1 клас
Я досліджую світ
Тема. Якою буває вода в природі?
Завдання дня:
Очікувані результати дня:
умітимуть:
Мета: дати учням уявлення про властивості води та його значення; використовувати набуті знання в повсякденному житті; розвивати зв’язне мовлення, пізнавальну активність дітей, висловлювати свою думку, уміння аналізувати, порівнювати, узагальнювати, класифікувати та систематизувати; створити в учнівському колективі позитивну атмосферу на весь навчальний день; виховувати моральні якості, дружню атмосферу в класі.
Обладнання: підручник О. Волощенко, О. Козак, Г. Остапенко “Я досліджую світ” 1 клас (частина 1);робочий зошит О. Волощенко, О. Козак, Г. Остапенко
“Я досліджую світ”. 1 клас (частина 2); ілюстративний та роздатковий матеріал,
відеоматеріали, кольорові олівці та фломастери, вода.
Матеріали: вода питна у стаканчиках, кольорові олівці, відеоматеріали з піснею Капітошки, аудіозаписи звуків води (дощ,море,річка)
І. Ранкова зустріч
1.Вітання.( В нашім класі друзі всі..)
2. Показ настрою «Долонька успіху»
- Покажіть свою праву долоньку. Стисніть мізинчик ті, кого сьогодні зранку поцілувала мама чи тато. Стисніть ще один пальчик ті з вас, хто сьогодні умився та почистив зуби. Стисніть третій пальчик ті, у кого гарна зачіска. Стисніть вказівний пальчик ті, хто побачив сьогодні своїх друзів. Покажіть, що у вас вийшло.
3.Щоденні новини.
-Який сьогодні день тижня?
-Яке число? Місяць?
-Яка пора року?
-Погляньте у вікно: яка погода надворі?
-Чи характерна ця погода для зими? Чому?
4.Обмін інформацією
- Яка тема цього тижня?(Вода)
Вправа «Асоціативний кущ»
Х_А_А Л_Д
О_Е_Н ВОДА Р_Ч_А
Д_Щ М_Р_
Повідомлення вчителя і учнів( Цікавинки про дощ , воду)
-Діти, ви готували до уроку цікаві повідомлення про дощ, воду. Ми із задоволенням послухаємо ваші розповіді.
(Повідомлення підготовлених учнів.)
• Щоб утворилася одна дощова краплинка, необхідно не менше мільйона мікроскопічних краплинок.
• Скупчення чималої кількості таких крапель утворюють хмари. Із хмар влітку іде дощ, а взимку — сніг.
• Дихаючи, ти витрачаєш склянку води за добу.
• Людина може прожити декілька тижнів без їжі і лише декілька днів без води.
• Гаряча вода замерзає швидше, ніж холодна.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності
Слухання пісні Капітошки. Чи знаєте ви цього персонажа?
https://www.youtube.com/watch?v=n41URdFYuCA
Так правильно це Капітошка.
Гра « Краплинка»
-Я спіймала краплину. Яка вона?( показую краплину)
-Здогадалися ви, про що будемо говорити на уроці?
Сьогодні ми з вами побуваємо в чарівній лабораторії , ближче познайомимось з водою і будемо досліджувати деякі властивості води.
ІІІ.Досліджуємо воду
Органи чуття.
Безбарвна.
Не має запаху.
Не має смаку.
(включити звуки)
Пригадайте, коли ви чули такі звуки.
А давайте зараз попросимо водичку заспівати: перелийте воду з однієї склянки в іншу. Чуєте пісеньку? А як ще може співати водичка?
Як звучить вода
|
Пригадайте, як може звучати вода. Які слова допоможуть нам описати її звук? Доповніть речення: вода … , … , … , … . |
(Дзюрчить, чалапає, бринить, булькає…)
ІV. Дослідження властивостей води. Чарівна лабораторія
Розгорніть зошит на сторінці 38. Виконайте досліди за наданими схемами. Зробіть висновки та знайдіть відповідні твердження. Наклейте їх.
Дослід 1
Підготуйте: одну склянку з водою та дві порожні посудини: склянку та тарілку.
Перелийте воду з однієї склянки в іншу. Чому вода ллється?
Перевірте себе :Тому що це рідина.
Налийте води у тарілку. Якої форми набула вода? А якої була?
Який висновок ви можете зробити?
Перевірте себе : Вода не має власної форми. Вона приймає форму посудини, у яку налита.
Знайдіть відповідне твердження та приклейте.
Дослід 2
Підготуйте: три склянки з водою.
У першу склянку додайте дрібку солі. Розмішайте. Що сталося із сіллю?
У другу склянку додайте чайну ложечку цукру. Розмішайте. Чи бачите ви цукор?
У третю склянку додайте кілька крапель олії. Чи розчинилася олія у воді?
Який висновок ви можете зробити?
Перевірте себе :Вода розчиняє деякі речовини.
Знайдіть відповідне твердження та приклейте.
Дослід 3
Приготуйте дві склянки, одну — з водою, іншу — з молоком (соком, чаєм). Запропонуйте опустити ложку в стакан з водою, іншу - в стакан з молоком. Запитайте, що вони помітили.
Чи бачите ви ложку крізь воду? Чому?
Зробіть висновок, знайдіть відповідне твердження та приклейте.
Фізкультхвилинка.
Австралійський дощ.
V. Повторення і закріплення знань.
Гра «Хмаринка»
(Звучить аудіозапис шуму дощу.)
(На підлозі вчитель голубою крейдою попередньо малює 3-4 хмаринки.)
--Діти, уявіть, що ви – краплинки, і вам потрібно потрапити додому , на хмаринку. Тож часу не гайте і швиденько вирушайте.
(Діти обирають будь-яку хмаринку і стають на неї.)
_Діти, а на якій хмаринці краплинок більше?
_А на якій _менше?
_Що потрібно зробити краплинкам, щоб стало порівну?
(Порядкова лічба краплинок на кожній хмаринці.)
Гра « Добрий дощик»
Діти утворюють коло. Усі вони – добрі краплинки. У середині кола стоїть «мама-хмаринка». У «мами-хмаринки» - склянка з чарівною «водою доброти». Звучить весела музика. Усі «краплинки» танцюють та кружляють навколо « мами- хмаринки» зупиняються, а «хмаринка-мама» по черзі бризкає водою зі склянки на кожного в колі й запитує у «краплинок», кому вони допомогли. Кожна «к)раплинка» має придумати відповідь.
(Відповіді: «Я побачила квіточку, яка зів’яла від спеки, і напоїла її»; «Я побачила на дорозі брудну автівку й помила її»
Рефлексія
Гра « Шість капелюхів»
Краплинкове завдання
У кожного на парті краплинка. Намалюйте їй веселе личко, якщо урок вам сподобався, чи сумне, якщо не сподобався.
Готові краплинки прикріплюємо до хмаринки.