Конспект уроку відкриття нових знань: Відкриваємо правило знаходження невідомого доданка.

Про матеріал
Конспект уроку математики за темою "Відкриваємо правило знаходження невідомого доданка" за структурою уроку відкриття нових знань.
Перегляд файлу

Дата: 14.12.2021

Клас: 1-А

Предмет: Математика

Тема уроку: Відкриваємо правило знаходження невідомого доданка. 

Тип уроку: ВНЗ (урок відкриття нових знань) 

Основні цілі уроку:

а) діяльнісні: сформувати розуміння знаходження невідомого доданка; вчити додавати та віднімати числа в межах 10; розвивати математичне мовлення та логічне мислення;

б) навчальні: вивчити правило на знаходження невідомого доданка;

в) знання: знати склад чисел 2-10;

г) уміння: уміти називати компоненти додавання.

Розумові операції: аналіз, аналогія, порівняння, синтез, узагальнення.

Демонстраційний матеріал: презентація, картки для дошки з назвами компонентів додавання, числа та вирази.             

Роздатковий матеріал: картки для роботи в парі та роботи в групі. 

Технічне забезпечення уроку: ноутбук, телевізор. 

Хід уроку

І. Самовизначення до діяльності

1) привітання гостей

1-А чудовий клас, ми вітаємо всіх вас!

2) «Долонька до долоньки»

Простягніть праву долоньку – подаруйте на ній свою творчість і старанність; простягніть ліву долоньку – на ній я дарую вам свою любов і повагу, а тепер обміняймося дарунками – доторкніться долоньками до долоньок.

3) «Дерево очікувань»

Я очікую від уроку, що учні та учениці міркуватитуть швидко, відповідатимуть – правильно, будуть лічити точно, а писати – гарно! А які ваші очікування?

4) «Вподобайка»

За допомою вподобайки покажіть свій настрій.

5) формувальне оцінювання

«Вподобайка» нам також допоможе оцінити свою роботу на уроці: якщо ви працюватимете активно та досягнете поставлених цілій – то зможете підняти пальчик «Вподобайки» догори, якщо будуть не значні ускладнення – пальчик в сторону, а якщо не все вдасться, але наступного разу буде краще – вниз.

ІІ. Актуалізація знань і фіксація утруднення в діяльності

1) робота в парі

Гра «Шифрувальник»

Чи знає ви, який день сьогодні відзначають в народному календарі?

Дізнатися про це вам допоможуть вирази, обчисливши які ви розгадаєте слово-підказку. Об’єднайтеся в пари та виконайте завдання.

Чотирнадцятого грудня відзначаємо День пророка Наума. За народними уявленнями, Наум - покровитель розуму, знань і доброчинства, а тому люди були переконані: якщо на свято пророка почати навчання (а в давні часи навчання починалося у грудня), то дитина успішніше засвоїть знання, набереться розуму.

2) робота в зошиті

Каліграфічна хвилинка

Про життя пророка збереглося мало достовірних даних, але відомо, що він навчав дітей не лише читанню, а й каліграфічному письму, бо вважав, що саме робота руками може розвивати у дитині розум. Згодом люди так і говорили: «Наум наведе на ум». Тому я і пропоную вам записати число та виконати каліграфічну хвилинку.

Зошит свій я відкриваю

і під нахилом кладу.

Ручку я ось так тримаю,

Сяду рівно не зігнусь,

До роботи я берусь!

3) Відповідь «ланцюжком»

Які цифри представлені  на каліграфічній хвилинці? (1 і 4)

На якому місці у натуральному ряді чисел стоїть число 1? А 4?

Яке з цих чисел парне, а яке  непарне?

Назвіть сусідів числа 1, числа 4.

Який знак треба поставити між числами 1 і 4, щоб знайти суму?

2) коментований математичний диктант (на картках) із утруднення під час виконання завдання

А чи відомо вам, що пророк Наум неабияку увагу звертав на розвиток логічного мислення у дітей? Випасаючи худобу вчитель пропонував рахувати кіз та овець в отарах у прямому та зворотньому порядках. Порахувати пропоную і я вам.

Запишіть числа, які мають стояти замість знака питання.

6+3=? 

7+3=? 

2+3=?  

4+?=7 Яке число має бути замість знака питання? Чому? Як називаються числа при додаванні? Яке число невідоме? (другий доданок)

Ключове запитання: А як знайти невідомий доданок? (припущення дітей)

ІІІ. Виявлення причин утруднення і постановка навчальної задачі

1) виявлення і фіксація причини утруднення

Отже, щоб записати число, яке відсутнє в останньому виразі, нам необхідно з’ясувати, як знайти невідомий доданок. То як гадаєте, про що говоритимемо сьогодні на уроці?

2) формулювання задачі й тему уроку

Так, ми дізнаємося як знайти невідомий доданок, а разом з тим удосконалимо свої математичні знання та уміння.

IV. Побудова проекту виходу з утруднення

1) висунення гіпотез

Які ваші пропозиції щодо знаходження невідомого доданка?

2) прийом «Фішбоун»

І так, ми маємо проблему: нам необхідно знайти невідомий доданок. Які знаємо для цього факти? Що менше, доданок чи сума?

Які є причини: У результаті якої дії ми отримуємо менше число? Від якого числа віднімаємо: від більшого чи від меншого? А як у нашому випадку називається більше число? (сума) Так як же знайти невідомий доданок?

Отже, щоб знайти невідомий доданок, треба від суми відняти відомий доданок.

Крім того, що пророк Наум вчив дітей, він ще прищеплював у них любов та турботу про тварин. Тому і я вам пропоную зараз трішки перепочити та виконати фізхвилинку із зайчиком.

Фізкультхвилинка 1 хв.

V. Первинне закріплення у зовнішньому мовленні

1) робота з підручником,  с. 68 впр.2

Нагадайте, про що ми сьогодні говоримо на цроці? Про яке правило? Так як же знайти невідомий доданок?

Хочу ще вам повідомити, що Наум був монахом-просвітителем, який мандрував селами, безкоштовно навчав дітей азбуці. І за власний кошт купував книжки, а деякі і сам переписував. Тому настав час попрацювати з підручником. Та виконати вправу 2 на с.68.

Що зображено на малюнках? (доміно)

Що відомо? (сума і доданок) Яке число є сумою? Яке – доданком?  Що невідомо? Як знайти невідомий доданок? Складіть та запишіть рівність, щоб дізнатися, який доданок заховався за аркушем?

7-1=6            6-2=4

5-2=3           

VI. Самостійна робота із самоперевіркою за еталоном (зразком)

1) самостійне виконання завдання на новий спосіб дій

У останньому доміно самостійно складіть рівність, щоб дізнатися, який доданок заховався за аркушем.

3-1=2

Перевіримо. Чому? Як знайти невідомий доданок?

Чи зрозуміли ви, якої пори року в давнину діти розпочинали навчання?

Ось ми зараз виконаємо нейрофізіологічну вправу, співаючи пісню про «Сніжинку».

Нейрофізіологічна хвилинка 1 хв.

 

VII. Включення у систему знань і повторення

1) включити використання нового знання у виконання творчого завдання

Робота в групах

А чи знаєте ви, чим в давнину кожен учень мав нагодувати свого вчителя перед початком навчання?

Використовуючи правило знаходження невідомого доданка, обчисліть вираз та складіть слово?

? + лот = кашалот

Презентація результатів роботи групи

2) «Дебати»

А зараз ми влаштуємо дебати з вчителями, які теж отримали завдання (на картці перед початкрм уроку)

У якому столітті до нашої ери жив пророк Наум? Дізнаєтесь, як обчислите!

2+?=9

Так, дійсно у 7 ст.до н.е., майже 2 700 років тому назад.

VIII. Рефлексія діяльності

1) визначити, чи справдилися ваші очікування, чи досягли ми цілей уроку

2) вправа «Незакінчені речення»

Сьогодні на уроці я дізнався про….

Я легко виконав/виконала …

Треба було подумати,  коли…

На уроці мене зацікавило….

Правило  знаходження невідомого доданка ми використаємо … А давайте про це спитаємо у вчителів.

3) самооцінка діяльності кожного учня

Оцініть вподобайками свою роботу на уроці.

Прийшовши додому сьогодні разом з батьками помоліться цьому святому, щоб він навчив уму розуму. А я помолюся за всіх вас і за своїх колег, адже знання потрібні не тільки дітям, а й дорослим.

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 1 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
15 грудня 2021
Переглядів
1332
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку