сформувати в учнів уявлення про об'єкт технологічної діяльності.
Вчити користуватися технологічною документацією під час виготовлення виробу. Сприяти засвоєнню основних прийомів пиляння лобзиком.
Розвивати цілеспрямованість, наполегливість у досягненні кінцевого результату, творчого мислення, навичок самоконтролю.
Виховувати економно використовувати деревину, точність в роботі, охайність, основи дизайнерського смаку.
8 клас
Тема: Виготовлення серветниці.
Мета: сформувати в учнів уявлення про об’єкт технологічної діяльності. Вчити користуватися технологічною документацією під час виготовлення виробу. Сприяти засвоєнню основних прийомів пиляння лобзиком. Розвивати цілеспрямованість, наполегливість у досягненні кінцевого результату, творчого мислення, навичок самоконтролю. Виховувати економно використовувати деревину, точність в роботі, охайність, основи дизайнерського смаку.
Тип уроку: формування умінь та навичок.
Наочність: творчі проекти, технологічні картки «правила пиляння лобзиком», картки по техніці безпеки, таблиця «пиляння лобзиком», комп’ютер, екран.
Приладдя та інструменти: лобзик, заготовка ДВП, шаблон, клей, шпильки, шило.
Успіх — це 1% везіння і 99 % потіння.
Томас Едісон
Хід уроку
І. Організаційна частина
1. Перевірка присутності учнів.
2. Перевірка готовності учнів до роботи, наявності проекту, інструментів, матеріалу.
ІІ. Актуалізація опорних знань, умінь і навичок.
Учитель повідомляє учням про необхідність планування у процесі виготовлення виробу. І на цій основі показує роль творчого проекту у навчальній діяльності.
(На екрані проектуються зразки серветниць. Виставка серветниць.)
З яких матеріалів можна виготовити серветницю?
Метал Пластик Скло
Серветниця
Кераміка Деревина Папір
(Заповнити пропуски)
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів.
Технологічна діяльність – перетворювальна діяльність, внаслідок якої відбуваються зміни сировини, матеріалів, окремих виробів. А якими способами це відбувається – ми дізнаємося на сьогоднішньому уроці, у процесі роботи над серветницею.
Що називається технологічним процесом?
ІV. Вивчення нового матеріалу
Вчитель повідомляє: тему уроку: «Робота по технологічній картці: «Виготовлення серветниці»»; мету уроку: навчитися випилювати вироби з отворами ручним лобзиком. Під час роботи розвивати свої вміння, координацію рухів та технічний світогляд.
Робота по технологічній картці творчого проекту. Обговорення етапів роботи по обробці деталей серветниці.
Технологічна картка: «Виготовлення серветниці» (на екрані)
Використовуючи поетапний план послідовності виготовлення, розроблений на попередньому уроці, почнемо роботу над серветницею.
(Учні обговорюють поетапне виготовлення виробу, захищаючи кожен свій проект. Проводиться демонстрація проектів. Зачитують технологічну картку «Послідовність роботи над виготовленням серветниці»)
Вчитель пропонує власний дизайн серветниці у вигляді лебедя, пов'язаний з символом міста. Роздає шаблони деталей. При обговоренні обирається оптимальний варіант для виготовлення серветниці.
V. Практична робота
А. Інструктаж по техніці безпеки.
(На столі картки з правилами техніки безпеки при користуванні лобзиком).
Гра-опитування «Так чи ні»
Учитель зачитує твердження, якщо вони задовольняють правила – учні піднімають зелену картку «Так», червона картка піднімається на твердження, що не відповідають правилам.
(твердження одночасно виводяться на екран)
Б. Інструменти та приладдя: шаблон, олівець, шпильки, фанера, лобзик ручний, пилочка, столик.
В. Розмітка на фанері та обведення шаблону; намічання шилом отворів для випилювання
Г. Підготовка ручного лобзика(таблиця «Випилювання лобзиком»)
Д. Випилювання лобзиком зовнішніх контурів з припуском на обробку
Як ви розумієте народну мудрість: «Сім разів відміряй, а один - відріж»?
VІ. Рефлексія
VІІ. Підведення підсумків
VІІІ. Домашнє завдання
Додаток: «Вироби - аналоги»