Тема: Рівняння. Розв’язування задач за допомогою рівнянь.
Мета. Узагальнити знання основних властивостей рівнянь і вміння застосувати їх до розв’язування рівнянь; удосконалити вміння розв’язувати рівняння та текстові задачі за допомогою рівнянь;
розвивати логічне мислення, вміння узагальнювати інформацію та робити висновки;
сприяти вихованню зацікавленості у пізнанні нового, вміння співпрацювати і бути толерантними, бажання вести здоровий спосіб життя; створити ситуацію успіху для кожного учня.
Очікувані результати: учні повинні знати основні властивості рівнянь, удосконалити вміння розв’язувати рівняння, вміти складати рівняння за умовою текстової задачі та розв’язувати його.
Тип уроку: удосконалення вмінь і навичок
Обладнання: презентація у Power Point, картки для поділу на групи, картки з назвами груп, пакети із завданнями для груп.
Епіграф: «Вам знайомий вираз «вище голови не стрибнеш»? Це помилка. Людина може все»
Нікола Тесла
Хід уроку
І. Організація класу. Створення емоційного настрою.
ІІ. Формулювання теми, мети і завдань уроку;
Мотивація навчальної діяльності.
Тема сьогоднішнього уроку «Рівняння. Розв’язування задач за допомогою рівнянь». На уроці кожен з вас удосконалить вміння розв’язувати рівняння, навчиться складати рівняння за умовою текстової задачі та розв’язувати його. Епіграфом уроку є такий вислів : «Вам знайомий вираз «вище голови не стрибнеш»? Це помилка. Людина може все» Нікола Тесла. (Слайд 1, 2, 3)
Повідомлення учнів
Н.Тесла (1856-1943) – сербський та американський фізик, інженер. Отримав 400 патентів на свої відкриття в галузі електротехніки, розробив неонові та люмінесцентні лампи, дистанційне управління. Американська автомобільна компанія «Tesla Motors» та відома марка електромобіля названі на честь Н.Тесли.
ІІІ. Удосконалення умінь і навичок
Діти! На календарі сьогодні 21 березня, але на дворі ще холодно, волого. Весна ж намагається нагадати про себе весняним сонечком в середині дня. В цю пору ви часто хворієте простудними захворюваннями: ангіною, грипом, ГРВІ іншими інфекційними хворобами.
Можливості реалізації здорового способу життя (Слайд 4)
Відповідно до складових здорового способу життя давайте об’єднаємося в групи: «дієтологи», «спортсмени», «екологи» ( згідно малюнків, що лежать в кожного на парті).
Завдання 1. Розумова розминка
Установіть відповідність між рівнянням (1-3) і кількістю його коренів (А-В)
Дієтологи Спортсмени
Екологи
Завдання 2. Злови помилку (Слайд 5)
Зведіть подібні доданки:
Дієтологи |
Спортсмени |
Екологи |
7,8х-4,8х=3 (3х) 2,4х-2х+3у=4х+3у (0,4х+3у) |
14ху-ху=14 (13ху) 7х-3у+6,5у-х=7+3,5у (6х+3,5у) |
х*х*х=3х (х³) 8,4х+7у-0,4х-7=8х+у (8х+7у-7) |
Виконавши правильно ці завдання, ви дізнаєтеся, в яких продуктах тваринного походження міститься найбільше вітамінів і яких саме (Слайд 6)
Завдання 3 (Слайд 7)
Заповніть пропуски у розв’язуванні рівнянь
Дієтологи:
(х-1)(2х+3)=2х²+2х
2х²+3х-2х-3=2х²+2х
2х²+3х-2х-2х²-2х=3
-х=3
х=3:(-1)
х=-3
Спортсмени:
(х-3)(х+3)= х²-2х
х²-9= х²-2х
х²-х²+2х=9
2х=9
х=9:2
х=4,5
Екологи:
(х-1)²=х²+3
х²-2х+1=х²+3
х²-2х-х²=3-1
-2х=2
х=2:(-2)
х=-1
Розв’язавши рівняння ви дізнаєтеся, в яких продуктах рослинного походження найбільше вітамінів і яких саме (Слайд 8)
Завдання 4
Розв’язати задачу
Дієтологи: (Слайд 9)
Бабуся купила на ринку саджанці капусти, помідорів та перцю у відношенні 1:3:2. Скільки саджанців кожної рослини придбала бабуся, якщо разом їх було 72 саджанці? (12с капусти, 36с помідорів, 24 с перцю)
Спортсмени: (Слайд 10)
Екологи: (Слайд 11)
0,5 л. гасу.
IV. Перевірка домашнього завдання
Однією зі складових здорового способу життя є відсутність шкідливих звичок.
Відеоігрова залежність – форма психологічної залежності, що виявляється в нав’язливому захопленні відеоіграми. Основними проявами цієї залежності є бажання все більше часу проводити за відеоіграми і дратівливість, коли такої можливості немає. Виокремлені 3 рівні віоігрової залежності:залежні, група ризику та незалежні від відеоігор люди.
V. Підсумок уроку (за очікуваними результатами)
VІ. Домашнє завдання
Повторити п.20-24. Завдання для самоперевірки №6, рівень 2 №7,8,9. ст.150. Творче завдання: скласти задачу, використовуючи складові здорового способу життя. (Слайд 13)