Конспект уроку "Виконавці алгоритмів та їхні системи команд"

Про матеріал
Мета: навчальна: ознайомити із поняттям команда, виконавець, система команд, алгоритм; навчити розрізняти команди від речень, що не є командами; формувати вміння наводити приклади команд та алгоритмів із навколишнього життя; розвивальна: розвивати пам'ять, мислення, активність, працелюбність; виховна: виховувати повагу до праці інших, любов до предмету.
Перегляд файлу

Урок 21

Тема. Виконавці алгоритмів та їхні системи команд.

Мета:

  • навчальна:ознайомити із поняттям команда, виконавець, система команд, алгоритм; навчити розрізняти команди від речень, що не є командами; формувати вміння наводити приклади команд та алгоритмів  із навколишнього життя;
  • розвивальна: розвивати пам'ять, мислення, активність, працелюбність;
  • виховна: виховувати повагу до праці інших, любов до предмету.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

Обладнання та наочність: мультимедійна презентація, картки із тестами.

                               Хід уроку

І. Організаційний момент.

ІІ. Повідомлення теми та  мети уроку.

  • Для того, щоб дізнатися про що ми поговоримо на сьогоднішньому уроці пропоную вам виконати таке завдання: у нас є слова у яких переплуталися букви нам потрібно їх відновити. (даю трьом групам скласти слова ) К М О Д А И Н ,    И В Ц О А Н К В І,  Г О А Л Р И М И Т  ( команди, виконавці алгоритми).
  • Отже, сьогодні ми ознайомимося із поняттям команди, виконавці, система команд виконавця, алгоритм

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

  1.                     Фронтальна бесіда.

Дайте  відповідь на такі запитання.

- Що на вашу думку означає слово «спонукати»? ( підштовхнути, підбити, намовити когось до виконання певної справи).

- Які речення можемо назвати спонукальними? ( Це ті речення, які підштовхують нас до дії)

- Наведіть приклади спонукальних речень. (Принеси води! Подай книгу!)

- Хто найчастіше звертається до вас спонукальними реченнями?( вчителі, друзі, батьки).

2. Гра «Спонукай!»

 Зараз ми з вами пограємо у цікаву гру, послухайте її умови:

- Один з учнів виходить до дошки, а інші учні по черзі висловлюють для нього спонукальне речення. (наприклад – напиши цифру 7).

 Якщо речення дійсно спонукальне – учень виконує його вимоги, якщо ні – звучить різкий звуковий сигнал (сигнал дає учитель на ПК).

3. Бесіда про команди і виконавці.

ПОНЯТТЯ КОМАНДИ

Якщо мати попросить доньку: «Підмети підлогу на кухні», то донька візьме віник і підмете кухонну підлогу.

Якщо суддя футбольного матчу під час гри дасть свисток, то гра зупиниться.

http://subject.com.ua/textbook/informatics/6klas_1/6klas_1.files/image009.jpg

В цих прикладах об’єкти донька, футболісти отримували повідомлення, що містили вказівки виконати певні дії. У результаті виконання цих вказівок відбулися певні події.

Повідомлення, що спонукає до виконання певної дії, називається командою.

Працюючи з комп’ютером, ви використовували команди, що містяться в меню вікон програм, у контекстних меню об’єктів, у Головному меню. Після виконання кожної з команд відбуваються події з певними комп’ютерними об’єктами: вікнами, значками, програмами, малюнками, слайдами, файлами тощо.

ВИКОНАВЕЦЬ ТА ЙОГО СИСТЕМА КОМАНД

Об’єкт, який здатний виконувати команди, називається виконавцем.

Виконавцем команд може бути людина, тварина, робот, різні пристрої, комп’ютер.

Для кожного виконавця є команди, які він може виконати, і команди, які він виконати не може.

Наприклад, виконавець учень може виконати команди:

  • Подивися на дошку
  • Відкрий підручник
  • Запиши в зошит розв’язання задачі
  • Послухай відповідь Сашка,
  • але не може виконати команду Стрибни у висоту па 10 м.

Виконавець дресирований собака може виконати команди, яких навчив його хазяїн:

  • Сидіти
  • Поруч
  • Служити,
  • але не може виконати команду Знайти добуток чисел 125 і 1837.

Набір команд, які може виконати виконавець, називається системою команд даного виконавця.

Звертаємо вашу увагу! Кожний виконавець може виконати тільки ті команди, які входять до його системи команд.

Алгоритм

Бургомістр і алгоритм

В одному німецькому місті бургомістр вночі зіштовхнувся з перехожим і набив собі гулю. Вранці він написав наказ: «Всім мешканцям міста вночі ходити з ліхтарями». Ввечері він пішов перевірити, як виконується його наказ. І знову набив гулю. «Чому ти без ліхтаря?» — «Ось він». — «Чому він без свічки?» — «Наказу не було».

Наступного дня з'явився наказ: «У ліхтарях повинна бути свічка». Знову бургомістр пішов перевіряти виконання свого наказу і знову набив гулю. «Чому без ліхтаря?» — «Ось він». — «Чому ліхтар без свіч­ки?» — «Ось вона». — «Чому вона не запалена?» — «Не було наказу».

І тільки на третій день вийшов вичерпний наказ: перехожі в темну пору доби повинні ходити з ліхтарями, у ліхтарях повинна бути свічка, свічка повинна бути запалена.

Алгоритм — це скінченна послідовність команд, виконання яких приводить до розв’язання поставленої задачі.

4. Робота в зошиті.

- Розгорніть будь ласка свої зошити і запишемо.

Повідомлення, що спонукає до виконання певної дії, називається командою.

Набір команд, які може виконати виконавець, називається системою команд даного виконавця.

Кожний виконавець може виконати тільки ті команди, які входять до його системи команд.

5. Релаксація.

Швидко покліпати, закрити очі і посидіти спокійно, повільно рахуючи до 5. повторити 4-5 разів.

Подивитись на вказівний палець витягнутої руки на рахунок 1-4, потім перенести погляд вдалину на рахунок 1-6. Повторити 4-5 разів.

ІV. Закріплення знань учнів.

  1.                     Практична робота.

Завдання 1. Виправте алгоритм нагрівання чайника з водою. Розставте команди в правильному порядку та допишіть відсутню дію.

Налити воду в чайник

Відкрити кран газової конфорки

Поставити чайник на плиту

Чекати, поки вода не скипить

Піднести сірник до конфорки

Запалити сірник

Вимкнути газ

Завдання 2. Складіть алгоритм додавання нового контакту до  телефону

Завдання 3. Човняру з лівого берега на правий потрібно перевезти вовка, козу і капусту. У човні окрім човняра поміщається лише один "пасажир". Як це зробити так, щоб і коза, і капуста залишилися цілими?

Складіть алгоритм розв'язання задачі.

https://learningapps.org/view1119482

V. Підсумок уроку.

1.Порядок дій, які необхідно виконати для досягнення мети та отримання результату, - це

  •                      план
  •                      вказівка
  •                      команда
  •                      інструкція

2. Що не може бути виконавцем?

  •                      мультиварка
  •                      комп'ютер
  •                      телефон
  •                      книжка

3. Набір команд, які може виконати виконавець, - це

  •                      програма виконавця
  •                      план дій виконавця
  •                      система команд виконавця
  •                      середовище виконавця

4.Алгоритмом є

  •                      розклад руху поїздів
  •                      список книжок у шкільній бібліотеці
  •                      заява на відпустку
  •                      кулінарний рецепт

5. Об'єкт, що здатний виконувати певні команди(людина, тварина, робот, комп'ютер) - це

  •                      виконавці команд
  •                      раби
  •                      помічники
  •                      програми

6. Алгоритм - це

  •                      будь-яка послідовність команд для розв'язування задачі
  •                      скінчення послідовність команд, виконання яких приводить до розв'язання поставленої задачі
  •                      певна послідовність деяких команд

7.Окрема вказівка для виконавця - це

  •                      програма
  •                      алгоритм
  •                      команда
  •                      наказ

8.Чи має виконання алгоритму завершуватися отриманням результату?

ні

так

9. Наведіть приклади команд

10.  Наведіть приклади алгоритмів

Фронтальна бесіда.

  •              Подайте приклади речень, які є вказівками.
  •              Подайте приклади речень, які не є вказівками.
  •              Що таке команда?
  •              Що таке виконавець?

-   Подайте приклади з навколишнього життя: команди, виконавця, система команд виконавця.

 

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Компанієць Наталія Павлівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
2 червня 2021
Переглядів
1655
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку