Тема: Вшановуємо пам'ять Шевченка.
Мета: розширити знання учнів про життєвий та творчий шлях Т. Г. Шевченка; розвивати пам’ять, мислення, увагу, критичне мислення, вміння робити самостійні висновки; виховувати почуття любові і поваги до світлого образу поета-мислителя Т. Г. Шевченка.
Матеріал: аудіозапис пісні «Зацвіла в долині», зразок малюнку калини, конструктор LEGO, зашифровані у факти біографії Т.Г. Шевченка.
Хід уроку.
Вчитель: Навесні, коли тануть сніги
І на рясті засяє веселка,
Повні сил і живої снаги,
Ми вшановуєм пам'ять Шевченка.
Діти читають вірші Т.Г.Шевченка
«Тече вода з-під явора»
«Реве та стогне Дніпр широкий»
«Садок вишневий коло хати»
«Зацвіла в долині»
Сьогодні минає 209 років з того дня, як на світ з’явився геній українського народу, поет, художник Тарас Григорович Шевченко. Сьогодні на уроці ми ознайомимося з його творчістю, будемо читати вірші і виконувати різноманітні завдання. Коли Тарас був маленьким хлопчиком, його дуже цікавило все, що відбувається навколо, про все розпитував батьків і старшу сестричку Катрусю. Любов Шевченка до природи проявлялася у його віршах і картинах. Сидячи у бур’янах, з дерев’яною дощечкою і вуглинкою в руках, Тарас писав і малював про все, що було на серці, виливав свою любов до України. Зараз ми спробуємо намалювати ілюстрацію до пісні на слова Т.Г.Шевченка «Зацвіла в долині» (діти сидять на подушечках слухають пісню, ,і на аркуші малюють калину).
Які гарні малюнки у вас вийшли! А зараз повертайтеся за парти і будемо продовжувати наш урок.(діти сідають за парти). Ви уже знаєте де народився Шевченко, яка була його сім’я, але життя Тараса Григоровича було багате на різні події, і не завжди вони були приємні. Зараз ви попрацюєте у групах, ваше завдання: відсканувати QR-код і розповісти факт з життя Шевченка. (діти виконують завдання)
Вчитель: Ми на попередніх уроках читали вірші Шевченка, розглядали ілюстрації до них, тому, я думаю, що з наступним завданням ви впораєтесь. Перед вами на партах лежать таблиці з буквами, де зашифровані слова із вірша Шевченка «Тече вода з-під явора» потрібно знайти їх у таблиці і розмалювати кольоровими олівцями. (діти виконують завдання).
Вчитель: Читаючи вірші Шевченка перед нами постають прекрасні картини українського села. Послухайте вірш «Садок вишневий коло хати» і за допомогою цеглинок LEGO проілюструйте його (кілька раз читаю вірш, діти створюють композицію за змістом вірша).
Вчитель: сьогодні мені зранку у соцмережі прийшло повідомлення у якому було сказано про цікаві факти з життя Кобзаря. Прочитавши їх, я засумнівалася, чи дійсно всі з них правдиві, тому прошу у вас допомоги, щоб розібратися з цим. Ось ці факти: (діти визначають правдиві факти і фейки пояснюють чому це фейк)
1.Тарас Григорович Шевченко народився у Києві. ні
2. Шевченко був з багатодітної сім’ї. так
3. Батько Тараса був один з найбагатших людей у селі. ні
4. Друзі викупили Шевченка з кріпацтва, продавши картину. так
5. Шевченко не любив малювати. ні
6. Тараса Шевченка засудили на 7 років тюрми за те що він писав вірші про Україну. так
7. Шевченко похований у росії ні
8. Збірка віршів Т. Г .Шевченка називається «Кобзар» так
9. Шевченко дуже любив свою сестру Катерину, вона замінила йому маму. так
10. Т .Г .Шевченко намалював більше 1000 картин. Так
Вчитель: Ось і підходить до завершення наш урок. Скажіть, будь ласка, що нового ви дізналися? Про що розповісте вдома? Яке завдання було найцікавіше? (відповіді дітей). Ви сьогодні гарно попрацювали, вдало виконали всі завдання. Я сміливо, з впевненістю можу назвати вас нащадками Кобзаря. А за гарну роботу на уроці хочу вручити вам сертифікат на звільнення від домашнього завдання, який ви зможете використати один раз, коли забажаєте.