Урок-тренінг 6 клас
Тема: Види стосунків. Стосунки в родині, класі, підлітковому середовищі.
Очікувані результати
Учень:
1.Емоційне налаштування. Вправа «тепло душі»
Прошу прочитати слова, записані на дошці стоячи. Нехай першими сядуть уважні, другими-чуйні, а тепер- сердечні та щирі, згодом добрі та милосердні.
Ви вагалися? Чому? Тому що ваші душі переповнені і одним, і другим, і третім. Поверніть руки долонями один до одного. Ви відчуваєте тепло, яке посилає вам товариш? Це тепло його серця, його душі, яке буде зігрівати вас під час уроку.
2. Знайомство
Учитель: Життя дарує нам багато радісних моментів. А як приємно отримувати подарунки! Піднесіть руки ті, хто любить коли вам дарують:
М’яку іграшку
Настільну гру
Планшет
Солодощі
Чи знаєте ви, що у солодощах міститься гормон щастя, який допомагає людині бути радісною, задоволеною, надихає на творчість і активну роботу. Тому сьогодні я хочу подарувати вам цукерки. Учитель роздає цукерки п’яти кольорів. Розподіл на групи по кольору цукерок.
3. Повідомлення теми уроку. Постановка завдань мети уроку.
Перегляд відеоролику, створеного дітьми «Види сосунків»
-Як ви думаєте, діти, про що буде йти мова сьогодні на нашому уроці?(відповіді дітей)
-Отже, тема нашого уроку «Види стосунків. Стосунки в родині, класі, підлітковому середовищі.»
-Про що ви хотіли б дізнатись на уроці і чому навчитись? (відповіді дітей).
Очікуванні результати вивішуються на дошку.
Учитель: Я роздала вам цукерки різних кольорів не випадково.
Колір відіграє важливу роль в житті людини. Він здатний викликати почуття, емоції, думки. Стосунки між людьми як кольори – можуть бути різними. Тому сьогодні ми будемо використовувати кольори.
Робота в групах
4. Повідомлення вчителя.
Учитель: Коли люди знайомляться, спілкуються, разом живуть, навчаються або працюють, між ними виникають стосунки. Якщо між людьми склалися здорові стосунки, вони відчувають потребу у спілкуванні і сумують, коли змушені розставатися.
Здорові стосунки- запорука щасливого й успішного життя. Науковці стверджують, що вони сприяють зменшенню кількості стресів і хвороб, зростанню популярності і впевненості у собі. У дорослому житті вони сприяють авторитету, вищому рівню фінансового благополуччя, стабільності в подружньому житті, самоповазі й усвідомленню сенсу життя. Люди, яким вдалося встановити здорові міжособистісні стосунки, краще задовольняють власні потреби ,повніше реалізують себе, легше долають труднощі і розв’язують проблеми.
Стосунки можуть бути: родинними, дружніми, приятельськими, товариськими.
-Чи відрізняються вони один від одного?
-Давайте вирішим це питання, виконавши наступну вправу.
Вправа «Види стосунків»
У дітей на столах кольорові картки. Вони повинні продовжити речення (знайти відповідність) і за допомогою карток, які у них на столах, поєднати їх.
Знайти відповідність
Про людину, з якою ви просто вітаєтесь у дворі, ви можете сказати… |
приятель |
Про людину, з якою ви час від часу обоговорюєте деталі матчу, тільки, якісь події, ви скажете… |
друг |
Про однокласника, з яким за 5 років з'їдаєш пут солі, скажете.. |
знайомий |
Про людину, якій довіряєте свої таємниці, з якою ділите рідість, печаль, скажете... |
родина |
Про людей, які живуть під одним дахом, піклуються один про одного та мають родинні зв'язки, скажете… |
товариш |
5. Стосунки з однокласниками.
Велика частина вашого життя проходить у класі. Добре, коли відносини дружні та щирі. Але буває так, що однокласники поводяться не так, як вам хотілося би. Та у вас завжди є вибір: зберегти гарні відносини, чи зіпсувати їх. Уміти добирати правильну поведінку, в залежності від ситуації, дуже важливо.
Вправа «Коло вибору»
Учні отримують ситуації, які вони повинні:
Обговорити
Обрати правильний вихід із даної ситуації
Обіграти свої ситуації
Ситуації
6. Хвилинка відпочинку. Вправа «Асоціації з кольорами».
Звучить спокійна музика. Діти лягають на парти, заплющують очі. Учитель називає кольори. Проходить по класу. Кого торкається, той говорить асоціацію, яка виникла у нього з цим кольором. Наприклад: зелений-трава, ківі, жабка...
7. Відносини з друзями.
Дружба - це стосунки між людьми, основані на спільності інтересів, взаємній відкритості, довірі, готовності підтримку надавати.
Близькі друзі почуваються комфортно, ділячись своїми думками, почуттями і таємницями. Вони довіряють і надають одне одному емоційну підтримку. Коли виникають проблеми у стосунках, вони намагаються якнайшвидше їх розв'язати і помиритися.
-А який він – справжній друг? Давайте подивимось відео.
Завдання під час перегляду відео: запам’ятати чесноти, дружби
Перегляд відео «Який друг справжній?»
-А на ваш погляд, яким повинен бути справжній друг?
Вправа «Трикутник»
У дітей на столах картки зі словами: чесність, свобода, розуміння, зацікавленість, взаємність, піклування.
Дітям потрібно розкласти картки у вигляді трикутника.
На вершині - найголовніше, у другому ряду-2 картки (менш важливі чесноти), 3 ряд - 3 картки, які залишились.
-Порівняти «трикутники» у різних групах.
-Чи важко було порозумітися?
8. Стосунки з рідними.
Найдорожчі для вас люди-це ваші батьки і рідні. Комфорт, спокій, затишок у сім'ї залежить від кожного члена родини. Уміти зрозуміти, співчувати, поступитись або спокійно довести свою думку-дуже важливо. Давайте повчимося цьому разом і збудуємо «Вежу порозуміння».
Вправа «Вежа порозумінь»
Перед вами конструктор «Лего». На екрані запитання і відповіді. Кожна відповідь має свій колір. Обираючи відповідь ви берете «цеглинку» того ж кольору. Таким чином будуєте вежу, накладаючи цеглинки одна на одну по порядку.
Запитання:
1. Якщо ваша матуся засмучена чомусь, ви:
Розкажете їй, що вона не вміє справлятися з труднощами.
Приготуєте їй чай, обнімете і поцілуєте.
Пожалієтесь татові, що мама вас не надихаєте на творчість.
2. Ваша бабуся хворіє і просить купити їй ліки. У вас на даний момент багато своїх справ. Ви:
Скажете, що принесете ліки пізніше.
Попросите маму, щоб вона це зробила.
Залишите усі свої справи і провідаєте хвору бабусю.
3. Батьки повідомили вам, що на вихідні ви їдете на дачу працювати. Ви планували провести їх із друзями. Ваші дії:
Домовитесь з батьками, що підете до друзів у наступні вихідні.
Вимагатимете залишити вас дома.
Образитесь на батьків, за те, що порушили ваші плани.
4. Батьки прийшли з шкільних зборів незадоволені, дізнавшись про, ваше погане навчання і поведінку. Вимагають від вас пояснень. Ви:
Будете мовчати, як партизан
Скажете, що вам не потрібне навчання, ви підете працювати.
Пообіцяєте виправити оцінки і надалі старатися
9. Релаксація. Вправа «Кольорове диво».
Коли у нас гарні відносини з оточуючими, ми відчуваємо радість, яка переливається різними кольорами. На що вона може бути схожа? На салют, яскраві променисті самоцвіти. Пофантазуйте, поміркуйте. Отож, головним помічником у нас має бути колір. Коли я буду читати речення, намалюйте те що ви уявляєте, підбираючи відповідний колір.
10. Підсумкове завдання. Вправа «Правила чудових відносин»
Учитель. Кожний колір асоціюється в психології з різними образами, уявленнями. Пропоную вам використати ці асоціації для створення «Правил чудових відносин» з рідними, друзями, усіма людьми, які нас оточують. Кожна група вибирає свій колір(картку)
Білий-терпимість, справедливість.
Рожевий-дружелюбність.
Жовтий-радість життя, чесність.
Зелений-стабільність, спокій.
Коричневий-надійність.
Діти пишуть одне правило на кольорових листках, зачитують і чіпляють його на дошку.
11. Завершення тренінг. Зворотній зв'язок.
Вправа «Смайлики»
Чи виправдалися ваші очікування від уроку?
-у повній мірі
-у деякій мірі
-не виправдались
Метод «Прес»
На уроці я …
-дізнався
-навчився
-зрозумів
Учитель. Давайте будем пам'ятати, що наші добрі відносини з оточуючими впливають на наше життя і на наше здоров'я. Давайте будемо намагатися, щоб наші стосунки з людьми були яскравими, кольоровими і завжди приносили задоволення і здоров'я.
Д/З міні-твір «Як я вчуся будувати гарні відносини».