Клас |
Дата |
Урок |
Випаровування і конденсація
|
8 |
|
№ |
Освітні цілі уроку: Формувати уявлення учнів про процеси пароутворення і конденсації на основі МКТ. З’ясувати особливості випаровування рідин та фактори, що впливають на його швидкість. Показати значення випаровування в життєдіяльності людини та в природі. Продовжувати формування навичок роботи з фізичними графіками теплових процесів.
Розвиваючі цілі уроку: Розвивати у учнів логічне мислення, вміння порівнювати явища природи, робити узагальнення та висновки. Показати зв'язок явищ природи. Розвивати вміння аналізувати інформацію, закладену в графіках теплових процесів.
Виховні цілі уроку: Виховувати у учнів ініціативність, спостережливість. Показати практичне застосування знань, переконувати у необхідності знань, вчити застосовувати набуті знання. Показати зв'язок природничих наук фізики, біології та географії.
Формувати у учнів ключові компетентності:
Тип уроку: Комбінований
Обладнення: Картки – завдання (графіки теплових процесів). Вата, спирт, вода, олія.
Ваги, холодна і гаряча вода, психрометр, заморожене тіло, волога ганчірка.
Домашнє завдання: § 13, впр 13 (у), записати з додаткових джерел прислів’я, загадки, прикмети про туман, росу, дощ, хмари.
Хід уроку
№ |
Етап уроку |
Зміст навчального матеріалу |
1 |
Організаційний момент |
|
2 |
Активізація розумової діяльності |
Фронтальне повторення теорії
|
3 |
Самостійна робота |
Самостійна робота учнів ( у парах) з графіками теплових процесів з перевіркою
|
4 |
Мотивація навчальної діяльності |
Навколо нас відбувається багато різноманітних явищ, на які ми не звертаємо увагу, які мають велике значення для життя на Землі. Куди зникають калюжі після дощу? Чому промоклі речі з часом стають сухими? Куди зникає вода після миття підлоги? Чому утворюється роса, туман, хмари?
Д! Витерти дошку вологою ганчіркою.
|
5 |
Вивчення нового матеріалу |
Пароутворення – процес переходу речовини з рідкого стану в газоподібний (випаровування, кипіння).
Випаровування – процес пароутворення з поверхні рідини при будь-якій температурі.
Пояснення процесу випаровування на основі МКТ
?? Чому спекотного дня виходячи з води ми відчуваємо прохолоду?? (релаксація)
Випаровування залежить від:
Конденсація – процес переходу речовини з газоподібного стану в рідкий, що супроводжується виділенням енергії. (утворення роси, туману, хмар.)
Д! - Конденсат на холодному предметі.
?? Що ми бачимо над чашкою з гарячим чаєм (Можна побачити водяну пару)?? ?? Кругообіг води в природі ??
|
6 |
Закріплення нового матеріалу |
|
7 |
Рефлексія |
Учні заповнюють анкету анонімно _________________________________________________________________ На уроці я працював активно / пасивно Своєю роботою на уроці я задоволений / не задоволений За урок я не втомився / втомився Мій настрій покращився / погіршився Матеріал уроку був мені зрозумілим / незрозумілим корисним / непотрібним цікавим / нудним легким / важким ______________________________________________________________________
Сьогодні я дізнався… Мене здивувало… Мене зацікавило…
|