Конспект уроку "Вшановуємо пам'ять Кобзаря"

Про матеріал
Розширити знання учнів про життєвий та творчий шлях Т. Г. Шевченка; розвивати пам’ять, мислення, увагу, критичне мислення, вміння робити самостійні висновки; виховувати почуття любові і поваги до світлого образу поета-мислителя Т. Г. Шевченка.
Перегляд файлу

Тема:  Вшановуємо пам'ять Шевченка.

Мета: розширити знання учнів про життєвий та творчий шлях Т. Г. Шевченка; розвивати пам’ять, мислення, увагу, критичне мислення, вміння робити самостійні висновки; виховувати почуття любові і поваги до світлого образу поета-мислителя Т. Г. Шевченка.

Матеріал: аудіозапис пісні «Зацвіла в долині», зразок малюнку калини, конструктор LEGO, зашифровані у факти біографії Т.Г. Шевченка.

Хід уроку.

Вчитель: Навесні, коли тануть сніги

                 І на рясті засяє  веселка,

                 Повні сил і живої снаги,

                 Ми вшановуєм пам'ять Шевченка.

Діти читають вірші Т.Г.Шевченка

«Тече вода з-під явора»

«Реве та стогне Дніпр широкий»

«Садок вишневий коло хати»

«Зацвіла в долині»

Сьогодні минає 209 років з того дня, як на світ з’явився геній українського народу, поет, художник Тарас Григорович Шевченко. Сьогодні на уроці ми ознайомимося з його творчістю, будемо читати вірші і виконувати різноманітні завдання. Коли Тарас був маленьким хлопчиком, його дуже цікавило все, що відбувається навколо, про все розпитував батьків і старшу сестричку Катрусю. Любов Шевченка до природи проявлялася у його віршах і картинах. Сидячи у бур’янах, з дерев’яною  дощечкою і вуглинкою в руках, Тарас писав і малював про все, що було на серці, виливав свою любов до України. Зараз ми спробуємо намалювати ілюстрацію до пісні на слова Т.Г.Шевченка «Зацвіла в долині» (діти сидять на подушечках слухають пісню, ,і на  аркуші малюють калину).

Які гарні малюнки у вас вийшли! А зараз повертайтеся за парти і будемо продовжувати наш урок.(діти сідають за парти). Ви уже знаєте де народився Шевченко, яка була його сім’я, але життя Тараса Григоровича було багате на різні події, і не завжди вони були приємні. Зараз ви попрацюєте у групах, ваше завдання: відсканувати QR-код і розповісти факт з життя Шевченка. (діти виконують завдання)

                                      

Вчитель: Ми на попередніх уроках читали вірші Шевченка, розглядали ілюстрації до них, тому, я думаю, що з наступним завданням ви впораєтесь.  Перед вами на партах лежать таблиці з буквами, де зашифровані слова із вірша Шевченка «Тече вода з-під явора» потрібно знайти їх у таблиці і розмалювати кольоровими олівцями. (діти виконують завдання).

 

Вчитель: Читаючи вірші Шевченка перед нами постають прекрасні картини українського села. Послухайте вірш «Садок вишневий коло хати» і за допомогою цеглинок  LEGO проілюструйте його  (кілька раз читаю вірш, діти створюють композицію за змістом вірша).

Вчитель: сьогодні мені зранку у соцмережі прийшло повідомлення у якому було сказано про цікаві факти з життя Кобзаря. Прочитавши їх, я засумнівалася,  чи дійсно всі з них правдиві, тому прошу у вас допомоги, щоб розібратися з цим. Ось ці факти: (діти визначають правдиві факти і фейки пояснюють чому це фейк)

1.Тарас Григорович Шевченко народився у Києві.   ні

2. Шевченко був з багатодітної сім’ї.                        так

3. Батько Тараса був один з найбагатших людей у селі.   ні

4. Друзі викупили Шевченка з кріпацтва, продавши картину.    так

5. Шевченко не любив малювати.                                      ні

6. Тараса Шевченка засудили на 7 років тюрми за те що він писав вірші про Україну.                                                           так

7. Шевченко похований у  росії                      ні

8. Збірка віршів Т. Г .Шевченка називається «Кобзар»           так

9. Шевченко дуже любив свою сестру Катерину, вона замінила йому маму.  так

10. Т .Г .Шевченко намалював більше 1000 картин.            Так

Вчитель: Ось і підходить до завершення наш урок. Скажіть,  будь ласка, що нового ви дізналися? Про що розповісте вдома? Яке завдання було  найцікавіше? (відповіді дітей). Ви сьогодні гарно попрацювали, вдало виконали всі завдання. Я сміливо, з впевненістю можу назвати вас нащадками Кобзаря. А за гарну роботу на уроці хочу вручити вам сертифікат на звільнення від домашнього завдання, який ви зможете використати один раз, коли забажаєте.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
12 березня 2023
Переглядів
310
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку