Конспект уроку на тему: "Пригодницькій світ у повісті В.Нестайка "Тореадори з Васюківки"
Хід уроку
І. Організаційний момент.
Визначення настрою за допомогою карток.
ІІ. Повідомлення теми та мети уроку. Мотивація.
І група – «Актори»
Рольова гра «Інтерв'ю з письменниками».
Перегляд уривку з фільму «Тореадори з Васюківки».
Бесіда:
v Хто є героями твору?
v Якими ви їх уявили?
v Яка мрія була у хлопців?
v Чому уривок, який ви щойно переглянули, викликав у вас посмішки?
v А чому Павлуша так незвично називає свого друга Явою?
v Згадайте, які пригоди трапляються з хлопцями?
v Чи можна назвати Яву та Павлушу справжніми друзями?
ІІІ. Закріплення.
1.Завдання групам:
Ø І група – Доведіть, що повість Всеволода Нестайка «Тореадори з Васюківки» - пригодницька. Проілюструйте прикладами.
Ø ІІгрупа - Визначте головну думку повісті Всеволода Нестайка «Тореадори з Васюківки».
2.Робота з епіграфом.
Визначення настрою
Тема:В.Нестайко. «Тореодори з Васюківки».
Мета:
Ніхто на світі не проживе без мрії.
Леся Українка
Хід уроку
І. Організаційний момент.
Визначення настрою за допомогою карток.
ІІ. Повідомлення теми та мети уроку. Мотивація.
Вчитель. Діти, чи любите ви пригоди? Адже вони бувають різними: приємними й прикрими, несподіваними й передбачуваними. Але обов’язково – романтичними. Яка ж пригода без романтики?
Звернення до епіграфу.
Вчитель. Справжніми чарівниками художнього слова можна назвати В. Нестайка та Ж. Верна, тож давайте познайомимося з життєвим і творчим шляхом цих незвичайних людей. Але краще, якщо вони самі завітають до нас у гості, і ви запитаєте у них все, що вас цікавить.
І група – «Актори»
Рольова гра «Інтерв’ю з письменниками».
Журналіст : Доброго дня, Всеволод Зіновійович. Дуже вам вдячні, що приділили нам час. Нагадайте будь ласка нашим гостям як проходило ваше дитинство.
В.З. Доброго дня! Дякую, що запросили. Народився я на Житомирщині. Якщо можна б було охарактеризувати моє дитинство одним прикметником, то я просто б назвав його, на жаль, безрадісним. Я рано втратив батька, застав голод, війну.
Журналіст: Дякуємо за вашу відкритість. Розкажіть де ви навчалися?
В.З.Після війни, коли мені виповнилось 15, я екстерном склав іспит і закінчив школу зі срібною медаллю. У 1947 році вступив на філологічний факультет Київського університету.
Журналіст: Дуже цікаво. Тобто можна нас вважати колегами?
В.З. Саме так, адже пісня закінчення університету я працював редактором видавництва «Молодь» і Веселка». Майже усі свої твори я присвятив Країни Дитинства, адже мені хотілося знову пережити дитячі роки, але не так,як жилося, а так, як мріялося.
Журналіст: Всеволод Зіновійович, а скажіть будь ласка з чого почати знайомство учнів з вашою творчістю? Що цікавого почитати?
В.З. Я б порадив вам прочитати в першу чергу мою пригодницьку повість «Тореодори з Васюківки».
Журналіст: Дякуємо за рекомендації . І наостанок, щоб ви побажали нашим юним друзям?
В.З. Я бажаю учням творчої наснаги, гарного настрою та відмінних оцінок. До нових зустрічей!
Журналіст: До побачення!
Вчитель. Діти, хто був уважним? З яким твором ми сьогодні познайомимось?
ТЛ: Повість – це епічний прозовий твір, у якому автор розповідає про різноманітні події з життя здебільшого одного героя. Дякую, …
Друзі, що вам не зрозуміло ?
Що означає епічний?
Епічними творами (або епосом) називаються такі, які змальовують життя в розповіді про людей, про події, в яких вони беруть участь, про їх вчинки, переживання, про взаємовідносини між людьми
подій.
Вчитель української літератури. А тепер ми помандруємо цікавими сторінками творів. Повість «Тореадори з Васюківки» - пригодницька. А такий твір має складний, заплутаний сюжет, із його героями трапляються неймовірні історії.
Перегляд уривку з фільму «Тореадори з Васюківки».
Бесіда:
Вчитель . Тож ми з вами переконалися, що твори, які ми сьогодні розглядаємо на уроці, сповнені пригод і романтики, а герої долають усі перешкоди на своєму шляху.
ІІІ група – «Дослідники»
Прислів’я про дружбу
Без вірного друга велика туга.
Друзі пізнаються в біді.
Людина без друзів - що дерево без коріння.
Не той друг, хто медом маже, а той, хто правду каже.
Нових друзів май, старих не забувай.
При добрій годині всі друзі й побратими.
У друга вода солодша від вражого меду.
Як прийде туга, пізнаєш друга.
Дружба - найбільший скарб.
Дружба родиться в біді, а гартується в труді.
Дружба - як дзеркало: розіб'єш, не складеш.
Не в службу, а в дружбу.
Яку дружбу заведеш, таке й життя поведеш.
ІІІ. Закріплення.
Визначення настрою
Що сподобалось?
Що не сподобалось?
ІV. Оцінювання учнів.
V. Рефлексія.
VI. Домашнє завдання: дочитати твори, намалювати малюнки.