Конспект уроку Види стосунків. Стосунки в родині, класі, підлітковому середовищі.

Про матеріал
Очікувані результати Учень: 1. Наводить приклади стосунків 2. Називає методи покращення стосунків 3. Аналізує свої стосунки з іншими людьми 4. Уміє уникати непорозуміння у спілкуванні 5. Дотримується правил спілкування з однолітками і членами родини 6. Демонструє уміння працювати в команді
Перегляд файлу

Урок-тренінг  6 клас

Тема: Види стосунків. Стосунки в родині, класі, підлітковому середовищі.

Очікувані результати

Учень:

  1. Наводить приклади стосунків
  2. Називає методи покращення стосунків
  3. Аналізує свої стосунки з іншими людьми
  4. Уміє уникати непорозуміння у спілкуванні
  5. Дотримується правил спілкування з однолітками і членами родини
  6. Демонструє уміння працювати в команді

     1.Емоційне налаштування. Вправа «тепло душі»

Прошу прочитати слова, записані на дошці стоячи. Нехай першими сядуть уважні, другими-чуйні, а тепер- сердечні та щирі, згодом добрі та милосердні.

Ви вагалися? Чому? Тому що ваші душі переповнені і одним, і другим, і третім. Поверніть руки долонями один до одного. Ви відчуваєте тепло, яке посилає вам товариш? Це тепло його серця, його душі, яке буде зігрівати вас під час уроку.

2. Знайомство

Учитель: Життя дарує нам багато радісних моментів. А як приємно отримувати подарунки! Піднесіть руки ті, хто любить коли вам дарують:

    М’яку іграшку

    Настільну гру

    Планшет

    Солодощі

Чи знаєте ви, що у солодощах міститься гормон щастя, який допомагає людині бути радісною, задоволеною, надихає на творчість і активну роботу. Тому сьогодні я хочу подарувати вам цукерки. Учитель роздає цукерки п’яти кольорів. Розподіл на групи по кольору цукерок.

 

3. Повідомлення теми уроку. Постановка завдань мети уроку.

Перегляд відеоролику, створеного дітьми «Види сосунків»

-Як ви думаєте, діти, про що буде йти мова сьогодні на нашому уроці?(відповіді дітей)

-Отже, тема нашого уроку «Види стосунків. Стосунки в родині, класі, підлітковому середовищі.»

-Про що ви хотіли б дізнатись на уроці і чому навчитись? (відповіді дітей).

Очікуванні результати вивішуються на дошку.

Учитель: Я роздала вам цукерки різних кольорів не випадково.

Колір відіграє важливу роль в житті людини. Він здатний викликати почуття, емоції, думки. Стосунки між людьми як кольори – можуть бути різними. Тому сьогодні ми будемо використовувати кольори.

Робота в групах

4. Повідомлення вчителя.

Учитель: Коли люди знайомляться, спілкуються, разом живуть, навчаються або працюють, між ними виникають стосунки. Якщо між людьми склалися здорові стосунки, вони відчувають потребу у спілкуванні і сумують, коли змушені розставатися.

Здорові стосунки- запорука щасливого й успішного життя. Науковці стверджують, що вони сприяють зменшенню кількості стресів і хвороб, зростанню популярності і впевненості у собі. У дорослому житті вони сприяють авторитету, вищому рівню фінансового благополуччя, стабільності в подружньому житті, самоповазі й усвідомленню сенсу життя. Люди, яким вдалося встановити здорові міжособистісні стосунки, краще задовольняють власні потреби ,повніше реалізують себе, легше долають труднощі і розв’язують проблеми.

Стосунки можуть бути: родинними, дружніми, приятельськими, товариськими.

-Чи відрізняються вони один від одного?

-Давайте вирішим це питання, виконавши наступну вправу.

  Вправа «Види стосунків»

У дітей на столах кольорові картки. Вони повинні продовжити речення (знайти відповідність) і за допомогою карток, які у них на столах, поєднати їх.

 

                                          Знайти відповідність

Про людину, з якою ви просто вітаєтесь у дворі, ви можете сказати…

 

приятель

Про людину, з якою ви час від часу обоговорюєте деталі матчу, тільки, якісь події, ви скажете…

 

друг

Про однокласника, з яким за 5 років з'їдаєш пут солі,

скажете..

 

знайомий

Про людину, якій довіряєте свої таємниці, з якою ділите рідість, печаль, скажете...

 

родина

Про людей, які живуть під одним дахом, піклуються один про одного та мають родинні зв'язки, скажете…

 

товариш

 

 

 

5. Стосунки з однокласниками.

Велика частина вашого життя проходить у класі. Добре, коли відносини дружні та щирі. Але буває так, що однокласники поводяться не так, як вам хотілося би. Та у вас завжди є вибір: зберегти гарні відносини, чи зіпсувати їх. Уміти добирати правильну поведінку, в залежності від ситуації, дуже важливо.

 

Вправа «Коло вибору»

Учні отримують ситуації, які вони повинні:

    Обговорити

    Обрати правильний вихід із даної ситуації

    Обіграти свої ситуації

Ситуації

  1. Ти з сусідом по парті домовилися, що до школи половину книжок будеш носити ти, а половину він. Але через деякий час він не прийшов до школи і не попередив тебе.
  2. Ти попросив у товариша його телефон, щоб пограти і ненавмисно пошкодив його.
  3. Ви з однокласником готуєте повідомлення до уроку. Вчителька дала вам для цього книгу. Товариш хоче взяти її першим, а потім дати тобі. Ти не згоден.
  4. Твій друг прийшов до школи роздратований і не розмовляє з тобою.
  5. Твоя команда програла у змаганні. Однокласник сказав, що це сталось через тебе і в наступних змаганнях ти не братимеш участі.

 

6. Хвилинка відпочинку. Вправа «Асоціації з кольорами».

Звучить спокійна музика. Діти лягають на парти, заплющують очі. Учитель називає кольори. Проходить по класу. Кого торкається, той говорить асоціацію, яка виникла у нього з цим кольором. Наприклад: зелений-трава, ківі, жабка...

 

7. Відносини з друзями.

 Дружба - це стосунки між людьми, основані на спільності інтересів, взаємній відкритості, довірі, готовності підтримку надавати.

Близькі друзі почуваються комфортно, ділячись своїми думками, почуттями і таємницями. Вони довіряють і надають одне одному емоційну підтримку. Коли виникають проблеми у стосунках, вони намагаються якнайшвидше їх розв'язати і помиритися.

 

-А який він – справжній друг? Давайте подивимось відео.

Завдання під час перегляду відео: запам’ятати чесноти, дружби

Перегляд відео «Який друг справжній?»

-А на ваш погляд, яким повинен бути справжній друг?

 

Вправа «Трикутник»

У дітей на столах картки зі словами: чесність, свобода, розуміння, зацікавленість, взаємність, піклування.

Дітям потрібно розкласти картки у вигляді трикутника.

На вершині - найголовніше, у другому ряду-2 картки (менш важливі чесноти), 3 ряд - 3 картки, які залишились.

-Порівняти «трикутники» у різних групах.

-Чи важко було порозумітися?

 

8. Стосунки з рідними.

 Найдорожчі для вас люди-це ваші батьки і рідні. Комфорт, спокій, затишок у сім'ї залежить від кожного члена родини. Уміти зрозуміти, співчувати, поступитись або спокійно довести свою думку-дуже важливо. Давайте повчимося цьому разом і збудуємо «Вежу порозуміння».

 

Вправа «Вежа порозумінь»

Перед вами конструктор «Лего». На екрані запитання і відповіді. Кожна відповідь має свій колір. Обираючи відповідь ви берете «цеглинку» того ж кольору. Таким чином будуєте вежу, накладаючи цеглинки одна на одну по порядку.

 

Запитання:

1. Якщо ваша матуся засмучена чомусь, ви:

Розкажете їй, що вона не вміє справлятися з труднощами.

Приготуєте їй чай, обнімете і поцілуєте.

Пожалієтесь татові, що мама вас не надихаєте на творчість.

 

2. Ваша бабуся хворіє і просить купити їй ліки. У вас на даний момент багато своїх справ. Ви:

Скажете, що принесете ліки пізніше.

Попросите маму, щоб вона це зробила.

Залишите усі свої справи і провідаєте хвору бабусю.

 

3. Батьки повідомили вам, що на вихідні ви їдете на дачу працювати. Ви планували провести їх із друзями. Ваші дії:

Домовитесь з батьками, що підете до друзів у наступні вихідні.

Вимагатимете залишити вас дома.

Образитесь на батьків, за те, що порушили ваші плани.

 

4. Батьки прийшли з шкільних зборів незадоволені, дізнавшись про, ваше погане навчання і поведінку. Вимагають від вас пояснень. Ви:

Будете мовчати, як партизан

Скажете, що вам не потрібне навчання, ви підете працювати.

Пообіцяєте виправити оцінки і надалі старатися

 

9. Релаксація. Вправа «Кольорове диво».

Коли у нас гарні відносини з оточуючими, ми відчуваємо радість, яка переливається різними кольорами. На що вона може бути схожа? На салют, яскраві променисті самоцвіти. Пофантазуйте, поміркуйте. Отож, головним помічником у нас має бути колір. Коли я буду читати речення, намалюйте те що ви уявляєте, підбираючи відповідний колір.

 

  • Ви із своїми друзями гуляєте по осінньому парку.
  • Ви прийшли до дому і відчуваєте чудовий запах. Це запах тільки-но спечених вашою матусею пирогів.
  • Ваш друг сказав, що ви найкращим друг у світі.
  • Ваша сім’я зібралася за родинним столом біля різдв’яної  ялинки.
  • Ви відчуваєте себе щасливою людиною, адже навколо вас стільки чудових людей.

10. Підсумкове завдання. Вправа «Правила чудових відносин»

Учитель. Кожний колір асоціюється  в психології з різними образами, уявленнями. Пропоную вам використати ці асоціації для створення «Правил чудових відносин» з рідними, друзями, усіма людьми, які нас оточують. Кожна група вибирає свій колір(картку)

 

Білий-терпимість, справедливість.

Рожевий-дружелюбність.

Жовтий-радість життя, чесність.

Зелений-стабільність, спокій.

Коричневий-надійність.

Діти пишуть одне правило на кольорових листках, зачитують і чіпляють його на дошку.

 

11. Завершення тренінг. Зворотній зв'язок.

Вправа «Смайлики»

Чи виправдалися ваші очікування від уроку?

-у повній мірі

-у деякій мірі

-не виправдались

 

Метод «Прес»

На уроці я …

-дізнався

-навчився

-зрозумів

Учитель. Давайте будем пам'ятати, що наші добрі відносини з оточуючими впливають на наше життя і на наше здоров'я. Давайте будемо намагатися, щоб наші стосунки з людьми були яскравими, кольоровими і завжди приносили задоволення і здоров'я.

 

Д/З міні-твір «Як я вчуся будувати гарні відносини».

docx
Додав(-ла)
Микитюк Олена
Додано
12 грудня 2023
Переглядів
445
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку