Конспект інтегрованого уроку з ЯДС 4 клас. (за підручником Т.Гільберг)
Тема: Євразія найбільший материк світу. Читаємо. Еверест найвища гора світу.
Мета: закріплювати знання учнів про материк Євразія; формувати вміння спілкуватися державною мовою; розвивати кругозір учнів; формувати навички вдумливого читання, пізнавальний інтерес в кожного учня та особисту зацікавленість, вміння працювати з додатковою літературою; розвивати мовлення, мислення,уяву, зорову пам'ять ; виховувати любов до природи та пізнавальний інтерес.
Обладнання: фізична карта світу, мікрофон, картки з тестом, картки для роботи в парі, текст для читання для кожного учня.
Тип уроку: інтегрований.
Хід уроку.
І.Організаційний момент.
Сьогодні будемо спостерігати,
Висновки робити і працювати.
Тож думками зібрались сіли гарненько
Щоб не гаяти часу - починаймо швиденько!
ІІ. Фенологічні спостереження.
(Черговий синоптик розповідає про сьогоднішній день та погоду)
ІІІ. Актуалізація опорних знань.
1)На якому материку ми живемо?
а)Євразія; б)Австралія; в)Південна Америка.
2)Який материк на Землі омивається всіма океанами?
а)Африка; б)Австралія; в)Євразія.
3)Найбільше озеро за площею в Євразії є:
а)Каспійське море; б)Байкал; в)Вікторія.
4)Найглибшим озером планети є:
а)Байкал; б)Іссик-Куль; в)Вікторія.
5)Євразію омивають:
а)всі океани; б)Тихий океан; в)Індійський і Тихий океани.
6)У яких теплових зонах розташована Євразія?
а)Холодній і помірній; б)жаркій; в)холодній, помірній, жаркій.
7)Євразія межує з такими материками:
а)Африка і Пн.Америка; б)Африка і Австралія; в)Африка.
8)Найбільша за площею країна в Євразії є:
а)Китай; б)Росія; в)Німеччина.
9)Найбільша країна за кількістю населення в Європі є:
а)Китай; б)Росія; в)Німеччина.
10)Найвища гора в Гімалаях є:
а)Еверест; б)Лхоцзе; в)Кончеджанга.
2. Робота в парах.
- Заповнити таблицю про материк Євразія. (Одна пара за дошкою)
Материк |
Клімат |
Гори |
Озера, моря |
Корисні копалини |
Євразія
|
|
|
|
|
3.Математична розминка.
- Пригадайте, яка найвища вершина України? Порівняємо її з висотою гори Еверест.
Гора Говерла – 2061 м, гора Еверест – 8849 м.
8849-2061=6788 м
Висновок роблять учні.
ІV. Повідомлення теми та мети уроку.
V. Вивчення нового матеріалу.
1.Робота над текстом.
- Що ви знаєте про цю гору?
Найвища гора світу – Еверест
Найвища гірська вершина в світі – це Джомолунгма, більше відома нам як Еверест. Вона знаходиться чи не в самій «філософській» частині землі – на Тибеті. Ця велична засніжена піраміда вражала багато поколінь мандрівників, і навіть зараз, коли вершина Евересту неодноразово підкорена, надихає тисячі відважних альпіністів збирати речі і вирушати в довгий, повний смертельних небезпек шлях наверх. Еверест, одне з найкрасивіших місць світу, є частиною гірської системи Гімалаїв.
Гора знаходиться між Непалом і Китаєм, але пік її розташований все-таки в Китаї, в Тибетському автономному районі. Згідно з різними джерелами, висота Евересту коливається від 8844 до 8852 метрів. Ці дані постійно змінюються. Навесні 2010 жителі Китаю офіційно зафіксували найвищу гору на рівні 8848 метрів. А в 2016 році вчені «довели», що вершина Евересту насправді на 4 метри нижче заявленої висоти.
Вже доведено, що Джомолунгма зростає щорічно приблизно на п’ять міліметрів із-за руху літосферних плит, на стику яких як раз і розташувався Еверест. У самої високої гори на планеті досить багато імен. Жителі Тибету називають Еверест «Матір’ю богів землі» А ось непальці називають її Сагарматха. Це означає «Лоб Небес» або «Мати богів».
Ну а назва «Еверест» горе англійці дали на честь Джорджа Евереста, який 1830-1843 роках керував геодезичною службою Британської Індії. Через кілька років після смерті вченого, у 1856 році, його наступник Ендрю Під запропонував присвоїти горі назву Еверест. До речі, саме він представив дані дослідження висот «Піку XV» і підтвердив, що це найвища вершина, ймовірно, в усьому світі.
(https://interes-fakti.com/najvishhi-gori-u-sviti/)
2.Читання 1 абзацу способом Інсерт (мовчазне читання із позначками)
- Отже, яку інформацію ви знали?
- Що для вас було новим?
- Про що хочете дізнатись більше?
3. Читання в парах 2 абзац.
(Один учень читає, а інший слухає і думає, які питання поставити читачу)
4. Читання 3 абзацу тексту вголос сильними учнями.
- Отже уважно слухаємо і після того мені скажете що відбувається з горою протягом року?
- Чому так відбувається?
- Знайти і зачитати, як називають її жителі Тибету, непальці?
5. Самостійне мовчазне читання 4 абзацу.
- Хто назвав її саме горою Еверест?
6. Аналіз ілюстрації.
- За малюнком опишіть гору використовуючи прикметники.
- Які кольори використав художник?
7. Визначення теми та мети тексту.
- То яка тема цього тексту?
- Визначимо мету даного тексту. (Розповісти нам цікаві факти про гору Еверест)
- Що вас найбільше зацікавило у тексті?
- Чи хотіли б ви у своєму житті підкорити Еверест?
VІ. Заключна частина уроку.
Сьогодні на уроці я дізнався….
Найбільше сподобалось….
Виникали труднощі….