Конспект уроку: "Висловлювання. Істинні та хибні висловлювання"

Про матеріал

Розробка плану-конспекту з інформатики для 4 класу на тему: "Висловлювання. Істинні та хибні висловлювання." Метою даного уроку є розвивати вміння розрізняти істинні та хибні висловлювання, утворювати їх; формувати вміння складати алгоритми для виконавців у середовищі Scratch.

Перегляд файлу

Лавринович В.Ю.

Тема уроку: Висловлювання. Істинні та хибні висловлювання.

Мета уроку:

  • Навчальна складова мети уроку: розвивати вміння розрізняти істинні та хибні висловлювання, утворювати їх; формувати вміння складати алгоритми для виконавців у середовищі Scratch;
  • Розвивальна складова мети уроку: розвивати логічне мислення, вміння аналізувати, робити висновки, словниковий запас, зв'язне мовлення;
  • Виховна складова мети уроку: виховувати зосередженість, увагу та спостережливість, старанність.  

Тип уроку: засвоєння нових знань, формування вмінь і навичок.

Обладнання та наочність: ноутбуки, середовище програмування «Scratch», підручник, навчальна презентація (Висловлювання.pptx), мультимедійний проектор.

 

ХІД УРОКУ

І. Організаційний момент

Форма організації

Діяльність вчителя

Діяльність учнів

Форма навчання: колективна.

Методи навчання: словесний (бесіда).

Поточна хвилина:

1-2.

Перевірка готовності дітей до уроку, психологічний настрій на роботу.

Слухове сприйняття інформації.

Перевірка робочих місць.

ІІ. Перевірка домашнього завдання та актуалізація опорних знань

Форма організації

Діяльність вчителя

Діяльність учнів

Форма навчання: колективна.

Методи навчання: словесно-наочний (фронтальне опитування учнів).

Поточна хвилина: 3-9.

Інтелектуальна розминка:

1. Що таке алгоритм?

2. Якими способами можуть подаватися команди виконавцям?

3. Наведи приклади словесного подання команд.

4. Що таке блок-схема?

5. Яким блоками розпочинається і закінчується блок-схема?

6. Що таке алгоритм слідування?

7. Пригадайте які команди ви використовували на практичній роботі.

8. Як переглянути проект в повноекранному режимі?

9. Що означає зелений прапорець?

10. Червоний кружечок?

11. Як зробити, щоб виконавець не повертався догори ногами?

Прогнозовані відповіді:

1. Алгоритм – це послідовність команд.

2. Текстовий, графічний, жести, міміка.

3.

4. Графічне подання алгоритму.

5. Початок, кінець.

6. Алгоритми, у яких команди виконуються в порядку їх запису.

7. Перемістити на 10 кроків. Якщо границя – відбити.

8. Вибрати кнопку

9. Запуск проекту.

10. зупинка перегляду проекту.

11. Вибрати кнопку у верхній частині вікна програми.

ІІІ. Повідомлення теми й мети уроку

Форма організації

Діяльність вчителя

Діяльність учнів

Форма навчання:

колективна.

Методи навчання:

словесний

Поточна хвилина: 10-13.

А зараз ми пограємо з вами гру «Правда-неправда». Я називаю твердження, якщо воно правильне ви плескаєте в долоні. Якщо ні – мовчите. Отже, слухайте уважно.
1.Алгоритм – це графічне подання інформації.(-).

2.Алгоритм – це послідовність команд.(+)
3. Виконавець програми Скреч – Рудий пінгвін.(-)

4. Виконавець програми Скреч – Рудий кіт.(+)

5. Для того щоб зупинити проект, потрібно натиснути зелений прапорець.(-)

6. Для того щоб зупинити проект, потрібно натиснути червоний кружечок.

Добре, молодці! Отже ми з вами визначили, що є твердження які?( правдиві) і є (неправдиві).

А як називаються правдиві твердження і неправдиві нам з вами розкажуть Мудрунчик, Елзік та Ганнуся.

Слухове сприйняття

інформації.

VІ. Ознайомлення з новим матеріалом, формування практичних знань (робота за комп’ютером).

Форма організації

Діяльність вчителя

Діяльність учнів

Форма навчання: колективна.

Методи навчання: словесний-наочний.

Поточна хвилина:

20-30.

  1. Читання по ролям.

Прошу, відкрийте сторінку 99 підручника.

Істинні та хибні висловлювання

Мудрунчик з Елзіком чекали Ганнусю біля школи на лавочці.

Раптом друзі почули, як сперечалися дві дівчинки, що сиділи неподалік. До них долетіли слова «істинне» та «хибне».

Мудрунчик  поцікавився, про що йдеться. Дівчатка відповіли, що вони не сперечаються, а граються, і пояснили правила гри.

– Один промовляє висловлювання, –сказала дівчинка з бантом, – а другий визначає, істинне воно чи хибне. Істинним називають правильне висловлювання. Наприклад, «квіти ростуть на клумбі», «риби живуть у воді».

– А хибним називають неправильне висловлювання, –закінчила її подружка. – Наприклад, «над Дніпром вночі яскраво світить сонце», «на яблуні ростуть банани».

– Сьогодні на уроці української мови ми повторювали правило написання не з дієсловами, – зауважила дівчинка з бантом. – Ця маленька частка може заперечити всю думку. Істинне висловлювання вона перетворює на хибне, а хибне – на істинне.

 

Бесіда за змістом тексту

- Отже, хибне – це яке твердження? (неправильне), а істинне? (правильне). Добре!

 

Прочитай висловлювання:

Дніпро впадає в Чорне море.

З нього можна утворити нове висловлювання, додавши частку не:

Дніпро не впадає в Чорне море.

Друге висловлювання ми отримали шляхом заперечення першого.

Перше з цих двох висловлювань є істинним, бо Дніпро справді впадає в Чорне море. А друге, його заперечення, є хибним висловлюванням.

Тепер розглянемо інше висловлювання:

Риби живуть на деревах.

Це висловлювання хибне. Його заперечення також можна утворити, додавши частку не:

Риби не живуть на деревах.

Тепер ми отримали істинне висловлювання.

Якщо висловлювання істинне, то його заперечення хибне; і навпаки, якщо висловлювання хибне, його заперечення істинне.

Розглянемо ще одне висловлювання:

Оксанка любить малювати.

Його запереченням є висловлювання:

Оксанка не любить малювати.

Не можна сказати, яке з двох наведених висловлювань істинне, бо не відомо, про яку дівчинку йдеться, і чи любить вона малювати. Проте зрозуміло, що якесь одне з цих двох висловлювань є істинним, а друге — хибним.

Діти читають по ролям текст на сторінці 99 підручника, розглядаючи малюнки.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

V. Фізкультхвилинка (руханка)

Форма організації

Діяльність вчителя

Діяльність учнів

Форма навчання:

колективна.

Методи навчання:

словесний

Поточна хвилина:

17-19.

Всі піднесли руки – раз!

На носках стоїть весь клас,

Два присіли, руки вниз,

На сусіда подивись.

Раз! – і вгору,

Два! – і вниз,

На сусіда подивись.

Будем дружно ми вставати,

Щоб ногам роботу дати.

Раз – присіли, два – піднялись.

Хай мужніє ваше тіло.

Хто старався присідати,

Може вже відпочивати.

Діти повторюють вправи за

вчителем

IV. Мотивація навчальної діяльності

Форма організації

Діяльність вчителя

Діяльність учнів

Форма навчання:

колективна.

Методи навчання:

словесний.

Поточна хвилина:

14-16.

На минулому уроці ви

працювали в програмі «Scratch».

Навчили Рудого кота рухатися по сцені, не зупиняючись.

На сьогоднішньому уроці ми познайомимося з іншими виконавцями команд, а саме складемо систему команд для

того, щоб наш котик змінював свій колір.

Слухове сприйняття

інформації.

Практична робота

 

 

 

 

Повторення техніки безпеки.

Увага! Під час роботи з комп'ютером дотримуйтеся правил безпеки та санітарно-гігієнічних норм.

А тепер я розповім ,що сьогодні буде робити перша група, а що друга.

 

Сьогодні ми навчимо Рудого кота змінювати колір при натисненні клавіші Пропуск.

1. Запусти на виконання програму Scratch.

2. Відкрий проект, створений на попередньому уроці  (Рух Рудого кота).

(Відкрий меню файл та вибери команду відкрити)

3. Створи алгоритм змінення кольору виконавця при натисненні клавіші Пропуск.

Перемісти команду в область Скрипти. Запусти на виконання та подивись, чи відбудуться зміни.

Перемісти команду - в область Скрипти та розмісти її зверху над блоком змінити ефект.

Запусти проект на виконання та переглянь його в повноекранному режимі. Натисни кілька разів клавішу Пропуск та поспостерігай за Рудим котом. Чи змінився колір виконавця?

4. Збережи проект із іменем (Зміна кольору виконавця).

 

На панелі може бути не лише клавіша пропуск, а й інші. Давайте подивимось.

Він також може міняти колір. Для того, щоб він змінював свій колір, потрібно постійно натискати клавішу пропуск. Це відповідає за зміну самого ефекту нашого виконавця.

 

Дод. завдання

А тепер, діти до того, що ми створили, ми добавляємо гру на барабані, використовуючи яку групу команд? (звук)

 

Робота в зошиті (ст. 44-45)

Проговорюють разом з вчителем.

 

 

 

 

 

 

 

Працюють за зразком

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Виконують роботу в зошиті.

VІІ. Фізкультхвилинка (релаксація для очей)

Форма організації

Діяльність вчителя

Діяльність учнів

Форма навчання: колективна.

Методи навчання: словесний

Поточна хвилина:

31-33.

Наші очі  трішки втомились і ми зараз відпочинемо. Виконуємо вправи за командою:

1.Швидко поморгати, закрити очі і посидіти спокійно, повільно рахуючи до 5. Повторити 4-5 разів.                                                                                           

2.Повільно поводіть очима зліва направо і справа наліво, вгору-вниз і             навпаки по 3 рази.

Роблять вправи разом з вчителем.

VІIІ. Підсумок уроку. Оцінювання

Форма організації

Діяльність вчителя

Діяльність учнів

Форма навчання: колективна.

Методи навчання: словесно-наочний (фронтальне опитування учнів).

Поточна хвилина:

34-38.

Учні дають відповіді на запитання вчителя. Учитель узагальнює ці відповіді.

1. Знайди серед цих висловлювань істинні та хибні.

Яблука ростуть на деревах.

Навесні в Києві квітнуть каштани.

Шафу можна купити в магазині «Меблі».

Лампочку, ручку, підручник, зошит слід носити в портфелі.

Соловейко вміє співати.

У Дніпрі є дельфіни.

Тарас Шевченко — поет.

2. Пограйте в парах у логічну гру «Виправ помилку». Один учасник промовляє хибне висловлювання, а інший змінює його так, щоб воно перетворилося на істинне.

Наприклад:

Дельфіни бігають по лісу. — Зайці бігають по лісу.

Пилосос пише вірші. — Пилосос не пише вірші.

  • Що ми навчили Рудого кота?
  • Яке висловлювання називається істинним? А яке хибним?

Діти по черзі дають відповіді.

 

docx
До підручника
Інформатика 4 клас (Морзе Н. В. та ін.)
Додано
25 вересня 2018
Переглядів
2784
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку