Конспект уроку "ВИПАРОВУВАННЯ ТА КОНДЕНСАЦІЯ"

Про матеріал
Матеріали для проведення уроку фізики на тему "Випаровування та конденсація" у восьмому класі
Перегляд файлу

Клас

Дата

Урок

         

             Випаровування  і конденсація

 

8

 

 

 

Освітні цілі уроку: Формувати уявлення учнів про процеси пароутворення і конденсації на основі МКТ. З’ясувати особливості випаровування рідин та фактори, що впливають на його швидкість. Показати значення випаровування в життєдіяльності людини та в природі. Продовжувати формування навичок роботи з фізичними графіками теплових процесів.

 

Розвиваючі цілі уроку:  Розвивати у учнів логічне мислення, вміння порівнювати явища природи, робити узагальнення та висновки. Показати зв'язок явищ природи. Розвивати вміння аналізувати інформацію, закладену в графіках теплових процесів.

             

Виховні цілі уроку:  Виховувати у учнів ініціативність, спостережливість. Показати практичне застосування знань, переконувати у необхідності знань, вчити застосовувати набуті знання. Показати зв'язок природничих наук фізики, біології та географії.

 

Формувати у учнів ключові компетентності:

  • Спілкування державною мовою (в усній формі чітко, однозначно та грамотно формулювати думки, аргументи, висновки)
  • Математичну (читати та тлумачити графіки фізичних процесів)
  • Основні компетентності у природничих науках (знаходити наукове пояснення фізичних явищ та процесів на якісному рівні, виконувати теоретичні завдання на підставі власного досвіду використовуючи знання з інших природничих предметів)
  • Екологічна грамотність ( усвідомлювати причинно-наслідкові зв’язки між природними процесами та явищами, їх важливість для живих організмів)

 

Тип уроку:   Комбінований

 

Обладнення:   Картки – завдання (графіки теплових процесів). Вата, спирт, вода, олія.

 Ваги, холодна і гаряча  вода, психрометр, заморожене тіло, волога ганчірка.

Домашнє завдання:   § 13, впр 13 (у), записати з додаткових джерел прислів’я, загадки, прикмети про туман, росу, дощ, хмари.                 

                                                          Хід  уроку

 

 

 

    Етап уроку

                           

                    Зміст навчального матеріалу

 

1

 

Організаційний момент

 

  • Підготовка класу до уроку
  • Відвідуваність
  • План уроку
  • Запис домашнього завдання

 

2

 

Активізація розумової діяльності

 

Фронтальне повторення теорії

 

  • Основні положення МКТ.
  • Внутрішня енергія тіла, від чого залежить.
  • Будова і властивості твердих тіл, рідин та газів.
  • Чи відрізняються молекули води, льоду та водяного пару?
  • Чому однакові молекули можуть створювати різні агрегатні стани речовин?
  • Що таке плавлення та кристалізація?
  • Як змінюється температура речовини в процесі плавлення?
  • За яких умов можна перевести речовину з твердого стану в рідкий?
  • На що витрачається енергія яку тіло отримає під час плавлення?

 

 

3

 

Самостійна

робота

 

Самостійна робота учнів ( у парах) з графіками теплових процесів з перевіркою

 

 

4

 

Мотивація навчальної діяльності

 

Навколо нас відбувається багато різноманітних явищ, на які ми не звертаємо увагу, які мають велике значення для життя на Землі.

Куди зникають калюжі після дощу? Чому промоклі речі з часом стають сухими? Куди зникає вода після миття підлоги?

Чому утворюється роса, туман, хмари?

 

Д! Витерти дошку вологою ганчіркою.

 

 

5

 

Вивчення

нового

матеріалу

 

Пароутворення – процес переходу речовини  з рідкого стану в газоподібний (випаровування, кипіння).

 

Випаровування – процес пароутворення з поверхні рідини при будь-якій температурі.

 

Пояснення процесу випаровування на основі МКТ

 

  • Випаровування відбувається за будь-якої температури, бо молекули завжди рухаються, завжди є молекули які рухаються швидше інших.
  • Оскільки під час випаровування рідину залишають найшвидші молекули, внутрішня енергія рідини зменшується, якщо рідина не отримує енергії зовні, вона охолоджується (демонстрація пізніше).

 

??  Чому спекотного дня виходячи з води ми відчуваємо прохолоду??

(релаксація)

 

Випаровування залежить від:

 

  • Температури          Д! -   Врівноважити ваги з холодною та гарячою водою             
  • Роду рідини            Д!  -  На дошці написати спиртом, водою, олією
  • Площі поверхні
  • Вітру
  • Вологості повітря    Д! – Вимірювання вологості повітря психрометром

 

Конденсація – процес переходу речовини з газоподібного стану в рідкий, що супроводжується виділенням енергії.   (утворення роси, туману, хмар.)

 

Д! -   Конденсат на холодному предметі.

 

?? Що ми бачимо над чашкою з гарячим чаєм  (Можна побачити водяну пару)??

??  Кругообіг води в природі ??

 

 

6

 

Закріплення нового матеріалу

  • Значення потовиділення для терморегуляції живих організмів.
  • Верблюд може жити без води два тижні.
  • Як в спеку охолоджується собака?
  • Випаровування з листя рослин, його вплив на клімат.
  • Коли скошена трава висохне швидше у вітряну погоду, чи у тиху?
  • Чому «плачуть» вікна?
  • З якої сторони взимку на вікнах утворюються узори?
  • Чому холодно в мокрому одязі?
  • Ви коли  не будь змінювали випаровування?

 

 

7

 

Рефлексія

Учні заповнюють анкету анонімно

_________________________________________________________________

На уроці я працював                        активно / пасивно

Своєю роботою на уроці я              задоволений / не задоволений

За урок я                                            не втомився / втомився

Мій настрій                                       покращився / погіршився

Матеріал уроку був мені                  зрозумілим / незрозумілим

                                                            корисним / непотрібним

                                                            цікавим / нудним

                                                            легким / важким

 ______________________________________________________________________

 

Сьогодні я дізнався…

Мене здивувало…

Мене зацікавило…

 

 

 

doc
Пов’язані теми
Фізика, Розробки уроків
Додано
22 грудня 2019
Переглядів
681
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку