Тренінг "Культура спілкування"

Про матеріал
Тренінг допомагає: - поглибити знання учнів про правила спілкування з родиною, товаришами, друзями, знайомими; - показати дітям важливість ставлення до інших із повагою та розумінням; - спонукати до вивчення та виконання правил культурної поведінки.
Перегляд файлу

                     КЗ « ЛІЦЕЙ № 11» КМР

 

Вчитель початкових класів Слайковська Тетяна Борисівна          

 

 

                      ТРЕНІНГ З ЯДС ( 2 клас)

 

Тема:        Культура спілкування

Мета:

-         поглибити знання учнів про правила спілкування з родиною, товаришами, друзями, знайомими;

-         показати дітям важливість ставлення до інших із повагою та розумінням;

-         спонукати до вивчення та виконання правил культурної поведінки.

Очікувальні результати : наприкінці урорку учні будуть уміти:

-         називати «золоті» правила спілкуваня з рідними, товаришами, друзями;

-         вживати слова ввічливості: «спасибі», « до побачення», тощо;

-         дотримуватися правил культури поведінки в класі, транспорті, в їдальні.

Обладнання і матеріали:

-         картки в малюнках;

-         плакат « Галявина сподівань»;

-         маркери, магніти;

-         квіточки паперові відповідно до кількості учасників;

-         ілюстрації для роботи в групах.

                          План тренінгу:

I .Вступна частина

   1. Привітання.

Вчитель організовує гру « Гірлянда добра».

Вчитель : Діти, візьміться за руки і продовжить фразу : « Я бажаю тобі…» ( По завершенні вправи) заплющити очі і подумки побажати найкращого тим, кого ви любите.

  2. Знайомство і зворотній зв’язок.

       Вчитель: Діти продовжить фразу :» Мене звуть.., на минулому тренінгу я запам’ятав(ла), що ..»

   3. Повторення правил тренінгу ( правила розташовані на дошці у вигляді карток)

 

II.  Основна частина

  1. Повідомлення теми і мети тренінгу.

   Вчитель: Сьогодні на уроці ми дізнаємося, а водночас і дещо згадаємо  стосовно того, як треба поводитися з рідними, друзями, знайомими,незнайомим. На нас чекає подорож до Країни Ввічливості, де ми познайомимося з вами з культурою спілкування. Отже, вирушаємо у подорож.

 

     1 .Очікування.

Вчитель: Діти, у всіх є квіточки, на яких ви повинні написати свої очікування( діти виконують завдання вчителя).

Ми привіталися , повторили правила, побували на Галявині Очікувань і вирушили до Країни Ввічливості. Продожуємо нашу подорож.

 

  1. Мозковий штурм.

    Вчитель : Від чого залежить , діти . ваш настрій? (Діти дають відповіді. Які вчитель записує на дошці. Наприклад:

   Настрій:

   від здоров’я

   від усмішки

   В   від погоди

   від спілкування з друзями)

Висновок.

  Вчитель: Діти, так що потрібно для здоров’я? ( Учні відповідають, наприклад.- гарний настрій, усмішка)

  Вчитель: Кожного дня ви спілкуєтесь з рідними людьми. Це ваші родичі, друзі, однокласники, вчителі, сусіди та інші люди. І не дуже хочеться при спілкуванні чути неприємні образливі слова. Згадайте , як про це говорить народна мудрість: « Слово – не горобець, вилетить – не спіймаєш», або  «Гостре словечко коле сердечко» ( діти дають пояснення , як вони розуміють ці прислів’я).

Висновок.

  Вчитель: Діти. як же потрібно спілкуватися з людьми , щоб вони не ображалися, а раділи спілкуванню з вами? ( Можливі відповіді дітей). Молодці!

Запам’ятайте, діти, є одне золоте правило, яким люди користуються з давнини: « Стався до інших так, як бажаєш , щоб ставилися до тебе».

 

  1. Руханка « Буревій».

Стільці стоять півколом за кількістю учнів. Вчитель прибирає 1 стілець. Учні повинні знайти собі місце. Якщо учень залишився без стільця, він продовжує руханку.

-         « Буревій» для тих:

-         хто народився влітку;

-         хто сьогодні робив зарядку;

-         хто поцілував матусю;

-         хто привітався з друзями.

 

  1. Робота в групах.

  Вчитель : В  нашій Країні Ввічливості немає буревіїв, тут завжди світить лагідне сонечко, цвітуть квіти і живуть справжні друзі.

Вчитель об’єднує учнів у 4 групи:

  • Ввічливі
  • Дружелюбні
  • Уважні
  • Чемні

Завдання для учнів 1 групи « Дружелюбні»: показати практично , як заходити до класу.

 

Завдання для учнів 2 групи « Чемні»: як поводити себе в транспорті( (прочитати вірш про Сашка, зробити висновки, дати пораду Сашкові).

Вірш « Сашко»

В трамваї переповненім

Сашко з м’ячем сидить

А коло нього згорблений

Старий дідусь стоїть.

Хтось до Сашка звертається:

-Чи вас у  школі вчать.

Як місце дати старшому,

Як старших поважать?

-Та вчать, - Сашко відказує,-

Але у дану мить

Розпочались канікули

І нас ніхто не вчить!

 

Завдання для учнів 3 групи « Ввічливі»: « Ввічливі слова» ( вчитель пропонує учням вибрати і наклеїти у вірш потрібні ввічливі слова)

Зазеленіє старий пень

Коли почує … .

Розтане навіть крижана глиба

Від слова теплого … .

Якщо їсти більш несила,

Скажемо мамі ми … .

Якщо дуже завинили .

Щось розбили, розтощили,

Якщо все життя – не казка

Кажемо … .

І у Франції , і в Данії

На прощання кажуть всі … .

 

Завдання для 4 групи « Уважні»: « В їдальні» ( малюнки. Як поводити себе в їдальні)

 

Презентації робіт

 

III . Рефлексія

 

1.Зворотній зв’язок .

Продовжити фразу : « Сьогодні на тренінгу я дізнався…)

 

         2. «Галявина очікувань».

( Чи здійснилися ваші очікування?)

 

 

 

 

docx
Додано
22 лютого
Переглядів
85
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку