КЗ « ЛІЦЕЙ № 11» КМР
Вчитель початкових класів Слайковська Тетяна Борисівна
ТРЕНІНГ З ЯДС ( 2 клас)
Тема: Культура спілкування
Мета:
- поглибити знання учнів про правила спілкування з родиною, товаришами, друзями, знайомими;
- показати дітям важливість ставлення до інших із повагою та розумінням;
- спонукати до вивчення та виконання правил культурної поведінки.
Очікувальні результати : наприкінці урорку учні будуть уміти:
- називати «золоті» правила спілкуваня з рідними, товаришами, друзями;
- вживати слова ввічливості: «спасибі», « до побачення», тощо;
- дотримуватися правил культури поведінки в класі, транспорті, в їдальні.
Обладнання і матеріали:
- картки в малюнках;
- плакат « Галявина сподівань»;
- маркери, магніти;
- квіточки паперові відповідно до кількості учасників;
- ілюстрації для роботи в групах.
План тренінгу:
I .Вступна частина
1. Привітання.
Вчитель організовує гру « Гірлянда добра».
Вчитель : Діти, візьміться за руки і продовжить фразу : « Я бажаю тобі…» ( По завершенні вправи) заплющити очі і подумки побажати найкращого тим, кого ви любите.
2. Знайомство і зворотній зв’язок.
Вчитель: Діти продовжить фразу :» Мене звуть.., на минулому тренінгу я запам’ятав(ла), що ..»
3. Повторення правил тренінгу ( правила розташовані на дошці у вигляді карток)
II. Основна частина
Вчитель: Сьогодні на уроці ми дізнаємося, а водночас і дещо згадаємо стосовно того, як треба поводитися з рідними, друзями, знайомими,незнайомим. На нас чекає подорож до Країни Ввічливості, де ми познайомимося з вами з культурою спілкування. Отже, вирушаємо у подорож.
1 .Очікування.
Вчитель: Діти, у всіх є квіточки, на яких ви повинні написати свої очікування( діти виконують завдання вчителя).
Ми привіталися , повторили правила, побували на Галявині Очікувань і вирушили до Країни Ввічливості. Продожуємо нашу подорож.
Вчитель : Від чого залежить , діти . ваш настрій? (Діти дають відповіді. Які вчитель записує на дошці. Наприклад:
Настрій:
від здоров’я
від усмішки
В від погоди
від спілкування з друзями)
Висновок.
Вчитель: Діти, так що потрібно для здоров’я? ( Учні відповідають, наприклад.- гарний настрій, усмішка)
Вчитель: Кожного дня ви спілкуєтесь з рідними людьми. Це ваші родичі, друзі, однокласники, вчителі, сусіди та інші люди. І не дуже хочеться при спілкуванні чути неприємні образливі слова. Згадайте , як про це говорить народна мудрість: « Слово – не горобець, вилетить – не спіймаєш», або «Гостре словечко коле сердечко» ( діти дають пояснення , як вони розуміють ці прислів’я).
Висновок.
Вчитель: Діти. як же потрібно спілкуватися з людьми , щоб вони не ображалися, а раділи спілкуванню з вами? ( Можливі відповіді дітей). Молодці!
Запам’ятайте, діти, є одне золоте правило, яким люди користуються з давнини: « Стався до інших так, як бажаєш , щоб ставилися до тебе».
Стільці стоять півколом за кількістю учнів. Вчитель прибирає 1 стілець. Учні повинні знайти собі місце. Якщо учень залишився без стільця, він продовжує руханку.
- « Буревій» для тих:
- хто народився влітку;
- хто сьогодні робив зарядку;
- хто поцілував матусю;
- хто привітався з друзями.
Вчитель : В нашій Країні Ввічливості немає буревіїв, тут завжди світить лагідне сонечко, цвітуть квіти і живуть справжні друзі.
Вчитель об’єднує учнів у 4 групи:
Завдання для учнів 1 групи « Дружелюбні»: показати практично , як заходити до класу.
Завдання для учнів 2 групи « Чемні»: як поводити себе в транспорті( (прочитати вірш про Сашка, зробити висновки, дати пораду Сашкові).
Вірш « Сашко»
В трамваї переповненім
Сашко з м’ячем сидить
А коло нього згорблений
Старий дідусь стоїть.
Хтось до Сашка звертається:
-Чи вас у школі вчать.
Як місце дати старшому,
Як старших поважать?
-Та вчать, - Сашко відказує,-
Але у дану мить
Розпочались канікули
І нас ніхто не вчить!
Завдання для учнів 3 групи « Ввічливі»: « Ввічливі слова» ( вчитель пропонує учням вибрати і наклеїти у вірш потрібні ввічливі слова)
Зазеленіє старий пень
Коли почує … .
Розтане навіть крижана глиба
Від слова теплого … .
Якщо їсти більш несила,
Скажемо мамі ми … .
Якщо дуже завинили .
Щось розбили, розтощили,
Якщо все життя – не казка
Кажемо … .
І у Франції , і в Данії
На прощання кажуть всі … .
Завдання для 4 групи « Уважні»: « В їдальні» ( малюнки. Як поводити себе в їдальні)
Презентації робіт
III . Рефлексія
1.Зворотній зв’язок .
Продовжити фразу : « Сьогодні на тренінгу я дізнався…)
2. «Галявина очікувань».
( Чи здійснилися ваші очікування?)