Дата:13.02.2020
Предмет: Я досліджую світ
Тема: Будь увічливим\увічливою
Мета: вчитидітей бути ввічливими, доброзичливими, поважними до людей, якіїхоточують; поважати людей похилоговіку; вчити ввічливому спілкуванню з ровесниками; розширити словниковий запас дітей словами ввічливості, узагальнити знання учнів про правила поведінки вдома, в школі, в громадських місцях.
Обладнання: презентація, картки
Хід уроку
І Організаційний момент
ІІ Актуалізація опорних знань
1. Перевірка д\з
- Що таке дружба?
- Пригадайте прислів’я про дружбу.
- Що може зруйнувати дружбу?
- Які поради можете дати для того, хто хоче мати справжнього друга.
ІІІ Вивчення нового матеріалу
- Як ви вважаєте, яку людину називають ввічливою?
1. Робота з підручником
- Сьогодні на уроці ми поговоримо про ввічливість та етикет. Нумо дізнаємося, що таке «етикет» на ст. 35
- Етикет- це правила культурної поведінки.
- Поміркуємо. Де потрібно дотримуватися правил етикету?
- Які правила культурної поведінки ви знаєте?
- Так, у громадських місцях, наприклад, потрібно поводити себе чемно, привітно, не бігати і не кричати. У кафе потрібно знімати верхній одяг, розчісуватися необхідно у вбиральні. І т.д.
- Розглянемо малюнки на ст. 36
- Нумо розіграємо ролі за сюжетом малюнка.
- Розглянемо наступні малюнки. Які правила етикету порушили люди?
2. Бесіда про правила поведінки в гостях
- Розкажіть, часто ви ходите вгості до друзів? Як ви себе поводите? Правильно чи ні?
- Послухайте правила поведінки в гостях:
- приходьте тільки якщо вас запросили;
- поводьте себе скромно;
- не чіпайте речей господарів без дозволу;
- дякуйте господарям за пригощення;
- не засиджуйтесь вгостях;
- дякуйте за запрошення.
3.Бесіда про правила спілкування телефоном
- Якось Наталочка зателефонувала до мами на роботу та й каже: «Алло! Добрий день. Покличте, будь ласка, маму». Як ви думаєте, чи виконають її прохання? Чому?
- Коли ви комусь телефонуєте для початку привітайтеся, назвіть хто ви, запитайте чи людині зручно говорити, оголосіть своє прохання чи те, що хочете сказати. Якщо помилилися номером вибачтеся, що потурбували.
- Прочитаймо на ст. 37 як друзі розмовляли один з одним по телефону. Визначіть, яких помилок вони допустилися.
- Давайте виправимо діалог і розіграємо його в особах.
IV Закріплення вивченого матеріалу
1. Робота вгрупах
1 група – складіть поради, як поводитися у гостях.
2 група- поради, як спілкуватися по телефоні.
3 група – опишіть ввічливу людину.
V Підсумок уроку
- Що таке етикет?
- Які правила вивчили на уроці?
VI Д\з
Ст. 36-37. Знайти 4 прислів’я про ввічливість.