Конспект уроку " Властивості води. Як вода взаємодіє з іншими речовинами і тілами"

Про матеріал
Конспект уроку з ЯДС 1 клас, в уроці розписані досліди на визначення властивостей води.
Перегляд файлу

Тема: Властивості води. Як вода взаємодіє з іншими речовинами та тілами.

Мета:  формувати уявлення про воду,  вміння встановлювати  взаємозв’язки води з об’єктами живої і неживої природи;

розвивати дослідницький підхід до пізнання властивостей води; розвивати активне пізнавальне ставлення до природи; сприяти створенню теоретичної бази для інтелектуального розвитку молодших школярів; формувати соціальну компетентність;виховувати повагу до традицій українського народу шанувати воду, бережливе ставлення до води.

Тип уроку: сприймання й засвоєння нових знань.

ХІД УРОКУ

I. Організаційний момент

  1. Привітання

Доброго ранку! Здрастуйте всі.

Добра і здоров’я бажаємо всім.

Нам настрою гарного й розумних думок,

Щоб вдалим й веселим в нас вийшов урок.

 

 Вправа «Погода»

   Сьогодні _______ листопада, день тижня _______. Надворі _______ погода. Небо _______. Опади _______. Вітер _______.   

    Як змінилася погода за цей тиждень?

 

II. Повідомлення теми і мети уроку

 Робота над загадкою

Буває хмаркою вона,

Пушинкою буває,

Бува, як скло,

Крихка й тверда —

Звичайна, підкажіть... (вода).Вода – джерело життя на Землі. Вода - домівка для рослин і тварин.

    Сьогодні ми дослідимо властивості води.

 

III. Вивчення нового матеріалу

Демонстрація властивостей води

    Проведемо дослід 1 . Візьміть склянку з водою. Насипте сіль і розмішайте її. Що відбувається з кристалами солі? (Вони зменшуються і незабаром зовсім зникнуть.)

    Але чи зникла сіль? (Ні, вона розчинилася.)

    Проведемо аналогічний дослід із цукром. Що сталося? (Цукор теж розчинився у воді.)

    Наступний дослід проведемо з річковим піском. Візьмемо склянку з водою і додамо річковий пісок. Що сталося? (Піщинки падають на дно склянки і лежать там, не змінюючись.)

Висновок. Цукровий пісок розчиняється у воді. Сіль розчиняється у воді. Річковий пісок не розчиняється у воді.

Дослід 2

    Скуштуйте воду. (Вона не має смаку.) Увага! Якщо ви сумніваєтеся у чистоті джерела, пити з нього воду заборонено!

    Наголосить, що не можна пробувати на смак незнайому речовину – це небезпечно.

Дослід 3 «Вода не має форми».

    Чим вода відрізняється від шматка дерева або каменя? їх можна взяти до рук, кинути на підлогу? (Вода рідка, її не можна взяти до рук.)

    Що станеться, якщо ви візьмете воду до рук? (Вона витікатиме.)

    Чи має вода певну форму? (Не має)

    Чи можна її покласти на стіл? Що станеться?

    Наллємо воду в склянку. Якої форми вона набула? (Форми склянки)

    Наллємо воду в глек. Якої форми вона набула? (Форми глека)

    Що таке вода? (Рідина)

Висновок. Вода — рідина, не має своєї форми, а набуває форми посудини, у якій міститься. Рідина легко змінює свою форму, розтікається.

    Які рідини вам відомі? (Вода, молоко, сік, бензин)

    Чим рідина відрізняється від твердих тіл? (Не має форми, розтікається.)

    Як довести, що вода прозора? Проведемо дослід 4. На столі — дві склянки. В одну наливаємо воду, в іншу — молоко. В обидві опускаємо ложки. Що ви бачите? Що можна сказати про воду і про молоко? (Молоко — біле, а вода — прозора? ,езбарвна)

Висновок: вода не має кольору і прозора.

 

    Як визначити запах рідини? (Понюхати)

    Як правильно визначити запах? (На відстані 20-30 см від обличчя тримати посудину з рідиною. Потім рухами руки спрямувати потік повітря у свій бік.)

    Чому необхідно робити саме так, а заборонено наближати ніс до ємностей, щоб понюхати? (Можна різким запахом обпалити носову порожнину.)

    Дізнаймося, чи має вода запах. (Вода без запаху.)

 Фізкультхвилинка

Каченята йшли до річки,

Щоб напитися водички,

 Повмивати свої личка,

Поскубти смачну травичку.

Крильцями похлопати,

Лапками похлюпати,

До хвостика нагнутися,

до сонечка дотягнутися

Й додому повернутися.

 

IV. Узагальнення й систематизація знань та вмінь учнів

Підручник -с.82

Тепер ми перевіримо, як взаємодіє вода з іншими речовинами та предметами. Перед експериментом ви маєте зробити припущення. Діти розповідають про проведення і результати дослідів. (Не треба пояснювати причини тих чи тих явищ – просто спостерігаємо і констатуємо результат).

Висновки: Який вода має  вигляд і  дотик?  Що розчиняється у воді,  що ні? Що плаває,  що тоне? Що відштовхує воду, а що вбирає? (носок- тканина)

У якій воді легше плавати у прісній чи солоній?

Зошит - с.52 Виконаємо досліди і позначимо результати.

Окремо зауважити, чи справдилися припущення які робили діти.

1. Відповіді на запитання Гра "Так-ні"

    Які властивості води ви знаєте?

     Є розчинником солі й цукру;

     не розчиняє річковий пісок;

     не має смаку;

     тече;

     набуває форми посудини;

     не має запаху;

     прозора;

     безбарвна;

2. Знайомство з правилами економного використання води

          Під час полоскання рота – закривати кран, поки чистиш зуби,

     і користуватися склянкою.

  • Замінити прийом ванни використанням душа.
  • Приймаючи душ, намагатися, щоб вода не витрачалася марно.
  • Мити посуд не під поточним струменем, а в раковині, закривши зливний отвір пробкою.
  • Прати білизну при повному завантаженні машини.
  • За допомогою батьків полагодити всі крани, що підтікають.
  • На дачі поставити бочку для дощової води.

Учитель. — Пам'ятайте: воду потрібно берегти! На земній кулі вже є території, де воду продають, оскільки її бракує.

Висновок. Вода дуже потрібна і людині, і рослинам, і тваринам.

Отже, потрібно охороняти, берегти її, не забруднювати, використовувати дбайливо.

3.Гра «Чому так говорять?»

Вода дорожча за золото.

Без води немає життя.

Хліб – батько, а вода – мати.

Не сміти криниці – прийдеться напитися.

V. Підсумок уроку

    Про які  властивості води ви дізналися? (Вода — рідина: без кольору, без смаку, без запаху, тече, прозора, не має форми. Вода розчиняє сіль і цукор, але не розчиняє річковий пісок.)Де зустрічається вода в природі?

— Чи можуть жити без води рослини, тварини?

— Які властивості води ви знаєте?

 



1 про воду

https://www.youtube.com/watch?v=Bymq2Ptxt9c

2 властивосты води

https://www.youtube.com/watch?v=0Nth69VtlbQ

вступ про воду

https://www.youtube.com/watch?v=4zaHedPdLFI

шум води

https://www.youtube.com/watch?v=W9yQu-31df8

https://www.youtube.com/watch?v=97KyXLTeNxM

 

 

docx
Додано
1 грудня 2022
Переглядів
909
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку