Конспект уроку "Виготовлення декоративних квітів для українського віночка"

Про матеріал
Конспект уроку "Виготовлення декоративних квітів для українського віночка" для 9 класу (діти з особливими освітніми потребами).
Перегляд файлу

Тема уроку. Виготовлення  декоративних квітів для українського віночка.

Мета уроку: формування ключових компетентностей: 

вміння вчитися – самоорганізовуватися до навчальної діяльності у взаємодії з іншими учасниками освітнього процесу;

громадянської – усвідомлення своєї належності до різних елементів природного, етносоціального й соціально-культурного середовищ;

 екологічної - здатність екологічно мислити, бережливе ставлення  до людей та результатів їхньої праці та самого себе;

культурної – орієнтуватися в особливостях національної і загальнолюдської культури в побутовій і сфері культури та дозвілля; культурологічних основ сімейних, соціальних, суспільних явищ; сприяти розвиткові творчих задатків особистості: пізнавального інтересу, художнього смаку, творчої уяви;

соціальної  –   проєктувати стратегії своєї поведінки з  урахуванням інтересів та потреб інших; продуктивно співпрацювати з різними партнерами в групі, збагачувати в учнях уявлення про позитивні якості емоційно-вольової сфери: доброзичливого ставлення до людей, старанності у роботі.

предметних компетентностей: 

формувати в учнів конструкторські здібності; удосконалювати вміння та навички роботи з гофпапером;

розвивати спостережливість, фантазію; уміння доводити розпочату роботу до завершення;

коригувати вміння виконувати  самооцінку власної діяльності;

виховувати любов до природи, бережливе ставлення до навколишнього середовища.         

 

Тип уроку: комбінований: урок засвоєння знань, навичок і умінь, творче застосування їх на практиці.

Обладнання: презентація, зразки декоративних квітів з гофпаперу, ілюстрації із зображенням виробів; для індивідуального користування – гофпапір, нитки,  ножиці, клей, шаблони, технологічні карти.

 

Міжпредметні зв’язки: біологія, українська література, геометрія.

 

Наскрізні змістові лінії: «Здоров’я і безпека», «Підприємливість і фінансова грамотність».

 

Всередині нас криються потенційні творчі можливості,

й ми повинні працювати щосили, щоб розкрити цей потенціал

Лютер Кінг

                                                            

ХІД УРОКУ

І ЕТАП ОРГАНІЗАЦІЇ. МОТИВАЦІЇ ДІЯЛЬНОСТІ

  1. Організаційний момент

Перевірка готовності до уроку

Упорядкування робочих місць

2. Нервово-психологічна підготовка

Вправа «Долонька»

3. Актуалізація опорних знань учнів

- Що таке проєкт? ( Проєкт – це будь – який задум, що має мету, ресурси і конкретні терміни реалізації. Термін « проєкт» у перекладі з латини означає» «кинутий уперед задум». )

Гра «Критерійний покер»

Завдання: визначити, що є головним для кожного етапу проєктування?

 

 

 

 

організаційний      конструкторський    технологічний      заключний

          етап                          етап                           етап                       етап

 

 

 

 

 

  •   Визначення  мети й теми проєкту.
  •   Розробка критеріїв оцінювання проєкту.
  •   Актуальність вибору  виробу.
  •   Пошук моделей – аналогів та їх аналіз.
  •   Маркетінгове дослідження.
  •   Виготовлення конструкторської документації.
  •   Виготовлення виробу.
  •   Вибір матеріалів для виготовлення  виробу.
  •   Аналіз результатів проєктної роботи.
  •   Собівартість  проєктної роботи.

Бесіда

- На якому етапі проєкту знаходимося? (На технологічному)

- Який вид декоративно-вжиткового мистецтва ми вивчаємо? (Виготовлення декоративних квітів)

- З яких матеріалів можна виготовити декоративні квіти? (З тканини, з стрічок,  з паперу та ін.)

- З яким матеріалом працюємо ми? Що ми робимо?

 

II. ЦІЛЕПОКЛАДАННЯ

  1. Мотивація навчальної діяльності учнів

Проблемне питання: «Розв’язанню якої проблеми буде сприяти виконання проєкту?» 

Гра «Асоціативний кущ»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Виконання творчих проєктів – це реалізація власних інтересів, здібностей та можливостей. Уміння чітко планувати, послідовно виконувати кожен етап проєктування, упевнено крокуючи до поставленої мети, урешті – решт неодмінно приведе вас до успіху! «Успіх – це 1% везіння та 99% потіння», - казав Едісон. А «Талант – крапля здібностей і море праці», мовив Григір Тютюнник. Тож, діти, до праці!

 

2. Визначення очікуваних результатів

Прийом «Я знаю-хочу знати – дізнався»!

  • Прошу вас уважно заповнити 1 та 2 частину таблиці «Знаю – хочу дізнатися – дізнався», тим самим ми зможемо визначити, якою буде наша робота на уроці, якою буде його мета.

 

Знаю

Хочу дізнатися

Дізнався

 

 

 

 

 

 

 

3.Повідомлення теми і мети уроку

- Сьогодні ваша класна кімната   перетвориться на дизайнерську майстерню з  виготовлення декоративних квітів. Тема нашої спільної праці «Виготовлення декоративних квітів для українського віночка».

- І ось нарешті ми з вами дійшли до найбільш відповідальної стадії у проєктуванні та виготовленні виробу – вирізанні, складанні деталей та їх з’єднання у цілісний виріб. Для того, щоб виріб було завершено необхідно знати чим, і як скріплюють окремі деталі, тобто яка технологія (послідовність дій) цього процесу. Якщо одна із стадій цього процесу буде порушена або не виконана, то виріб не матиме запланованої міцності, буде недостатньо придатним для  користування.

- Щоб виготовити декоративні  квіти вам знадобиться -  гофпапір для маку – червоного, чорного та зеленого кольору, а для ромашки – жовтий, білий та зелений. Також необхідні нитки, ножиці, клей та шаблон.

- Користуйтесь технологічними картками.

- Не забувайте, що матеріал необхідно економити, тому обмальовувати шаблон потрібно з краєчку, іншу деталь розташовуйте поруч, щільно до іншої деталі.

Перегляд відео

- Після того як виконаєте завдання обов’язково потрібно заповнити картки самооцінювання.

ІІІ ЦІЛЕРЕАЛІЗАЦІЯ

1. Робота над вивченням нового матеріалу.

  -  Для виготовлення декоративних квітів вам  потрібно будуть певні знання і виконання правил безпеки під час роботи.

У нашій майстерні працюватимуть 2 цехи.

У кожному цеху призначити інспектора по техніці безпеки

1 цех –

2 цех -

Головним  інженером з техніки безпеки призначити _____________

1. Повторення правил безпечної роботи.

Пам'ятайте, що кожен учень зобов'язаний знати правила безпечної праці на уроках трудового навчання та дотримуватись їх. Інженер  з техніки безпеки вам їх нагадає.

 

Інструктаж:

1. Підготувати своє робоче місце.

2. Коли вчитель звертається до всіх учнів, вони мають припинити роботу й уважно слухати інстуктаж.

3. Перевірити справність інструментів, наявність матеріалів.

4. Роботу розпочинати лише з дозволу вчителя.

5. Не можна працювати тупим та несправним інструментом.

6. Використовувати інструменти лише за призначенням.

7. Користуватися прийомами роботи з інструментами за зразком учителя.

- А зараз кожний інспектор приймає залік з техніки безпеки у своєму цеху з тими матеріалами з якими ви будете працювати під час уроку. Які матеріали нам сьогодні стануть у пригоді, ви дізнаєтеся, відгадавши загадки від кожного цеху:

1 цех:

Щоб жили всі дружно в мирі: скло, пластмаса, гума, шкіра – всіх здружу я, крім людей. Здогадались, хто я?(Клей)

Правила безпеки при роботі з клейовим пістолетом

  •   Перед включенням перевірити цілісність шнура.
  •   Включати клейовий пістолет в мережу сухими руками.
  •   Не торкатися руками нагрітих металевих частин клейового пістолету та до гарячого клею – можливі опіки!
  •   Під час роботи ставити клейовий пістолет на спеціальну підставку.
  •   При роботі стежити, щоб гарячі частини клейового пістолету не доторкалися електричного шнура.
  •   Не залишати клейовий пістолет без нагляду.
  •   Після закінчення роботи відключити клейовий пістолет, тримаючись за вилку, не смикати за шнур.

2 цех:

Два пани наділи одні штани. (Ножиці)

Інструктаж при роботі з ножицями

  • Класти ножиці так, щоб вони не звисали з парти.
  • Не залишати ножиці в розкритому вигляді.
  • Не тримати ножиці кінцями вгору.
  • Передавати ножиці кільцями вперед.
  • Не заважайте товаришам, коли вони працюють
  • Не користуйтеся ножицями під час ходьби класом.

2. Практична робота

  1 цех виготовляє маки,

2 цех - ромашки.

Виставка та оцінювання робіт.

Доповідають інспектори про роботу цехів:

  • Перший цех роботу закінчив. Зауважень з техніки безпеки робітники не отримали. 

(Учитель демонструє роботи учнів та допомагає проаналізувати їх.)

ІV РЕФЛЕКСИВНО-ОЦІНЮЮЧИЙ ЕТАП  

  1. Рефлексія

Прийом «Я знаю - хочу знати – дізнався»!

  • Завершимо роботу з таблицями. (Заповнення таблиці «я знаю – хочу знати – дізнався»)

Знаю

Хочу дізнатися

Дізнався

 

 

 

 

  • Яким ви бачите кінцевий очікуваний результат? (Діти  говорять вимоги до роботи)

2. Підсумок уроку

- Сьогодні ми разом з вами навчилися створювати декоративні квіти з гофпаперу  своїми руками і, я впевнена,  ми зробили цей світ ще красивішим. Сподіваюся, виготовляючи штучні квіти, ви зрозуміли, яке безцінне багатство — природа, її краса і неповторність, тому  необхідно її берегти. Тож завжди будьте мудрим другом для  природи.

3. Оцінювання. Самооцінювання.

Прізвище, ім’я учня __________________________________

Оцінювання

0б.

1б.

2б.

3б.

Усні відповіді

 

 

 

 

Робота біля дошки або на картках

 

 

 

 

Практична робота

 

 

 

 

Активність на уроці

 

 

 

 

Разом: ____ балів

 

 

 

 

 

4. Прибирання робочих місць.

docx
Пов’язані теми
Технології, 9 клас, Розробки уроків
Інкл
Додано
8 квітня 2023
Переглядів
556
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку