Заняття №4. Тема «Як осінні зміни впливають на комах. Як риби готуються до зими».
Маленький досліднику!
Сьогодні на занятті, тема якого «Як осінні зміни впливають на комах. Як риби готуються до зими», ти ознайомишся з життям комах та риб восени, дізнаєшся, як на них впливають осінні зміни, чому восени зникають комахи, куди вони ховаються, в яких станах вони можуть зимувати, як готуються до зими риби. Цікаво буде дізнатися про особливості підготовки до зими мурах. Також ти зможеш ознайомитися з рекомендаціями щодо спостереження за комахами.
Радимо тобі ознайомитися з розділом «Віконце в природу». Тут ти відкриєш для себе багато таємниць про комах та риб, дізнаєшся про комах-синоптиків. А на літературній сторінці залюбки розгадаєш загадки про комах та риб, ознайомишся з народними прикметами про комах. Загадки допоможуть тобі вивчити ознаки і особливості риб та комах, правила життя риб та комах.
Під час вивчення теми тобі допоможе словничок. В ньому ти знайдеш зрозумілі тлумачення того чи іншого нового слова.
Ознайомившись з теоретичним матеріалом та відео, ти зможеш самостійно виконати практичні та творчі завдання з теми, вести спостереження за життям комах восени і самостійно оцінити свої знання. Застосовуй отримані знання та уміння для пояснення та оцінки різноманітних явищ в житті комах восени та для розв’язання природознавчих задач і життєвих ситуацій.
Успіху тобі!
♦ Що ти вже знаєш та вмієш?
Вимоги до вхідних знань та умінь учнів.
• Знаєш:
- комахи та риби належать до живої природи;
- ознаки комах; ознаки риб;
- розумієш, як живуть комахи; як живуть риби; - назви розповсюджених комах та риб своєї місцевості.
• Вмієш:
- співвідносити зображення та описи комах, риб;
- розпізнавати та порівнювати відомих комах, риб за певними ознаками;
- наводити приклади розповсюджених комах та риб своєї місцевості;
- проводити прості фенологічні спостереження;
- вести спостереження за комахами;
- не завдавати шкоди комахам під час спостереження.
♦ Очікувані результати. Що ти будеш знати та вміти після вивчення теми «Як осінні зміни впливають на комах. Як риби готуються до зими».
• Знати:
- явища, які відбуваються з комахами та рибами восени, чому восени зникають комахи, де ховаються комахи;
- про причинно-наслідкові зв'язки між змінами в житті комах та риб восени і змінами в неживій природі восени;
- як готуються до зими комахи та риби;
- підготовка комах та риб до зими – це осіннє явище в живій природі; - вивчені природничі терміни з теми.
• Вміти:
- встановлювати причинно-наслідкові зв’язки між змінами в неживій природі та життям комах та риб восени, робити висновки;
- на прикладах пояснити, як осінні зміни впливають на комах, на риб;
- спостерігати за життям комах восени;
- відповідально та дбайливо ставитися до комах, не завдавати їм шкоди під час спостереження;
- застосовувати знання для пояснення та оцінки різноманітних процесів і явищ в житті комах восени;
- самостійно виконувати практичні, творчі завдання, спостереження і дослідження;
- застосовувати отримані знання, уміння та навички для розв’язання природознавчих задач і життєвих ситуацій;
- наводити приклади із життя з теми, опираючись на власний досвід;
- використовувати додаткові джерела інформації при вирішенні навчальних завдань;
- самостійно виконувати практичні, творчі завдання, спостереження;
- застосовувати знання в повсякденному житті; - оцінювати результати своєї роботи під час заняття;
- вправлятися над інтонацією мовлення, чіткістю дикції.
ПЛАН УРОКУ
♦ Переглянь відеоматеріал до уроку за посиланням: «Актуалізація опорних знань. Фенологічні спостереження».
♦ Реалізація міжпредметних зв'язків.
1. Мовна розминка
● Чистомовка. Прочитай чистомовку, чітко і правильно вимовляй звуки.
Ди, ди, ди – вже настали холоди.
Ха, ха, ха – заховалась муха.
Іль, іль, іль – скрився і джміль.
Ахи, ахи, ахи – заховались всі комахи.
● Скоромовка. Швидко прочитай скоромовку, правильно вимовляючи звуки.
Жовтий жук у житі жив, жук із жабками дружив. Жартувати жук умів – жабок жук завжди дражнив.
Жовтий жук купив жилет, Джемпер, джинси та жакет.
2. Математична розминка
- Розв'яжи задачі.
• Відомо, що один метелик має 6 ніг. Скільки ніг мають 3 метелики? 5 метеликів?
• Відомо, що тіло дорослої личинки жука-оленя завдовжки близько 14 см, а довжина найбільшого жука-титана може досягати 17 см. Порівняй, на скільки сантиметрів довжина тіла жука-титана більше довжини тіла дорослої личинки жука-оленя?
♦ Теоретичний матеріал.
• Переглянь відеоматеріал за посиланням: «Як осінні зміни впливають на комах. Як риби готуються до зими».
• Робота з підручником: прочитай с. 115– 117. Як зміни у природі впливають на життя комах?
♦ Що можна зробити у вільний час .
Творчі завдання (Завдання на вибір)
• Створи аплікацію за власним задумом (з кольорового паперу або з природних матеріалів), намалюй або створи сюжетну композицію з пластиліну за темою:
• «Комахи восени», «В гостях у метелика», «Бджілки у вулику»,
«Метелик», «Як комахи готуються до зими».
Вітаю юний друже! Настав час перевірити свої знання . Перед виконанням завдань пропонуємо тобі ознайомитися з алгоритмом практичних завдань :
1. Уважно прочитай опис завдання.
2. Натисни на назву завдання, яка виділяється кольором , щоб перейти до виконання.
3. По завершенню вправи ти побачиш на екрані свій результат ( кількість правильних відповідей ) .
Пропонуємо тобі виконати наступні завдання :
♦ Вправа Знайди у квадраті назви семи комах: пригадай назви комах, які ти знаешь. Спробуй їх знайти у зашифрованому квадраті.
♦ Спостереження. Під час прогулянки біля будівлі школи або свого будинку, на галявині, у парку, у сквері або у лісі уважно подивись, чи є комахи. Проведи спостереження за їх поведінкою:
- Що це за комаха? - Як називається? – Який зовнішній вигляд має?
- Що робить комаха? – Як пересувається?
Рекомендації щодо спостереження за комахами
• У сквері, парку, лісі, біля водойми можна зустріти більше різноманітних комах.
• Більше різноманітних комах можна зустріти в теплий сонячний день, а ніж у похмуру дощову погоду.
• Комаху, яку помітили, не треба брати в руки чи ловити, не треба торкатися її різними предметами, щоб не пошкодити.
• Уважно спостерігайте за її поведінкою.
♦ Вправа «Де я живу» : подивись на малюнок , пригадай , яка це рибка. Перетягни її до місця, де вона мешкає. Для того,щоб перевірити відповідь натисни на позначку у кутку праворуч .
♦ Робота над фразеологізмами. Поясніть значення висловів.
• Слизький як вугор.
• Як риба у воді.
• Не учи рибу плавати.
• Битися як риба об лід.
• Ловити рибу в каламутній воді.
Перевір себе : хитрий; поводиться вільно, невимушено; самовпевненість; жити в нужді; мати вигоду з чого-небудь . ♦ Гра «Так — ні»: уважно прочитай питання. Якщо твердження вірне, натисни TRUE , якщо хибне – FALSE.
♦ Тест для самоконтролю. Тест складається з 12 запитань. Уважно прочитай питання та познач 1 правильну відповідь . Після завершення тестування можна переглянути, де саме ти зробив помилку.
Завдання для дітей з особливими освітніми потребами :
❖ Вправа «Де я живу»: подивись на малюнок , пригадай , яка це рибка. Перетягни її до місця, де вона мешкає. Для того,щоб перевірити відповідь натисни на позначку у кутку праворуч
.
❖ Вправа «Підпиши назви комах»: уважно подивись на малюнок,
знизу напиши назву комахи. Для того,щоб перевірити відповідь,
натисни на позначку у кутку праворуч .
♦Рефлексія. Оціни свою роботу на уроці. Обери відповідний малюнок.
♦Робота у Щоденнику вражень
1. Намалюй або запиши свої міркування з теми. (Завдання на вибір.)
1) Комахи своєї місцевості.
2) Хто де зимує з комах?
3) Як осінні зміни впливають на комах.
4) Як до зими готуються риби.