Конспект уроку з алгебри 7 клас "Рівняння. Розв'язування задач за допомогою рівнянь"

Про матеріал
Конспект уроку з алгебри для 7 класу з теми "Рівняння. Розв'язування задач за допомогою рівнянь"
Перегляд файлу

Тема: Рівняння. Розв’язування задач за допомогою рівнянь.

Мета. Узагальнити знання основних властивостей рівнянь і вміння застосувати їх до розв’язування рівнянь;  удосконалити вміння розв’язувати рівняння та текстові задачі за допомогою рівнянь;

розвивати логічне мислення, вміння узагальнювати інформацію та робити висновки;

сприяти вихованню зацікавленості у пізнанні нового, вміння співпрацювати і бути толерантними, бажання вести здоровий спосіб життя; створити ситуацію успіху для кожного учня.

Очікувані результати: учні повинні знати основні властивості рівнянь, удосконалити вміння розв’язувати рівняння, вміти складати рівняння за умовою текстової задачі та розв’язувати його.

Тип уроку: удосконалення вмінь і навичок

Обладнання: презентація у Power Point, картки для поділу на групи, картки з назвами груп, пакети із завданнями для груп.

Епіграф: «Вам знайомий вираз «вище голови не стрибнеш»? Це помилка. Людина може все»

Нікола Тесла

Хід уроку

І. Організація класу. Створення емоційного настрою.

ІІ. Формулювання теми, мети і завдань уроку;

     Мотивація навчальної діяльності.

Тема сьогоднішнього уроку «Рівняння. Розв’язування задач за допомогою рівнянь». На уроці кожен з вас удосконалить  вміння розв’язувати рівняння, навчиться складати рівняння за умовою текстової задачі та розв’язувати його. Епіграфом уроку є такий вислів : «Вам знайомий вираз «вище голови не стрибнеш»? Це помилка. Людина може все» Нікола Тесла.  (Слайд 1, 2, 3)

Повідомлення учнів

Н.Тесла (1856-1943) – сербський та американський фізик, інженер. Отримав 400 патентів на свої відкриття в галузі електротехніки, розробив неонові та люмінесцентні лампи, дистанційне управління. Американська автомобільна компанія «Tesla Motors» та відома марка електромобіля названі на честь Н.Тесли.

ІІІ. Удосконалення умінь і навичок

  • Слово вчителя

Діти! На календарі сьогодні 21 березня, але на дворі ще холодно, волого. Весна ж намагається нагадати про себе весняним сонечком в середині дня. В цю пору ви часто хворієте простудними захворюваннями: ангіною, грипом, ГРВІ іншими інфекційними хворобами.

  • Як ви думаєте, що потрібно людині для того, щоб не хворіти? (Вести здоровий спосіб життя)
  • Що означає вести здоровий спосіб життя?

Можливості реалізації здорового способу життя (Слайд 4)

  1. Повноцінне харчування
  2. Рухова активність
  3. Хороша екологія
  4. Відсутність шкідливих звичок

Відповідно до складових здорового способу життя давайте об’єднаємося в  групи: «дієтологи», «спортсмени», «екологи» ( згідно малюнків, що лежать в кожного на парті).

  • Робота в групах

Завдання 1. Розумова розминка

Установіть відповідність між рівнянням (1-3) і кількістю його коренів (А-В)

Дієтологи                                                          Спортсмени

  1. 8х=0       а) безліч коренів                      1. 0у=0         а) безліч коренів             
  2. 0х=-3      б) один корінь                          2. х0=7         б) один корінь
  3. у0=0       в) немає коренів                        3.15х=0        в) немає коренів

Екологи

  1. 0у=-24         а) безліч коренів
  2. 7х=14          б)один корінь
  3. z0=0             в) немає коренів

Завдання 2. Злови помилку (Слайд 5)

Зведіть подібні доданки:

Дієтологи    

Спортсмени

Екологи

7,8х-4,8х=3      (3х)

2,4х-2х+3у=4х+3у (0,4х+3у)

14ху-ху=14           (13ху)

7х-3у+6,5у-х=7+3,5у

(6х+3,5у)

х*х*х=3х    (х³)

8,4х+7у-0,4х-7=8х+у

(8х+7у-7)

 

Виконавши правильно ці завдання, ви дізнаєтеся, в яких продуктах тваринного походження міститься найбільше вітамінів і яких саме (Слайд 6)

Завдання 3 (Слайд 7)

Заповніть пропуски у розв’язуванні рівнянь

Дієтологи:

(х-1)(2х+3)=2х²+2х

2х²+3х-2х-3=2х²+2х

2х²+3х-2х-2х²-2х=3

                     -х=3

 х=3:(-1)

                        х=-3   

Спортсмени:

(х-3)(х+3)= х²-2х

х²-9= х²-2х

х²-х²+2х=9

2х=9

х=9:2

х=4,5

Екологи:

(х-1)²=х²+3

х²-2х+1=х²+3

х²-2х-х²=3-1

-2х=2

х=2:(-2)

х=-1

Розв’язавши рівняння ви дізнаєтеся, в яких продуктах рослинного походження найбільше вітамінів і яких саме (Слайд 8)

Завдання 4

Розв’язати задачу

Дієтологи: (Слайд 9)

  • Йод необхідний для повноцінного функціонування гормонів щитовидної залози, що забезпечують стабільне функціонування серцево-судинної, травної та інших систем кожної людини.
  • Бабуся Оленки має невеличкий город, на якому вирощує овочі, що містять йод: капусту, помідори та перець.

    Бабуся купила на ринку саджанці капусти, помідорів та перцю у відношенні 1:3:2. Скільки саджанців кожної рослини придбала бабуся, якщо разом їх було 72 саджанці? (12с капусти, 36с помідорів, 24 с перцю)

Спортсмени: (Слайд 10)

  • Гра в бадмінтон – одна з найдавніших ігор на Землі. З 1992 року її включено в програму Олімпійських ігор. Гра у бадмінтон – це не лише задоволення, а й користь для організму. Навантаження під час гри ефективно спалюють калорії, тому гра підійде людям, які хочуть скинути зайву вагу.
  • Відомо, що за одну годину інтенсивної гри спалюється 546 ккал. Скільки часу потрібно грати у бадмінтон, щоб спалити 364 ккал. (40 хв. =2/3 год)

Екологи: (Слайд 11)

  • Раніше більшість відходів (крім скла та металобрухту) спалювалися. Зараз це заборонено, оскільки під час спалювання в атмосферу виділяється велика кількість небезпечних для здоров'я людей речовин. У Європі переробляється 50% відходів, в США – 75%, у країнах, що розвиваються – 10%, в Україні – 5%.
  • Згідно з розробленим у Японії проектом з одного кг пластмаси можна отримати 0,5 л. бензину і

 0,5 л. гасу.

  • Розрахуйте, кількість палива, яку може одержати Україна при використанні даного проекту при повному зборі поліетилену, затрачуваного на упакування у кількості 1 млн. тонн на рік.              (500 млн. л бензину; 500 млн. л гасу)

IV. Перевірка домашнього завдання

Однією зі складових здорового способу життя є відсутність шкідливих звичок.

  • Дайте відповіді на питання з задачі, що була задана додому.
  1. На скільки хвилин зменшує тривалість життя людини кожна випалена цигарка? (6 хв)
  2. Яку кількість цигарок випалювали товариші кожного дня окремо (5 і 11 цигарок)
  3. На скільки зменшилося життя кожного курця за 1 день? (36 хв і 66 хв)
  4. На скільки днів зменшиться життя кожного з товаришів, якщо вони будуть палити протягом року? (9 днів і 17 днів)
  • Шкідливим звичкам «Ні»

Відеоігрова залежність – форма психологічної залежності, що виявляється в нав’язливому захопленні відеоіграми. Основними проявами цієї залежності є бажання все більше часу проводити за відеоіграми і дратівливість, коли такої можливості немає. Виокремлені 3 рівні віоігрової залежності:залежні, група ризику та незалежні від відеоігор люди.

  • З метою дослідження відеозалежності підлітків було обстежено 459 старшокласників одного з обласних міст. З'ясовано, що незалежних від відеоігор учнів у 3 рази більше ніж залежних, а кількість учнів в групі ризику на 18 більша, ніж незалежних. Знайдіть, кількість учнів, що припадає на кожен рівень. (Слайд 12)

V. Підсумок уроку (за очікуваними результатами)

  VІ.  Домашнє завдання

Повторити п.20-24. Завдання для самоперевірки №6, рівень 2 №7,8,9. ст.150.  Творче завдання: скласти задачу, використовуючи складові здорового способу життя. (Слайд 13)

 

 

 

 

docx
Додано
7 лютого 2020
Переглядів
1508
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку