Урок-подорож з теми: Правила безпечного користування Інтернетом. Мережевий етикет.

Про матеріал

Даний урок можна використовувати не тільки за календарним планом у 4 класі, а і під час проведення Дня безпечного Інтернету! Урок цікавий, у вигляді подорожі з використанням різних інтерактивних методів та прийомів.

Перегляд файлу

1

 

Правила безпечного користування Інтернетом. Мережевий етикет.

Цілі:

  • навчальна: ознайомити учнів з правилами безпечної роботи та етикету в Інтернеті;
  • розвивальна: розвивати уважність, пам’ять, мовлення, логічне мислення, навички самостійної роботи на комп’ютері;
  • виховна: виховувати самостійність та відповідальність, працелюбність, акуратністьу роботі.

Тип уроку: засвоєння нових знань, формування вмінь і навичок.

Обладнання та наочність: дошка, комп’ютери, презентація.

Програмне забезпечення: текстовий процесор.

Хід уроку

І. Організаційний етап  (Слайд1)

Привітання. Створення емоційного настрою

Вчитель. Добрий день, усі сідайте, речі в подорож збирайте,

Час не будем марнувати, будем подорожувати!

Сподіваюсь, ви любите подорожі? Тоді вперед! Пропоную взяти з собою  в подорож хороший настрій (посміхніться один одному), і, звичайно, музику, яка вкаже нам правильний маршрут (слухають музику). (Слайд2)

(Музика із мультфільму «Фіксики»)

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

Вчитель. Діти, чи впізнали ви цю музику? Хто є героями мультфільму? (Відповіді учнів).

Чудово. Отож, сьогодні країну  нашої подорожі вони нам і підкажуть. (Слайд3) (Перегляд уривку з мультфільму «Фіксики. Інтернет»)

Вчитель. Країна по якій ми здійснимо віртуальну подорож на потязі – називається Інтернет, (Слайд4) а тема нашого уроку має назву «Правила безпечного користування Інтернетом. Мережевий етикет». Ми сьогодні з Вами отримаємо багато корисної та цікавої інформації, як безпечно користуватись Інтернетом, з’ясуємо, що таке мереживий етикет та яких правил треба дотримуватися при спілкуванні в соціальних мережах. У країні Інтернет є свої гроші – фіксики. Ви можете їх заробити за свої знання та роботу на уроці. А потім обміняти їх, але на що ви дізнаєтесь згодом. А ще сьогодні у світі відзначається День безпечного Інтернету   під гаслом «Створюй, спілкуйся та поважай: кращий починається з тобою». Тож вперед у подорож! Давайте дізнаємось що треба робити щоб Інтернет був безпечним.

 

(Слайд5) Кожен, хто подорожує, повинен виконувати такі правила:

1. Правило піднятої руки. Якщо хочеш щось спитати – підніми руку.

2. Без дозволу – нічого не вмикай.

3. Знаєш сам – навчи того, хто не знає.

4. Будь уважним і старанним

Вчитель. (Слайд6) Наш потяг відправляється зі станції – «Остриківська школа».

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

Вчитель. (Слайд7) Сьогодні Інтернет настільки популярний, що нам важко уявити сучасну людину, яка не вміє орієнтуватися в Інтернет-просторі. Завдяки Інтернету ми отримали безліч нових можливостей.  Відомо, що в Україні 96% дітей віком від 7 до 17 років користуються Інтернетом. Але більша частина з них не знають про те, яка небезпека чекає на них в мережі.

 (Слайд8) Розгляньте малюнок. Які можливості надає нам Інтернет?

(Слайд9) Пригадайте що таке Інтернет?

(Слайд10) Наш вагончик потяга і прибуваємо на станцію «Правила безпеки».

(Пояснення вчителя з елементами демонстрування презентації (Слайд11-17))

Підніміть зараз руку ті, хто з вас ні разу не відвідував соціальні мережі? Зараз до вашої уваги відеоролик «Як правильно поводитись у соцмережах»

(Слайд18) Перегляд відео

Вчитель.  (Слайд19) Наступна наша станція – «Мережевий етикет».

(Пояснення вчителя з елементами демонстрування презентації (Слайд20-23))

нтерактивна гра «Інформаційний клубок»)

Давайте пограємо в гру, (Слайд24) тож прибуваємо на станцію «Інформаційний клубок». Пропоную всім встати в коло. Уявіть собі, що ось цей клубок – інформація. Передайте клубок тому учаснику, з ким би ви хотіли поділитися інформацією. (музика по щелчку)

Вчитель. Дивіться, як ви гадаєте, на що схоже те, що ми утворили? (Відповіді учнів).

Дійсно, інформація переплітається, утворюючи глобальну мережу Інтернет.

 

(Гра «Закінчи речення»)

Вчитель. (Слайд25) Наступна станція «Закінчи речення». Нагадую, що за правильну відповідь ви отримуєте грошову винагороду.

1. Інтернет – це …

2.  Комп’ютерна мережа – це… (Сукупність комп’ютерів, які об’єднані між собою.)
3. Комп’ютерні мережі бувають…? (Локальні і глобальні).
4.  Локальні комп’ютерні мережі відрізняються від глобальних тим, що … (локальні – в межах будівлі, а глобальні – в межах країни).
5. Прикладом глобальної комп’ютерної мережі є … (Інтернет.)

V. Фізкультхвилинка (Слайд26)

Лисичка рано піднялась, любесенько потяглась,

Мила личко, мила очки, рвала квіточки й листочки.

Хатку власну прикрашала, скрізь гарнесенько прибрала.

А тепер вперед мерщій полювать сніданок свій.

Ну, а ти, малюк, не стій, ледачкувати й нить не смій.

VІ. Засвоєння нових знань, формування вмінь

Робота за комп’ютером

  1. (Слайд27) Повторення правил безпечної поведінки за комп’ютером. Інструктаж учителя
  2. Практична робота (Слайд28)

Пригадайте   як ввімкнути текстовий процесорі word ?

Зараз Ви об’єднавшись в пари, у текстовому процесорі word  створите текстовий документ, який матиме назву  «Правила мережевого етикету», де  перелічите ті правила мережевого етикету,  які ви запам’ятали сьогодні на уроці.

3) Вправи для очей.

Раз, два, три! Очі догори!

На чотири, п’ять і шість

Треба міцно їх стулить.

Знову очі догори, рахуємо: раз, два, три!

(Робота в групах «Безпечні і небезпечні сторони Інтернету»)

Вчитель. (Слайд29) Наш потяг здійснив зупинку на станції «Систематична».

  • Зараз  Ви отримуєте  картки у яких  подані твердження. Запишіть «Так» чи «Ні»  навпроти твердження. А зараз перевіримо як ви впорались. (Слайд30)
  • Наступне завдання розгадайте ребус(Слайд31)
  • А зараз Вам потрібно позначити правильні, на твою думку, твердження. Якщо згодні плескаєте в долоні ні повертаєте головою
  • Розташуйте числа, подані на хмаринках, за зростанням і запишіть отриманий напис. (Інтернет – глобальна мережа).
  • «Павутинка». Із букв, що заплуталися в павутинці, складіть і запишіть загальну назву програм,  призначених для  перегляду веб-сторінок.

VІІ. Підбиття підсумків уроку

Вчитель. Діти, нарешті ми повернулись до станції «Остриківська школа».

Оцінювання учнів

Вчитель. Наша подорож завершилась. Всі дуже гарно працювали. Підрахуйте свої фіксики. Їх кількість – це кількість цукерок які ви отримаєте за урок.

Рефлексія

  • У вигляді якої тварини ви зобразили б Інтернет? Чому? (Асоціації дітей: Тигр – злий, швидкий. Лисиця – хитрий. Павук –мережа. Рись – швидкий. Дельфін – розумний. Жаба – небезпечний.)

 

— За допомогою смайлів визначте свій настрій на уроці.

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Шипуля Кристина Юріївна
    Добрий вечір, чи є у вас презентація до даного уроку. Як можна її отримати?
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
До підручника
Інформатика 4 клас (Морзе Н. В. та ін.)
Додано
29 вересня 2018
Переглядів
5030
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку