність виконання псевдовітража кольоровими лаками на об’ємній формі зі скла?
  4. Які матеріали ми використовуємо для створення псевдовітража?
  5. Скільки має сохнути псевдовітраж?

VІІ.  Підбиття підсумків уроку

  1. Підсумки роботи учнів і ступінь досягнення поставленої на уроці мети;
  2. Аналіз характерних помилок, їх причини і шляхи попередження;
  3. Оголошення і мотивація оцінок

 

 VIII. Домашнє завдання:

Домашнє завдання: Опорядити роботи з псевдовітражем на об’ємі.

 

 

 

 

 

 

Майстер в/н Денькович Н.А.   ______________________________

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
22 лютого
Переглядів
65
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку