Тема: У дружбі з природою
Мета: В ігровій формі перевірити знання про природу рідного краю; дати можливість учням виявити кмітливість, творчу активність; викликати інтерес до роботи з додатковою літературою; розвивати мислення, розширювати кругозір; виховувати почуття колективізму, бажання пізнавати навколишній світ, берегти його багатства.
Вступне слово вчителя
— Все, що нас оточує i не зроблене руками людей,— це природа. Спiлкування з природою дає найбiльшу насолоду та радiсть, викликає найпалкiшу любов до рiдного краю, до життя. Природа є джерелом натхнення для художникiв, письменникiв, композиторiв. Шепiт води, зелених дiбров, спiв пташок, запах квiтiв — усе це природа рiдного краю. Недарма природу називають ненькою. Всi ми — дiти природи, та не всi однаково добре ставимося до неї. Природа потребує постійної уваги, турботи. Ми повиннi берегти природу, охороняти її багатства. Сьогоднi ми проведемо конкурс з теми « У дружбі з природою».
Учень Знов починається весна!
Знов починаються дива...
То серед двору із-під снігу
Раптово визирне трава,
То раптом лагідні веснянки
Засіють щоки та носи,
Чи розщебечуться – ще зранку! –
Птахи на різні голоси!
А вчора...вчора…
Що й казати!
Всі веселилися до сліз:
Славко – дражнило й задавака
Наталці проліски приніс! –
І зовсім це не дивина:
Так починається весна!
Пісня про природу
І конкурс
Привітання команд .
(Максимально 3 бали)
1-а команда «РОМАШКИ»
Біле із жовтим —
Простенька палітра.
Всім нам знайома
Ця квітка проста.
Любить — не любить,
Ромашкові титри.
Наша команда її прославля.
2-а команда —«БДЖІЛКИ».
Ми не просто бджілки,
Ми ще й трудівниці.
Де ми тільки не були,
Заморили крильця ми:
На луках і в садках.
На гілках і на квітках,
і не знали ми спочинку
Ні на мить, ні на хвилинку.
3-а команда « ПРОЛІСОК»
Із зеленої сорочки,
Що зіткав весною гай,
Білі дивляться дзвіночки,
Як зовуть їх — відгадай!
Це вже проліски у гаї
На галявині цвітуть,
І ніде, ніде немає
Кращих квіточок, мабуть.
Привітання жюрі.
(Пісня на мелодію “Одна калина” у виконанні Софії Ротару)
Сумно, сумно аж за край,
Змагатися хочем, грай, музико, грай!
Свято, свято на душі,
Адже у цій залі зібралися всі.
Приспів:
Весна іде, красу несе,
І тій красі радіє все.
Чудові квіти вже дарує нам вона.
Любов несе всьому життя,
І люблять всі до забуття
Весну вкраїнську, бо в нас іншої нема.
Судді, судді дорогі,
Не судіть нас строго, бо ми ще малі.
Милі, добрі, чарівні,
Переможем точно – хочете чи ні.
ІІ конкурс Бліц - питання.
(Кожній команді буде задано 5 запитань. За кожну правильну відповідь 1 бал.)
І команда
- Які тварини ростуть протягом усього життя ? (Риби)
- Яке білокоре дерево найраніше розпочинає весняний сокорух? (Береза).
- Які птахи прилітають до нас першими? (Граки)
- Дві найпопулярніші у світі лікарські овочеві рослини. (Цибуля, часник).
- Півень на одній нозі важить 3 кг. Скільки він важитиме, коли стане на обидві ноги? (З кг)
ІІ команда
- Як називається книга, в якій список рідкісних видів тварин та рослин, що перебувають під загрозою зникнення? (Червона книга).
- Чиї пташенята не знають своєї матері? (Зозулі).
- Яке плодове дерево квітне навесні першим? (Абрикос)
- Який кущ є символом українського народу і водночас лікарською рослиною? (Калина).
- Одне яйце варять 4 хвилини. Скільки хвилин потрібно, щоб зварити 6 яєць? (4 хвилини)
ІІІ команда
- Як називаються опади у вигляді води? (Дощ).
- Яка риба без луски? (Сом).
- Що буде із бджолою, якщо вона вкусить? (Вона загине).
- Дерево, на якому ростуть котики. (Верба).
- Скільки горобець зробить кроків за день? (Жодного, адже літає.)
« Я знаю свій край»
(Вчитель читає рослини. Якщо рослини ростуть у нашому краї учень повинен підняти картку зеленого кольору, якщо не ростуть піднімають червону картку. З кожної команди по одному учаснику. За кожну правильну відповідь 1 бал)
Яблуня, груша, малина, мімоза, ялина, саксаул, обліпиха, береза, вишня, черешня, лимон, апельсин, липа, клен, баобаб, мандарин (швидше), слива, осика, каштан, кава, горобина, платан, дуб, кипарис, алича, сосна, тополя.
IV конкурс
«Покажи, який я!»
Учасник отримує завдання, де написана назва тварини. Учасник мімікою і жестами повинний зобразити цю тварину так, щоб учасники його команди могли здогадатися, хто це. Якщо команда впізнала тварину отримує 5 балів.
І команда
ІІ команда
ІІІ команда
V конкурс
У світі загадок
(Кожній команді буде задано 5 загадок. За кожну правильну відповідь 1 бал.)
І команда
- Уночi гуляє, вдень спочиває,
має круглi очi, бачить серед ночi. (Сова)
- Не кравець, а все життя з голками ходить. (Їжак)
- В небі я труджуся – знає мене кожний.
Я на всіх дивлюся – на мене не можна. (Сонце).
- Які ноги заввишки, такий ніс завдовжки.
Хату на хаті має, всім жабам рахунок знає. (Лелека)
- Дуже товсті ноги має,
Ледве їх переставляє,
Сам високий він на зріст,
Замість рота в нього — хвіст. (Слон)
ІІ команда
- Хто на собі свій будинок носить? (Черепаха)
- Влітку медом ласував, досхочу малини мав.
А як впав глибокий сніг, позіхнув і спати ліг.
Бачив чи не бачив сни, а проспав аж до весни. (Ведмідь)
- Без рук, без ніг, а ворота відчиняє. (Вітер).
- Відгадайте, діти, хто
Має носик-долото?
Ним комах з кори виймає,
Про здоров’я лісу дбає? (Дятел)
- Має гребінь – не може їм чесатися.(Півень)
ІІІ команда
- Пара довгих вушок,
сіренький кожушок,
скорий побігайчик,
як він зветься?...(Зайчик)
- Хто гнізда свого не має,
Яйця іншим підкидає?
Та у лісі в холодку
Все кує: Ку-ку! Ку-ку! (Зозуля)
- Куди ступиш – всюди маєш,
хоч не бачиш – споживаєш. (Повітря).
- Маленький хлопчина
у сірій свитині
по дворах стрибає,
крихти збирає. (Горобець)
- Під дубочком народився,
Парасолькою накрився,
Може б, з лісу пострибав,
Якби другу ногу мав. (Гриб)
VІ конкурс
«Мій пернатий друг»
Кожна команда команда отримує розрізаний малюнок пташки. Вашим завданням буде скласти цей малюнок і сказати яка пташка на ньому зображена. Хто впорається найшвидше отримає 3 бали.
VІІ конкурс
«Домашнє завдання»
Вашим домашнім завданням було відшукати цікавинки . Максимально 5 балів.
VІІІ конкурс
«Знавець тварин»
Учні слухають пісню на англійській мові і повинні виписати назви тварин, які почують.
(За кожну правильно виписану тварину отримують 1 бал.)
ІХ конкурс
Квіткова галявина.
Впізнай квітку за описом. Я описую квіточку, а ви повинні відгадати, яку саме квіточку я описую. (За правильно відгадану назву 1 бал)
І команда
- Ця квітка приносить не тільки здоров’я, а й добро, ніжність. Її білі пелюстки утворюють віночок, а серединка, мов золоте сонечко. (Ромашка.)
- Я гордо голову тримаю і перед вітром не схиляю.
Я жовтий, білий, полум’яний.
В саду я квітну навесні.
Скажіть, яке ім’я мені? (Тюльпан).
ІІ команда
- Дзвоникоподібна ніжно-синя квіточка, листочки, немов зелені рученьки. Коли він розквітає, зима минає. (Пролісок).
- Улюбленці українців, оксамитно-пелюсткові квітки, які прикрашають кожне подвір’я, цвітуть довго і яскраво. Образ цих квітів, як погляд матері, промовляє до самого серця. (Чорнобривці).
ІІІ команда
- Із зеленої сорочки, що зіткав весною гай,
білі дивляться дзвіночки.
Як зовуть їх, відгадай! (Конвалія)
- Одцвіту я жовтим цвітом, одягну на себе літом капелюх.
Набіжить вітрець, повіє, капелюшок мій розвіє, наче пух. (Кульбаба).
Х конкурс
Конкурс капітанів
Капітани команд будуть називати прислів’я та приказки про природу. За кожне прислів’я команда отримає 1 бал. Але прислів’я не повинні повторюватися.
ХІ конкурс
«Аукцiон»
Оголосити тему. Команди по черзі називають рослин, звiрiв, птахiв. Хто останнiй називає, той отримує 2 бали)
Горобець — синиця — …
Заєць — лисиця — …
Пiдснiжник — соняшник — …
ХІІ конкурс
«Плутанина»
(2 бали за правильну відповідь)
Кожній команді пропонують відновити прислів'я про птахів, у якому переплутані слова.
- Не вчи орла літати, а солов'я співати.
- Соловей бере співом, а людина - умінням.
Де багато пташок, там нема комашок.
ХІІІ конкурс
Доберіть слово за змістом.
І команда
Хитрий, як ... (лис).
Мовчазний, як ... (риба).
Голодний, як ... (вовк).
ІІ команда
Здоровий, як ... (бик).
Впертий, як ... (осел).
Колючий, як ... (їжак).
ІІІ команда
Боязливий, як ... (заєць).
Брудний, як ... (свиня).
Насуплений, як ... (індик).
ХІV конкурс
Вернісаж барв.
Кожна команда отримує аркуш, маркери та завдання намалювати визначення поняття «природознавство».
Виграє команда, яка швидше, оригінальніше та без помилок виконає завдання. Максимально 5 балів.
Підсумок гри
— Ось i добiгла кiнця наша подорож у свiт природи. Ви всi добре сьогоднi попрацювали. Хочеться вiрити, що тi знання, якi ви отримали сьогоднi, не забудуться нiколи. Тож пiклуйтеся про «братiв наших менших», будьте природi друзями!
Слово надається жюрi.