Конспект уроку " Якою буває вода?"

Про матеріал
Матеріал призначений для вчителів початкових класів.Даний конспект містить найбільш поширені методи і прийоми , які можна впроваджувати для забезпечення різних форм інтегрованого навчання у Новій українській школі.
Перегляд файлу

1 клас

Я досліджую  світ

Тема.  Якою  буває  вода  в природі?

Завдання дня:

  1. Якою буває вода в природі?
  2. Навчити досліджувати деякі властивості води.
  3. Формувати здоров’язбережну компетентність.
  4. Навчити висловлювати свою думку, активно слухати в умовах усного спілкування, взаємодіяти з однокласниками.

Очікувані результати дня:

  • властивості води (прозора, без запаху, приймає форму посудини, без смаку);

умітимуть:

  • досліджувати деякі властивості води;
  • описувати свої враження від почутого, побаченого;
  • уважно слухати одне одного під час спілкування;
  • дотримуватися безпечних прийомів праці.

Мета: дати учням уявлення про властивості води та його значення; використовувати набуті знання в повсякденному житті; розвивати зв’язне мовлення, пізнавальну активність дітей,  висловлювати свою думку, уміння аналізувати, порівнювати, узагальнювати, класифікувати та систематизувати; створити в учнівському колективі позитивну атмосферу на весь навчальний день; виховувати моральні якості, дружню атмосферу в класі.

Обладнання:  підручник О. Волощенко, О. Козак, Г. Остапенко “Я досліджую світ” 1 клас (частина 1);робочий зошит О. Волощенко, О. Козак, Г. Остапенко

“Я досліджую світ”. 1 клас (частина 2); ілюстративний та роздатковий матеріал,

відеоматеріали,  кольорові олівці та фломастери,   вода.

Матеріали: вода питна у стаканчиках, кольорові олівці, відеоматеріали з піснею Капітошки, аудіозаписи звуків води (дощ,море,річка)

 

І. Ранкова зустріч

1.Вітання.( В нашім класі друзі всі..)

2. Показ настрою «Долонька успіху»

- Покажіть свою праву долоньку. Стисніть мізинчик ті, кого сьогодні зранку поцілувала мама чи тато. Стисніть ще один пальчик ті з вас, хто сьогодні умився та почистив зуби. Стисніть третій пальчик ті, у кого гарна зачіска. Стисніть вказівний пальчик ті, хто побачив сьогодні своїх друзів. Покажіть, що у вас вийшло.               Картинки по запросу рука показівает класс

3.Щоденні новини.

-Який сьогодні день тижня?

-Яке число? Місяць?

-Яка пора року?

-Погляньте у вікно: яка погода надворі?

-Чи характерна ця погода для зими? Чому?

4.Обмін інформацією

- Яка тема цього тижня?(Вода)

Вправа «Асоціативний кущ»

       Х_А_А                  Л_Д  

О_Е_Н         ВОДА                    Р_Ч_А

            Д_Щ                 М_Р_

Повідомлення вчителя і учнів( Цікавинки про дощ , воду)

-Діти, ви готували до уроку цікаві повідомлення про дощ, воду. Ми із задоволенням послухаємо ваші розповіді.

(Повідомлення підготовлених учнів.)

 Щоб утворилася одна дощова краплинка, необхідно не менше мільйона мікроскопічних краплинок.

 Скупчення чималої кількості таких крапель утворюють хмари. Із хмар влітку іде дощ, а взимку — сніг.

 Дихаючи, ти витрачаєш склянку води за добу.

 Людина може прожити декілька тижнів без їжі і лише декілька днів без води.

 Гаряча вода замерзає швидше, ніж холодна.

ІІ. Мотивація  навчальної  діяльності

Слухання пісні Капітошки.  Чи знаєте ви цього персонажа?

https://www.youtube.com/watch?v=n41URdFYuCA

Так правильно це Капітошка.

Гра « Краплинка»

-Я спіймала краплину. Яка вона?( показую краплину)

-Здогадалися  ви, про  що  будемо говорити  на  уроці?

Сьогодні ми з вами побуваємо в чарівній лабораторії , ближче познайомимось з водою і будемо досліджувати деякі  властивості води.

ІІІ.Досліджуємо воду

  • Чи знаєте ви, хто такі вчені- дослідники?
  • Чим вони займалися?
  • Спробуймо і ми дослідити воду. Розгорніть підручник на сторінці 90.
  • Пригадайте, за допомогою чого ми пізнаємо світ.

Органи чуття.

  • Налийте склянку води та дослідіть її за допомогою органів чуття.
    • Придивіться: якого кольору вода?

 Безбарвна.

  • Понюхайте: визначте, чи має вода запах.

 Не має запаху.

  • Спробуйте: скажіть, чи має вода смак.

 Не має смаку.

  • Що ми маємо на увазі, коли говоримо: “Ой, яка смачна вода”?
  • Пригадайте, коли вам доводилося відчувати воду шкірою. Яка вона може бути на дотик? Чи завжди однакова?
  • А тепер послухайте воду.
  • А як може звучати вода?

 (включити звуки)

Пригадайте, коли ви чули такі звуки.
А давайте зараз попросимо водичку заспівати: перелийте воду з однієї склянки в іншу. Чуєте пісеньку? А як ще може співати водичка?

Як звучить вода

 

Пригадайте, як може звучати вода. Які слова допоможуть нам описати її звук?

Доповніть речення: вода  ,  ,  ,  .

(Дзюрчить, чалапає, бринить, булькає…)

ІV. Дослідження властивостей води. Чарівна лабораторія

Розгорніть зошит на сторінці 38. Виконайте досліди за наданими схемами. Зробіть висновки та знайдіть відповідні твердження. Наклейте їх.

Дослід 1

Підготуйте: одну склянку з водою та дві порожні посудини: склянку та тарілку.

Перелийте воду з однієї склянки в іншу. Чому вода ллється?

Перевірте себе :Тому що це рідина.

Налийте води у тарілку. Якої форми набула вода? А якої була?

Який висновок ви можете зробити?

Перевірте себе : Вода не має власної форми. Вона приймає форму посудини, у яку налита.

Знайдіть відповідне твердження та приклейте.

Дослід 2

Підготуйте: три склянки з водою.

У першу склянку додайте дрібку солі. Розмішайте. Що сталося із сіллю?

У другу склянку додайте чайну ложечку цукру. Розмішайте. Чи бачите ви цукор?

У третю склянку додайте кілька крапель олії. Чи розчинилася олія у воді?

Який висновок ви можете зробити?

Перевірте себе :Вода розчиняє деякі речовини.

Знайдіть відповідне твердження та приклейте.

Дослід 3

Приготуйте дві склянки, одну — з водою, іншу — з молоком (соком, чаєм). Запропонуйте опустити ложку в стакан з водою, іншу - в стакан з молоком. Запитайте, що вони помітили.

Чи бачите ви ложку крізь воду? Чому?

Зробіть висновок, знайдіть відповідне твердження та приклейте.

Фізкультхвилинка.

Австралійський дощ.

V. Повторення і закріплення знань.

Гра «Хмаринка»

(Звучить  аудіозапис  шуму дощу.)

(На  підлозі вчитель  голубою  крейдою  попередньо  малює  3-4  хмаринки.)

--Діти,  уявіть, що ви – краплинки, і  вам  потрібно  потрапити  додому ,  на  хмаринку.  Тож  часу  не  гайте  і  швиденько  вирушайте.

(Діти обирають  будь-яку хмаринку  і  стають  на  неї.)

_Діти,  а  на  якій   хмаринці  краплинок  більше?

  на  якій _менше?

_Що  потрібно  зробити  краплинкам,  щоб  стало порівну?

(Порядкова  лічба  краплинок  на  кожній  хмаринці.)

Гра « Добрий дощик»

Діти утворюють коло. Усі вони – добрі краплинки. У середині кола стоїть «мама-хмаринка». У «мами-хмаринки» - склянка з чарівною «водою доброти». Звучить весела музика. Усі «краплинки» танцюють та кружляють навколо « мами- хмаринки» зупиняються, а «хмаринка-мама» по черзі бризкає водою зі склянки на кожного в колі й запитує у «краплинок», кому вони допомогли. Кожна «к)раплинка» має придумати відповідь.

(Відповіді: «Я побачила квіточку, яка зів’яла від спеки, і напоїла її»; «Я побачила на дорозі брудну автівку й помила її»

Рефлексія

Гра « Шість капелюхів»

  1. Що нового ви дізналися?(білий)
  2. Які емоції викликав у вас урок? Які ваші враження?(червоний))
  3. Який момент уроку для вас був найцікавіший?(жовтий)
  4. З чим виникли проблеми?Що не сподобалося?(чорний)
  5.   Якими властивостями води ви можете скористатися у своєму повсякденному житті.  (синій)
  6. Назвіть одне слово, яким можна охарактеризувати урок.(зелений)

Краплинкове завдання

У кожного на парті краплинка. Намалюйте їй веселе личко, якщо урок вам сподобався, чи сумне, якщо не сподобався.

Готові краплинки прикріплюємо до хмаринки.

docx
Пов’язані теми
Я досліджую світ, Розробки уроків
НУШ
Додано
11 січня 2023
Переглядів
268
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку