Конспект уроку "Відомі вихідці з України"

Про матеріал
Конспект уроку "Відомі вихідці з України" призначений для використання на уроках з курсу "Досліджуємо історію і суспільство" у 5 класі НУШ.
Перегляд файлу

Конспект уроку для 5 класу (НУШ)

Підготувала: учителька історії Бохна Світлана олександрівна

Клас: 5

Предмет. Досліджуємо історію і суспільство (інтегрований курс)

Тема уроку. Відомі вихідці з України

Тип уроку: відкриття нового знання

Мета уроку: формування уявлення про видатних людей – вихідців з України; оволодіння навичкам логічного мислення, спостереження; засвоєння навичок роботи з картою; розвиток розуміння значущості внеску діяльності видатних українців у світі.

Завдання уроку:

Ø    Засвоїти знання щодо:

-    відомих людей – вихідців з України, які зробили свій внесок в світову скарбницю Ø Сформувати вміння (навички):

-    знаходити та аналізувати інформацію, аналітично мислити, працювати з картою, працювати в групах Ø Розвинути установки до:

-    визнання успіхів та досягнень людства, визнання значущості діяльності видатних українців у світі.

Очікувані навчальні результати:

Ø    знання:

-    визначає орієнтацію об’єктів відносно сторін світу, суб’єкта спостереження

-    використовує пошукові системи для отримання інформації

Ø    вміння:

-    співвідносить дані карти з іншими джерелами інформації

-    розпізнає прояви маніпулювання інформацією на конкретних прикладах

-    зіставляє джерела інформації щодо достовірності та повноти Ø установки до:

-    пояснює вплив вчинків окремої людини на її найближче оточення

-    визнає успіхи та досягнення інших осіб

Розумові операції: (аналіз, аналогія, порівняння, синтез, узагальнення, класифікація, оцінювання тощо).

Демонстраційний матеріал: світлини відомих вихідців з України , карта світу

Роздатковий матеріал: картки із завданням

Технічне забезпечення уроку: ноутбук, проектор, телефони Оформлення дошки (слайд):

Відомий факт

Українську співачку Соломію Крушельницьку в Італії й Польщі називали своєю та вважали національною гордістю, але вона завжди повторювала, що є українкою, а свої особисті концерти скрізь закінчувала українськими народними піснями. Питання: яких ще відомих діячів - вихідців з України ви знаєте?

ПЕРЕБІГ УРОКУ

п/п

Етап уроку

Мета етапу

Можливі методи, прийоми/Навчальні дії

Орієнтовний час

1.

Самовизначення до діяльності (мотивація).

Дидактичні: включення в навчальну діяльність на особистісно значущому рівні; визначення змістової області матеріалу. Психологічні: забезпечення психологічного настрою на роботу

Вправа «Маю думку»

Будь – яку державу у світі, насамперед, представляють її люди. Як ви розумієте це

твердження (діти висловлюють свої думки)

1-2 хв.

 

2.

Актуалізація знань і виконання пробної навчальної дії/

Дидактичні: готовність мислення й усвідомлення потреби до оволодіння новим знанням чи способом дії

Психологічні: створення ситуації утруднення під час виконання завдання

Відомий факт: українську співачку Соломію Крушельницьку в Італії й Польщі називали своєю та вважали національною гордістю, але вона завжди повторювала, що є українкою, а свої особисті концерти скрізь закінчувала українськими народними піснями. Питання: яких ще відомих діячів - вихідців з України ви знаєте?

Вправа «Перегони» (робота в групах)

Кожній групі потрібно за три хвилини скласти список відомих вихідців з України, скориставшись мережею Інтернет.

5-7 хв.

3.

Локалізація

(ідентифікація) утруднення (виявлення місця й причини утруднення в діяльності)

Дидактичні: виявлення місця (де?) і причини (чому?) утруднення. Психологічні: створення умов для аналізу учнями повноти своїх знань

Робота з картою: знайти на карті країни, де мешкають відомі українці, скориставшись інформацією відповідного пункту підручника.

3-4 хв.

 

4.

Побудова проекту виходу з утруднення («відкриття» дітьми нового знання)

Дидактичні:

формулювання мети й теми уроку; побудова дітьми нового способу дій і формування навичок до його застосування; підбір варіанту виходу з утруднення (побудова еталону, читання або самостійне формулювання правила, алгоритму).

Психологічні: активізація розумової діяльності

Вправа «Асоціації» (робота з поняттями) Учням потрібно запропонувати власні асоціації поняттями еміграція та українська діаспора.

з

4-6 хв.

5.

Реалізація побудованого

Дидактичні: Пошук

                    Робота      з      підручником.     Ознайомившись

із

 

 

проекту виходу з утруднення та вирішення вихідного завдання

нового способу дій.

Психологічні: формування умінь аналізувати ситуацію й проєктувати правила, алгоритми, способи дій та представляти їх в узагальненому вигляді

 

матеріалом підручника потрібно розмістити на дошці Padlet світлини відомих українців відповідно до галузі культури: література, образотворче мистецтво, кіно, музика, балет.

5-8 хв.

6.

Первинне закріплення в зовнішньому мовленні

Дидактичні: Засвоєння нового способу дій. Психологічні: первинне формування умінь в умовах використання нового знання

 

Вправа «Хто я?» На екрані висвічується фото одного з відомих вихідців з України, учень/учениця, які стоять попереду екрану, повинні відгадати цю особистість за допомогою підказок інших учнів.

4-5 хв.

7.

Самостійна робота з самоперевіркою за зразком/еталоном

Дидактичні:

інтеріорізація нового способу дій; організація самостійного виконання завдання; індивідуальна

Вправа «Відповідність»

Учням пропонується встановити відповідність між світлиною особистості та її досягненнями (картки)

3-5 хв.

 

 

 

рефлексія досягнення мети.

Психологічні: розвиток уваги, уміння критично оцінювати свою роботу

 

8.

Включення в систему знань і повторення

Дидактичні: включення використання нового способу дій в систему знань під час виконання творчого завдання, повторення і закріплення раніше вивченого Психологічні:

формування здатності працювати в групах

Вправа «Репортер». Робота в групах

Кожна група повинна скласти список запитань для умовного інтерв’ю з відомою особистістю (по можливості інсценізувати це інтерв’ю).

5-8 хв.

9.

Рефлексія діяльності

(підсумок уроку)

Дидактичні: організація самооцінки результатів діяльності, усвідомлення нового методу, меж

Фронтальне опитування

-    Чому ми сьогодні на уроці говорили про людей, які не проживають в Україні, а тільки мають українське коріння?

 

 

 

застосування нового знання, ступеня досягнення цілей уроку.

Психологічні: формування здатності до самооцінювання

-    Щоб ви мріяли видатного зробити для своєї батьківщини та її людей?

Вправа «Продовж речення…»

1.     Я дізналася/дізнався більше про…

2.     Я змінила/змінив своє ставлення до..

 

pdf
Додано
7 січня
Переглядів
191
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку