Конспект уроку " Як рослини готуються до зими"

Про матеріал
Розробка уроку з ЯДС на тему "Як рослини готуються до зими". Містить інтерактивні вправи для закріплення набутих знань і навичок . А також завдання для дітей з особливими освітніми потребами.
Перегляд файлу

Заняття №1 Тема «Як рослини готуються до зими»

 

image 

 

 

Юний друже! 

 Сьогодні на занятті, тема якого «Як рослини готуються до зими», на тебе чекає багато нової цікавої інформації про зміни, які відбуваються в житті рослин восени. Ти дізнаєшся, що означають інші назви місяця листопад,  чому восени листя змінює колір,  для чого потрібен рослинам листопад, як готуються до зими трав'янисті рослини, як дерева скидають листя,  значення листопада в житті рослин. А ще буде багато-багато цікавого! 

 Радимо тобі ознайомитися з розділом «Віконце в природу». Тут ти відкриєш для себе багато цікавинок про хвойні дерева України. А потім ти зможеш взяти участь у вікторині.

 Під час вивчення теми тобі допоможе словничок. В ньому ти знайдеш зрозумілі тлумачення того чи іншого нового слова. 

 Ознайомившись з теоретичним матеріалом та відео, ти зможеш  самостійно виконати практичні та творчі завдання з теми, вести спостереження за життям рослин восени і самостійно оцінити свої знання. Застосовуй отримані знання та уміння для пояснення та оцінки різноманітних  явищ в житті рослин восени та для розв’язання природознавчих задач і життєвих ситуацій.

          Успіху тобі!

                                                                                           image 

♦ Що ти вже знаєш та вмієш? 

Вимоги до вхідних знань та умінь учнів.

Знаєш:

-   рослини належать до живої природи;

-   для життя рослин необхідні такі умови: вода, світло, тепло, повітря та поживні речовини;

-   навколишнє середовище,— це всі тіла і явища, що оточують рослину і впливають на її життя;

-   значення рослин у природі та для життя людей;

-   рослини поділяються на культурні і дикорослі, на дерева, кущі та трав'янисті рослини;

-   назви рослин своєї місцевості.

Вмієш:

-   співвідносити зображення та описи рослин;

-   описувати дерева, кущі та трав'янисті рослини; 

-   розпізнавати та порівнювати відомі рослини за певними ознаками; 

-   встановлювати найпростіші взаємозв'язки в живій і неживій природі, між живими організмами і навколишнім середовищем; - наводити приклади листяних та хвойних дерев;

-   проводити прості  фенологічні спостереження;  

-   вести спостереження за життям рослин;  - дотримуватися правил поведінки в природі;

-   розумієш  цінність природи для життя людей.

 

♦ Очікувані результати. Що ти будеш знати та вміти після вивчення теми «Як рослини готуються до зими».

Знати:

-   як рослини готуються до зими, явища, які відбуваються з рослинами восени, причинно-наслідкові зв'язки між змінами в неживій природі восени і життям рослин;  

чому восени листя змінює колір, для чого потрібен листопад, як дерева

скидають листя,  значення листопада в житті рослин; 

-   як готуються до зими трав'янисті рослини;

-   приклади рослин, які продовжують рости під снігом; дерев, на яких може триматися листя до кінця зими; 

-   приклади листяних  дерев, які зміни відбуваються з ними восени;

-   приклади хвойних дерев, різницю між підготовкою до зими листяних і хвойних дерев;

-   вивчені природничі терміни з теми.

Вміти:

-   описувати  та пояснювати явища, які відбуваються з рослинами восени: чому восени листя змінює колір, для чого потрібен листопад, як дерева скидають листя;

-   встановлювати причинно-наслідкові зв’язки між змінами в неживій    природі та життям рослин восени, робити висновки; - пояснювати  значення листопада в житті рослин; 

-   пояснювати, як готуються до зими трав'янисті рослини; 

-   порівнювати зміни, що відбуваються восени з листяними і хвойними рослинами; 

-   використовувати вивчені природничі терміни з теми;

-   проводити прості  фенологічні спостереження; 

-   фіксувати здобуту інформацію (зображеннями, символами);

-   вести дослідження-спостереження за життям рослин восени; 

-   проводити дослідження-розпізнавання;

-   не завдавати шкоди рослинам під час спостереження;

-   застосовувати отримані знання, уміння та навички для розв’язання природознавчих задач і життєвих ситуацій;

-   наводити приклади із життя з теми, опираючись на власний досвід;

-   застосовувати знання для пояснення та оцінки різноманітних процесів і явищ в житті рослин восени; 

-   використовувати додаткові джерела інформації при вирішенні навчальних завдань;


самостійно виконувати практичні, творчі завдання, спостереження і

дослідження;

-   оцінювати  результати своєї роботи під час заняття; - застосовувати знання в повсякденному житті.

                                           ПЛАН УРОКУ                         image 

image       

  ♦ Переглянь відеоматеріал до уроку за посиланням  : «Актуалізація опорних знань. Фенологічні спостереження» 

 

♦ Реалізація міжпредметних зв'язків

1. Мовна розминка

   Чистомовка. Мета: формувати правильну звуковимову.  

Прочитай, правильно і чітко вимовляй.

imageЛа, ла, ла – вже осінь прийшла.                                  image 

Ті, ті, ті – всі дерева в золоті.

Тя, тя, тя – облітає листя.  

Ад, ад, ад – розпочався листопад. 

   Гра «Алфавітний ланцюжок». Завдання: розташуй назви дерев в алфавітному порядку. Сосна, дуб, ялина, верба, клен.

2. Математична розминка 

Розв'яжи задачу.

         Під час листопада діти у пакети збирати листя під деревами. Під одним деревом вони зібрали 10 пакетів листя, під другим на 2 більше. Скільки всього пакетів зібрали діти під двома деревами?

♦ Теоретичний матеріал

                                                             image 

         Переглянь відеоматеріал за посиланням : «Як рослини готуються до зими».

         Робота з підручником : прочитай с. 106 – 108. Після опрацювання тексту в підручнику дай відповіді на запитання : 

1.     Яке значення для рослин має листопад ?

2.     Чи всі рослини скидають листя восени ? 

 

♦ Що можна зробити у вільний час  Осіннє листя надихає до творчості!

1. Творча робота. Аплікація з рваного паперу «Осіннє дерево»

Навчись виготовляти аплікацію із рваного паперу, з'єднувати відірвані частини паперу за допомогою склеювання. Дотримуйся послідовності дій під час практичної роботи. Виконуй аплікацію охайно, старанно.

image 

- Я пропоную тобі побути в ролі чарівника, зробивши аплікацію з рваного паперу.

Перед тобою лежить білий аркуш паперу. Ти змахнеш чарівними паличками і на ньому з’явиться чудове дерево з різнокольоровими листочки.

Пригадай правила користування клеєм.

1.   Клей наносять пензликом від середини до країв.

2.   Клей наносять охайно, беручи необхідну кількість.

3.   Залишки клею витирати серветкою.

4.   Клей зберігати в закритому вигляді.

Практична робота.

Технологічна карта:

-   Обери аркуші потрібних кольорів.

-   На білій стороні у центрі намалюй контури дерева, гілля.  

-   Підготуй невеличкі шматочки паперу відповідних кольорів шляхом обривання. 

-   Нарваний кольоровий папір розташуй і приклей за власним задумом таким чином, щоб вийшло дерево.

-   Сухою серветкою прибери надлишки клею.

-   Прикрась за потребою фломастером чи іншими матеріалами.

2. Різнобарвні листочки – чудовий матеріал для аплікацій. 

Творча робота. Аплікація з різнокольорового листя за власним задумом. Приклади:

 

image 

 


 

Практичні завдання з теми «Як рослини готуються до зими»

 

image 

Вітаю юний друже! Настав час перевірити свої знання . Перед виконанням завдань пропонуємо тобі ознайомитися з алгоритмом практичних завдань :

1.     Уважно прочитай опис завдання.

2.     Натисни на назву завдання, яка виділяється кольором , щоб перейти до виконання. 

3.     По завершенню вправи ти побачиш на екрані свій результат ( кількість правильних відповідей ) . Також можна переглянути , де саме ти зробив помилку , натиснувши на «показати відповідь».

4.     У Тесті для самоконтролю правильна відповідь  - одразу після кожного питання.

Пропонуємо тобі виконати наступні завдання :

      Вправа «Словничок» : тобі потрібно уважно прочитати слова , які подані ліворуч . Потім ознайомитись з тлумаченнями , які подані праворуч. З’єднай слово з його значенням , перетягнувши кольоровий прямокутник на зазначене місце .

      Вправа «Де ростуть дерева ?» : тобі потрібно уважно прочитати назви дерев та пригадати у якому лісі вони ростуть ( хвойний, листяний чи мішаний ). За допомогою клавіш      image  або комп’ютерної миші допоможи роботу дістатися до цього лісу.  Будь обережним ! На твоєму шляху будуть з’являтися привиди – ти повинен їх обійти , щоб не потрапити у полон .

      Вправа «Знайди назви хвойних дерев» : за допомогою квадрату , ми зашифрували назви хвойних дерев. Пригадай та знайди їх , клацнувши на першу літеру слова . 

      Тест для самоконтролю : завдання подані у вигляді вікторини. Уважно прочитай питання та обери 1 правильну відповідь , натиснувши на неї. Тест складається з 10 питань. Бажаємо тобі успіхів! 

 

image 

 

 

Завдання для дітей з особливими освітніми потребами :

  Вправа «Назви дерев»: подивись на дерева, зображені у вправі. З’єднай кожне дерево з його назвою. Для того, щоб перевірити себе, натисни галочку у нижньому куточку праворуч.

  Вправа «Впізнай листочок»: уважно розглянь листочки, зображені у вправі. З’єднай кожен листочок з деревом , на якому він росте. Для того, щоб перевірити себе, натисни галочку у нижньому куточку праворуч.

 

Робота у Щоденнику  вражень

- Намалюй осіннє дерево  успіху . Дай оцінку своїй роботі на уроці за допомогою таблиці , прикрась дерево листочками відповідного кольору . 

 

Обери                   листок

потрібного кольору

Самооцінювання

        image 

 

Мені було легко працювати. Я все зрозумів. Мені все вдалося.

 

    image 

Мені ще важкувато. Ще треба попрацювати. Я допускався помилок. Досягаю результату з допомогою вчителя.

 

       image 

Мені ще потрібна допомога.

 

 

 

pdf
Пов’язані теми
Я досліджую світ, 2 клас, Розробки уроків
НУШ
Інкл
Додано
8 жовтня
Переглядів
77
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку