Конспект уроку ЯДС в 3 класі по темі "Комахи"

Про матеріал
Цікавий, нестандартний урок-подорож для ознайомлення зі світом комах. Використано різноманітні ігрові прийоми роботи. Подорожуючи станціями ви дізнаєтеся про особливості комах та чим вони відрізняються від інших тварин.
Перегляд файлу

Тема уроку: КОМАХИ

Мета: закріпити і поглибити знання учнів про комахи; ознайомитися із будовою тіла комахи; удосконалювати вміння  робити висновки, формувати науковий світогляд; розвивати уміння аналізувати, порівнювати; виховувати пізнавальний інтерес, допитливість, любов до природи.

Хід уроку

І. Організаційний момент

- Погляньте у вікно. Надворі – зима! Вона може бути різною: сонячною, теплою, а може бути холодною, сніжною та морозною. Одним словом, мінлива пора року! Хочу, щоб ваші знання, отримані сьогодні на уроці, були не мінливими, а постійними та міцними. Тож, який у вас сьогодні настрій?

 

ІІ. Актуалізація опорних знань

- Сьогодні у нас буде незвичайний урок – урок-квест.  Ми будемо рухатися станціями, виконувати різні цікаві завдання, грати та познайомимося з однією цікавою, неповторною групою тварин. Ми вдосконалимо навичку аналізу  і порівняння, будемо робити певні висновки. А також ви будете самостійно оцінювати свою роботу на уроці, тому будьте уважні та старанні. Лише разом з вами ми дійдемо до спільної мети – досягнення успіху та отримання нових знань.

1. Вправа «Очікування»

- Що ви очікуєте від сьогоднішнього уроку? Продовжте фрази.

НАШ УРОК БУДЕ…

Я БУДУ НАВЧАТИСЯ…

МИ БУДЕМО…

2. Метеорологічні спостереження

- Для того, щоб наш урок пройшов чудово, треба дізнатися прогноз погоди.

- Яке сьогодні число та місяць?

- Яка температура повітря?

- Чи буди опади? Який стан неба?

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

Станція 1 «Риболовля»

- На попередньому уроці ми ознайомилися з однією цікавою, незвичайною, не схожою на інші, групою тварин. Нагадайте мені, кого я маю на увазі.

- Так, це – риби. Тому зараз ви прибуваємо до першої станції «Риболовля», будемо ловити рибку та згадаємо попередню тему.

IV. Вивчення нового матеріалу

1. Станція 2 «Вгадай хто»

- Для того, щоб дізнатися, про яку нову групу тварин ми будемо сьогодні говорити, виконайте завдання.

1) анаграма «ОЛБЖДА» (бджола)

2) прослуховування аудіозапису «звук комара»

- Хто з тварин так говорить? (комар)

3) показ підказки.

- Хто з тварин не любить цю річ? Мухобойку. (муха)

4) загадка

- Відгадайте загадку:

Червона крапочка літає,

На крилах чорні цятки має,

У квіточках ховається,

Сонечку всміхається. (сонечко)

- Тож яку групу тварин ми будемо вчити на уроці? Як можна цих тварин назвати одним словом?

- Так, це – комахи. Вони - найчисленніший та найрізноманітніший клас тварин у всьому тваринному світі.

2. Станція 3 «Що зайве?»

- Зараз я вам покажу картинки. Ваше завдання – віднайти зайву тваринку, тобто не комаху. Хто зайвий? Чому?

- Спільна ознака всіх комах – наявність 6 ніжок.

3. Станція 4 «Інформаційна»

- Відомо більше 1 млн. видів комах у світі. Вони повзають, стрибають, бігають, літають, плавають. Вони є всюди: у повітрі, у ґрунті, у воді, під корою дерев.

Комахи дуже відрізняються розміром та зовнішнім виглядом. Звісно, муха не схожа на метелика, а жук – на коника. Та ми всі знаємо, що це – комахи. Якщо ми бачимо капустянку, то в нас виникає сумнів – чи це комаха? Капустянка вкрита бурими «волосинками». Хіба ж бувають волосаті комахи?

- І ще більше здивуємося, побачивши довгу і маленьку, як сірник, комаху, що зветься паличник.

- Нагадайте мені, яка ж найважливіша ознака комах з якою ми вже познайомилися.

- Ще однією ознакою комах є те, що їхнє тіло складається з таких частин: голова, груди, черевце.

4. Станція 5 «Книжкова»

- Розгорніть підручники на с. 66. Розгляньте схему розвитку метелика. Прочитайте текст.

5. Станція 6 «Робота в зошиті» (с. 30 № 10 – самостійно, 9 – колективно)

6. Станція 7  «Відпочинок»

Фізкультхвилинка (відео).

7. Станція 8 «Ігрова»

- Давайте пограємо в гру.

- Оберіть комаху, яка….(плаває, літає, живе в землі, високо стрибає, живе в мурашнику, полює на попелиць, має барвисті крила)

8. Станція 9 «Корисні-шкідливі»

- Комахи корисні чи шкідливі?

- Об’єднайтеся в групи та спробуйте довести свою думку. Згадайте правила роботи в групі.

V. Закріплення вивченого матеріалу

1. Станція 10 «Хто я?»

- Ви отримаєте зображення комахи.  Ваше завдання – описати її, не вказуючи назву. Решта учнів має вгадати її назву.

2. Станція 11 «Чи згоден ти?»

-         У комах 6 лап.

-         Всі комахи літають.

-         У всіх комах поганий зір.

-         Павуки – це комахи.

-         Тіло комахи складається тільки з черевця та голови.

-         Комахи живуть тільки в повітрі.

-         Метелики запилюють квіти.

-         Численність комах більша, ніж птахів.

3. Станція 12 «Подумай»

- Чому ми не бачимо комах взимку?

- Чому комахи не можуть приєднатися до птахів та відлетіти в теплі краї?

- Чи всі комахи готують однакові місця для зимівлі? Давайте згадаємо байку Леоніда Глібова «Коник-стрибунець».

- Уявіть , що на землі зникли всі комахи, що б змінилося?

- У першу чергу збіднів би рослинний світ. Адже багато комах запилює квіткові рослини, після чого утворюється плід з насінням. За рослинами зникло б багато рослиноїдних тварин. За ними почали б зникати хижі тварини, бо їм не буде чим живитися. І через 100 років Земля перетвориться на пустелю.

IV.Підсумок уроку

- Ось і закінчилася наша пригода. А тепер давайте згадаємо:

- Яку групу тварин ми сьогодні вивчали?

- Які ознаки комах?

- Назви яких комах ви запам’ятали?

 

-         Оцініть свою роботу на уроці, порівнявши себе з комашкою. «Я сьогодні був, як….., тому що я….»

-         Ми сумлінно працювали та дізналися багато чого нового та цікавого. За це кожен з вас отримає сертифікат «Юного ентомолога».

-         Вивчайте природу, спостерігайте за нею, тому що навіть найменша комашка потрібна Землі. Бережіть природу, любіть її! І тоді вона розкриє перед вами свої таємниці.

-         Дякую, діти, вам за урок!

 

Д/з с. 65-67, намалювати неіснуючу комаху.

 

docx
Додав(-ла)
Ярош Марина
Пов’язані теми
Я досліджую світ, Розробки уроків
НУШ
Додано
24 березня
Переглядів
191
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку